1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11

Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
KB: Löven i egen zon, bedrövligt!

Gavelo: Tur att slutspelsplatserna delas ut baserat på hela säsongen då och inte januari månad plus någon vecka.

Gavelo: Lugna dig. Det är knappast ett fiasko om vi skulle komma tvåa, men nu har vi inte ens tappat förstaplatsen och det ska fortfarande mycket till för att vi ska göra det.

JoseGonzales: Makalös effektivitet.

Gavelo:

Man kan vända på det hur man vill.

Det var ett praktfiasko av de övriga lagen att släppa iväg modo till en 19p ledning. Det är ju ett minst lika relevant påstående.

Lika dåliga som vi varit nu har alltså de övriga lagen varit i perioder tidigare.

Att plocka ut en viss period av säsongen är knappast relevant.

Vi kan väl vänta tills serien är färdigspelad innan vi beslutar vilket lag som varit starkast över säsongen.

{5647}:

Håller med, MoDo är just nu som ett pussel av bitar tillverkade i höglegerat stål, pusslet har en bit kvar, det är långt ifrån klart men kan bli väldigt fint om spelare och ledning får till det!
Om skadorna kommer tillbaka, nyförvärven hittar sina roller och Karlin får till toppformen till kvart och semi så blir vi oslagbart bra i finalen,

Det som känns tufft det är att Löven vet och har bestämt sig för hur de ska spela matcherna i slutspelet, MoDo har en bit kvar tills vi spelar som vi ska göra, hela matcherna igenom.

Vi litar väl på att Karlin har koll och genomför sin plan och tar oss till SHL den sista april!

KRB: Jo, om MoDo ät ett praktfiasko så undrar jag vad man ska hitta för superlativ för att beskriva Västerås. Intergalatiskt räcker nog inte.

{5647}: Anderberg har ett riktigt fint skott! Såg att det skulle bli mål...

{5647}: Det är inte ett fiasko att komma 2a i allsvenskan, men det är ett fiasko att leda serien med 19 poäng och sedan tappa allt på 5-6 veckor.

Modo har allt i egna händer, men just nu läker våran båt något kopiöst och börjar vi inte täppa igen hålen snart så kanske vi tappar serieledningen, och jag kan nog inte tänka mig något mer förnedrande att tappa en så till synes ointaglig ledning till värsta konkurrenten, vi satt för 3 veckor sedan och vissa tyckte att vi har en så stor ledning att Löven aldrig kommer komma ikapp, ja nu står vi här och dom har nästan gjort precis det, på väldigt kort tid dessutom.

{5647}:

MoDo leder ju serien och har varit överlägsna,
Vi har en bra chans att bli seriesegrare om laget fortsätter som de ändå gjort spelmässigt de sista matcherna.
Just tabelläget och nyförvärven inklusive Tex eventuella återkomst har gjort så att vi just nu i princip har krav på MoDo Ska gå upp till SHL, det är fullt möjligt!

Dock ur Lövens perspektiv så tycker nog de att det är deras tur, de har varit nära och närmare MoDo att avancera sett till de senaste senaste året totalt sett.
Jag hoppas och tror att det blir Karlin som ställer till det för Björklöven i år

{5647}: Men jag skall även då säga att jag tror Modo klarar att hålla 1:a platsen och jag tror Karlin kommer få ordning på grejerna i slutspelet och jag tror att vi kommer spela Final.

Gavelo: Gavelo, vilka 4 lag tror du kommer gå till en semi?

{9108}: Viktigt poängtapp för löven. 4-4 efter ordinarie tid.

{9108}: MoDo, Löven, DIF, SSK

{9108}: Omöjligt att svara på eftersom jag inte vet vilka lag som möts i kvartarna.
Tror tex att både Ssk och Dif kan gå till Semi, men möts dom i en kvart så blir det inte så

MoDoNörden: Vi tackar ÖIK för en poäng, de borde haft fler. Några till sådana halvdana insatser av Löven så vinner vi serien!

MoDoNörden: 4-5 till löven:/

JoseGonzales: Ruskig effektivitet. Vi hade samma flow ett tag på hösten där allt gick vägen. Löven blir farliga om ni fortsätter i samma stil. Vi behöver uppenbarligen hitta tillbaka till just det även om Aagard visade sin effektivitet igår med ett mål från ett icke-läge.

Just det har saknats länge nu. Mål som egentligen inte är så mycket till läge men ändå går in. Särsikt när vi snittar 5 missade öppna kassar per match hade de målen behövts.

Angående Sven så får vi kanske börja begära domargranskning på hans direktskott som smäller stenhårt i sargen. De kanske går igenom nätmaskorna så som han laddar på?

MoDoNörden: Enligt Kollar så blir Lukas kvar i Malmö efter transferdeadline……..

Hakning-Henrik: Ska inte glömma att vår genomgående bästa back också är skadad. Han snittar väl alltid 22-25 min/match så visst blir det skillnad.
Han verkar också vara en ledarkaraktär och pådrivare vilket är precis det som saknas just nu.
Hålla uppe nivån under matchernas gång.

Hakning-Henrik: Haha modo är ett praktexempel på att sådan effektivitet är högst temporär.

Nucky: Pratade med Peter och han hängde ju med Kingman häromdagen och då sa han att han hoppas på att kunna gå på is till veckan.

{10015}: kommer jubla när Malmö åker ur shl. Fyfan vilken skitklubb. Otroligt korkat att behålla en spelare som inte vill spela i klubben.

Hakning-Henrik: hoppas han fortsätter dra i sargen fram till slutspel. Statistiskt så borde x antal av de som sen skjuts i slutspelet träffa kryllan.

JonteD: Jag kan när jag vill! Det är inte ofta när man träffar på er sort men du är faktiskt inte enbart jobbig du heller 😅

{6870}:
Apropå Tex vs Gudlevskis. Tex ser tryggare ut, känns som ett han har ett mer regelbundet rörelsemönster. Gudlevskis tycker jag ändå gör bra matcher även om man inte riktigt begriper hur det går till. Hade föredragit något stabilare än honom men tycker han är tillräckligt bra för att vi skall kunna gå upp med honom.

Tarasov: Holmström och Lööke klar för Löven!

Gavelo: Holmströms agent dementerade precis det Gavelo.
mobile.twitter.com/M_alterno/status/1624854435997286404

{J F IS: Jens Lööke ja Axel Holmström siirtyvät vahvistamaan Björklöveniä

Översatt: IS: Jens Lööke och Axel Holmström flyttar för att förstärka Björklöven

Gavelo: Jo, men det är ju också bara tidningsuppgifter. Man ska nog vänta in officiella uppgifter innan man med säkerhet vet.

{5647}: Varken Jens eller Axel har väl signerat med löven med tanke på att dom befinner sig i Finland, däremot är dom väl mest troligen muntligt överens med Björklöven och reser till Sverige och skriver kontraktet innan onsdag.

Så bevakningen har nog rätt men så även Agenten, min gissning är att Kentää vill mörka detta till efter transfer deadline för att inte tex Modo skall jaga ytterligare förstärkningar.

Men vi får se.

{5647}: Lite konstigt att Madhawk inte har gått ut med det om det nu skulle vara klart. Men han kanske vill avslöja det i sin podd imorgon istället? Agentens dementering ger mig lite hopp i alla fall haha.

Gavelo: Jag tror inte Lövens värvningar påverkar vad andra lag kommer att värva. Vi kommer med stor sannolikhet knappast bry oss om någon mörkning, då Gradin verkar fokusera på att göra MoDo så bra som möjligt. Känns väldigt långsökt att det handlar om att spela poker.

{5647}:

Varken Lööke eller Holmström är officiellt bekräftade som du säger.

Men man ser hur Sport är aktiva och lånar in spelare från andra lag i Finland, de måste ju in med kroppar för att ens ha en trupp.

De spelar imorgon mot Ilves så då ser man vilka som är med i truppen eller ej.

Men det vore ju logiskt att Holmström följer med Lööke till Löven, de har spelat tillsammans i samma kedja som Hjalmarsson och det är ju en trygghet att fortsätta tillsammans i samma lag.

modomille: Höken var och träffade Kentää i Östersund idag men Per sa bara att man var intresserad av dem men att ingenting var klart.
Som sagt, jag tror Löven mörkar, man vill inte spela ut sina kort redan nu, det ger andra sportchefer möjlighet att svara på deras styrkebesked innan deadline

{5647}: Vi får väl se vem som får rätt.

Gavelo: Det är fem andra lag och menar du på allvar att de inte siktar på att göra sitt lag så bra som möjligt?
Skulle Djurgården plötsligt komma på att de måste värva bara för att Löven tar inte precis vad alla väntade att de skulle göra?

Två spelare som inte platsade i SHL alltså.

Gavelo:

Tror du på detta själv? Det går liksom inte att hålla en värvning hemlig, information inom hockeyvärlden sprids ju fortare än skvaller i Paradise Hotell.

Sedan har nog Kenttä lite för att mörka och spela poker mot Gradin, Gradin har redan gjort sina drag och varit tydlig med att det är Wernblom eller inget. Han har till och med informerat spelarna om detta så de vet vad som gäller, då kommer han med största sannolikhet inte värva nått annat om det inte blir skador.

Uppladdat:

500x0-22bfc2ad-8604-4c1c-a7a5-eec309d3019d.jpeg

Rytter: Precis, men Kenttä är lite för att hemlighålla. Lite som att han alltid ljuger om spelarbudgeten. Det är hans grej liksom.

Rytter: Eller så är det Gradin med årets mörkning, berättar till och med till spelarna att vi inte ska jaga någonting hehe

Rytter: Jag är ganska säker att jag har rätt, Per mörkar så länge det går, han vill inte att Hinken ska försök hitta någon annan om inte Werner kommer, vilket han inte ser ut att göra.

{5647}:

Idag:

Gradin: Vi sitter nöjda, kommer inte ta in något mer. Ska vi ta in någon är det Wernblom som redan varit här. Har informerat truppen om detta. Nu kör vi!

Kenttä: Fan jag håller på värvningarna så länge jag kan, mörkar detta in i det sista så inte Gradin kan värva nått mer. Haha jag har en masterplan.

Efter Deadline day när Lööke och Holmström presenterats:

Gradin: Nej vi fick inte lös Wernblom, det var den enda vi ville ha in men Malmö ville inte släppa. Det är deras spelare och de bestämmer.

Kenttä: Haha jag lurade skiten ur Gradin, höll på värvningarna så att han inte skulle förstärka Modo mer.

Lövenfansen: Kenttä är gud, fy fan vad han spelade bort Gradin, alla andra sportchefer är amatörer.

Övriga: Vad fan pratar de om där i Umeå?

{5647}: Du missar som vanligt poängen!

Modo är björklövens starkaste hot, Modo har möjlighet att stärka upp ytterligare.
Med lövens 2 förvärv så är man solklara favoriter till Shl och när då hinken ödslat miljoner på denna satsning så ser nog även han att Modo har en sämre trupp i det läget dessa blir klara och därför kan man ändra sin strategi att om inte Werner kommer så kommer man försöka stärka upp från annat håll för att vara konkurrenskraftiga mot björklöven.

Sen går inte detta att mörka hur länge som helst men så länge inget är påskrivet så är heller inget klart och min gissning är att dessa 2 kommer kontrakteras på tisdag eller onsdag.

Gavelo:

Vad är det Kenttä mörkar?

Du själv vet ju om att Lööke och Holmström är på väg till Löven, tror du inte varje sportchef i HA och SHL vet om det redan?

Man kan liksom inte mörka något som redan är känt eller ute som publik information.

Bara ryktet att de jagar dessa spelare är ju tillräckligt för att andra sportchefer ska förstå att de ska in med fler spelare och av hög klass. Så känner någon att de måste förstärka pga detta så har de redan den informationen.

Tarasov: Ja jag håller med dig till 100% angående målvaktsfrågan.

Gavelo: Jag tror att Löken blir en riktig flopp.

Rytter: Mörkar är kanske ett fel ordval men han behöver inte säga att ”jo vi är muntligt överens” utan väljer att säga att inget är klart.
Det är bara korkat att spela ut sina kort i förtid!

I slutet av As säsongen handlar det om att stärka laget så mycket att man ”köper” sig en plats i högsta serien, när konkurrenterna plockar in finfina namn så kanske man själv måste se över sin trupp.
Med dessa 2 in i lövens trupp så får dom en till dimension och blir klart bästa lag på papperet och därför tvingas andra sportchefer till att försöka hänga på och göra desamma, så därför är det inte ett dugg konstigt att man inte talar om hela sanningen när man får frågan som Kentää fick idag.

Nu tänker jag inte förklara helt självklara saker mer.

Tarasov:

Ja Guden har en väldigt speciell stil, när han är i zonen så är han bra och kan göra sjuka desperation saves. Men han upplevs fladdrig i sin stil.

Jag är inte riktigt trygg med varken Tex eller Guden. Tex för att han inte är i form och inte spelat på nästan ett år och lär ha tappat en hel del, orkar han ens spela ett slutspel med så tätt mellan matcherna.

Guden mer för att han är ojämn, högstanivån är riktigt hög men tycker han är den av våra konkurrenters målvakter som kan ha den djupaste dalen. Guden måste plocka fram sitt bästa spel en längre period, över potentiellt 21 matcher och det är jag tveksam att han klarar.

Så jag skulle gärna se att den sista värvningen in är ett lån av en SHL målvakt. Namnge någon från lagen som ser ut att ha spelat klart tidigt, ge klubben en slant och spelaren en bonus ifall han spelar upp oss.

I dagsläget ska man kolla på lagen från plats 7 och neråt (exkluderat lagen som spelar om nedflyttning). Sista matchen i åttondelen i SHL spelas 14/3 och första i kvartsfinalen spelas 17/3.

Efter 14/3 är det 4 lag i SHL som spelat klart, där borde det finnas en målvakt av hög HA klass.

Clang eller Rifalk från Rögle, Ward från Luleå osv.

{6870}: Holmström är enligt finsk media nära också. Tror absolut inte de floppar utan snarare dundersuccé.

« · 2467237 · »