1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542054 inlägg · 4144 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Monno: Tror inte dom har svårt att få in pengar, kan räcka med att t.ex Victor Hedman skickat en generös summa pengar för att betala Kyle. Så tror knappast pengar är ett problem.

Men samtidigt, varför skriver man bara Kyle och skriver denne är klar för 2 år, människan som skrev ut "ryktet" lämnade ingen info överhuvudtaget, vill man bli tagen på allvar bör man väl göra det. Så jag tror inte ett dugg på detta rykte i vilket fall.

Om det är sant (om det gäller Cumiskey), bra värvning. Kan vinna poängligan i HA.

{7810}:

"Om det är sant (om det gäller Cumiskey), bra värvning. Kan vinna poängligan i HA."

Ingen ide att drömma. Man försökte detta genom att tro att man kanske skulle kunna behålla Filppula också.

Skulle Kyle Cumiskey vara klar på 2-år så ska jag vaska ett årskort.

Rytter: missade du hela mitt mittenstycke o citerade min slutkläm bara? ;)

"Så jag tror inte ett dugg på detta rykte i vilket fall."

Rytter: "Skulle Kyle Cumiskey vara klar på 2-år så ska jag vaska ett årskort"

Haha, då är vi två!

ghostie:

Jesper Olofsson allover again.

ghostie: Fast iofs, vi kan ju plocka tillbaka Flanagan och Wilson också, så har vi en hel Kyle-kejda!

Monno: Kyle flanagan kanske gör en comeback,skulle inte ha något emot det.

Haha Cumiskey till allsvenskan. Ja det hade varit något, han skulle göra över 50 poäng och fullständigt dominera men ska nog till att man tror på tomten för att ens se en liten möjlighet att det blir av.

ghostie: Hade du tänkt ha Cumiskey som forward då? ;)

Monno: Japp, en back som ytter och två centrar! Man måste våga för att vinna!

modomille: Ja nu var det ju en högst osäker källa. Jag har ingen aning om vem han är eller hur han kan ha någon insyn i Modo.
Bodde väl i GBG vad jag förstod också.
Så man kan nog ta det med en nypa salt. =) Eller skopa. Men i dessa tidar tar man allt man får och spekulerar gladeligen kring det!

Men det är klart, att bo i en annan stad och aldrig vare på en hemma match är ju inget hinder för att tydligen ha bäst koll på klubben. ;)

Monno: Man saknar lite tiden då det var rykten kors och tvärs. Även om få slog in så fick man något att spekulera om. Nästan så att man borde döpa om silly season.

leo: Det fanns ju några förut som läckte vilt från MoDo. Det har man täppt till. Mullvaden kanske har ståplats på botten i Inre Hamnen idag.

Costanza: Haha exakt. Nu vet man sällan något innan det blir officiellt tyvärr och det blir lite trist under "silly" season. Helst vill man att truppen ska bli klar snarast så man får släppa hockeyn lite under sommaren!

leo: Längtar att få läsa nästa långa Larry Huras-intervju: "Alla i Ö-vik är nötter, har nu hittat till Gullvik och trivs med sanden mellan min fötter" i hängmattan i sommar.

leo: www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/patrik-karlkvist-nobbade-shl-for-att-spela-for-modo-vi-kommer-ha-ett-slagkraftigt-lag

"Slagkraftigt lag"

Jajamen.. Det är exakt samma ord som svartvadet yttrade sina två första år..

slutade med

År #1 : kvalspel
År # 2 kvalspel + degradering

Dessa ord kanske lugnar Citygruppen på läktaren, men i dagsläget ser jag inte en enda värvning som ska kunna hålla oss i toppen i HA, än mindre fixa ett snabbt återtåg.

Jävla hobbyförening

Frontschwein: "Låter" ju som vanligt väldigt bra att MoDo ska blir ett topplag. Fattar inte heller var de ska hitta sina "slagkraftiga" förvärv. Fans förväntar sig säkert SHL-klass på flera av dessa. Är tex. Enström klar eller vad har de meddelat nyförvärven? En elitserieprofil som Wernblom gick ju till allsvenska Skellefteå som 31-åring.

Costanza:

Folk får ta och vakna och inse att vi inte är i SHL utan i HA och spelarna vi har fått in är faktiskt bra spelare på den nivån.

Amitiel: Så är det ju givetvis, men om man tänkt sig att gå ännu längre än att vara ett topplag och faktiskt vill kunna konkurrera med ett bottenlag i SHL framåt våren så räcker det inte med stabila HA-spelare. Då behövs riktig spets, för vi kan inte räkna med att lyckas göra en Leksand!

Inget ont om de spelarna som kommit in, de är bra värvningar för att ställa om till HA-spel. Den enda spelare som hittills höjer sig över denna nivå är Hedman, och i viss mån Karlkvist.

Amitiel: Ska vi vara med och kriga om ett shl kontrakt redan i år så måste det in mer klass helt klart. Ska vi nöja oss att tillhöra toppen och vara nöjd om man når till playoff för sedan åka ut så duger dom spelarna vi har värvat idag. Björklund, Rundqvist är riktigt bra spelare på HA nivå och duger absolut i ett kval med men då ska dom spela i 3-4 kedjan på sin höjd.

Vi kommer aldrig göra om Leksands bedrift, det kommer behövas ett mycket bättre lag på papperet om vi skall kunna utmana om en shl plats.

Men allt handlar ju om vad klubben vill, man får 6 miljoner extra till spelare i år. Nästa år får man samma som alla andra klubbar.

Dundee: Tror att det är viktigt att komma ihåg här att det är det lag man har från typ februari och framåt som måste vara konkurrenskraftigt mot SHL. Inte det som går in i serien, även om det också måste vara bra nog för att hänga med i toppen. Med det sagt räknar jag kallt med att vi kommer värva under säsong med peak i januari. Exempelvis på målvaktssidan.

Mano:

Delvis sant. Dock personligen är de en dum satsning att helt plötsligt bara försöka spetsa till laget och bygga om det med massa värvningar i slutet. Det har modo gjort och se var det slutade.

Nä, ett bra lag från början - så det blir ett _LAG_ som kämpar för det. Tror de gör mycket när det väl kommer till de viktiga matcherna att spela för varandra och vara en tight grupp.

atomragnar: Visst vore det kanon för publiksiffror om vi startar ännu en säsong med för lite spets och sladdar i en ny serie. Höstmysa lite med härliga krisrubriker i kvällstidningar och bloggar.

atomragnar:
Dagens sundaste tanke i mitt tycke.
Det är inte namnen som spelar utan det gäller att få ihop det och det är inte bara MoDo som har misslyckats med det på sistone!!
Se bara på Löven det gångna året eller än värre Asplöven!!!

Jag personligen svor efter sista matchen mot Leksand men att hänga ut någon specifik kanske man inte ska göra utan det är ändå spelarna på isen som ska göra det och där var det inga dåliga namn som fanns i MoDos laguppställning men fina meriter!!
Både bland det yngre men främst bland de äldre, men det hjälpte inte och ska man säga nått så är det att ge dem som kritade på för ännu ett år som för att försöka att rätta till det som hände!

Jag hoppas att ni blir tillsammans med oss och Timrå blir ett topplag i HA för är det nått vi alla behöver är att stärka norrlandshockeyns position när två lag ramlade ur i år!!

Costanza:
Du har en poäng där men i slutändan ska det finnas dollar till spets och det bästa är att bege sig dit och stötta i vårt och torrt!!
Visst är det inge skoj att läsa vad tidningsmurvlar skriver men dom vill ju sälja lösnummer och fixa en förstasida i lokaltidningen och vad man kan läsa i olika bloggar som internetcoacher skriver har lika mycket värde det!!

Dit och stötta för större mirakel har händ och ge grabbarna en chans :)

Amitiel:

Folk får ta och vakna och inse att vi är inte i SHL utan i HA och spelarna vi har fått in räcker för att vi ska vara ett Allsvenskt lag :P

Nästa år får vi sparka mer personal, krympa arenan mer, lägga ned restaurangen och skrota damlaget. Förmodligen köper kommunen arenan under detta år.

Året efter det så får man drastiskt skära ned på Hockeygymnasiets kostnader.
Truppen är fortfarande ok för Allsvenskan men fansens dröm om SHL börjar falna.
Våra egna talanger försvinner till Skellefteå, Luleå och Brynäs hockeygym och skottramparna på garageinfarterna blir färre och färre. Grannens pojk bor tydligen någon annanstans.

Nä, All-In Russian Roulette, ger vi allt och ändå inte går upp så kan man börja planera för ökenvandringen. Då gjorde man i varje fall ett försök.

Sawchuk: Ja dina KHL drömmar verkar ju gå om intet.
Tänk att få vara som Jokerit och ha 120mille+ i spelarbudget.

Nu gick dom ju iofs minus över 100 miljoner kronor...

atomragnar: Jag var lite otydlig där. Delvis går det givetvis ut på att man utvecklar de spelare man har också och att de är mer redo för uppgiften i februari än de är vid seriestart. Vem vet, Marcus Olsson kanske är världens bästa målvakt i januari? Då behöver man ju inte värva någon målvakt inför kvalspel. Nu blir det nog inte så, men grundidén får såklart inte vara att man värvar två nya femmor innan deadline. Men värva, det kommer man att göra.

Monno:

Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge :P

Så länge Rotenbergs och Timsjtjenkos skattkistor är öppna kan ju Jokerit blåsa på hur hårt dom vill.

Hur ser det ut, kommer det någon värvning i veckan? hörde att LN91 hade några spelare över.

Mini Wernblom blir väl kvar men det kostade...

Mano: Det absolut bästa är att ha en så bra trupp som möjligt på plats direkt. Inge jävla fusk med barmarksträning osv. Laget skall svetsas ihop direkt så alla drar åt samma håll. Visst kan man förstärka i januari men då ska det in max 1 möjligvis 2 spelare. Vi ska ha en bra trupp från start och slippa panik värva.

Utnyttjar man inte dom här 6 extra miljonerna i år så är det ju betydelselöst. Som nån annan skrev kommer man få skära ner ännu mer personal nästa åt stänga resturangen osv. Åker man ut måste man satsa direkt eller så får man infinna sig i att harva i allsvenskan och tillsist sluta med rekonstruktion om man beviljas en sådan.

Timrå har ikväll haft ett medlemsmöte , där dom bland annat presenterade nyheter kring truppen.

Tror när det blir ett medlemsmöte här då ???

Dundee: Rent krasst så har nog inget lag som åkt ur haft sämre förutsättningar än vad Modo har, arenan är ett större sänke än något annat lags tidigare. Visst Leksand har en stor dyr arena men den byggdes med Leksand i Allsvenskan så de har ju liksom haft en allsvensk kostym från början. Nä det är denna säsong som gäller och går det inte ny så måste nog arenan släppas.

Smurfen: Modo hade styrelsemöte igår och har även haft sammanträde idag.

Är mycket som händer under kulisserna som sagt

{7225}: Sen såldes några gatstenar för 250 milljoner. LIF borde spelat i division två nu. Det som hände där och då var och förblir en stor skandal

Robin Ztorken L:
Kan bara hålla med för även om Löven och AIK var jävligt illa skötta när dom blev degraderade så var LIFs situation värre!!
Känns som om dom fick en gräddfil av förbundet!!

Sen kan man bara se hur tex VIK Hockey är skött, gick i konkurs för ett par år sedan och var så nära att göra detta i år igen!!
Knappt hinner kvalspelet avslutas så värvas det hejvilt igen!!!

Man kan ju undra hur länge detta kommer att hålla?

Samma sak med Asplöven som hade 0:- i kassan när dom skulle försöka att kvala sig kvar!!
Snacka om att det balanseras på tunna linor ute i landet!!

Modo 95: Dom diskuterar säkert vem av Sundström och Hedberg som ska åka på scoutingresa till Västervik. Gäller att ha koll på motståndarna.

Modo 95: Jo men folk är inte nöjda om inte Modo skriver allt dom gör på hemsidan.
Ska helst vara som Facebook ungefär.

"Idag var vi 5st på förmiddagsfikat. Vi snackade lite hockey och fick veta att Perra funderar på skaffa en ny bil"

Modo kommer ha medlemsmöte. Lugna er. Man kan väl inte ha ett medlemsmöte på nå special datum bara för att Timrå har det?

Jag har full förståelse att man är kritisk mot klubben och Perra. Men det här jäkla tjatet om att man ska vara så jäkla öppna som inte en enda proffsklubb i Sverige är förstår jag inte.

Robin Ztorken L:
De flesta klubbar på högre nivå både i hockey har då och då problem med ekonomin. verkar gälla både ES och HA. Utifrån kan man tycka att det är märkligt men det är kanske så de vill bedriva verksamheten.

{7225}: kanske borde sänka taket på
arenan som man iaf gjort på många lägenheter här i Göteborg för att spara värmekostnaderna tex ;)

dempa: Eller kanske kan Nyberg köpa övre etagen och bygga lägenheter med balkonger som vetter mot isen, det skulle vara grymt coolt och de skulle sälja som smör i solsken. Jag har sett liknande lösningar på några fotbollsarenor och de lägenheterna är hårdvaluta.

dempa:
De verkar iaf vara inne på att stänga övre plan. Idén kommer antagligen från Södertälje. Ett sätt att skapa stämning som jag förstod det.

Snart en vecka sedan senast publicerade nyheten på hemsidan. Detta gör att jag fick gott om tid över till annat... Till exempel gå igenom alla andra HA-lags hemsidor och se om de är lika mediokra när det gäller kommunikation.

Resultatet visade: Modo är överlägset sämst när det gäller att kommunicera via sin hemsida. Det behöver inte handla om nyförvärv eller förlängningar, men säg något!

ghostie:

Helt seriöst så kan jag förstå och köpa att detta inte har högsta prio just nu. Det handlar om att ta en hel del beslut och lägga strategier och innan allt är klart så förväntar jag mig inte att få höra något och vill egentligen inte höra något heller.

Är du besviken, lös medlemskap (om du inte redan har), gå sedan på medlemsmötet och för fram detta med kommunikation och vad du vill veta mer om.

Jag är nöjd ifall jag får information senare i Maj när truppen börjar bli mer färdig och man hanterat varsel och lagt nya strategier, men då vill jag istället veta så mycket som möjligt.

-Hur ser man på nya säsongen?
-Ekonomin i HA vs SHL
-Hur ser AJ på säsongen
-Juniorsatsning?
-Hur ska man nå sina mål?
-Vilka ytterligare spelare ska in i truppen
-osv

Monno:

Så långt borta verkar inte KHL vara från Ö-vik ändå.

Sanny Lindström idag.

"Mina källor säger att det även kommer spelas KHL matcher i Örnsköldsvik och Fjällräven Center.

Jag brukar sällan, eller aldrig skriva om rykten.
Men just detta har jag fått från två av varandra oberoende källor.

Återstår dock att se om det blir verklighet."

Lönebudgeten ska ligga på 100.000.000kr och inga krav på genererad vinst.

Sawchuk: Kyle Cumiskey gör tummen upp! Enström och Jocke Lindström likaså :-)

Costanza:

Man är kanske kass, men blir det ett KHL lag med ett gäng gamla modoiter i, t.e.x Enström, Kyle, Jocke L med flera som lirar i Fjällräven ibland kommer i varje fall jag att vara på plats. Modo kan ju spela på Skyttis den dagen.

Sawchuk: Jag kommer i alla fall åka på bortamatcherna mot Beijing och CSKA Moskva :-)

Rytter: Håller inte riktigt med. Vad är Modo utan sina supporters. Man ska fan i mig ha en bra dialog med sina medlemmar. Titta bara hur medlemsantalet har ökat efter 1:a aprilskämtet, medlemsantalet har ökat otroligt. Därför finns det ett stort intresse runt laget. Fattar inte de att folk vill veta vad händer? Nä, man gör som alltid kör struttekniken. Det här men kommunikation ut mot de som betalar deras löner är inte deras starka sida. Full respekt för att man har fullt upp, men senaste inlägget på Modos hemsida är daterat 15/4. Så kommunicera med era medlemmar/supporters.

Sawchuk:
KHL är en bra idé av flera skäl. Om vi nu har problem med arenan, så är det bra att flera lag kan dela på densamma. När det gäller löner mm så behöver vi inte ligga på topplöner i KHL det räcker att vi slår SHL löner. Dessutom så tillåter vårt skattesystem att spelarna kan "skjuta upp sin lön.

Sawchuk: KHL-snacket är ju det där hopkoket av ett lag "Crowns" som spelar hemmamatcher i olika skadinaviska städer. Modo hyr dock nog gärna ut hallen för evenemanget...

« · 1746379 · »