spud: Det är dock så att FBK presenterar 6-7 nya spelare inom kort. 2-3 landslagsnamn. Om vi inte kan konkurrera på varje spelare så borde vi dock kunna konkurrera på enstaka spelare. Vi får helt enkelt se till att lägga extra kraft på vissa namn. I dagsläget en målvakt, t ex.
Petey21: "– Som sagt, jag kommenterar inga namn och speciellt inte de som är upptagna av spel fortfarande. Det håller jag hårt på och tycker det är jätteviktigt, fortsätter Erik Holmberg."
Vadå upptagna av spel.... SSK har iofs EN match kvar men den behövs ju inte ens spela. Och om Rundkvist kan skita i det så varför inte Ecke.
Och vad kostar ett "Ja XX är en intressant spelare som vi gärna skulle se i MoDos tröja men då han är upptagen i spel så vill jag inte kommentera läget"
Det ger en mycket positivare bild av läget än det första som i mina ögon bara lyser av nederlag redan.
Hawerchuk: Hade varit verkligen intressant med Karlsson i målet. Men ska man tävla med FBK så blir det nog för tungt för våran nuvarande ledning och ekonomi.
Lär inte vara så lätt att lura spelare till sig genom att säga att vi kommer vara ett topplag nästa säsong när vi saknar tränare, målvakt samt en andraformation och offensiv kraft på backsidan.
Man måste börja få lite påskrifter så spelarna vet vad de får både lönemässigt och lagmässigt.
Petey21: Det är bara att ta en sup och hoppas på att allt löser sig. Jag börjar tro det är så de gör på kansliet också.
De kanske kör en ny taktik: I år så får ni se kvalserien också om ni köper seriekort.
MorganaLefaey: Hmm får dom det? Det borde väl bara var de med VIP som "får" den ynnesten. Seriekortsinnnehavarna får nog betala för sig på samma sätt som i ett slutspel. Fast kanske inte lika dyrt?
Apropå det. Det står faktiskt inget om kvalserien i Årskorts-utskicket man fick.
Där står "28 hemmamatcher, slutspel & matchprogram".
Men det är ju det där med ödmjukheten...
Undra hur det stod i RBK's?
Icing-Ove: Kan inte annat än hålla med. Visst är han lovande, men han har ändå blivit petad i ett allsvenskt lag av sämre målvakter än vad vi borde ha som första alternativ.
Hade inte klagat att ha killen som backup. Men värvan man honom så får man 3st backups. Känns inte direkt tryggt.
Undra vad sponsorerna/årskortsinnehavarna tänker när de skall förnya avtal om Modo inte kan visa upp bättre förvärv än Forsberg och Läck.
spud: Bjurling var väl riktigt bra förra säsongen. Har inte följt han eller lagt märke till han allt för mycket förutom i fjol och den där säsongen när han dominerade i Djurgården men släppte in allt i slutspelet.
Hade förväntat mig något mer spektaktulärt förvärv på målvaktsfronten, men det är samtidigt inte lika hemskt som det skulle kunna ha blivit.
Samtidigt så kan jag inte riktigt släppa att man om man värvar killen efter två förvärv (varav en nyckelposition) fortfarande inte direkt charmat fans, sponsorer och årskortare.