Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

« · 1765477 · » Till forumet


Sv: Säsongen 16/17
Match mot juurgårn ikväll. Nån som tycker jag har taskig inställning om jag säger att tom 1-pinne ikväll skulle kännas helt ok? Jag kan ta ytterligare en förlustmatch men om spelet är som mot HV eller till stora delar som mot JYP då blir jag kraftigt oroad.

Sv: Säsongen 16/17
Haha! Jag läste en kommentar på norran.se. Vi är många med låga förväntningar nu!
"Jag tippar på 8-2 till Djurgården. Är Lindström tillbaka kommer vi överprestera och peta in hela två mål i en match!?!?! Bakåt kommer puckarna regna in precis som vanligt och Aho kommer slå minst två indianare som resulterar i mål. Allt kommer med andra ord vara som det varit varenda match hittills i år - fullständigt värdelöst."

Sv: Säsongen 16/17
Sofos:
Hoppet överger en aldrig och kanske har två förluster tvättat bort AIKs supernaiva uppträdande.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Naiviteten fortsätter. Vi har ju inget försvarspel. Så tunna vi känns. Höstlöv. Jag trodde vi skulle ligga mitt i tabellen efter oktober men nu tror jag på plats 12.

Sv: Säsongen 16/17
Sofos:
Tack gode gud det började likna nåt i 3e.
Nu har vi väl ändå varit nere på botten och känt på avgrunden, hoppas det kan vara till nytta i fortsättning.
Många var bleka i två perioder men tyvärr måste jag säga Emil P och framför allt Jesper O såg helt borta ut hela matchen. Jesper O måste få bort stå och titta på situationer.

Sv: Säsongen 16/17
Förresten är det väl ingen som tvivlar längre på att Qatarboken är hatets och trolleriets hemvist.

Att Sveriges mest framgångsrika klubb senaste åren som gjort allt rätt nästan och varit ett föredöme och ledande på så många områden bespottas och ljugs om är riktigt sjukt.

Men att Sven Savage är sjuk,riktigt sinnes, tror jag alla förstått den här veckan

Dessutom glädjande Lassinantti, som vi länge sagt här inne, visar sig vara väldigt begränsad. Ja det liknade parodi nästan på målen.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Missade tyvärr matchen. Missade 3e matchen i rad. Det verkar vila en förbannelse över laget, det blir torsk när jag inte ser.

Ja men nu ska jag nog se nästa matcher om inte jobb och familj kommer emellan igen. Så nu kommer vi nog att börja rada upp vinster igen i vanlig ordning.

Jag är inte ett dugg orolig faktiskt. Vi har ett jättebra lag och duktiga tränare. Bra i samtliga lagdelar. Tyvärr har vi haft många skador på viktiga spelare, men de kommer snart tillbaka. Dessutom har vi en ny offensiv tränare som gjort vissa förändringar som inte satt sig ännu. Vi spelar en "svår" hockey och det tar mer tid för oss att komma igång än för defensivgrötälskande sargutfantaster, vi brukar alltid öppna mediokert för att sen segla förbi när vi fått upp farten. Lite som Usain Bolt.

Det man kan glädjas över är att vi enkelt plockade Qatar i två raka. Guld-Jimmie fällde avgörandet som så många gånger förr.

Sv: Säsongen 16/17
Det såg ju bättre ut allt eftersom matchen gick, men jag vill framhålla att backsidan är för tunn samt att då samtidigt ha så mycket offensivt skadat (räknar Cumiskey som en offensiv back) är ju inte optimalt.
Intressant att numera är våra första 10 min de svagaste i matcherna från att tidigare så har vi ju nästan alltid öppnat väldigt stark och hårt. Sen funderar jag fortfarande på Öbergs coach-strategi? Vi ska inte döma honom för hårt än, men han har hittills inte visat nån högre klass.

Sv: Säsongen 16/17
Ja snart är det dags att poppa lite popcorn och vrida på kranen till vindunken. Match mot Brynäs. Gefle förlorar-Dagblad har ett lite speciellt inför reportage:

"Redan under fredagen åkte man buss till Umeå där man övernattar. Sedan har man matchvärmning i T3 Center, Björklövens hemmaarena.

Och först därefter åker man de dryga 14 milen norrut till Skellefteå och Skellefteå Kraft Arena för lördagens match.

– Ju kortare tid man får vara i Skellefteå desto bättre, säger Jonathan Granström, som var med när Brynäs både slog Skellefteå i SM-finalspelet och senast Brynäs vann mot laget."

Ja Gnomström var ju med och vann senaste matchen Brynäs inte åkte på stryk. Det var 16 matcher sedan! hihihihi!

... och sen för att få lite tur med hockeygudarna så ska de visst ladda upp i hockeyvinnarstaden Umeå! hihihihihihi jag döööör!!!

Förstår att han inte vill vara så lång tid I Skellefteå. 60 minuter av att bli utbytt på tekning och sen totalt hjärndött beteende mest hela tiden. Efter hesa Fredrik skriker så börjar skammens rodnad sprida sig och klart att fanskapet vill dra så fort som möjligt.

Bulan Bob är även värd att nämnas i dessa sammanhang. Jag tror inte han NÅGONSIN har vunnit borta mot dynastiernas dynastiförening? Tränare i Qatar, 100 raka torsk. Det var väl på 80-talet de senast lyckades mygla sig till en seger i våran borg? Har inte koll på hans juniortid i Piteå eller pojklagshockeyn, men tror nog att t om Brynäs näst intill omöjliga svit på 15 raka torsk ligger i farozonen?

Ja blire S E X T O N D E gången gillt måntro? Jag tror inte det i alla fall. Vilka förlorare de är de där Brynäs, måtte denna svit aldrig dö!

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Ja vore det inte för Granström och Bulan kanske man kunde hålla lite på Brynäs ibland. Nu föraktar man klubben istället.
Tänk att två ruttna ägg kan förstöra så mycket.

Sv: Säsongen 16/17
Sofos: och Yoda.
Såg ni Lindgrens skaderapport?
Möller verkar hoppfullt dock inte imorrn men Cumiskey som han tror som Axel.
Dessutom Hetta två tre veckor.
Det måste betyda alla tre är borta till uppehållet.

Jo vi har sett lätta och tunna ut men är det inte mycket mentalt också?
När det var som värst igår fanns ju ingen stridsvilja.
Får vi bara knopparna på plats tror jag det blir bra och det ändras ju snabbt. 3e perioden kan ha varit tecken på det.

Sv: Säsongen 16/17
15 raka vinster mot Brynäs. Ja, ska Brynäs vinna så är det i morrn. AIK verkar helt ur slag även om vi glimtade till i sista perioden mot jurgåårn . Brynäs ska man inte underskatta. Klarar vi 0-0 efter första 10 vinner vi! :-)

Sv: Säsongen 16/17
Ja då vare dags att redovisa för Qatars bidrag till hockeyn i nordamerika.

Den skotträdde jättebäbisen Anders "Sållet" Nilsson var ju som bekant näst sämst i hela NHL av samtliga målvakter som stod 20 matcher ifjol. Lite synd att Sållet inte fick bli sämst, men han får en ny chans att vara det i år.

Ja den andra spelaren är ju storspelar Paul-Allan Bamberg. 14/15 smällde ju Paul-Allan in 4 mål på 25 matcher i storserien NCAA div 3, en lämplig nivå för Qatars produkter. Statistik för 15/16 är fortfarande tom. Saknas statistiken, eller blev han kastad i soptunnan som så många andra Qatarhjon innan honom? Lite utav ett mysterium.

Sen var det visst inga fler. En som var näst sämt, och en vattenbärare i lingonligornas lingonliga.

Sv: Säsongen 16/17
Ser att hatbrottslingen och nättrollet Sven Savage är igång igen.
Enda anledningen han får hållas av HS är väl Skellefteå AIKs enorma framgångar.

Sven-nörden som tycker allt öl utom Staropramen smakar äckligt.
Sven Savage: " Jag är en stor ölkännare och ölfantast och Staropramen är det enda ölet som är drickbart..."

Ingen risk den gossen blir alkis om man säger så. Ingen risk han blir onykter ens.

Ja Sofos ofta kan man tidigt se vilket humör AIK är på,förmodligen blir det än tydligare imorgon. Är vi lika bleka som i veckan lär det synas.

Jag tror vi börjar svajigt men jobbar oss in i matchen.
Men hoppet lever vi får se gamla AIK redan från start,börjar bli ett tag sen.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Staropramen är faktiskt ett väldigt gott öl Barbro. Även en blind höna kan hitta ett korn! :-)

Tänk så jävla tur att man är Skellefteian egentligen. Det är lätt att man svävar iväg som medlem i dynastiernas dynastiförening. Speciellt när man gnabbas mot Brynäsfans. Inte så konstigt efter en hel jäkla radda segrar, svårt att hålla reda på hur många i rad faktiskt. Man får damma av diverse gamla böcker eller gå in på historical database på swehockey då och då för att dubbelchecka. Kan bli att slänga iväg någon tusenlapp på hemmaseger, får kika på odds och skador innan match. Att påstå att vi har ett mentalt övertag mot dem är en monumental underdrift.

Också tacksamt att gnabbas med Börje Gnestadius. Alltså... Qatar har vart toksämst i ett helt årtusende i streck. Nu har de dessutom gått och blitt tidernas jäkla köpelag, tidigare världshistoriens gnetigaste och råttiga lag även om den tillsynes supermätte Skuggan än så länge verkar sluta upp med de värsta terrorattackerna mot den oskyldiga hockeypubliken. Polletten verkar dock aldrig trilla ner hos Börje. Det är det som gör det lite kul och tacksamt faktiskt. Han greppar efter varenda halmstrå som finns och ljuger för sig själv värre än en häst travar. Jag skulle nog själv klassificera honom som en narcissistmytoman. Han verkar på riktigt tro på sina egna lögner, och han gillar dem och tror han är smart. Inte ens Trump tror på sina egna lögner, utan det är mer en strategi. Ingen frisk individ skulle väl på riktigt tro att Qatar har kunnat mäta sig med dynastiernas dynastiförening?

Ibland har man fel. Jag skrev ju tidigare:

"Bulan Bob är även värd att nämnas i dessa sammanhang. Jag tror inte han NÅGONSIN har vunnit borta mot dynastiernas dynastiförening? Tränare i Qatar, 100 raka torsk. Det var väl på 80-talet de senast lyckades mygla sig till en seger i våran borg?"

Börje slår då till med:

1989-01-08 Skellefteå AIK - Luleå HF 3 - 5 ( 0-0, 3-1, 0-4 )

Jag hade ju rätt att köpelaget Qatar faktiskt emot alla odds och hockeygudomliga rättvisor vann en gång i vår hemmaborg på 80-talet. Så jag hade nog fel, dvärghockeypsykot Bulan Bob lirade väl 4ecenter för Qatar på 80-talet. Bulan Bob har faktiskt vunnit i vår borg, han vann E N gång som spelare i sin långa men ack så misslyckade hockeykarriär.

Ja det är nog inte omöjligt ändå för Bulan Bob. HKanske har han hittat nycklarna som behövs ändå, eller så han har helt enkelt dyrkat upp låset och funnit hemligheten till seger i Kraft Arena? Ge inte upp herr Bulan Bob! hihihihihi!

Sv: Säsongen 16/17
Måste säga jag är skeptisk till Brynäs specialuppladdning. Tror det skapar mer oro än revanschlust.
Undra om inte det handlar mer om Bulans egna tillkortakommanden.
Han trivs nog inte i staden som klätt av och förnedrat honom så många gånger Bulans fru börjar tro han bytt kön efter matcherna mot AIK.

Granström petad ner till 2a linan och PoW eller PaW centar första.
Skulle vara roligt jämföra deras lönekuvert.
Typ. PaW: Vafan Granis du har ju 4 ggr mer i månadslön men är samma typ av spelare som jag och är mer osynlig under matcherna!

Nä Sofos och Yoda vi blir nog långt från ordinarie ikväll också dessutom utan Jimmie?
Jag är inne på linjen vi måste återfå vinnarmentaliteten. Såg lite av reprisen från DIFmatchen och tycker inte det handlar om seghet,ibland kan ju AIK var nertränade.
Alla verkar åka som tusan men ingen hjälper varandra och väldigt mycket solo och lite samspel.
Dessutom ser ingen ut att tro på vinst utan vill allt ska ta slut.
Dock ser det bra ut i 3e. AIK måste hitta taktpinnen och viljan och lusten dominera och köra över.
De få någorlunda rutinerade måste kliva fram och visa vägen.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Skrev det i Luleå boken, men skriver det här också så ni får det rätt väg och ni inte behöver anse att jag går bakom ryggen på er ;-)

Tycker det är intressant att ni fått en tuff start, och jag ser gärna att ni får ligga och kämpa nere runt slutspels strecket. Vill se er ha en riktigt dålig inledning och ligga så långt ner som bara möjligt.

Varför?

Inte för att jag ogillar er, bryr mig inte speciellt om SHL klubbarna i år när vi inte spelar där. Utan för att jag gillar att följa hockey och när man inte är med i SHL får man försöka hitta andra saker som motiverar en att följa ligan och se matcher.

Jag vill se SAIK få en riktigt prövning som t.ex FBK och HV fått vissa inledningar av serien. Detta för att se hur er organisation står pall och vad som händer, kommer man sparka spelare ledare? Kommer man köpa in spelare? Hur kommer man agera?

Lätt att leda i medvind men det är i motvind allt prövas. Lätt att bara flytta upp juniorer när man ligger i topp trots skador och att spelet hackar, men vad gör klubben ifall man slåss om en slutspelsplats? Detta är något som SAIK aldrig har behövt ställas inför utan man har varje år haft en skön resa in mot slutspelet.

Så ta det inte personligt, detta är främst något som gör att jag kan hålla SHL intresset uppe trots att Modo inte spelar där.

Se det istället som en utmaning och ligger ni långt ner i serien fram mot December och ni lyckas vända och tar er ur detta så kommer klubben i långa loppet tjäna på detta, då ni även har testats i rejäl motgång.

Men ni är inte i den situationen jag beskriver än på långa vägar, ni ligger stabilt till i mitten och ska inte vara oroliga än, 2-3 segrar tar er till toppen då serien är ung och det inte skiljer många poäng mellan lagen.

Men jag kommer hålla tummarna för att det går tufft för er så vi har ett scenario där ni slåss om en direktplats till slutspel runt jul och nyår.

Lycka till!

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Ja du är oförskämd ska sägas till att börja med,så då har vi rätt ut den biten.

Kring dina raketforskarfunderingar har jag inte så mycket att säga.
Du lindar in dina förhoppningar väl och får det till att det skulle vara intressant studera vår organisation,hur de kommer agera?!
Jobbar du som konsult inom ledning och organisation?

Tror du vår klubb skulle agera annorlunda än alla andra?
Det har sparkats både ledare och spelare när det varit nödvändigt.
Det har också köpts in spelare under säsong.
Nu handlar det om många spelare som är skadade och de lär komma tillbaka.
I väntan på dessa tror jag klubben visar stor tilltro till egna förmågor.

Fortsätter skadorna,tabelläget risigt och det dyker upp rätt spelare tror jag man kan tänka sig värva.
Inga skador,tabelläget risigt kanske man funderar på hur ledarna fungerar men med det kollektiva systemet där även Öberg är testad i egna led ska det mycket till.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Du får tycka att jag är oförskämd, men jag står för allt jag skrivit.

"Du lindar in dina förhoppningar väl "
Vadå lindar in? Jag skriver ju klart och tydligt att jag hoppas på att ni ligger tufft till och kämpar om en slutspelsplats runt jul. Det har inget med att jag gillar eller inte gillar er klubb, den enda klubb jag gillar är Modo, resten skiter jag faktiskt i. Sedan går det i vågor ifall man hoppas på att någon klubb får det lite tuffare, och just nu tycker jag SAIK är i ett intressant läge och vill gärna se hur man svarar upp om det går tufft. Gäller att hitta det som är intressant i SHL när man själv inte har ett lag som spelar där.

Som jämförelse var det många som nog tyckte det var intressant att följa Modos nergång efter guldet 2007 utan att för den sakens skull hata eller ogilla klubben. Utan dom var bara intresserade av hockey och allt runt omkring i största allmänhet. Har inga problem med att många var intresserade av att se Modos organisation sättas på prov och tyckte det var kul/intressant att följa, tyvärr klarade vi inte testet och blev bara sämre och sämre och degraderingen var ett faktum.

För du måste väl erkänna att ni haft ganska bekväma år tidigare, att leda när det går i medvind är lätt att göra detsamma i motvind det är då man måste bevisa något.

Hur kommer publikintresset se ut ifall man inte är i toppen, när man varit ett topplag har man ändå inte lyckats ha fullsatt, hur ser det ut om man ligger runt plats 8 runt jul?

Nej det handlar inte om vad jag jobbar med utan mer en nyfikenhet på vad som händer när klubben prövas på riktigt precis på samma sätt som att FBK och HV fått gå igenom tuffa tider.

Går ni igenom ett stålbad och sedan vinner ett sm-guld till våren kommer jag vara den första gratulera, för då har ni gått igenom en tuff prövning och gått segrande ur den.

Men som sagt ni är inte i denna situation på lång vägar än, men jag hoppas att ni är det runt jul.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Oförskämd??? Hahahaha...snälla lilla pellejöns, oförskämdheten står du och din tvillingsjäl här inne.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: och du till viss del...

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Det oförskämda skrevs inne i Qatarboken.
Därför vill jag slå fast och svara i samma ton att Rytter inte bedriver raketforskning direkt.
Jag menar vad är det för still hålla på ifrågasätta andras intelligens hela tiden.
Sven Savage gör det hela tiden och Rytter gjorde det.

Sv: Säsongen 16/17
eltifoso: Bemöts man på ett smutsigt sätt gång på gång så sparkar man till slut tillbaka.

Jag ljuger ju inte i alla fall med vad jag tror och tycker...

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

Ja är det det du menar som oförskämd så fine det köper jag, kan hålla med om att det var onödigt.

Men faktum är att dina så kallade analyser retar mig en aning, det är mest dravel och handlar bara om att SAIK är dåliga, nertränade, inte kommer upp i nivå osv. Gå tillbaka till finalserien mot Växjö så förstår du kanske vad jag tänker på, det var därifrån det med att lägga i nästa växel på sovjetiska traktorn kom. Inte ett ord om att motståndarna läst er sönder och samman och att ni inte klarade av att anpassa er till de nya förutsättningarna.

Ifall dom hade varit nyanserade och faktiskt kunna ge cred till motståndarna så hade jag inte reagerat speciellt mycket. Men kan ta tillbaka det där med raketforskare om det känns bättre, som sagt lite onödigt.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter: AIK är en välorganiserad förening med god ekonomi. Men det är ju givetvis ingen garanti för sportsliga framgångar. Det enda jag vänder mig mot i din argumentation är "...haft bekväma år tidigare...". Vadå bekväma år? Det var resultatet av 10 års arbete med en filosofi som man lyckades realisera. Man lyckades fostra egna produkter och värva klasspelare. Man utvecklade spelet till en annan nivå. Bekväma år... Strunprat.
Nu har flera andra föreningar kommit ikapp och ett par är kanske säkert förbi. Tja, det är väl så det funkar. Jag har aldrig föreställt mig att AIK ska vinna serien i all oändlighet och spela SM final varje år. Det är få som tror det.
Som sagt, AIK är en stabil förening idag men med fel människor i ledande befattning så kan det gå fort neråt. Det vet väl du som Modo fan? Modo är faktiskt mitt andra favoritlag, då min fru är från Ö-vik .
AIK kommer att hantera motgångar på samma sätt som andra lag. Givetvis så kan det ta lite längre tid innan en tränare får sparken då man haft medgång så länge. Det är väl inte omöjligt att AIK ligger på undre halvan vid jul i år. Nån gång lär det ju hända, och i år kanske det är dags.
Jag misstänker ändå att ditt inlägg bygger på nån form av skadeglädje, vilket är dig fritt att känna. Hade du struntat i andra SHL-lag hade du inte skrivit inlägget alls.
Alldeles oavsett så önskar jag att Modo är i topp i HA vid jul!

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Ja vi har två förluster i SHL ( CHL tror jag de vill åka ur som läget är) och väldigt många viktiga spelare borta.
Det är inget stålbad som ska gås igenom. Det handlar om att rehabilitera skador.
Ja publiksiffrorna lär gå ner. Det är så tydligt du fantiserar och har förhoppningar.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Jag skrev ju vi INTE ser nertränade ut men du och Sven måste ha läst fel.

Är det där skon klämmer? Ja från mig lär du då inte få en annan ståndpunkt än att vi underpresterade i finalen mot Växjö.
Förlorade alla hemmamatcher och det såg inte bra ut.
Kanske var vi nervösa,mätta eller helt enkelt ur form. Naturligtvis var motståndet bra men jag hävdar jag känner igen AIK väldigt väl och hur de brukar uppträda.
Tror inte du har samma koll.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Ja nu handlar min analys om att vi saknar spelare.
Tror du inte det kan påverka? Det tror jag.

Sv: Säsongen 16/17
Sofos:

Det SAIK har gjort genom att gå upp i SHL och etablera sig som ett topplag är fantastiskt och frukten av en grym prestation och visst att man haft svåra år tidigare och gjort det fantastiskt som vänt på detta.

Men det jag menar med bekväma år är det senaste 6 åren då allt bara rullat på och klubben inte testats på riktigt man har haft en rätt lugn serie och varit klar för slutspel tidigt, därför är det intressant att se vad som skulle hända ifall det går tungt och man ligger dåligt till vid jul. Du själv måste ju kunna se att de senaste åren har rullat på utan hack i maskineriet.

Du får gärna hålla på Modo i HA det står dig fritt, men jag kommer inte ändra mig eller hålla på SAIK bara för det. Håller inte på någon annan klubb än Modo.

"Hade du struntat i andra SHL-lag hade du inte skrivit inlägget alls"

Kommenterar gärna andra lag då jag är intresserad av hockey och SHL trots att vi inte spelar där, ser minst 1-2 matcher per omgång, men tyvärr är detta forum inte så välbesökt av andra lags supportrar, så man kommenterar där det händer något och man kan få lite diskussion.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

"Jag skrev ju vi INTE ser nertränade ut men du och Sven måste ha läst fel."

Pratar inte om nu, utan det var mest exempel på mönstret i dina analyser, det är något av detta som kommer upp varje gång, nertränade, skador, inte får in nästa växel osv. och finalen mot Växjö var ett tydligt exempel på detta.

Kan man inte erkänna att motståndet var bättre och faktiskt vara ödmjuk, ja då reagerar jag sådär och tycker att det är värdelösa analyser.

Du ser ju själv hur du resonerar fortfarande, det handlar bara om att SAIK inte kom upp i nivå mot Växjö och inte gick att känna igen. Se alla matcher igen och kolla hur smarta Växjö var, ni gick rakt i deras fälla och dom utmanövrerade er i finalen genom att vara det bättre/smartare laget, och det handlande inte om att SAIK inte kom upp i nivå.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:

Vi har inte rosat marknaden de senaste omgångarna. Men ta och kika på skadelistan vi haft. Vi har ställt upp med 10-12 ungdomar där de flesta väger 72 kg, klart det inte håller i längden. Ändå vann vi mot Växjö, en mindre bedrift.

Det är fan tur ändå att det är förlorarnas förlorarlag Brynäs vi möter ikväll med Gnomström, Bulan Bob och gänget, sen hoppas jag innerligt på David Råttio i kassen

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Jo men den säsongen vann vi serien. Växjö kom trea 15 poäng efter.
Tre hemmamatcher mot Växjö i serien som slutade med att vi tog 8 av 9 poäng.

I min värld får jag då för mig vi är ett bättre lag än Växjö.
I finalen förlorar vi tre hemmatcher.
Jag kan ju inte vara helt fel ute om jag anser vi underpresterade.
Sedan handlar det ändå om vad jag såg ute på isen. Jag kände inte igen laget. Jag tycker många var bleka.

Du måste väl också kunna se hur Modo agerar. Att det är olika dagsform och olika hur spelarna uppträder eller har du aldrig noterat det är skillnad på matcher?

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:

Klart att det finns anledningar till att ni haft svårt i de senaste matcherna det säger jag inget om, inget lag klarar sig med så många ordinarie borta och att tro att det bara är att flytta upp juniorer går inte.

Det jag pratar om är något helt annat ifall kräftgången nu fortsätter när etablerade kommer tillbaka så klubben prövas på riktigt vid jul. Det är det jag som icke SAIK supporter vill se. Är intressant att se på som utomstående och jag vet hur ont det gör som supporter att vara där. Men vänder det så kommer klubben ha ytterligare en erfarenhet, och det är det jag hävdar att SAIK inte varit i närheten av de senaste 6-7-8 åren. Nu är ju som sagt inte ens klubben illa ute utan ligger bra med i serien så det jag nämner är ju mer ett scenario som vi inte ens vet om det kommer inträffa.

Förstår att ni här reagerar på att jag faktiskt hoppas på att det går tufft för er bara för att få se vad som händer. Missförstå mig inte jag sitter absolut inte och hoppas på att ni ska åka ut eller nått sådant. Vill bara se lite turbulens och något som gör det intressant att följa SHL, och vad är då mer passande än att en av de mest framgångsrika klubbarna se senaste 6 åren får en tuff start.

Förvånad över ditt svar, hade räknat med ett personangrepp grande. Du överraskade mig där på ett positivt sätt.

Blir en intressant match att följa ikväll, är det rätt tid eller fel tid att få möte Brynäs, ja svaret har vi 22:00 ikväll.

Lycka till!

Sv: Säsongen 16/17
Ja jösses,hur lågt i tak kan det vara? Svar. i Qatarboken lägst.
Kurtan kommer med en vass kommentar som inte gillas och därför stryks direkt.

Savage senaste inlägg är så fyllt av hat man blir rädd han ska ha vapen hemma eller en lastbil han tänker rensa en gågata med.

Ingen Jimmie ikväll och överraskande Lindvall i mål som det verkar.
Nä det här blir svårt för att inte säga omöjligt om inte AIK steppar upp.
Roligt Tim Söderlund får chansen i 2a linan.

Sv: Säsongen 16/17
Lärking slår till. Herregud!

Sv: Säsongen 16/17
Helt jävla osannolikt. Först dömer de bort ett regelrätt mål. Sen kastar Råttio klubban, och rånar Burström som har öppet mål. Så blir det en felstuds i sargen och Gnomström det äckliga svinet lägger in den i tom kasse. Hordomare, och Brynäs är ett horlag.

Sv: Säsongen 16/17
Fan omöjligt att döma bort den Lärking

Sv: Säsongen 16/17
Varför dömer de bort målet?

Får målvakten kasta klubban mot pucken när det är öppet mål?

Osannolik röta av Brynäs med sargstuds, felbortdömt mål, blind domare som missar uppenbar straff, stolpskott, 5 puckar som ligger och balanserat på mållinjen.

Men i tredjeperioden så ska vi gå ut och avgöra matchen. Vi får köra klapp-klapp spel och dra den i krysset så att inte domarna och Lärking kan fuska bort den.

KÄMPA SCHELLEFTE!

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Hur känns det att alltid ha domarna med sej?

Sv: Säsongen 16/17
Mittzon:

Lite karma över denna kommentar:

"Det är fan tur ändå att det är förlorarnas förlorarlag Brynäs vi möter ikväll med Gnomström, Bulan Bob och gänget, sen hoppas jag innerligt på David Råttio i kassen"

Sv: Säsongen 16/17
Bara att gratulera Brynäs till en bra match. En jämn match de vinner med tur och skicklighet. En bra match med bra målvaktsspel från båda målvakterna, även stolpen och domarn duktig i Brynäs.

Det känns som vi behöver få tillbaks våra skadade spelare snarast. Ikväll spelar vi bra mot ett duktigt Brynäs, men det räcker inte när vi inte kan göra mål.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Hordomare? Horlag?

Konstruktiv analys.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter: Förlorarnas lag? Snackar du om 13-faldiga mästarna? Jag ger Saik 5 år till i högsta serien. Sen är skattepengarna slut.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Yoda är inte nykter. Eller så bor han i Skellefteå.

Sv: Säsongen 16/17
Mittzon:

Nu är det ju inte jag som skrivit den kommentaren, utan läser du längre ner hittar du den ansvariga. Så ställ inte frågan till mig och be mig utveckla detta.

Sv: Säsongen 16/17
Mittzon: Han har smuttat lite väl mycket Kicki-Festis ikväll, stackarn.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:

Bulan Bob klev av i första perioden, det kan ha vart det som fällde avgörandet? Även Mannberg saknades. Ifall de är med blir det nog 15 raka igen.

Gnomström var duktig på att bli utbytt vid tekning samt på att lägga in snedstuds i sargen i mål.

Såg du matchen?

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Brynäs gör bara en hyfsad match. Det räcker mot Saik i år.

Sv: Säsongen 16/17
Rytter: Ähh, modosupporter? Då kan du läsa å begrunda ändå.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:

Klart jag såg matchen, SAIK brukar vara ett av de lag jag väljer att se när mitt lag inte spelar. Blir ofta bra matcher eftersom alla gärna vill slå dom och höjer sig lite och SAIK är duktiga på att driva upp farten i matcherna. Sedan är det intressant att se hur spelarna med modo anknytning sköter sig och utvecklas.

« · 1765477 · »