Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1118449 · » Till forumet


Sv: Silly Season 08/09
zeb:

Billigare än Kristan är han nog, sen antar ja att de bara skrivit säsongen ut nu. Lasse har ett gyllene läge nu att visa hur bra han är, plus att Juha vet att han måste spela på topp för att få stå.
I en ev KS kan allt hända, tror att vi grejar en plats dit. Känns som att Almtuna snart kommer att kurka.
Växjö skall vi bara ha bakom oss oxå.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09

zeb:
Juha är nog inte billig, men det är inte heller Kristan.
Och jag kan inte tänka mig att Mora fortsätter att betala Kristans lön om han själv väljer att lämna klubben.

Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Frågan är väl om det inte hade varit bättre,Juha är nog inte billig,Tror laget är för svagt att gå upp i år,Tyvär
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:
Det har ja tyckt länge.........lite förvånad att han är kvar överhuvudtaget ja.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Tycker ändå att Lasse ska få stå.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:
Ja, och det blev ju succe så vem vet.....:-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros: Juha Pitkämäki tillbaka i Moradressen är ingen dålig värvning till ett allsvenskt lag, if you ask me. Han torde hålla hög allsvensk klass. Hörde att han hade tröttnat på att vara andrekeeper i HIFK.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Dom kör den nya taktiken med en back som "har nåt där bak" istället.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bissett19:
Nog tycker ja Juha är bättre, iallafall mycket jämnare än Kristan.
Så jag ser det som ett uppköp ja.

LIF har väl ingen därbak nu som är nåt att luta sig mot när det blåser till och kraven börjar komma på laget. Lyckas de inte i år så är det nog nära på slut där nere.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest:

Blev ju knappast till det sämre,Pitten är väl i klass med Kristan om inte bättre...

Det är ju ofta så att det laget som har den bästa målvakten tar steget upp i ES,det är bara Leksingarna som missat det.

Det blir en stenhård KS i år igen,får väl se om BIF är där,förmodligen:(
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros:

Blev ju bra ändå till slut då.......alla vet ju vad Juha kan.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros: Ja då var det konfirmerat....
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mr Walker: Tjaa vet inte om det är en önskedröm men om man säger så mycket då att mina sior den senaste tiden har slagit in rätt bra, så inom de närmaste dagarna bör det väl synas på en rink nära dig ;-).
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros: Din lilla teaser om namnet på MIK:s nästa målis, är det en ren önskedröm eller finns det något som ligger bakom?

Har hört lite tissel-tassel på byn som pekade emot att den gamle Morakeepern skulle visat intresse för att komma tillbaka från HIFK.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru: Han hade en lånad leksandsmössa på anställningsintervjun ... han är slipad den där Jörgen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Gusten:
Vad gör han då på en dala-tidning..?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru: Jörgen är en god vän till mig och han håller främst på Mora och liiite Brynäs. ABSOLUT inte Leksand :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Nalia:


Från: Wayne Gresky Historik
[Igår kl. 22:45] jo tuokko är skadad, överansträngd ljumske tror jag, men det verkar inte allvarligt. vi spelar ju genomuselt nu, och nytt blod i vår trupp skulle inte skada, ska någon in så måste någon ut och då är det väl inte otänkbart att tuokko får gå. ta Snellman på köpet, han är ännu sämre. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru: Mina tankar har gått åt samma håll. Och jag hoppas att packningen inte bestod av mer än de prylar du räknar upp där i slutet. Vi behöver Kristan i en kvalserie. Vi befinner oss ju i helt "rätt" situation för att rykten av den här kalibern skall bli högintressanta.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09

Nalia:
Insus länkade artikel är ju också initialt baserad på den slovenska sidan. Artikelfrfattaren Jörgen Wåger har pratat med Robert, men jag tolkar texten som om det inte direkt var någon djuplodande intervju, utan mer ett byte av ett fåtal meningar.

Det kan mycket väl vara så att Robert sagt att Jesenice vill ha tillbaks honom, och att han hoppas att det löser sig under helgen - och den gode Jörgen tolkat lite annorlunda.

Jag har ingen större koll på hur mycket vitblått orch-blod han har i ådrorna. Men ju mer, desto större lust att vränga verkligheten till vår nackdel.
Konspirationen, ni vet. Konspirationen.


Nåväl, Wengi skjutsar honom just nu till Arlanda för vidare transport till landslagslägret. Efteråt kan han svara på om hela bohaget följde med, eller om packningen bara bestod av klubb, plock, benskydd och tandborste.

Kommentera

Sv: Silly Season 08/09

Massebros:
Vågar man fråga vad din källa är för detta tvärsäkra uttalande?

Om det är en Internetsida skrivet på ett språk du inte behärskar, alternativt andra tvärsäkra uttalanden från personer som läst en Internetsida skrivet på ett språk de inte behärskar, så ger jag inte ett vitten för vad du säger.
Så, vad baserar du ditt uttalande på?

Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Det är sant Inom kort kommer Robert Kristan att lämna MIK, det låter hemskt men det är inte något man kan göra något åt. han trivs helt enkelt inte i Mik och det kanske man man ha föståelse för . En ny målis behövs och vem månne det bli kanske en tidigare krigare från öst vid namn juha,
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa: Det känns ju inget vidare om han skulle lämna. Angående den länk Insu hänvisade till så hoppas jag att det bara handlar om missförstånd. Men o andra sidan, trivs han inte så finns ju risken att han inte gör sitt bästa heller för den delen. Vi får som sagt se varthän det leder.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Nalia:

hej nalia, jag har tolkat artikeln lika som du har gjort.
skulle vi ha fel så lär vi veta det snart, men hoppas förståss att han stannar.
som han spelade igår karln, hade vi haft nån annan målis så hade vi torskat.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Nalia: Bröden du pratade om var kanske Iris och Petra.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
insu: Ja jag försökte följa brudarna men jag kom inte så långt.....
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros: Jag klistrar in det jag skrev på mik.se här. Vettifasiken om någon blir något klokare dock :P

Som jag fattade så vill de ha honom till Jesenice, men jag förstod inte om han var med på noterna så att säga. Enligt google translate så har Kristan sitt hockeybröd serverat i Sverige (*skratt). De vill ha tillbaks honom men det är inte så lätt när han har giltiga avtal i Sverige. Snurrigt javisst, men jag kan dock inte Slovenska och inte google translate heller uppenbarligen :P
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Massebros:
Han kanske saknar Iris och Petra (till höger på sidan du länkade till)...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Är Kristan på väg bort. Jag kan inte Slovenska så någon kan få översätta.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
insu:
Jag håller med inget ont om Rossen men han skule nog få svårt att hänga med tror jag.
Nej lite förstärkningar bakåt behövs.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
wille:
Nej, men jag bidrar gärna till en insamling för att få in unga, matchtränade spelare - inte hockeypensionärer.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
wille: Simons kanske...?;)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

Vad sägs om någon form av insamling för att få hit Rossen igen...nån som orkar styra upp?!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner:) Förhoppningsvis blir det upp till bevis.
Kommentera


Sv: Silly Season 08/09
zeb:
Vem det än är som ska ringa så borde han ringa på en gång. Simons borde ju ha hans nr iaf. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Någon som vet något om den nya spelaren (Maksim Berezin) som kommer till Mora enligt hemsidan?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Teg:
Rossen må vara till åren kommen, och grillorna lagda på hyllan. Men ett fruktat skott det hade han, och har, det är jag övertygad om. Spelsinnet var det heller inget fel på, klubban i isen så kom passet.
Klart att han skulle styra upp ett PP även idag, och göra mål.
Och vi får inte glömma PR-värdet, 500-1000 pers. extra de hemmamatcher han lirade är ingen omöjlighet.
Sedan är det ju frågan hur seriös mannen är i artikeln i DT, den gode Rossen har ju både en och två rävar bakom öronen, så man vet aldrig.........
Men vill Ross lira, ta hit honom på prov efter nyår, 4-5 matcher, så får vi se.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Simons! Ärväl sportchefen som ska ringa Arto
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Är väl inte direkt första, (Eller sista?!) gången Patrik Ross flaggar för comeback som spelare i Mora. Dock kanske första gången tidningarna nappar.

Hans attityd, Mora hjärta och skott skulle man ju inte säga nej till!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Knogen:

Jag skulle nästan tro det. Det var ju sällan tråkigt när han var med. Södertäljeklacken som fick fingret, vattenflaskan som hälldes över rötäggen som muckade när Ross var utvisad. Nej en riktig legend får man nog säga. Och jag håller med Gusten, ge karln kontrakt säsongen ut även om det bara är för oss fans. Men något säger mig fan att han skulle producerat om han fick chansen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Knogen:
7-1. Jag var också där.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Knogen: Ja just det, Höglund var det. Störtskönt.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Gusten:

Melin var nog glad hockeypensionär sedan många år vid det tillfället :-) Det var Bengt Höglund som stod mellan stolparna.

Det måste nog vara ett av de mest klassiska humor-ögonblicken i Mora IK:s historia. I alla fall som jag kan minnas. Mora IK leder hemma över Sundsvall med 7-2 (?). När det är några sekunder kvar av matchen får Ross pucken på egen planhalva. Han åker upp mot mittlinjen, tvärbromsar och vänder om mot egen kasse. Vid blålinjen fyrar han av en stenhård projektil mot det egna målets högra kryss. Bengan plockar lugnt ned pucken och förpassar den ned till rundeln. Strax därefter går slutsignalen och matchen är slut :-)

På en fråga efter matchen varför han skickade iväg en sådan projektil mot egen kasse svarade Ross att han bara ville kolla så Bengan var med :-)

Tro om Rossen var den siste av sitt slag i svensk ishockey?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Om inte annat så skulle Rossen dra några hundra betalande extra varje match.
Fan jag skulle nog kunna tänka mig följa med Knogen på någon match bara för att få sjunga "Patrik Ross - skjuter för att döda" igen :)

Hans bakåtpass mot Melin(?) rätt mot krysset för några säsonger sedan var underbart att skåda :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
wille:
Om killen är allvarlig ska vi fan värva honom. Nog fan platsar han i allsvenskan, han lär kunna skjuta hål på en hel del målvakter om han vill. Ring NU Simons!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Opuff:

Ge mig Ross...Och sen Calle på blå så kommer Moras PP bli omöjligt att stoppa!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bara att hoppas att Simons lyfter luren och slår en signal till Ross nu då :p
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Kapp: Ja för länge sedan då jag var ung fick man inte värva någon spelare under pågående säsong. Då hade man de spelare man hade till förfogande från början till slut, och kontrakt gällde på den tiden. Frågan är vad som är bäst? Några skador förr kunde ju vara förödande för klubben, fast på den tiden jag talar om så var det ju mest mjukhockey ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tången:
Alltid intressant när det händernågot.
Kommentera

« · 1118449 · »