1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479933 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

1560057 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

spud: Jag är inte övertygad om att alla kurvor pekar nedåt. De är sämre i vinter, men förra säsongen var de bättre än ett par säsonger tidigare. De är inte så gamla att de inte kan vända trenden, utan borde ha flera goda år kvar OM MOTIVATION finnes.

Sedan var det inte många år sedan som Skröder inte alls var beroende av någon. Alla sa att det var så, men när Susse var borta ledde ändå Skröder laget.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

J F K: Skröder har väldigt många kvaliteer, ja. Men han är alltför beroende av sina medspelare. Och nu ger inte Sundström/Skröder varandra den tryggheten i spelet utan puck. Och att alla kurvor pekar nedåt hoppas jag samtliga är överens om.

Men visst, tittar man bakåt så finns det inga orsaker till att vi inte ska ha kvar honom. Tyvärr spelas nästa säsong i framtiden.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

spud: Ja, vad är en marknadsmässig lön på en som kommer topp tio i hockey VMs poängliga? Thoresen, Zäta, Malkin och de övriga. Misstänker att Skröder är snäppet under dem, men rätta mig om jag har fel.

Passera Zenit??? Lidström passerade väl zenit när han var 32 ungefär. Åtta år senare är han en Norris-kandidat och tio år senare står ägaren i en av världens på senare år mest framgångsrika klubbar på sina bara knän och ber honom göra en comeback.

Jag tycker att diskussionen är direkt löjlig. Motivera Skröder så får vi en väldigt kompetent spelare till ett väldigt bra pris.

Hela diskussionen handlar alltså om killen som leder vår interna poängliga?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
J F K: När ska man dra strecket då? När ska en spelare anses ha passerat zenit i tillräcklig utsträckning för att man ska kunna ta ett värdigt avsked?
Jag tycker att denna duo förtjänar ett värdigt avslut och inte lämna med flaggan på halvstång.
Sen finns det ekonomiska orsaker till mina åsikter. Det är inte så ofta spelare går med på att kapa sin lön till en mer marknadsmässig lön. MODO har inte råd att ha gamla och för dyra spelare på kontrakt samtidigt som man ska försöka locka till sig nya attraktiva spelare. Vi kan inte ha både och, det är ofta där som supportrar gentemot sportchefer/GM skiljer sig. Den ansvariga har en ekonomisk verklighet att förhålla sig till, medan en supporter har inte det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
J F K: Jag TROR det faktum att det för första gången på flera år inte är någon streck dramatik på slutet som gör att S&S har svårt att tända till.
Väntar till slutspelet ja. Men är dom värdelös även där ser det ju mörkt ut.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

spud: Jag tycker att Susse och Skröder var usla igår.

Jag tror inte alls att de behöver vara slut, absolut inte. Att resonera efter denna säsongen att man ska göra sig av med dem är i mina ögon vansinne. Skröder har många RIKTIGT bra år kvar om han har motiviationen och är skadefri. Ge honom förutsättningar och sätt press på honom så kommer han att vara ohyggligt mycket bättre än K Fopp flera år. Det var senast i våras som han kom före ALLA svenskar förutom Zäta i VMs poängliga.

De har inte varit bra och borde bänkats igår, men ta inga idiotiska beslut baserat på en mindre bra säsong. Skapa förutsättningar för att de kommer upp i kvalité istället.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Lumber Jack: Jag antar att du menade Samme ist för Susse där.  :)

Jag har så svårt att se att Susse och Skröder vill spela kvar och få betalt som P Öberg eller nån annan likvärdig spelare, gärna med en generös bonus så de får betalt för poäng och bra plus minus statistik.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
spud (och Berka): Jodå, jag vill inte se dem dö sotdöden på isen heller. Därför tycker jag att det är bra att vi nu har en ny leadingline som är de som kan bära laget i Susse, Ritola och Kempe kommande säsonger.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Lumber Jack: Susse och Skröder har burit detta lag sedan vårt guld, de har funnits där och stundtals varit våra enda glädjeämnen. Deras insats för klubben går det inte att klaga på nånstans.

Men när alla pilar pekar nedåt, då är det läge att bryta och gå vidare. Det finns inte längre den glöden kvar hos dessa grabbar för att motivera en förlängning. Någon gång kommer dagen när det är dags, och jag ser hellre att det sker en dag för tidigt än en dag för sent. Att ta en säsong till och de får utstå ett gatlopp hos supportrar när deras prestationer fortsätter att falla är inte värdigt dessa legender.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Lumber Jack: dom har inte bara tappat i 5-5 spelet, ibland ser dom ju knappt ut att ens vara på isen.
Sundströms jobb vid 1 och 3:e målet är väl tydliga tecken på att han börjat slarva.
För 3 år sen hade susse avvärjt åslin på 1:a målet när denne skar in och på 3:an... Ja va fan står han bara kvar för och glåmar efter tek??!

Jag tycker inte skröder var hopplös igår, han jobbade på bra men kom liksom ingenvart, muller och susse var rätt starka orsaker till att den kedjan föreföll otroligt blek.

Jag förstår att man måste ge målskyttar speltid för att "få det att lossna" men jag tycker det var tjänstefel att bänka Bengtsson till förmån för alla i 1:a kedjan igår.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Berka: Visst ska Skröder bänkas de gånger han inte kommer in i matcherna. Det går dock inte att blunda för det faktum att skytteligan ser ut så här, trots den sedvanliga bedrövliga säsongsstarten:

1  
Per-Åge Skröder
  RW   47   14 18

32

Susse snittar 0,5 p/match.

De har förvisso tappat i spelet 5-5, men den myckna speltiden har även sin förklaring i boxplay och PP, vilket de gör alldeles utmärkt. Skröder leder PP-ligan med 7 kassar. De har helt klart ett existensberättigande i truppen fortfarande.

 

 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Monno: susse å skröder har varit bäst, dom ska spela !!

Vet inte hur många gånger jag frågat VARFÖR dom 2 får massa speltid när man är så dålig, och jag vet inte heller hur många gånger jag fått mothugg för att jag tyckt så!

Sen att skröder skrivit ett nytt kontrakt med Modo skrämmer mig mycket, jag hade mer än gärna hoppats på en pensionering av både Sundström och skröder medans man kommer ihåg dom för deras storheter och inte deras svagheter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
J F K: Samtidigt tkr jag inte han gör direkta tavlor. Men visst kändes Starkbaum mkt stabilare.
Synd han är tvär dålig på straffar bara. Inte första gången han är sådär under straffar. Än om det kanske hjälpt om vi gjorde mål på våra straffar.
Uffe vägrar ju dock sätta in killen som älskar straffar på att sätta just straffarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Monno:trots att Modo var usla misstänker jag att vi ändå vunnit med starka trädet i målet. Ullmark var inte heller bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
J F K: Såg ni Susse agerande vid 4-3 målet?(tror jag det var)
Han tekar, sen står han alltså helt still och kollar på i typ 3 sek. Såklart gör ju hans gubbe mål då..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Sundström, Skröder och Nagy horribelt, bottenlöst dåliga. Varför bänkas Bengtsson i tredje till förmån för Sundström, fruktansvärt feg coaching!!!
Müller, Madsen (som kastar bort puckar) inte heller bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake: Invirade i bandage som mumier den här matche, Ingen aning varför men spelar vi så här vinner vi inte mot något annnat lag heller. Sämsta prestationen på mycket länge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake: detta var en fruktansvärt pinsam tillställning, man hade allt i egna händer men slappnar av åter igen mot Växjö..

Jag hade hoppats på att det inte skulle bli en plattmatch såhär vana trogen efter ett uppehåll, men AJ, det blev just en JÄTTEplattmatch.

Grattis Modo , styrkan är som svagast när det gäller
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Jag är så less på straffskyttar som inte ens vet åt vilket hålle de åker.

Vafan! Öberg gör mål. 

Inte för att det hjälpte. Det var övertygande straffar från motståndarna.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Jaha, det är ju i princip kört nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Blake:

Kempe,...... Sen är det nog inte någonmening med någon fler.

I brist på annat. Dansken och så tar vi Kousa. Han vet i inget om.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Ingen Nagy eller Skröder nu Uffe. Okej?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Alltså vilken målvakt vi har i Starkbaum!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: Med tanke på att vi har gratishäng på lagen ovanför blir man ju rejält besviken på denna platta insats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: Oj, vi tappar allt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo:Vinner Timrå vill man nästan ge bonus poängen till Väcksjjöoe
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Herrre gud vad vi spelar menlöst. Vi är livrädda för blåmärken och vi låter Vaxjöspelarna vara först på varenda puck.

Trampa luft!

Nu krävs en orättvis individuell prestation för vi tänker inte hjälpa varandra denna match. 

 

Bara Brynäs är sämre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake: Under nästan hela matchenhar jag velat använda prefixen "fitt" till de flesta av Modos usla prestationer.  Bara en otrolig, nästan övermänsklig disciplin haf fått mig att låta bli. Men nu är frågan om det inte är fittnära.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Har Uffe ens funderat på timeout? Naah, troligen inte. 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

En kollektiv kallops på yra hönsskallar.

Ska det vara så där? USELT!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Modo tar de lugnt , komfortabelt 4-2 böev snabbt till 4-4 och åter håller vi på att förlora säkra viktiga 3 poäng!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake:Börjar märkas att Ahnelöv och Kammen är borta nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Blake: Time out!

Nähe! Jag hann inte ens säga det.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: Men dra åt h.........
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo: hahahaha MEN NJUT AV TILLFÄLLET, ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Berka: SUPERMARIO!

Vafan! Spamfilter.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Och Kempeeeeeeeee!!!! Oj oj oj oj Oj oj ojojoj *sjunger med*
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

J F K: Ahh!

Min dator är galen. Satt nyss och skrev ett jäkligt bra inlägg om målet. När jag höjde blicken efter att jag var klar så ser jag att jag befinner mig på "tjyvkikasidan".

Undrar om det inte var det bästa inlägget jag någonsin gjort.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake: vem får målet ??

PÖ , killen levererar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: 5 raka matcher med poäng nu för Öberg. 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Berka:Undrar om Susse fortfarande vill spela en säsong till?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: Sundström / skröder kommer ju höja sig, det har ju många påvisat, poängkungar som som är :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
J F K: Jahahaaaarå!! En arg Norrena är en bra Norrena!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: de åker nog härifrån med färdtjänst...
Påhlssons kedja är helt ok och är väl i realiteten toppkedjan nu. Madsen slarvar en del, men den kedjan skapar mycket. Spina bäst offensivt i ett djävligt blekt modo.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Gusse: Vart hade du annars tänkt dig att Aaltonen skulle spela?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Monno: Det var icing. Regehr slutade ju spela. Sedan var det fasthållning av klubba på Kallio. Regehr kan åka ut, men då ska Kallio också ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
NuMo:Blir mer och mer säker på att Skröder och Susse INTE kommer att höja sig när det blir slutspel.Behöver vi en ny toppkedja till nästa säsong?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12
Blake: Jag börjar fundera på om man inte tror att man spelar mot Ulvön igen. Maken till sömnpiller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2013-02-12

Monno: Vet inte, lyssnar på radiosporten. :(

Modo är starka i tredje, det ska bara gå!

Kommentera

1560057 · »