1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530942 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Och dessutom höjer han nivån på träningar och matcher osv. En stor anledning till att Modos 73-75årgångar blev så bra var att det var så tuff konkurrens inom gruppen.
Man kan inte ta in för många av typen som drar till andra sidan/andra lag, men samtidigt kan man inte bara bygga på lokala produkter om det inte är en väldigt stark årgång.

Och, jag tror också att han skulle fått chansen i A-laget om han varit tillräckligt bra. Nu var han nog bara på gränsen och då vägde nog önskan att åka över till hans nackdel.

Rytter: Spelar han färdigt SM slutspelet för J20?

modomille: Vad tycker folket om Öhman och Wahlgren? Wahlgren har ju kontrakt, frågan är om han tar plats och vart ska han då spela? Johnsson lär bli andra center om en förstacenter ska in vilket jag förutsätter. Och om nu Jellvert skriver på så lär han bli 3e typ.. Öhman borde inte få plats, dessutom tycker jag han gjort sitt i Modo..Men ska Wahlgren spela 4e center nja han ska nog va högre upp.. Knepigt.

RagnarLodbrok: Håller nog Jellvert över Johnsson, även om den sistnämnde gör sina poäng är han alltför sällan påslagen och sliter inte direkt ihjäl sig i defensiven.
Wahlgren är jävligt svår, vill så gärna att det ska lyckas för honom när man ser vilken potential han besitter, men tror att både han och Öhman kommer hamna i Västervik.
Hoppas på 2 nya centrar av riktigt hög klass.

RagnarLodbrok: Tim tycker jag öppnade starkt säsongen 18/19 men sista 40 omgångarna tycker jag inte han levererade alls i Modo och det jag såg i Västervik, men han är på kontrakt så jag tycker absolut han ska få chansen att slå sig in i truppen i höst.
Öhman är en väldigt smart spelare, han kan spela i båda ändar av planen och bidrar mycket i de tysta, sen att det finns folk som tycker alla som inte har 10+20 i poängprotokollet efter säsongen är en skitspelare är bara korkat.
Öhman fyller en funktion MEN helt beroende på vad man tittar på för alternativ så bör han ligga på gränsen.

Gavelo: Enig👍

Gavelo: Håller med 👍

Nucky: Håller med dig delvis, Men tror både Johnsson och Jellvert kommer göra bättre säsonger en den som var. Hoppas också på helst 2 nya centrar av hög klass men tror det blir 1.

Gavelo: Öhman var inne på i allehanda att dels kände han att det var tveksamt om Modo skulle ha plats för honom. han var 4e center i år och nästa säsong ska vi satsa. Då ser det som mörkt ut.
Sen sa han väl typ att Modo är alltid Modo, men sett till sin egen utveckling kanske det är smart att gå någon annanstans.

Och det är väl största tappet med Öhman, att vi tappar en kille som ställer upp i vått och torrt. Jättegärna spelar 18min per match men köper ur verkligheten är när han får spela 10min.

Monno:

Öhman är en nyttig spelare i ett lag. Jag har inga problem att ha kvar honom som fjärdecenter där han fyller en bra roll i ett HA lag. Att han dessutom står för lokal förankring är viktigt, alltid viktigt att ha spelare i klubben över ett par år, kolla t.ex utvecklingen som vissa i IKO fått, spelare som haft det tungt innan t.ex Engsund har ju exploderat i år.

Dock är ju problemet att vi har för många centrar som är just andra, tredje och fjärdecentrar. Så ska vi förstärka och satsa på en vass förstacenter så petas öhman bort och utanför truppen och de andra centrarna ner ett steg.

Hade vi haft luckor på centersidan och inte haft JJ/Sylwander på kontrakt och försökt förlänga med Jellvert så tror jag öhman hade blivit kvar som spelare för fjärde och vi sökt efter ledande centrar.

Rytter: han sa dessutom själv att han haft en defensiv roll i Modo , o där tycker jag han har varit viktig, men att han även vill utveckla sitt offensiva spel, så blir rollen densamma som han ev erbjuds är det tveksamt om han vill stanna

Nog för att det är trevligt att ha spelare från trakten, men det känns lite som att ska Modo förstärka så slås Jellvert och Öhman om samma plats, fast Jellvert har gjort det mycket bättre både defensivt och offensivt, så i det här fallet så står det mellan Jellvert och Öhman tycker jag det är rätt offra Öhman.

Amitiel: Skall man ”offra” Öhman som är en väldigt lojal spelare så är det viktigt att man gör detta på ett korrekt sätt!
Byter han klubb och en dag blir påtänkt att plocka hem igen så ska det inte finnas några ”omständigheter” som gör att han inte vill återvända.

En nyhetssändning om en spelare som man redan gått ut med en vecka tidigare......

Gavelo: Vem? Menar du Norlinder?

modomille: Jo precis

Gavelo: Håller med. Väldigt intressant att höra Norlinder dock, men man kanske bör vara lite mer nyhetsmässiga. Det blir lite av ett anti-klimax

Gavelo: Nu var det i och för sig inte Modo själva som gick ut med nyheten om Norlinder utan ÖA och Expressen men jag håller med om att denna nyhets sändnibg blev blev lite av antiklimax!

Smurfen: MoDo borde lagt ut intervjun samtidigt som bläcket torkade på kontraktet.

Missa förresten inte kvällens extra-sändning från Aktuellt, med tanke på att Löfven har bildat regering....

Gavelo: Ja detta var lite konstigt, alla visste att Norlinder har kritat på. Modo har ju såklart sett det också. Ändå så väljer man att göra en direktsändning, Modos press har verkligen ingen känsla för sånt här. Har tänkt på en annan sak med, musiken i arenan suger, ingen känsla där heller. Hela marknadsförings biten är inte direkt bra.

{8225}: Kul också att Norlinder överraskade intervjuaren med uppgifter om att J20 har några kul matcher kvar, håhåjaja

modomille: Hoppas nu att inte fler på skrivna kontrakt läcker ut till typ ÖA och Expressen innan Modo haft sina nyhets sändningar !

Gavelo:

Snacka om att leta fel. Klart modo ska förmedla detta officiellt när dom anser att det passar. Dom kan inte ta hänsyn till ifall detta förmedlats i pressen tidigare. Om du visste om detta och inte var intresserad var det bara att ge fan och lyssna. Själv är man intresserad av att höra Norlinder oavsett ifall detta varit klart ett tag eller ej så jag uppskattar dessa inslag.

Ska vi sluta presentera spelare som mrmadhawk har avslöjat också?

Ger mig fan på att vissa klagat om man skippat att göra inslag med Norlinder och frågat varför man inte presenterar honom på samma sätt som andra nyförvärv/förlängningar, eftersom man vill höra lokala spelare ge sin syn.

Smurfen:
Ja samtidigt tycker inte man kan lasta klubben för att någon snacka bredvid mun till ÖA. Någon gång måste man presentera honom, tycker själv att det är trevligt att det kompletteras med en intervju.

Rytter: Jo, folk klagar alltid(även du kanske ) , oavsett vad som sker. Det måste man lära sej leva med.
Men ska man lansera 'nyheter' så bör dom vara färska. Det var kul o höra Norlinder såklart men då får man inte blåsa upp det för mycket. Nu är nästa 'nyhet' på onsdag, vi får se vad som händer då.

{8225}:
Tänker Wernblom som nästa nyhet som var lite mer streetsmart o neka när lokalblaskan ringde.

Rytter:

Ja men trenden ni är inne i asså, finns nog nästan inget en MoDoit kan va missnöjd me?

Tarasov: Och, vi ska ju vara topp 2 nästa säsong, så det borde väl komma några 'nyhetssändningar' där vi presenterar folk utifrån som lyfter truppen. Älskar överraskningar

{8225}:

Topp 2 spelar ingen roll, divisionen spelar ingen roll heller. Allt handlar om trenden. Fråga Rytter

{7804}:

Håller man i en positiv trend så hamnar man topp-2 till slut. Så har gärna en positiv trend som förbättras varje år då detta betyder att vi en dag spelar i shl igen.

Men att tänka så är kanske lite för avancerat för dig.

Kan du inte prova göra ett av dina standard inlägg här som innehåller allt annat än hockey så man får se hur länge det står kvar.

Rytter:

Ja som jag skrev på vår sida så är även Burundi inne i en positiv trend.

{7804}: Håller med, er trend är oroväckande för mej som älskar Norrlandshockey. Ni Gjorde ett mål på 4 finalmatcher förra säsongen(fantastiskt) o åker ut i kvarten mot nåt dekisgäng från Sthm. Måtte ni vända den trenden snart

{8225}:
Hoppas på följande
Emil Aronsson
Josef Ingman
Lukas Haudum

Rytter: Modo var ju också lite sjyst och la ut en rätt lätt sökt bild på vem det var innan. Så inte direkt så någon behövde förvänta sig någon annan än Norlinder.
Men klart vissa som såg utan att förstå kanske slösade 10min av sin arbetsgivares tid på att se li esändningen som var fri för alla...

Tarasov: Sam Marklund hade bra egenskaper, förutom att han hade dåligt omdöme o gick till AIK. Är han klubblös? Sedan måste vi få in några som lyfter laget från mitten till topp. Klubben ska ju gå för det lite nu, haha.

{8225}:
Kontrakt över nästa år

Tarasov: Med ett, förhoppningsvis, konkursmässigt lag, inget ont om AIk, men ekonomisk dopning ska beivras

{8225}: Ja, man hoppas ju att topp 2 målsättningen backas upp av värvningar därefter.
Nu verkar det ju finnas en säck extrapengar att spendera utefter det målet.

{8225}:

nja håller inte med. Tycker bara ni ska värva spelare som har en positiv trend. Sidney Crosby är ej välkommen, på inrådan av trendmannen Rytter! :-)

{7804}: Som jag skrev tidigare, gillar att Norrlandslagen är med o krigar om SM, o jag tycker det är kul när folk från andra lag skriver härinne, bara det är konstruktivt. Din vendetta mot Rytter berikar tyvärr inte detta forum, så oavsett hur vettiga saker du har att säga så blir det inte seriöst.

{8225}: Problemet för Skwllefteå på det här forumet är att Skellefteå bara har representanter som framstår som dryga konfliktsökande människor som man inte vill diskutera med.
De andra (som Timrå) har ett par dåliga ägg i korgen, men har den klart störta delen i personer man gärna diskuterat hockey med över en pilsner.

{5647}: Precis, finns ett antal mycket trevliga Timrå-supporters som skriver här. Kanske finns sådana från Skellefteå med, får framtiden visa. Dock stör jag mej också på vissa MoDo-supporters som inte tolererar att andra lag(även Timrå...) har folk som är helt vettiga. Argumentet..är jag MoDoit måste jag avsky allt med Timrå mm är så korkat så jag vill inte skriva en rad till om det

{7804}:

Spelare med negativ trend kan fortfarande vara med och skapa en positiv trend för en klubb.

Men detta tänk kanske är för avancerat att förstå. Men tänk Aaltonen och senaste stegen i hans karriär så kanske du förstår.

{5647}: Skellefteå har också många bra forummedlemmar, men dom väljer att hålla låg profil för att inte förknippas med Yoda och Barbro, tyvärr.

Rytter: Vad fan yrar du om?, jag visste väl för fan inte vem det handlade om!!!

När man gör en upphaussad presskonferens live för en spelare som alla redan vet om att han signat nytt kontrakt så blir det lite löjligt, det hade räckt med att man gått ut med det i en skrivelse på hemsidan och i sociala medier.

Rytter:

Det viktigaste är trots allt att ni fans är nöjda med MoDos prestation.

För mig är MoDo en bättre och större förening än ett mittenlag i allsvenskan. Jag håller inte med dig om ditt lag.

Att Skellefteå slutar femma i SHL och åker ur kvartsfinalen med 2-4 mot Djurgården kan jag leva med.

{7804}: Synd

bisterfinnen:

Vad var synd?

Femma, ut i kvarten?

Mittenlag i allsvenskan?

bisterfinnen:
Läste i chatten på allehanda att Hedberg kan tänkas stanna en säsong till då han trivs med Hellkvist. Berglund har inte loggats för någon match med Bostons AHL-lag. Kan bli att vi får behålla Hedberg/Berglund/Norlinder.... komplettera med Ingman så blir det åka av.

bisterfinnen: Sluta mata trollet. Slutar vi mata hans ego och mindervärdeskomplex så slutar han nog fjanta sig.

« · 1964721 · »