J F K: Perra är som bäst när han får komma till ett lag med ett befintligt försvarsspel medan anfallsspelet har låst sig, så var det de gånger han lyckades i FBK. Annars har han aldrig ordnat till något försvarsspel när han fått bygga själv.
Tyvärr gör denna manöver mig riktigt rädd för playoff/kvalserie ersättningen..
Det känns riktigt sorgligt misslyckande med Anders, men även jag var nog inne på att ett tränarbyte var en väg frammåt nu även om det känns otroligt tråkigt att bränna Anders.
zigge: Jösses! Är detta sant? Har inte fått veta något!
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/henrik-gradin-har-inte-hort-nagonting
J F K:
Sant. Ett exempel på det är väl när Modo vann guld 2007. Enligt Wikegård skulle de ju sluta 11...
Iofs fick truppen oväntat bra förstärkning under säsongen, men på papperet fanns det starkare lag.
Redigerad kommentar
hanzon:
Visst, nu har du rätt att man ska inte dra förhastade slutsatser, men sett till Perras två senaste uppdrag (Timrå och riktiga AIK) har han inte direkt lyckats...att han ska vara rätt man att vända på MoDo-skutan istället för Anders Forsberg har jag svårt att tro och jag skulle hellre viljat fortsätta med honom (AF, alltså) istället för Perra.
Men vi får se...hoppas att jag har fel och att ni vänder på detta, men bara inte till bekostnad av Luleå ;)
M.Lemiux:
Till Perras försvar tog AIK faktiskt poäng i fem av hans sex sista matcher i klubben, varav tre segrar.
en spelare jag gärna hade sett i MoDo nästa är är Martin Reway, tycker han sett riktigt bra u i jvm. de gjorde han iofs förr året med.
Steken84: Är ju rätt logiskt egentligen, MoDo skulle skjuta sig enormt i foten med ett sånt uttalande, är lite som att man gett upp säsongen då man inte har råd att värva nya spelare samtidigt som man tycker att de man har inte duger. Varför ska folk gå och se någon av matcherna som är kvar innan kvalserien om klubben har den inställningen?
Absolut måste de vara realistiska, men de ska inte börja snacka ner sig själva. Det är inget snack om att MoDo har bättre trupp än både Brynäs och Djurgården, dock tror jag att det är för många poäng att ta ikapp och hamna ovanför strecket oavsett om man får spelet att fungera eller inte.
popcorn:
Nyckeln blir matchen mot Brynäs, får Perra med sig en vinst där kan han nog rida vidare på den vågen ett tag och då kan vi nog göra match av det hela. Blir det däremot en förlust utan förbättring i spelet är det ett riktigt jobbigt läge.
Manny:
Da Costa blir nog riktig jäkla dyr, 22mål 21 assist på 31 matcher i KHL så blir nog rätt fint bud krig för att värva han när hans kontrakt börjar gå ut.
Efter att funderat nu på hela kaos säsongen som den varit hittils så hur den här säsongen än går skulle jag vilja göra 2 ändringar.
Jag skulle först vilja skicka tillbaka Svartvadet till sitt gamla jobb där han fick åka runt och leka scout och kontakta junior spelare och sånt där.
Sen skulle jag vilja testa Anders Forsberg som sportchef året han har kvar av kontraktet, är helt klart att han kan se vilka som är bra spelare och kan få spelare och trivas, men sen är lite svagare på att matcha dom och bygga kedjor, så varför inte ge han ansvar att vara den som värvar spelare och sen får någon annan ansvar och bygga något av spelarna.
Amitiel:
Ja, jag är helt inne på din linje. Frågan är hur sugen Anders är på detta.
Bad_Brett:
Jadu just nu beror det väl på hur sugen han är på tränar jobbet, vet att han är sugen och testa på sportchef jobbet när han har avslutat tränar karriären.
ULTIMAVICI:
Halvt år då, han har fram till sommaren om inte han får tag i något annat jobb han vill ha innan det, då kommer Modo släppa han när det än blir.
hanzon:
Douglas Murray lär inte göra någon glad. Tokfloppade i Hockeyallsvenskan under lockouten.
ULTIMAVICI: Hansson har ingen koll, så låt han hållas.
Jag har fan en känsla av att vi vinner ikväll. Känns både skumt och ovant.
ULTIMAVICI:
Sparka Roche och värva Ryan Lasch istället för Murray.
Nog för att jag hellre vill se en back, men är Murray nivån på backar man letar tar jag hellre en forward även om vi inte direkt behöver en.
Redigerad kommentar
Ska bli intressant att följa Tambellini. Han gjorde ingen succé hos MoDo ifjol. Men jag tror han kan göra bätte ifrån sig hos Växjö. Han matchas ihop med den gode passningsläggaren Rosén. Om Tamby kommer i lägena och Rosén hittar rätt med pssningarna, blir det detta en fruktad duo.
Men det kan få ske i andra matcher än idag.
Redigerad kommentar
bjorn1976: Han är ju en bra back absolut, men inte den typ av back jag skulle vilja ha in i laget. Han är i mina ögon en rörlig back med sin största styrkor i det kreativa spelet.
Värvar vi en back vill jag ha in en tuffing som spelar rejält defentsivt och kan spela 25min/match. Sett lite på HV på slutet och måste säga att Karalahti hade gärna fått bära MODOs tröja istället. Lägger inte 2 fingrar emellan utan ser till att göra det han måste. Rutinerad och det märks i spelet.
Tömmernes som jag antar att du menar har lite för stora brister i sitt defensiva spel. Och vi har inte råd med fler säkerhetsbrister i försvaret, den kvoten är full. Hans plus minus har ju aldrig imponerat under hans seniorkarriär. Även om Jere inte heller har ett cleant sheat där så är hans typ ändå att föredra i min värld.
J F K:
I ärlighetens namn är jag bedrövad. Även om Perra är mer aktiv under matcherna, så är det ju precis samma "problem" med honom, dvs att att han lämpar sig mycket bättre för att träna riktigt bra lag. Har han någonsin lyckats med ett krislag?