1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480219 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2020-02-12

« · 2034360 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gusse: Ibland kan det vara obra att värva in nya spelare i slutet på en säsong. Gruppdynamiken kan slås sönder och skapa oro mm.
Känslan just nu är ju att ni inte direkt lyft med de nya. Och Hanses var väl riktigt bra på slutet, har jag för mig..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gusse: På papperet så stämmer det. Men svåra matcher kan bli ganska lätta, och tvärtom, beroende på vad laget man möter har att spela för. Timrås match mot Löven kan ju vara den enklaste i praktiken om Löven är klara..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gusse: Håller med!
Men vi sa för flera matcher senast att ”hoppas detta blir väckarklockan” sen har det varit samma loja inställning 2 dagar senare, bara det faktum att vi får en drömstart och sen successivt bara blir sämren och sämre för att skjuta 4 skottår mål i sista perioden när man ska jaga kvittering på hemmaplan mot värsta rivalen, det är bara för dåligt helt enkelt.

Vissa tendenser har blivit bättre sen Vvik mötet borta men det är baby steps och skulle vi gå in i ett kval/finalspel nu så skulle vi nog åka ganska enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tyler Durden: Jag har berömt Modo hela säsongen just för inställningen i matcherna. Även om inte spelet funkat perfekt så har man vunnit för man kämpat hårt i matcherna. Nu har man inte samma inställning till hårt arbete och då förlorar man.

Hoppas det här blev en väckarklocka. Tror fredagens match avgör var vi hamnar. Modo har väl lite lättare spelschema än Timrå på pappret. Så nog kan vi fortfarande bli tvåa. Bara dom vill så..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gusse: Tycker många spelare känns slitna/småskadade. Många man inte känner igen den senaste tiden. Det känns riktigt oroväckande! Sen måste ju Finnen få spela med en målskytt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Heyerdal:
Inget är ”lätt”, ibland undrar jag inte vissa fans projicerar sin egen inställning på spelarna😉.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Robin Ztorken L: lätt vinna playinserien? Jag kan då inte se något överhuvudtaget i Modos uppträdande och spel som får mig att tro att de lätt ska vinna en tuff serie mot bl.a Bik, Vik, Ssk m.fl
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Kerstin_k: Jag är däremot helt övertygad om att detta inte är Freddans förtjänst. Han har bevisat hela säsongen att han inte kan få laget att lyfta, spelmässigt.
Nu är man ju i ett läge där man självlyfter.
#freddanskabort
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Sven Tuta: Menade inte att vara dryg, ber om ursäkt ifall det uppfattas så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson:

Olofsson kedjan tror jag han är minst nöjd med, dom bidrar inte nu och det fina spelet är som borta. Olofsson har verkligen tappat, Rosdahl tror jag driver ungefär som tidigare men han är beroende av en bra center och när Olofsson tappat så trampar han också vatten.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Costanza: Tänker först berömma Timrå för att pricka in formen vid rätt tidpunkt på säsongen. Det mesta talar för att man blir tvåa nu. Kanske tur att Timråfansen inte fick som dom ville när dom ville bli av med Freddan.

Jag tror att det är inställningen som är stora problemet nu( igen) Modo är ett bra lag. Det har inte bara varit tur att man vunnit matcher man inte spelat bra i. Men efter Löven matchen så ser dom mätta och nöjda ut. Och Hellqvist säger åter igen att man inte är beredda att ta kampen. Då undrar Jag.. När är man beredda att göra det igen? Kan inte en viktig streckmatch mot Timrå väcka känslor så tror jag inte Almtuna och Tingsryd kan då fram dom heller. Igår så var det Karlqvist och Tammberlini och Hägga som visade bäst inställning. Resten kan fundera vad man vill med resten av säsongen.

Jag vet vad detta laget kan. Nu gäller det att visa det.

Såga mig om ni vill. Men jag tycker Hägga ska ta över som kapten. Han är inte den bästa i laget. Men han är fan den som kämpar hårdast och missar aldrig ett träningspass. En kapten som knappt tränar eller sommartränat borde inte vara kapten.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Jag skriver många gånger, inte 45 omgångar
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Tror det ligger lite i det du säger här faktiskt. Jag tror att de där åren när vi dansade på ruinens brant fick människor i bygden att inse att det fanns mer att förlora än en plats i SHL. Utan att dra för stora växlar så är vi ju hyfsat många här inne som har en betydande del av vår identitet och vårt engagemang kopplat till något hockeylag. Det blir ju lite ologiskt när det pågår så mycket skit överallt men i mig hade det blivit ett ganska stort hål om jag inte får gå till Ladan 1-2 ggr vecka varje vinter och hoppas....

...som Nubben beskrev det i en intervju hyfsat nyligen. När han var i Frölunda och de förlorade så hade han alltid minst 25 arga mail. I Timrå har han inte det speciellt ofta. Det beror inte på att engagemanget är mindre. Det beror på att alla är ”nära”. Det är brorsans grabb i U16, det är grannen som tränar J18, det är kollegans pojk som fått sitt första A-lagskontrakt, det är folk man känner från skolan som sitter i styrelsen, eller på isen, eller möter på ICA. Då blir det för viktigt, för stort, för mycket som står på spel för att det ska få försvinna. Det får inte ske helt enkelt.

Vi fick en känsla av att vi måste göra detta tillsammans. Visst, aktieförsäljningen blev ett fiasko, men vi är många som har vårt namn på en bricka i hallen nu. Det kanske är lite löjligt egentligen men på nåt sätt gjorde det allt ännu viktigare för mig. Sedan gnäller vi också, oj vad vi gnäller, på spelare, ledare, marknadsavdelningar och annat. Men det stannar där, för det är för viktigt. Jag tror det smittar av sig på spelarna i viss mån.

Med det sagt, så älskar jag att hata er. Men det är egentligen för att jag vet att ni är precis likadana. Med Modo blir det personligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Robin Ztorken L: Ja, Kangasniemi är grymt rolig att titta på. Fantastisk i PP, försvinner dock lite i 5 mot 5. Ändå var deras kedja gårdagens bästa enhet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Clay.2: Grattis till vinsten. MoDo är nere på jorden igen. Tur att man är ett rutinerat fan sedan tidigare säsonger.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Fast det är många, många matcher i år där det inte sett ut som det gjorde igår. Nagelfar man Timrås bok här på HS tror jag att man skulle få ihop till en roman med titeln "Oengagerade spelare - det är Freddans fel".

Det ni skriver här inne utifrån gårdagens förlust återfinns i Timrås bok också. Fast med Timrå-fokus så klart. Andemeningen är dock den samma; backsidan är för svag, oengagerade spelare, usel tränare utan spelidé, ingen dynamik i gruppen, ingen tar i... Osv.

Däremot verkar Freddan fått ihop gruppen bättre nu mot slutet. Framför allt har det märkts både mot BIK i måndags och mot er igår. Med det sagt skall det bli oerhört spännande att se Timrå ta sig an AIK på fredag. Det känns som upplagt för antiklimax och en gästbok översvämmad med "Sparka Freddan!", "Ingen jävla vilja" och så vidare.

Tack för en rolig match igår 👍
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Sven Tuta: Har vi haft flyt i 45 omgångar menar du?😊
Nä, det material vi har håller.
Gäller bara att få alla att prestera max.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Med detta lag blir det inte ngt SHL spel nästa år. Modo ska vara glada om de blir tvåa i grundserien. Det som hände igår var ingen engångsföreteelse, de poäng som skramlat in många gånger har då inte varit på grund av att Modo spelar bättre utan att det har studsat rätt. Nu studsar det inte rätt och då blir det sura förluster. Laget är alldeles för ojämna, och det håller inte när Modo ska börja spela mot bättre lag. Gasa eller bromsa, tycker att ledningen har försökt bromsa sig till SHL. Är målsättning att vi ska dit då får det hända ngt på t ex backsidan. Att ta in Belov räcker inte, ska vi förlita oss på att när Wallinder 17-år!! är tillbaka ska vara pjäsen att luta sig mot när det drar ihop sig till kval? Jag den sanne optimisten börjar vackla, då är det illa😬
Hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Ja, jag håller med om Timrå. Det är imponerande.

Tror vi kan lida lite över vår flygande höst, där alla var hela och friska och spelade en fantastisk hockey. Men litar blint på att vi kan ta fram ”det” på beställning, snarare än att spelare åker runt och tror dom är lite bättre.
Ta Olofsson t.ex, har känts som ett fullblodsproffs sedan han kom till klubben, men gått ner sig rejält på slutet. Har sjukt svårt att tro att det ska bero på divalater osv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Tänker samtidigt att det kanske inte gör så mycket att tappa andraplatsen.
Vi borde ganska lätt kunna vinna playinserien med ett gäng hemmamatcher ändå.
Visserligen lite längre resor men sen en final mot TIK, eller Löven till sist, om vi lyckas gå segrande där...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Ja såhär med några timmar distans till matchen så måste man ändå ge Timrås hockeylag en jävla eloge som med små medel alltid får ut otroligt mycket av sitt lag, finns inte många lag i AS som ens är i närheten av att få ut så mycket vilja och glöd ur sitt lag.
Kan det vara så att år av taskig ekonomi och negativa ögon på sig har fått hela föreningen att sluta sig samman och jobba som en maskin, känslan är att man aldrig svävar bort och det är en jäkla styrka av Freddan att få sina spelare att fokusera på rätt saker VARJE dag, där ligger Björn och hela Modo väldigt långt efter.
”Vi är egentligen lite bättre” mentaliteten
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Man får dock glädjas av att titta på Kangasniemi, han kan bli nyttig framöver.
Härlig liten lirare, stor som en skalad räka men härliga händer och speed!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Clay.2: Ja, det är tråkigt att vi fått den typen av supportrar till hockeyn.
Vi har ju också ett gäng som gärna leker Ultras..
Patetiskt att se.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Var på plats igår kväll för att se en härlig batalj mellan 2 kanon lag .
Men det man fick se och höra av RÄTTA VIRKET var otroligt pinsamt och man skämms som Timrå supporter ..dessa är inga riktiga supportrar utan en grupp slynglar med ett märkligt beteende .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Tror inte vi har råd med den kvalitet vi behöver.
Dessutom, kolla Timrås backsida igår. Den skrämmer ingen. Men hela deras lag sliter som svin, det är dit vi måste komma.
Måste få laget att tro på sig själv igen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky: Jag skrev igår att Modo bör agera i backfrågan, jag tycker man absolut skall kolla efter lån och kanske mr kalix, det blir ju inget revolutionerande men att spela på 6 backar där flertalet är ur slag Kommer inte ta oss till SHL.
Enström har varit borta länge och behöver nog några matcher att komma igång, Norlinder är ytterst tveksam till att han öht kommer tillbaka med tanke på att han inte ens tränar än och skulle han bli bättre så lär han behöva 5-6 matcher innan han är i bra form, då är väl säsongen redan över.

Modo har som vanligt problem med defensiven, och att tro att vi ska gå till shl med de backar vi har idag känns otroligt långsökt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Igår saknade jag tvillingarna Wahlgren, framför allt Max som river och sliter och hjälper oss att dra upp tempot.
Därutöver tycker jag Norlinder saknas nåt enormt med sina uppåkningar och starka man-man spel.
Att förstärka backsidan tror jag dock inte på, hitta någon i Norlinders kapacitet är alldeles för dyrt.
Och backar utan spelsinne har vi redan för många av..
Spelare som måste hitta tillbaka till höstens form är framför allt Hedberg, Berglund och Johnson.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Nucky:

Vad tror ni Hellkvist är minst nöjd med från gårdagen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: Timrå”fansen” som hånar och buar under Stures hyllningsceremoni visar verkligen sin klass. Det är fan skamligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
RedNek:

Det känns lite surt idag, faktiskt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Dundee:
Ja verkligen. FÖR DÅ STÅR JAG I KLACKEN MED FRUGAN 🇮🇹👏🏼👏🏼🇮🇹
Då jämrans ska vi vinna, sen partajjar vi!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Eller: God natt. Önskar att jag kunde se den. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo: Då måste jag verkligen be om ursäkt när du tolkade det så.
Det var väl kl: 3:00 Vancouvers match började och Sedinarna skulle äras? Så god natt en liten stund.😉
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Det är bara bryta ihop och komma igen, man vinner man förlorar. Får hoppas vi kan försöka vända trenden redan på fredag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Ja måste ju säga att Hedman alltid visar vilja när det gäller. Han är ju långt ifrån dem mest kompetente men visar alltid god vilja i såna här matcher. Björklund är ingen personlig favorit men idag spelade han disciplinerat och samlat.
Idag faller vi främst på dåligt försvarsspel kring buren. Bedrövligt agerande emellanåt där Bartosak får dålig hjälp.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Eller:

Startar men en mening med "Men... hur många gånger ska jag behöva säga det?"
till en generellt hållen åsikt eller förklaring, som var ett svar till en annan skribent, så kan det ju tolkas som att du är less att förklara till dem som förstår mindre.

I övrigt är jag imponerad av dina meriter på området.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo: det här med ”sanningssägare” får stå för dig, men jag tycker det är opassande av dig som är en som sköter om hs-sidan att styra det dithän.
Jag säger inte att jag är det men vill du ha lite uppgifter om mig så har jag gått på målvaktstränarutbildning.
Ser ett par ishockeymatcher varje dag (NHL, SHL, KHL och HA)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: En sak som var bra var boxplay. Visst släppte vi in ett, men det var precis efter tre mot fem och på ren tur. Inte frukten av ett bra timråspel. Chansen Karla fick när han passade Jellvert borde resulterat eller i alla fall blivit fem mot tre. Dessutom skapade vi klart fler chanser k vårt pp än Timrå.

Kan det vara så enkelt att vi var mycket mer fokuserade i boxplay och då täckte mer ytor än stressade sönder oss, men där tålamodet tröt i fem mot fem?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Tycker det har varit så i många år , tror att det är en stor orsak till att vi har hamnat där vi har varit i många år !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smurfen: Börjar bli rätt många matcher som man känner att ett taggat Modo skulle vunnit, men som vi förlorar mot ett hungrigare lag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smurfen: fast Timrå borde ha kört lite färre varv. Dom hade ju mjölksyra som tog typ 5 minuter att få bort sen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
En sak som jag själv reagerade på när spelarna släpptes in på isen efter hyllningen av Sture så åkte precis alla Timrå spelare varv efter varv för att få igång bena sina medans typ 2 -3 st Modo som åkte och resten typ gled runt innan matchstart .

Inte för att det kanske hade så stor betydelse men ändå , bara där tycker jag man visar sin inställning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Eller: Jo, du kanske tycker att det inte kan bli bättre än som det är nu. Många tycks inte ha samma uppfattning.

Som sagt. Jag hade ingen aning att det var du som var sanningssägaren. I så fall hade jag ju sagt som det var. Att det inte kan bli bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo: du nämnde ”bristerna i målvaktsspelet”
Visst kan målvakterna också ha sin ”dåliga dag”. Men försvarsspelet med överbelastning kräver extrem noggrannhet och rätt bedömning men de kunskaperna har inte nått upp i den nivå som behövs.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tarasov: Känns ändå skönt att veta att det är helt omöjligt att Timrå kommer ikapp oss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Hassan: Har man prenumeration hos Mittmedia så kan man även läsa VK och vice versa.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Eller:
Bartosak är över 90% det är godkänt, på 3 matcher ligger han över 90% vilket är en rätt bra start med tanke på hans långa matchuppehåll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Hassan: Nä det är klart. Tänkte mer att rubriken skulle få er att förstå min poäng :)

Det står iallafall att vi tränat tungt under en lång period, för att nu ha gått in i en medeltung träningsdos. Sedan ju närmare finalen vi kommer så trappas tyngden/kvantiteten ner för att istället träna lätt och explosivt för att komma in pigga i slutspelet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
goleafs: Hade varit kul att läsa men jag tror faktiskt inte att det är svinmånga härinne som prenumererar på Västerbottens-Kuriren.
Kommentera

« · 2034360 · »