Bästa inläggen
Föregående · 128 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
*1921*: Man får komma in och gratulera till vinsten mot HV. Men ett gäng HV-fans på fruns sida släkten är det som Timråit, härdad av motgångar, rätt skönt när HV tvålas dit rejält.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - HV71 230926 Hemma
Tarasov: Har vi sparkat Näsén ännu? Håller max division 2-nivå!!!
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Gusse: Man kan ju hoppas att vi har den här inställningen varje match. Då blir det inte kval.
Myrenberg drömmer nog inte gott om Södegran inatt. Först två i HA-finalen och nu tre i hemmapremiären.
Myrenberg drömmer nog inte gott om Södegran inatt. Först två i HA-finalen och nu tre i hemmapremiären.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
V.Svensson:
Näsén gjorde en förstklassig brytning när vi tar ett naivt dragskott bakifrån mot stötande spelare utan bra täckning bakåt.
Härligt.
Näsén gjorde en förstklassig brytning när vi tar ett naivt dragskott bakifrån mot stötande spelare utan bra täckning bakåt.
Härligt.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Ska bli riktigt gött med hockey idag, kul att Ö-vik är tillbaka!
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson:
Är hemma sent på natten från en fest
Läser tidningen i mobilen om att Leksand torskat igen
Släcker lampan och somnar med ett leende
Är hemma sent på natten från en fest
Läser tidningen i mobilen om att Leksand torskat igen
Släcker lampan och somnar med ett leende
+ 10
Sv: Silly season
Silly: sjukt imponerad över Modos spel igår! Lehtinen, Vigneault, Rubins, Näséns defensiv, Josh, S Ohlson! Walli bättre än på försäsongen. OP ändå ok. Södergren bra!
+ 10
Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
19MoDo21: Rubins är en riktig general. Han tar ingen skit och lyfter bort gubbar som tändstickor
+ 10
Sv: Försäsongsmatcher
{5647}: Som sagt, om du tycker Timrå är dåliga spelmässigt nu kommer du nog bli väldigt, väldigt överraskad när vi får möta Frölunda, Färjestad och Rögle.
+ 10
Sv: Försäsongsmatcher
men för i helvete, bete er så kanske vi kan diskutera hockey i boken istället, vad sägs om det?
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan nästan förstå Rantas hjärnsläpp. Tänk att bli nedskickad till Stockholm på morgonen för en usel shl-upptakt och sedan få sitta på ett plan till Umeå för att möta Björkröven senare samma dag.
Otroligt kass planering, fyfan.
Otroligt kass planering, fyfan.
+ 10
Sv: Silly season
Haha! Säsongen har inte ens börjat och alla hockeyorakel har redan allting klart för sig om vem som platsar, inte platsar, vem som inte är en toppback, vem som har en toppoffensiv etc efter 4-5 ynka försäsongsmatcher.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby: fan jag tyckte det skulle bli skönt att slippa lövare här i boken men nu börjar jag nästan sakna dom.....
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: Känns bra att inte ha en sån svajig spelare här ja. Fördrar spelare som kan stå på bena. Jag åkte förresten förbi plywood arena idag och såg att ni fortfarande hade posters på framsidan där det stod slutspel 22/23, har ni valt att ha kvar dom som någon slags tribut till förra säsongen?
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Och snälla alla!
Kan vi lägga ner politiska diskussioner?!
Oavsett hur vidrigt världsläget än är(och det är det) kan vi väl göra det här forumet till en fristad ifrån det eländet?!
Tack på förhand
Kan vi lägga ner politiska diskussioner?!
Oavsett hur vidrigt världsläget än är(och det är det) kan vi väl göra det här forumet till en fristad ifrån det eländet?!
Tack på förhand
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Nja, inte alla. Är stor motståndare till en app som är direkt kopplad till Kinas diktatur.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greenwolper: Idag är det dags att visa SHL-musklerna. Är George redo?
+ 10
Sv: Silly season
Tjena alla. Har varit i Prag ett par dagar så kan ha missat om ni diskuterat följande:
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bössa 68: En FUP ligger ute angående kokainhandel i Sundsvall där två forna TIK-spelare pekas ut(en som varit inblandad även tidigare) samt en journalist från ST som bevakar sporten.
Pundarstan.. 🙈
Pundarstan.. 🙈
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn: Då kan man lika gärna säga att Dahlen har varit stökig i Timrå då han tidigare var lite lat och åt mest bullar.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn: Medans er bragd kommer va att inte bli utslagna i kvartsfinal?
Menar du skillnaden på natt och dag runt midsommar så kan jag hålla med dig.
Menar du skillnaden på natt och dag runt midsommar så kan jag hålla med dig.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Från mitt supporterperspektiv så är jag ödmjuk inför säsongen och har en förväntan på att vi ligger i botten och krigar. Men såklart hoppas man på annat.
Ta inte enskilda supportrars hybris eller inställning att vi har andra förväntningar som en generell bild av vad MoDos supportrar i stort tänker. :)
Ta inte enskilda supportrars hybris eller inställning att vi har andra förväntningar som en generell bild av vad MoDos supportrar i stort tänker. :)
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Pratade med Pontus Landfors efter träningen, han är inlejd av MoDo denna vecka eftersom Jon har fortfarande semester .
Han skulle nu hem och redigera det han hade filmat från dagens träning, kan komma ut ikväll eller så kommer det något imorgon på MoDo channel.
Han skulle nu hem och redigera det han hade filmat från dagens träning, kan komma ut ikväll eller så kommer det något imorgon på MoDo channel.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: MoDoChannel är inte värt sitt namn, jag tycker man kan ta och titta på andra klubbars kanaler och ta lärdom från dom. Att ta betalt för något som i stort sett inte existerar är snudd på rån.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Om någon ska ut på en kant är det Vigneault, som är ganska svag defensivt. Big Dick är en grym tvåvägscenter, förstår inte hur man kommer till slutsatsen att han passar bättre på kanten.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Supertrött: på vilket sätt är ett högt nummer något man förtjänar? Och varför kan man inte stå med fötterna på jorden för att man vill använda ett högt nummer? Tycker att hela diskussionen är svintöntig, låt spelarna välja vilket nummer de vill så länge numren inte är pensionerade.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Bara en hypotes, men hur hade man mått om vi och löven hade bytt tränare för, typ 2 säsonger sen, ganska väldigt illa tror jag.
Oerhört underbart bra att vi har Widebro,Gradin o Karlin(med flera) som styr MoDo-skutan i rätt riktning. En sund ledning ger resultat i längden.
Mindre än 2 månader kvar till SHL-premiären
Oerhört underbart bra att vi har Widebro,Gradin o Karlin(med flera) som styr MoDo-skutan i rätt riktning. En sund ledning ger resultat i längden.
Mindre än 2 månader kvar till SHL-premiären
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bäste Frank !!!
Hoppas att supporterkulturen fortsätter att öka i Hägglunds Arenan !
www.allehanda.se/2023-07-16/det-var-en-kanslostorm
Hoppas att supporterkulturen fortsätter att öka i Hägglunds Arenan !
www.allehanda.se/2023-07-16/det-var-en-kanslostorm
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Mindre än hälften kvar nu av den långa väntan på hemmapremiären, Undrar om Jesper Myrenberg står för LHC eller om han fick för dåliga minnen från match 7. :)
Tror höstsäsongen blir oerhört viktig då det är då som alla lag är lite mindre samspelade, Ett försprång där så kanske vi håller ut hela våren och undviker plats 13-14.
Tror höstsäsongen blir oerhört viktig då det är då som alla lag är lite mindre samspelade, Ett försprång där så kanske vi håller ut hela våren och undviker plats 13-14.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jämförde Maratontabellen, arenan och eget kapital. Timråiter har all rätt att vara avundsjuka.
+ 10
Sv: Silly season
{5460}:
MadHawk ger en person svar på tal på twitter:
X:
Känns det inte som en hylla lägre än de letade på? Det är ingen Olkinoura?
3:37 em · 23 juni 2023
Johan Svensson@MrMadhawk
8h
I min värld är det en högre hylla att ta en född 1999 med sin bästa säsong i ryggen och på uppgång i karriären, kontra en som är född 1990 och bör vara på nedgång i karriären.
MadHawk ger en person svar på tal på twitter:
X:
Känns det inte som en hylla lägre än de letade på? Det är ingen Olkinoura?
3:37 em · 23 juni 2023
Johan Svensson@MrMadhawk
8h
I min värld är det en högre hylla att ta en född 1999 med sin bästa säsong i ryggen och på uppgång i karriären, kontra en som är född 1990 och bör vara på nedgång i karriären.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: skapligt att vi har spelare som utnämnts till nhls bästa forward, nhls bästa back och nu nhls bästa målvakt.
Snacka om unikt. MoDo är störst, som alltid!
Snacka om unikt. MoDo är störst, som alltid!
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DJ Hemp: Hinken verkar haft ett tufft slutspel. Syntes visserligen på honom under sista minuterna av match 7.
www.allehanda.se/2023-06-15/malgang-och-kanslostormar
Jag har förresten ännu inte riktigt släppt hur perfekt orkestrerat vårt slutspel var och kanske framförallt matchserien mot DIF.
Något som alldeles för få har påpekat är att lagbilden som togs efter match 7 är den snyggaste i svensk hockey. Någonsin.
Fruktansvärt bra blid och inramning.
www.allehanda.se/2023-06-15/malgang-och-kanslostormar
Jag har förresten ännu inte riktigt släppt hur perfekt orkestrerat vårt slutspel var och kanske framförallt matchserien mot DIF.
Något som alldeles för få har påpekat är att lagbilden som togs efter match 7 är den snyggaste i svensk hockey. Någonsin.
Fruktansvärt bra blid och inramning.
+ 10
Sv: Silly season
Sigge: Han lirade för fan med en helt obrukbar fot? Egentligen ett mirakel att han ens kunde stå på skridskorna.
Ingman har såklart ett större symbolvärde utåt sett, men tror inte man behöver tvivla på Brickleys offervilja.
Ingman har såklart ett större symbolvärde utåt sett, men tror inte man behöver tvivla på Brickleys offervilja.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag såg Norlinder och hans glädje efter match 7 i Övik och kan därmed krasst konstatera att Norlinders pojken spelar i MoDo nästa år.
Ja LOVA!!
Ja LOVA!!
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Jag tycker seriöst man ska köra med Tummen Upp-tröjan som tredjeställ. Är övertygad om att de skulle sälja som smör i souvenirshoppen.
+ 10
Sv: Silly season
{10015}: Sedan blir det ju lite löjligt att säga att det inte fungerade för Timrå att satsa allsvenskt när det tappade sina tre bästa poängplockare, inklusive Dahlén.
Är helt övertygad om att Bernhardt och Dickinson kommer bli toppspelare i SHL - kanske även Woods. Hade vi tappat dem hade det såklart sett mindre bra ut.
Är helt övertygad om att Bernhardt och Dickinson kommer bli toppspelare i SHL - kanske även Woods. Hade vi tappat dem hade det såklart sett mindre bra ut.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Vad jag vill ha sagt är att jag verkligen gillar Karlins och Gradins sätt att kommunicera. Tiil skillnad från Lövarna kan de bedriva självkritik och erkänna att man gjort fel, värvat fel eller kanske spelat lite fel. Det spelade säkert in i vinter när man då redan sålt in att man måste ha in tuffhet och plockade Brickley/Vela på sluttampen.
Inte att allt var perfekt med värvningar, spelsystem och allt möjligt. Det enda man hade emot sig var små marginaler.
Inte att allt var perfekt med värvningar, spelsystem och allt möjligt. Det enda man hade emot sig var små marginaler.
+ 10
Sv: Silly season
{7639}: han lär ju ha signat Sam till 80 % bara för att kunna skicka ett fuck you till Jesus 😅. Jag hoppas verkligen att det är slut på allt Jesus - runkande på forumet nu när vi har svart på vitt vilken sportchef som klarade av att värva ihop en trupp som tog sig till shl.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
För fyra veckor sedan satt man vid TV:n och gladdes med MoDo. Var liksom inget snack där i sjunde matchen. De enskilt roligaste händelserna under den hockeysäsong som passerade var ju Timrås slutforcering med femteplatsen som följd, samt då MoDos avancemang. Att Malmö hängde kvar var en personlig bonus med tanke på att man nu får chansen att se både Timrå och MoDo i stan.
För fyra veckor sedan satt man vid TV:n och gladdes med MoDo. Var liksom inget snack där i sjunde matchen. De enskilt roligaste händelserna under den hockeysäsong som passerade var ju Timrås slutforcering med femteplatsen som följd, samt då MoDos avancemang. Att Malmö hängde kvar var en personlig bonus med tanke på att man nu får chansen att se både Timrå och MoDo i stan.
+ 10
Sv: Silly season
{10015}: Hade du väntat dig något annat? Det är inte ens midsommar än, njut ett tag så kan vi börja stressa i september.
+ 10



JAAAAAAA!!!!!
Fy fan vilken bra match!
Rundblads räddning på mållinjen efter Eks riktigt bra reflexräddning som ändå gick över honom och in mot mål...... TACK!
Ingen utvisning på trippingen på Rundblad. Den måste jag bara se igen.
Vinsten är välförtjänt. Helt rättvist. 4-1, eller 4-2, kanske hade varit ännu mer rättvist.