1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

« · 1338768 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky: Tja, du får lägga vilken innebörd du vill i det ordet.
Men gick inte poängen fram så......
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: Är "dasset" ett trivialnamn på timråboken?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
El Maco: Det hade inte blivit mycket till projektion. Möjligtvis känns det som ett litet misslyckande att timråfansen inte tagit chansen att lära sig lite hyfs när jag lärt ut det.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky: Projicera inte dina egna motgångar i livet på andra.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky: Är det högre standard när ni är inne i vår GB o "förgyller" tillvaron med lite "högre" stående inlägg från en hel del av er?

Som sagt Kasta inte skit i dasset.
De faktorer du berör är nog frekvent bland er oxå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: Kan du förklara varför timråboken håller så låg nivå om det inte har med dessa faktorer att göra?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: Det är ju inte direkt konstigt att sätta ett samband mellan socialt missanpassat beteende med den faktiska situationen. Det är ju, om inte en ursäkt, så i alla fall en rimlig förklaring.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: -101
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: +100
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky: Ha ha WG.
Du går nuts o skäms över den låga "lytta" snacket om Modoiter hos oss men samtidigt försöker du alltid framhäva den "sociala misären o den låga utbildningsnivån" o "socialbidragen" jämt o ständigt.

Du är inte ett dugg bättre så kasta inte skit i dasset.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frella: Jag tror att det var rätt få som fattade vad det var musik och ännu färre som fattades varför den spelades. Det är ju trots allt ironiskt att den spelas i en kommun som är så präglad av social misär och låg utbildningsnivå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frella: Hur folk reagerar är oviktigt, det är syftet med agerandet som är klandervärt. DEt brukar inte spelar musik på hög nivå när matchen är slut. Men i lördags när modoiterna stod kvar så gjorde man det.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
spud: Om hög musik kan förta segerglädjen hos 1200 supportrar bör man nog ifrågasätta sitt eget hockeyintresse.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
spud: förstöra glädjen ? Nehej, sån eufori man kände efter slutsignalen, så hade de kunnat slussa oss via Domus-trappan (ja det är ju inte långt ifrån så det känns i deras plyfa-hall) utan att förta glädjen! :-)
Man vet ju själv hur knäckande det är med "Ska ni gå hem nu?!?" ringande i öronen , när man moloket strosar iväg med 3 min kvar av den förlorade hemma-matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frella: Förstår inte riktigt varför några här känner sig så upprörd över en banjo trudilutt under matchen.
Men däremot är det ju riktigt dålig stil att efter matchen förstöra glädjen hos de MODOiter som ändå åkt 17 mil och köpt biljett. Så ska inte matchfunktionärer agera.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

hellge: Det finns väl å andra sidan ingen anledning att låta bortafansen dominera ens hemmaplan? Ifall Timråklacken låter så spelas ingen musik. Nu hade ni ju dessvärre lekstuga både på läktare och is men jag kände mig ganska tacksam över att få dånande musik i öronen framför Modo Syd(?) som höll låda på kortsidan emellanåt när man satt och led och helst av allt ville att någon på isen skulle visa någon form av känslor så man fick någon valuta för pengarna.

Bäst hade väl varit ifall Skröder och Hedman sänkt några av finnarna. Det hade tagit fart på läktaren och vi kanske suppit se dom på isen i vår nästa match.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Johnny Bravo: Jo Troll kommer nog alltid att dyka upp, i de flesta aktiva böcker. Bara att ignorera, så tröttnar de. Eller kanske tom ändrar sig, o blir som folk. Jag minns själv min "nystart", för länge länge sen, i ett LHF-forum, med såna som Sven Savage, LL, Kex, dj Hemp (TIK), Fisus Power (?VF?) o andra, sen kom Jante osv. Det var tider det...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Poffa: He he men han är inte värst.
Vi har några nyreggade modoiter hos oss som aldrig har skrivit härinne utan bara hos oss.
Det är betydligt värre.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
willysson: Dina två första inlägg på drygt fyra månader och det enda du gör är att söka uppmärksamhet. Gulligt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Poffa: Ja för är det nånting ni alltid har kunnat så är det att vara ödmjuka.... verkligen heder åt er
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frisco: haha, ni är så söta;) haha
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

Björn W: Låt dem spela sin banjoslinga. Det kanske dövar deras smärta något. Mig spelar det ingen roll och bryr vi oss inte så kommer det bara vrida om kniven ännu mer i deras sargade själar.

Fokus och ödmjukhet!

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frisco: Var ligger förlöjligandet i att spela en munter banjotrudelutt? Härligt instrument.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

hellge:

Svenska Ishockeyförbundet Tävlingsbestämmelser 2010/2011
Tävlingsavdelningen Fastställda 2010-04-22
15 2010-07-07
§ 2:6 MUSIK
Musik som spelas i arenorna får ej vara av förlöjligande karaktär eller uttrycka missaktning för
folkgrupp eller annan grupp av personer med anspelning på ras och hudfärg, nationellt eller
etniskt ursprung, religion eller sexuell läggning.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Björn W: Färjestad är inne i en trend. Modo bryter trender. I morgon förlorar vi.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
hellge & Wayne Gresky: Hej, vi möter Färjestad på tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
zigge: På tal om det här med professionalitet, är det verkligen en officiell representant från Modo Hockey som skriver dom där "matchreferaten"? Av de som länkats från denna gästbok så kan man ju tro att dom allt mer subjektiva analyserna är skriven av någon medlem av era nya "ultras". haha!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Hehe, vatten på kvarn: Stjärnorna i sekretariatet verkar ha gjort det igen!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky: Näe, Timrå har verkligen INTE de vassaste knivarna i lådan!
Vare sig i laget, ledningen, personal eller fans. Var det Kuben häromåret som röt till åt stollarna i sekretariatet "Det här är ju Elitserien för f:n!" när de sjabblade med klockan o inte hade koll på utvisningar o tid.
Som jag brukar säga"Timrå är en bra klubb, för den som inte kan mycket om hockey. Man är i bra sällskap, för det kan varken fans, ledning eller spelare heller". :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky:

Exakt!

Ska vi be Skarin om en förklaring? Det skulle vara kul och höra var det glappar i synapserna.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle:

Jo, det var lite kul när de dansade.

Sen försöker man förstå Skarins logik. Han kanske tänker så här: Om jag skrämmer bort 1200 personer så kanske VD Christer kan ta min årslön och ge till Corso.

Ja, ja. Nästa års derby får kanske Skarin och hans långfingerprydda polare uppe i kontrollrummet jobba. Derbyt mot Sundsvall vill säga.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
hellge: Timrå är synonymt med avsaknad av klass. Det visar de gång på gång både i sin hemmaarena och sin bok här på Hockeysnack. Jag lider med de vettiga personer som drabbats av ödet att hålla på denna klubb och måste skämmas gång på gång över detta. Som modoit njöt jag bara av det enorma mentala övertaget över fjantarna som häckade vid mixerbordet. Vilka losers!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
hellge: Det är inte Ambroo som sköter musiken men väl en annan HS-TIK nämligen Skarin om jag fattat noterna korrekt.

Det var ju åndå lite småroligt att spelarna dansade och smålog lite till "Dueling Banjos" när det kom tebax ut för att tacka klacken. Den sved nog lite för dom i DJ-båset.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
hellge: Mjo, tyvärr var det ett fåtal som började dra på sig huvor och masker, fick som tur var tag i dessa killar och slet av dem maskerna innan polisen och vakterna fick tag i dem, nu fick de bara en tillsägelse av vakterna, hade vakten hunnit dit först hade de åkt ut med en fet spark och vårt fina samarbete med Timrås säkchef hade fått sig en ordentlig törn.

Det som krävs för att kunna göra detta till ett stående evenemang är att vi kommande säsonger har ett lika högt antal medlemmar, målet inför säsongen var 250, drömgränsen var 300, vi är nu uppe i 500 medlemmar! Har vi samma stöd nästa säsong kommer vi kunna köra likadana resor till Timrå nästa säsong plus en tripp till SAIK, Luleå eller Brynäs.

Det kommer troligtvis inte bli några mer tågresor i framtiden då MoDo från och med nästa höst kommer ha möjlighet att åka från Ö-vik längs hela kusten med tåg och jag tror inte vi får en del av tågpotten då.

Iofs skulle vi backat 20 000 på den resan om inte vår förenings fantastiska ordförande och vice ordförande gått in och stöttat oss.

Och 2-pinstävlingen ska köras stenhårt!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
hellge: Löjla dig inte. Det finns ju en anledning till att banjomusiken spelas i timrås arena, men ingen annan stans.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
En annan notering från gårdagens match är de som sköter musiken i Eon. De börjar bli allt mer frustrerade och deras systematiska försök att sabba stämningen är lite genant. Man undrar smått om det är Ambroo som sköter ljudet.

För att inte tala om den där ologiska kopplingen till filmen "Den sista färden". De sitter alltså där uppe i kontrollrummet och försöker förolämpa publiken med något som mer passar in på dem själva. Jag menar förutom hockey är knappast Timrå kända för hög utbildningsnivå, tolerans, öppenhet, inflyttning osv.

Mest genant är att Timrås ledning tillåter att musikkontrollrummet tillåts försöka förolämpa drygt 1000 personer. Har Timrå verkligen råd med det? Har de så mycket pengar?

Jag som precis trodde att Timrå behövde pengar. Vad vet jag, Corso kanske har börjat donera pengar till klubben?

Efter matchens slut när Modopubliken stod kvar och hyllade laget stannade också musikkontrollrummets personal också kvar genom att dra upp volymen och överrösta. Avsikten var att sabotera hyllningen. Vid den här tidpunkten hade alla andra gått hem, ismaskinen höll på göra ny is till juniormatchen efter.

När jag och mina barn och alla andra gick ut till bussar och bilarna stod personalen på rad i musikkontrollrummet och gav oss fingret.

Jag menar, att en testosteronfylld tonåring gör detta kan man kanske acceptera. Men får en elitserie-arrangör verkligen bete sig så.

Jag tro det är dags för herr ordförande och herr VD att motta ett mail. Något säger mig att Timrås VD är intresserad av 1200 extra på läktaren.

Ja, undra om inte det finns någon Medelpadsk tidnig som också inser det oproffsiga i detta.

Jag hoppas att de byter ut denna personal, om inte annat förväntar jag mig en uppsträckning.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
popcorn:

Absolut borde detta göras till ett stående evenemang. Det var trots allt massor med supportrar som inte åkte med, sådana som då och då åker på bortamatcher.

Helt sjukt lyckat det hela blev.

spelordningen för nästa år brukar komma tidigt. Den kanske rent av har kommit redan?

Det skulle var kul att åka till Skellefteå om det finns någon lördagsmatch som passar och vem vet om länskollegorna spelar elithockey nästa år.

En faktor som är viktig och som vi måste vara hårda med är de som flirtar med huliganfasoner. Jag tycker inte vi har ett direkt problem, däremot bör vi vara observanta.

En nyckel till att många åker med är just detta, dels vill man känna sig trygg, dels är det svårt att sympatisera med allt för mycket agressivitet. Retas får man göra, men det bör göras med ett leende och någon sorts finess.

Mitt förslag är alltså att åka till Skellefteå om det går någon lördagsmatch då.

Dessutom kräver jag en två-pinnars-tävling :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
nectis: Hehe, säg inte så, efter denna succé är det ett måste att göra detta till ett ständigt återkommande evenemang, även fast vi fick hjälp av sydarna så klarar vi oss bra ändå.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
nectis: "nästa match "? Hehe, väl optimistisk nu va? Nästa år? Nästa gång ni återkommer upp i ES? Nä, nu var jag stygg!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
zigge: Kan nästan säga samma sak, för första gången på 6-7 år är jag avundsjuk på modos klack... men jag sväljer det hela och inser att detta inte kommer förekomma varje gång utan nästa match är det precis samma sak igen och timrås klack dominerar igen :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Gusse: Visst är det låg nivå, men jag tycker nog de själva sänkte nivån rejält igår o i förrgår, med de vanliga anspelningarna om oss MoDoiter, ja kanske ännu lägre än vanligt, ingen hejd på anspelningar om fysiska, psykiska o andra handikapp.
Därför rätt skönt med matchresultaten, in tha face!!!!
De är nu avundsjuka o vill byta precis allt: Inte bara nyförvärven, tränare, sc o GM samt arenan, utan nu tom Klacken!!
Jag trodde nog aldrig jag skulle få uppleva MoDoklackARNA så totalt dominera, i TIK's egna arena! Som jag skrev förut, för 6-8 år sen var jag avundsjuk på TIK's klack, igår var det precis omvänt!
TACK ännu en gång MoDo Syd, Lumberjacks samt alla övriga, inte minst vi alla på sittplats med ÖKA! - KÄMPA!! Ståpäls!!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Gusse: Tycker det är över förväntan. Vi är många som valt att inte skriva där för att salta såren. Skulle vilja se hur många tikar som gjort det om läget var det omvända.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Låg nivå i Timråboken ,tyvär Modoiter som är där och bidrar till det..
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Gustafsson: Ur generationsväxlingssynvinkel är det helt ok att vissa äldre spelare blir kvar så länge de yngre successivt för ett ökat ansvar. Faran är när det blir för många breddspelare eller när de tar för stor del av lönekakan. I spel 5 mot 5 har Rosén varit inne på 3 mål framåt på 41 matcher. Han är inte mogen för en större roll i dagsläget och jag vill se att han klarar av att ta klivet nästa säsong innan han får en ordinarie roll i någon toppfemma.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle och WG: Samtidigt så måste vi ju försöka få igång en generationsväxling på allvar någon gång. Våra mest tongivande spelare just nu är samtliga en bra bit över 30, har man då möjlighet att byta ut någon av de äldre mot en 23-åring med hög potential så kanske man ändå borde göra det?

Ska Sundström vara kvar så ser jag inte var man ska använda Rosén om han ska utvecklas, då behöver man låta honom gå istället. Då är ju frågan vad som känns bäst om ett par år då åldern obönhörligen har tagit ut sin rätt på Sundström och han tvingas sluta.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Vilken underbar tillställning det var igår! Matchen infriade alla förväntningar

Det finns en risk när man bygger upp förväntningar, ibland infrias de inte och man blir besviken. Men ibland blir allt bättre än väntat, alla förväntningar förverkligas, som en fest man aldrig vill gå hem ifrån.

Igår var en sån kväll – en fest som man inte ville att den skulle ta slut

Jag måste säga att det var sagolik stämning på läktaren, inte riktigt lika trångt som motsvarande match förra året. ”Hela hallen” och ”öka kämpa” lät som en slutspelsmatch – på hemmaplan.

På hockeyligans Web-TV sa man att det var 1500 Modoiter på plats. Jag gissade 800 innan match. Någonstans där emellan låg nog sanningen.

Sen gillade jag varianten på Maskinens låt ”Alla som inte dansar”. Nu sjöng man istället ”Alla som inte hoppar är Timråit”. Detta fick till följd att ingen vågade stå stilla, Gubbar som tanter, unga som gamla. Och tittade man på TV-sändningen ser man hur Timråsupportrarna lite avundsjukt står och sneglar på MODO-publiken.

Matchen igår infriade alla förväntningar

Men deviserna i bannern gäller fortfarande – FOKUS & ÖDMJUKHET

Sen måste jag säga att jag lider med tikarna. Det ser dystert ut, ett anonymt lag, kass keeper, trubbigt anfall, ängsliga backar, negativa supportrar, inga pengar. Jag vill ha Timrå efter oss i tabellen, men jag vill INTE att de ska åka ur. Just nu är nog Timrå elitseriens sämsta lag
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
NuMo: Hörru duru Numo, vad har vi Sundsvallsbor gjort dej för ont för att förtjäna detta öde? Här ska inte bytas några namn inte! =)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
NuMo: Tror nog att den tilltänkta bron blir lite ivägen. : )


Helsikke hela Gärdeplan borde ju kunna utnyttjas på ett bättre sätt än som lastbilsparkering.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle: Det enklaste är väl om Timrå och Sundsvall byter kommunhus, döper om Timrå till Sundsvall och Sundsvall till Timrå, Då får ju Sundsvalls reptresentationslag en anständig hockekyhall samtidigt som TIK kan få tillstånd att bygga arena av hela Sundsvall där Södra berget kan få vara ståplats med en jättetrumma och nere i hamnen kan man bygga segelbåtsloger för att locka nya supportergrupper.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frisco & NuMo: Häng med nu...
Jag skrev ju redan igår om Sundsvalls stad (och Docenterna)

länken funkade inte riktigt. Men scrolla ner till "Förbannat Kall"

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1338768 · »