1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478900 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16

1271672 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
MODOJohan: Fan, missade Madsen ett friläge?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
SAIK-MODO 0-1 Josefsson (Westin)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Om ni vill följa kvällens match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa: Tja, nu behöver vi väl göra ett eller två mål mindre åtminstone.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16

kärran: "Nu kanske MODO kan vinna mot Skellefteå."

För med Antos på planen hade vi varit chanslösa, eller?

Kommentera


Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Antos skadade sig på träningen, åkte in i stolpen på målburen. Nu kanske MODO kan vinna mot Skellefteå. Tycker självklart synd om Söderberg, hoppas att det inte var något allvarligt och att han snart är tillbaka.
Han hör ju till de stora artisterna ES.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Brukar man ta någon inträdespeng på J18 matcherna?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Gustafsson: Samma här, kl 04.00 imorse.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan: Jag fick två.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Salle: Imponerande... imorse fick jag "inför"-mailet till Luleåmatchen som spelades i förrgår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan:
Ja, till och med Peter Åslin både såg och hörde dubbelt där under VM då Hasse skjutsade honom i rullstolen. De dubbla rösterna hörs hur tydligt som helst...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan: Han har en äggkopp i munnen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Icing-Ove: En sak jag undrar, hur sjutton lyckas Hasse Andersson ständigt få något slags knepigt "ekande" när han pratar... ett eko som inte finns när någon annan pratar i samma mikrofon.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Även grisar kan locka publik?


"Han retar gallfeber på motståndarna med sin fysiska spelstil.

Nu förväntas Modos Anton Hedman bli elitseriens bad boy.

– Det är kul att tacklas. Speciellt när man är bra på det, säger Hedman.

I allsvenska Växjö Lakers noterades han för 117 minuter i utvisningsbåset.

När Anton Hedman elitseriedebuterar med Modo lär inte siffran sjunka.

Med sin kaxiga och fysiska spelstil proppar han motståndarna på löpande band.

I går, i träningsmatchen mot Luleå som slutade med en 1–0-förlust, var Hedman en viktig kugge i närkampsspelet.

Och tränaren Challe Berglund är inte sen med att hylla nyförvärvets attraktiva spelstil.

– Han viker aldrig ner sig, det kan jag lova. Med sitt fysiska spel kommer han bli en nyttig spelare för oss.
I klass med Kåberg

Anton Hedman:

– I dag (läs: i går) gick det helt okej för att vara första matchen. Jag hade några tacklingar men det är inte så att jag jagar någon.

I allsvenskan förra året skrapade han ihop 117 utvisningsminuter. En siffra som kan jämföras med fysiska elitserieprofiler som till exempel Emil Kåberg och Per Ledin som noterades för 109 respektive 116 utvisningsminuter.

117 minuter på botbänken i elitserien förra året hade tagit Hedman till en tredjeplats i busligan.

– Men det är inget jag strävar efter. Jag vill inte åka på dumma utvisningar som gör att jag kan skada laget. Men det är kul att tacklas och det faller mig naturligt. Speciellt när man är bra på det.

Och det är du?

– Ja, det är jag. "
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
CB om matchen mm
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
qwertas: Gällande Hedman/Tolle tror jag att dessa herrar vill markera sin närvaro i ES, det vore korkat av dessa att riskera lagets framgång genom att lämna sina positioner för att tackla sönder någon i en tävlingsmatch.

Jens Westin fick fint beröm av Blomqvist i intervjun som modopropect gjorde också, så han kanske har tagit ett steg iår, vad som förmodligen är hans sista chans i MODO.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
qwertas: 107apelsiner (jävla namn) var tydligen på plats.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
bisterfinnen: Måste instämma i mångt och mycket vad Poffa skriver. Angående Hedman och Tollefsen så kommer dom herrarna att bli stora publikfavoriter i vinter, det kan ni lita på.

En rolig sekvens i matchen var när Lavander ilsknade till på Blomqvist och såg ut att vilja starta igång något. Tollefsen såg detta och lämnade sin backposition för att helt enkelt åka upp och "reda" ut det hela. Lavander lämnade i alla fall Blomqvist ifred och åkte för att byta.

Det som kan vara negativt i det hela är att båda två ser ut att söka dessa open ice tacklingar ganska mycket vilket innebär att båda två förmodligen kommer att springa bort sig någon gång då och då.

Tarkki i målet var strålande och det var länge sedan vi hade en målvakt som såg så lugn och trygg ut i målet. Detta kommer att smitta av sig på resten av laget också vad det lider.

Magnus Häggström såg ut att vara riktigt vass också. Skridskoåkningen har han konserverat men såg nu mycket starkare ut och såg dessutom ut att slipat lite på tekniken. Jag tror att Hägga blir ett av de stora utropstecknen kommande säsong.

Undra också om inte Jens Westin kommer att nypa en plats från någon av herrarna Hållberg/Jonsson också, han såg betydligt lugnare och stabilare ut än dessa två. Skall bli intressant att se hur Challe och Andreas gör här, vågar man sätta en av dessa två rutinerade spelare längst ut på bänken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa:

Tack för matchrapport!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa:

Tack för matchrapport!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa:
Tack för din rapport!!

/Långt från Fjällräven Center
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Det här är inget att grina över. Charles gillar att exprimentera o allt som händer ingår i Charles stora plan för säsongen.
Inget betyder nåt nu, som han själv alltid säger.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Petey21: Jag gillar hedman skarpt kan som du säger bli en riktigt publikfavorit.Jag gillar att få se ett modo som smäller på och inte kliver undan.Bra målvaktsspel av Tarkki.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Petey21: Senaste guldsäsongen hade vi endast en seger på försäsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa: Tarkki var bra, såg riktigt stabil ut. Hedman kan nog bli en ny publikfavorit med sitt fysiska spel, och han var rätt bra på att gräva och böka vid sargen med. Danielsson verkar vara riktigt bra på rören, lite förvånad att Djurgården släppte honom.

Tycker det ser rätt lovande ut. Visserligen inga mål och det var en del slarv i passningsspelet, men man visade att man vill kliva fram och ta för sig. Inte heller så mycket burskydd som tidigare år, vilket även det är positivt.

En uddamålsförlust i premiären är inget att gräma sig över. Förra året vann man ju med 7-1 mot just Luleå i andra träningsmatchen, och trots det blev det ju inte ens slutspel. Så jag tror att det ordnar upp sig när man tränat ihop formationerna och finjusterat tekniken lite mer, det här gänget ser väldigt intressant ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan: Okej att spelarna har andra nummer när man använder de gamla tröjorna, ingen fara på taket egentligen. Däremot känns det väldigt dåligt att man inte kunde trycka de tillfälliga numren i programmet. Jag menar, det är ju bara att gå in och redigera textfilen, vilket är gjort på ett par minuter. Programmet trycktes förmodligen igår eller idag och tröjnumren delades förmodligen ut redan innan de trycktes.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa: Aj då! Poffaberöm till målvakt = Ny Svedbergflopp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16

Jaha, ska man försöka sig på en rapport tillägnad de som inte kunde vara på plats. Vi börjar med betyg (1-10):

10: -
9: -
8: Tarkki
7: Häggström, Josefsson, Danielsson, Tollefsen
6: Hedman, Madsen, Blomqvist, Svartvadet
5: Sundström, Dimitrakos, Olden, Rosén, Jens Westin, John Westin
4: Cook, K Forsberg, Larsson, Bonsaksen
3: Hållberg, Hasse Jonsson
2: -
1: -

Tarkki är Modos klart bäste idag. Han agerar väldigt säkert, är upprätt i sin position när skotten kommer och blir därmed väldigt stor. Han kommer ut lagom långt på skotten och blir sällan felplacerad i målet. Han är snabb i sidled och hade en benparad i första perioden som är bland det svettigare jag sett. Redan nu utnämner jag honom till Modos bästa målvakt på många år.

Backsidan då. Ja, Josefsson och Tollefsen kommer bli publikfavoriter. Tollefsen för sina tacklingar, vi såg väl 10-12 rejäla tacklinga från honom under den här matchen. Josefsson spelar med självförtroende och gör det mesta rätt, defensivt men framför allt offensivt. Han kommer kunna styra PP i år.

Jens Westin kändes mycket säkrare och lugnare, jämfört med förra året. Ett år äldre, helt enkelt. Cook kommer bli en tillgång med sitt skott framåt, men blir lätt fastcheckad i egen zon och har en tendens att gå bort sig. Larsson och Bonsaksen spelade enkelt, men ibland märks det att de inte är tillräckligt starka.

Trist är det dock att se Hållberg och Hasse Jonsson. Hasse hade ett par tacklingar men hade ingen bra dag när det gällde att få med sig pucken. Hållberg kändes bara vilsen och konstant felplacerad. Timander spelade inte.

Forwardssidan saknade Ritchie och Skröder. Två spelare stod ut framåt, Danielsson och Hägga. De var de som åkte mest och bäst skridskor och det hände saker runt dem. Anton Hedman spelade fysiskt, Svartvadet var så där enkelt säker bakåt och Blomqvist hade en hel del bra aktioner utan puck. Madsen fortsatte på samma spår som ifjol, om än med något lägre tempo.

Sundström såg ointresserad ut men visade ändå prov på sitt magnifika passningsspel, Dimitrakos hade en del snygga dribblingar och ett par fina avslut, men slarvade också en del. Olden gjorde inte bort sig och kommer säkert få chansen i några ES-matcher, precis som John Westin. Kristian Forsberg hamnade ofta fel och kom aldrig in i matchen.

Fast, allt det jag skrivit nu kan ställas på ända till säsongsstart, det var ju trots allt första matchen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Gustafsson: Ännu värre än så - det här var faktiskt det bästa vi sett på hela säsongen.

Det blir såklart en överkorsad Jan-Åke Andersson som betyg för detta debacle av episka proportioner!!11!1!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Nikki Nine: Ja det här var fan det sämsta jag sett på hela säsongen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan: Dags för Challe att ta sitt ansvar och avgå.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Nästan så jag funderar på om modospelarna tagit mer kroppskontakt med motståndarna denna match än vad man gjorde under hela seriespelet ifjol.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
MODOJohan: undrar varför de gjorde ett matchprogram med tröjnr utsatta när typ 97% av tröjnumren på isen är andra än de som står uppställda. Men det blir väl så när man envisas med att spela i de två år gamla försäsongströjorna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Ja Hedman forecheckar hårt hela tiden och proppar allt som rör sig. Verkar som väntat bli en publikfavorit. Men när kommer målen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
spud: Hedman har presenterat sig direkt hör jag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
*** Anton Hedman (191cm/102kg) sänker en Abbott med ännu en öppen is-tackling. Fredrik Syrman (180/81) tänker uppfostra honom. Det såg ut som att en hamster utmanade en vattenbuffel.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
MODOJohan:

Äntligen ett värdigt alternativ :-)

Varfan har vi snoddas då? Kurs i fjollträsk. Kan de va nå?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
"Tråkigast: Alla öppen is-tacklingar som Luleåspelarna åker på. Meijer, Olausson, Arlbrandt: Upp med huvvet!"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
MODOJohan: För intresserade finns det en film från när man hyllade Henrik Sedin innan matchen här i arenan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Eller varför inte Allehandas liverapportering?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
bisterfinnen:
www.kuriren.nu/sport/matchendirekt/match.aspx?id=5495917

stats.swehockey.se/

De hävdar att 2 ögon ser mer än 1, skitsnack säger jag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
spud:

Vafan. Måste vi förlita oss på fienderapportering?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
/Johansson

*** Meijer åker på en rejäl tackling av Anton Hedman, efter att ha skjutit Luleås första skott på mål. Han såg inte helt nöjd ut över den...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Poffa: Äh, en hundring har man väl råd med.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Salle: Men vafåån, det slog mig precis att alla som bor i Övik kan gå på hockey ikväll. MoDohockey alltså. Era scumbags. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Paddan: Luleå skall visa upp fart och energi. Och halva laget är utbytt... Hmmm


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Nikki Nine: Vår lagkapten med orolig mage är alltså placerad i 4e femman.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Nikki Nine: Intressant att se vad Sondre kan uträtta tillsammans med Susse och Dimitrakos. Sedan så blir det framförallt spännande att se om de är lika bra målchanssumpare hela laget som under internmatcherna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Luleå HF 2010-08-16
Olden-Sundström-Dimitrakos
Hedman-Blomqvist-Danielsson
Madsen-Rosén-Westin
KForsberg-Svartvadet-Häggström

Tollefsen-Bonsaksen
Josefsson-Westin
Jonsson-Cook
Hållberg-Larsson

Tarkki
Kommentera

1271672 · »