Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

Zappaholic:

Börjegren skriver:

Under torsdagen skrev Royer på ett korttidskontrakt med Modo som gäller fram till jul. 

Han skriver inte att ett kontrakt ska skrivas, utan att det redan är påskrivet. I efterhand när det alltså finns ett kontrakt!

Börjegren är reporter på Örnsköldsvik Allehanda. Dvs den media som är absolut mest insatt om MoDo av samtliga medier på hela planeten.

Inser du inte att Royer hade ett kontrakt med MoDo?

Men då ska ni sitta och hata mig istället. Precis lika logiskt som när någon som kallar sig själv Frank Zappas största fan som kan ALLT och har läst ALLT om Zappa ska sitta och kalla någon homofob efter att den personen dragit några bögskämt...

Zappaholic: "Dä änt lönt å förklar för de som int bigrip", välkänt citat från en skidlegend. Passar bra in på Gollum

Sven Sewage: personligen har jag ingen aning om att Royer haft kontrakt eller inte.

Du verkar veta helt säkert. Då kan du väl visa vad Modo sagt om kontraktet.

Ja, då är det väl bara att skriva om historien då "Heart of Hockey"... "Heart ofHockey" det är ju verkligen att skicka iväg de egna talangerna till allsvenskan och sen köpa in 38-årige Géatan Royer och Brashear 42 år.  Japp! Det är nästan så att man misstänker att Foppa förlorat ett vad på fyllan i Las Vegas?

Sen drar historierevisionisterna igång... nej nej nej Géatan lirade aldrig med MoDo nej nej nej du ljuger!

Hoppas nu bara att det inte blir för Börjegren som för Fahlman efter Osten-gate... då Fahlman rapporterade om flens-Ostens "svinjälva REGEL" skrik emot Yared Hagos... hoppas hoppas att drevet i MoDo nu inte blir lika hårt mot Börjegren.

Sven Sewage:

Hörru hur gick det med trippeln i år?

Lite kul att du hackar på Luleå och förklarar att ni slagit ut dom i två slutspel, inget ord om hur det gick i CHL. Hur kändes det att åka på stryk av Luleå i CHL slutspelet?

Grattis till den fantastiskt tunga seriesegern! Sovjet hade varit avundsjuka på er framgång!

Sven Sewage: Menar du att det du kan läsa i en tidning på internet alltid stämmer. Jag ser ingenstans att Börjegren gått till källan för att få en kommentar, dvs från officiellt Modohåll.

Du kan väl visa på var Modo uttalar sig om Royers kontrakt så ska jag tro på dig.

Spännande att se när du presenterar vad Modo säger om Royer.

Redigerad kommentar

Amitiel:

så du menar att Börjegren ljuger alltså? Börjegren hävdar det om kontraktet, inte Géatan. Jag tror nog att er lokaltidning med anställda som följer laget dag in och dag ut har mer koll än snubben som sköter laget på eliteprospects?

Tyvärr registrerades inte Géatan för någon tävlingsmatch vilket är grymt synd, för där har ju era inköpta högavlönade juniorer en förebild som visade vad som krävs för att lyckas på denna nivå! :-)

Vad är nästa lögn från er, att ni inte slutade sist eller att ni inte plockade in Anders Forsberg efter att han fick sparken från oss?

Sven Sewage:
Det kanske är svårt och förstå men är enkel logik så länge han inte är registrerad som Modo spelare är han inte Modo spelare vad han än säger själv.

Copy paste blev inte bra där, men det är ju helt solklart att Géatan hade ett kontrakt med MoDo. Öppna länken och läs, fråga Börjegren så ska ni få se.

Sluta ljug nu. 

hanzon:

hans kontrakt blev ej registrerat på er sida på eliteprospects. Varför kan man då undra? En sådan storspelare, om jag fick bestämma hade han gått rakt in "Stars & Cult players".

Alltså, jag har inte hackat Örnsköldsviks Allehandas webbsida. Du får ta och kontakta Per Börjegren, telefonnumret står ju med. Stentufft efternamn föresten. Jag är då rätt så säker att Börjegren rapporterar sanningen runt laget och inte sitter där och ljuger ihop något och photoshoppar in någon krullhårig filur där och letar upp någon random lingonligalirare på elitproespects för att liksom jävlas med MoDo eller något sådant?

Det som är mest synd med den här historien, det är såklart att Anders Forsberg och sen Perra berövade oss i SHL från att få se n Satan i Géatan in action i MoDos färger i SHL. Mycket synd. Det menar jag, det hade i min bok vart höjdpunkten på hela er säsong.

Jag ska nu ta och summera lite av texten från artikeln, lite klippa och klistra, ifall det var någon som fortfarande inte tror på att Géatan Royer hade ett kontrakt med MoDo 2014/15

"Foppa frågade Brashear – och jag hakade på"

Matchvärmning inför kvällens match. Sist kvar på isen: veteranerna Donald Brashear, 42, och Gaétan Royer, 38.

– Jag är glad att jag tog chansen att komma hit, säger Royer.

Alla var förberedda på att NHL-ikonen Donald Brashear var klar för Modo och skulle träna med laget på onsdagen. Något som däremot ingen visste var att han skulle ha med sig en kompis. Den högerfattade nykomlingen på Modoträningen visade sig vara 38-årige Gaétan Royer. En spelare vars största merit är tre matcher med Tampa Bay Lightning – säsongen 2001/02.

– Donald snackade med Peter Forsberg och då frågade han om Donald visste någon annan spelare som kunde komma. Donald tänkte på mig och jag hakade på, säger Royer och fortsätter:

– Jag är en powerforward som ska använda min tyngd och fysik. Jag gillar att tackla, har ett bra skott och ska bidra med intensitet på isen.

Under torsdagen skrev Royer på ett korttidskontrakt med Modo som gäller fram till jul. Om allting går som det ska så är han spelklar om en vecka.

– Jag är väldigt sugen på att spela.

Sven Sewage: Du verkar inte förstå att GAÉTAN ROYER ALDRIG HAR HAFT KONTRAKT MED MODO!!. Jag har hänvisat till länken nedan förut, och jag gör det igen läs så fattar du, om inte får du ringa Modo:s kansli och prata med dom.
GAÉTAN ROYER
GAÉTAN ROYER

Zappaholic:

jag har en artikel från deras lokaltidning då det står att Géatan Royer fått ett kontrakt och att han tränar med laget.

Det är inte ett citat från Géatan Royer som slutledningen kommer ifrån, utan ett statement från journalisten som skriver om laget och bevakar träningen.

En människa åker från en annan världsdel till Ö-vik av alla platser, drar på sig lagets gear, är med på träningen, säger att han ser fram emot att spela... och sen en journalist som följer laget och är där och bevakar träningen säger att spelaren har signat ett kontrakt.

Vad kan det betyda?

A) Det är en konspiration som jag ligger bakom för att kunna retas med MoDo

B) Géatan Royer hade ett kontrakt med MoDo precis som journalisten på Ö-viks allehanda påstår.

Man behöver inte vara Einstein för att inse vilket svar som är sanningen.

Men hata på ni. Hata hata hata Skellefteå, hata hata hata Sewage som skriver sådana elaka saker som att Géatan Royer hade kontrakt med MoDo, att MoDo blev sist och att man värvade Andres Forsberg från Skellefteå AIK.

Sven Sewage: Schack matt? Först får du hitta citat från sportchef/tränare angående Royers kontrakt. Först då kan väl modoiterna känna sig besegrade...

Vad har du nu? Ett citat från Royer...

Sven Tuta:

jag förstår inte riktigt vad som du hävdar inte är sant?

Faktan är att ni plockade in vår tränare i hopp om att ni skulle lira en offensiv framgångsrik hockey, men det blev pannkaka av alltihop och ni blev toksist. Då köper ni in Géatan Royer.

* Ni skriver kontrakt med Géatan Royer vilket jag just bevisade
* Ni värvar Anders Forsberg från oss
* Ni hoppas på en offensiv spelförande hockey men det blir pannkaka
* Ni blir sist

J F K:

sagobladet Örnsköldsvik Allehanda skriver så här som Géatan Royers sagokontrakt:

Under torsdagen skrev Royer på ett korttidskontrakt med Modo som gäller fram till jul. Om allting går som det ska så är han spelklar om en vecka.

– Jag är väldigt sugen på att spela.

Schack matt!

Sven Sewage:
Sen hade det varit mer imponerande om det varit en hockey tidning som gjort listan och inte en blogg.

Gollum: "Ska hålla mig mer till att lägga upp fakta runt lagen och ishockeyn, hålla mig till sanningen". Men, vad skrev du nyss!!?? Ta och läs igenom vad du skrev, och sen tittar du på vad du skrev i mening nr: två. Eller hade du bara otur när du skrev? Ränderna går aldrig ur en Zebra heller.

Sven Sewage: En blogg av en varken särskilt utbildad eller kunnig skribent. Kul för er, men kom igen när talangerna verkligen gör avtryck i NHL.

Géatan Royer fick aldrig några pengar, men om något låtsaskontrakt skrevs så han fick vara med och träna vet jag inte. Inte du heller, även om du läst det i något sagoblad.

Måste bara snabbposta den här.

Helt sjukt egentligen hur många killar som är från Skellefteå eller har en bakgrund i Skellefteå AIK bland landets bästa tjugo 98or.

Skellefteågrabbar:

Linus Lundström
Simon Krekula
Filip Gutavsson
Tim Söderlund

Spelar i Skellefteå nu:

Adam Thilander

Utbildade i Skellefteå:

Jacob Movevare

J F K:

näe, du ljuger. Géatan Royer fick ett kontrakt av MoDo och var där och tampades efter en plats på träning efter träning. Jag har länkat till allehanda många gånger nu där det tydligt står att Géatan Royer fick ett kontrakt av MoDo.

Synd att vi inte fick se honom på isen i skarpt läget. Det hade vart riktigt kul.

Sven Sewage: Att du konsekvent skriver en massa osanningar har man vant sig med, men hur du fortsätter gapa om Géatan Royer fattar jag bara inte. Du är trots allt skrivkunnig så någon form av intelligens besitter du väl, så hur kan du fortsätta gapa om en spelare som aldrig någonsin varit kontrakterad av Modo Hockey?

Ni var ju kopiöst nydanande i allsvenskan. Ni är fortsatt en parentes bland de traditionella lagen i SHL om man läser maratontabellen. Var glad över att att ni har en bra period nu, men var ödmjuk då ni knappast på längre sikt har kapaciteten att vara ett topplag för väldigt många år.

Lasse Johanssons värvningar var i år klasser sämre än tidigare, trots att han verkar haft en sagolik budget. Värvningen av Ritola känns väldigt mycket som Widing/Schremp.

Sven Tuta:

jag ska försöka att inte svara upp på personangreppen. Ska hålla mig mer till att lägga upp fakta runt lagen och ishockeyn, hålla mig till sanningen.

Faktan är att ni plockade in vår tränare i hopp om att ni skulle lira en offensiv framgångsrik hockey, men det blev pannkaka av alltihop och ni blev toksist. Då köper ni in Géatan Royer.

Klart att man inte får några likes för sådana kontroversiella inlägg här på HS. Här ska man ljuga och stryka varandra medhårs, förutom ljugarhistorierna om Skellefteå och de avundsjuka hatangreppen mot dem.

Då är det bättre att man skriver 50 000 långa inlägg om den moderna hockeyn... hihihihhihi! Ja... hur var det nu? Förbi skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och då vart det visst torsk 8 raka matcher mot mäktiga rivalen Skellefteå AIK. Sen Rönken ligger ju bakom den moderna hockeyn... hihihihi! Joo verkligen, sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan tills alla somnar på läktarn och framför TVn. Det var ju modernt! Väntar nu bara på 100 000 tecken inlägg om vilka otroliga anor man har då man lirade division 3 norra norrland mot Glommersträsk och Medle. Men det är ju modernt att bara köpa in varende gubbe i laget, t om juniorerna köps in från utlandet numera. Där har man vart moderna under hela sin korta klubbhistorik, lite före sin tid sådär upp i Qatar?

Sen höll jag på att glömma ett litet lag... vad var det nu de hette? Qatar B, just ja. Är det någon hemlig deal? Det räcker inte med att man har Asplöven som farmarlag i allsvenskan, nej man måste också ha ett i SHL där man kan lasta av sina rejects. Synd på en så anrik klubb, men så länge fansen där är nöjda med att harva i botten och sen toktorska varenda gång det vankas slutspel... ja då får man gratulera.

Gollum: Man får vad man förtjänar. Du ser ju själv vad du skriver, inte ett vettigt inlägg från din sida. Bara en massa skit om allt o alla. Hur många gilla får du på dina inlägg? Inga gröna markeringar alls, hur känns det? Så empatilös du verkar vara så skiter du i sånt. Skulle det däremot finnas en " icke gilla" knapp att bedömna inlägg med, så skulle dina inlägg vara mörk mörk röda.

Sven Tuta:

nu tycker jag du var taskig. 

Hur blir det med Géatan Royer i år? Ska demontränaren Anders Forsberg rita upp riktlinjerna i spelet igen? Har du köpt nya Wunderbaums? Siktar ni på sista platsen igen?

Frågorna hopar sig.

Gollum: Ta inte hissen ner till understa schaktet, hoppa istället

M.Lemmiöx:

Jag har ett klipp som passar dig bra Lemmiöx... "He ä din skit!" och så kan du fnissa litegrann på det.

Sven-Barbro Slobodan:

Nu var et direkt den obehagligt odrägliga attityden igen...också undrar du varför alla är så dumma med dig...ja, undra varför....buhuuuuuu

Fast jag säger till dig: Hihihihihihihihihihihihihi

Gollum:Snacka skit och fara med lögner det verkar vara din vardag. Du lovade ju att ta hissen längst ned i gruvan, så gör det nu, så vi slipper läsa om dina förolämpningar och lögner.

M.Lemmiöx rumpnisse:

martyr?

Livet går vidare. Det kunde ha vart värre. Tänk ifall man supportade ett köpelag utan anor som spelade en väldigt gnetig tråkhockey. Man har passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och både dessa gångerna fick man storsmisk av den värsta rivalen som man då har 8 raka slutspelsuppsmiskningar emot. Det skulle vara riktigt jobbigt.

Det skulle inte heller vara så kul ifall ens lags ledning fått någon slags psykos och liksom bestämt sig för att bli reservlaget för ovan beskrivna köpelag, att ha som strategi att tokköpa in alla rejects från det värdelösa köpelaget som diggar att förlora slutspelsmatcher. Vad händer? Jo man torskar i slutspelet år efter år.

Eller ifall man var supporter till det sämsta laget i serien som hade lite av en specialgrej att köpa in pensionärer från lingonligornas lingonliga i Kanada, spelare som Géatan Royer. Man skickar sedan TV-experter som har som specialitet att "mjölka tjuren" i utlänningarnas omklädningsrum.

Visst var det tungt att förlora SM-finalen, men jämfört med exemplen ovan... så är livet som en dans på rosor måste jag säga.

M.Lemiux: AMEN!!!

Sven-Barbro Slobodan:

Jävligt dåligt försök av dig att spela martyr, som man bäddar får man ligga helt enkelt. Som, tror det var Rytter, skrev så hånar vi inte för att vi tycker dåligt om SKAIK utan det är riktigt mot DIG och ingen annan. DÅ du hånat och gjort spektakel av i första hand Luleå, men även mkt på Brynäs och MoDo och en del på Växjö så kan man i min värld inte räkna med att man ska säga nått annat än hån tillbaka då ni losar, eller hur? Som jag ser det (till skillnad mot dig) finns det inga "goda och onda" lag, bara bra och jävligt dåliga supportrar.
Och hur lär det då Luleå förlorade mot Frölunda då?? Ja, då var det hån på hån från din sida, likadanr då MoDo riskerade att åka ut Elitserien.

Nä, måste kännas surt som räven för dig nu då trippeln storsket sig.....visst, det minst vikigaste, dvs seriesegern tog ni men i CHL blev ni smiskade på rumpan av Luleå och i SHL av Växjö.

Kom tillbaka med en annan attityd så ska även jag gratulera tom dig till era eventuella vinster och säga varma ord vid förluster. Jag har tyvärr inga förhoppningar vad det gäller dig, men hoppet är väl det sista som ska svika.

Forsberg 1978: Är du ledsen över det ;-)

Nu verkar gruvan ha bommat igen!!! :-)

Vore trist om Kaiser lämnar,hoppas han tänker om. Han var ju en av de klokare bland oss,kanske mest sunt förnuft och sansade åsikter.

Zappaholic:

som sagt så är jag en ny skribent på HS. I min bok är det inte speciellt allvarligt att skriva att andra skribenter är homosexuella och diggar att sluka åderpåle likt Petter gör... däremot att sitta och håna när en idrottsman blir skadad, skär av vadmuskeln, får fotknulan krossad och måstas opererars... "låt han dö, låt han dö" beteende. Det är inte ett okej beteende enligt mig och mycket mycket värre. Att kalla någon för homo är inte så farligt för mig, värre att skriva att man vill att någon ska dö, att någon är pedofil, att man ska ge någon stryk eller döda någon... det är inte heller okej. Ifall jag skriver något jävligt dumt, som att man hånar någons föräldrar - då föräldrarna har drabbats av sjukdomar och avlidit, då det är inte roligt! Då skulle jag be om ursäkt, och det gör jag. Det är inte samma sak. Förstår du skillnaden? Det vore som att fortsätta att håna efter att man fick veta att föräldern drabbats av en sjukdom. Det är inte roligt.

Håller med dig i dina analyser. Våra skickliga spelare försvann i finalen. Mycket beroende på ett defensivt starkt motståndarlag, men också pga en domarnivå då man får utvisning för puck out är 6 man på banan, men resten av reglerna är som på 90-talet med brottning på isen... då är det ganska svårt att vara skicklig om man inte har tyngden. Våra grisigare spelare är bäst i finalserien, inte de skickliga.

Farbror Barbro:

man får tacka för de värmande orden Barbro. Kommer inte att lägga ner, men ligga lågt ett tag. Slicka såren.

Sven Sewage: Så du anser att det du skriver är ok? Kallar kommentatorer för horor och äckel. Lägger ut texten om hur andra fans här på HS är homosexuella.

Hur kan du sitta och tycka det Sven Savage skriver är för jävligt, men tycka att det du gör är ok?

Hockeyrelaterat: Pesonen borde väl inte spelat i så fall? Jag tycker han är grym i offensiv zon och i pp men hans backchecking är hemsk och spelet i egen zon dåligt.

Kabanov var riktigt riktigt bra fram till revbensskadan i höstas. Synd på foten om den ska opereras. Ful slashing av Rahimi.

Schremp var ju ett fiasko.

Holmström grym.

Zackrisson riktigt bra.

Anton Lindholm för jävla bra.

Sammantaget saknas de bärande spelarna. Dvs, det funkar att vinna serie, slå ett stukat Brynäs och ett LHC utan defensiv. När ni mötte ett tungt grymt skickligt Växjö tog det stopp. De som vann åt er förra året är borta; Ericsson, Lindström, Möller, Holloway etc. Syntes att de saknades...

Sven Sewage:

Det är ju lågsäsong nu och det lät som du hade mycket annat viktigt. Får ändå säga det vore synd och blev en tristare vardag om du la ner helt i framtiden.

Jag ska också försöka tänka på annat.

Redigerad kommentar

Kabanov ska nu opereras för smällen emot fotleden. Opereras, för ett "blåmärke"? Divan Pesonen har krigat med en bruten tumme. Schremp opereras nu också för en skade på överkroppen.

Farbror Barbro:

psykot sitter och kallar Pesonen för en diva... Pesonen har alltså spelat på sprutor hela slutspelet då han haft en bruten tumme. Sådant passerar obemärkt förbi här på hockeysnack där det sitter ett gäng asätande hyenor och andra som lierat sig med den onda sidan. Sen sitter han och skrattar och hånar Adam Pettersson när han åker på en allvarlig skada och skär av vadmuskeln. En skruv lös? Nej, det är värre än så. Äckliga människa!

Kommer som sagt att hålla en lägre profil, orkar inte var här och tjäbbla dagarna i ända. Visst finns det flera vettiga, såsom Huss och killarna från Timrå, men mestdels är det att kasta pärlor för svinen. 

Ja, Växjö vann, det var rättvist, de var bättre under denna finalserie! Dom har gjort en utmärkt insats och lyckdes neutralisera Skellefteå.

Jag ger mig inte in i diskussionen om vad Skellefteå kunde ha gjort bättre osv, klart är att laget i år inte var i nivå som fjolåret eller året innan dess heller. Som Blister också nämnde. det har redan skrivits spaltmetrar om tappet av 3 förstakedjor, med poängsprutor i varje kedja, och ändå lyckas laget vinna grundserien och komma till final för 5e året i följd. Även om man inte är Skellefteåfan så så är det beundransvärt, tycker jag i allafall.

Laget 15/16 kommer att kriga i toppen, det är jag helt säker på. Nu återstår silly season och det kommer att bli intressant också, för alla lag.

Jag tror nog, jag är inte säker, att jag kommer att lämna/sluta skriva här på HS. Rent allmänt tycker jag det är för mycket personangrepp, skitsnack om olika lag (inklusive SAIK). Hädanefter tror jag att det blir andra forum jag besöker (nej, jag heter inte Kaiser där.)

Hursomhelst, grattis igen till Växjö, och tack Skellefteå AIK för er utmärkta insats! Ni kommer att bli Sveriges Bästa Lag igen inom kort!

Tack och hej!

Farbror Barbro: Har du också tömt en låda rödtjut?

Farbror Barbro:

"Skäms inte för att säga min aktivitet här bygger till stor del på hur Sewage kommer agera."

Klart som fan, ni är ju samma person.

Det som är så tråkigt är ju att det nu börjat hänga riktiga SAIK supportrar här som faktiskt är riktigt vettiga, som kan ge å ta lite och som går att disskutera med. Så en förlust av Er/Dig tror jag kan höja statusen i den här boken till liknande för Modo, Brynäs och Timrå. Än om dom har en annan historia.

Ja då var min timeout över. Nä vill bara förtydliga anledningen jag reggade in här från början var mest bara för att göra korta kommentarer för att stötta Sewage. Nu råkade det bli betydligt mer dock.

Läste HS förra sommaren och hösten och Sewage var i princip ensam mot alla påhopp både han och AIK fick ta emot från galningar i andra klubbar. 

Lögnerna från Savage på lulesidan var och är värst och bemöttes briljant veckovis.

Skäms inte för att säga min aktivitet här bygger till stor del på hur Sewage kommer agera.

Oavsett blir det nog något inlägg då och då kring AIKs silly.

Qatars fula förehavanden måste också hållas koll på. Det som är på gång där i nuläget är väl hur dom tänker tömma Modos damer på spets.

Sven Sewage: Förresten grattis till värvningen av Ritola, du har ju tidigare förklarat din vördnad för honom. Den finns kvar antar jag?

Sven Sewage: Ingen aning vad han hade i skägget, antar att han föredrog att sitta med öppen mun framför att bli våldtagen på alla fyra som SAIK blev i denna serie..

ULTIMAVICI:

på tal om att känna äckel, vad var det för någonting Petter Rönnqvist hade där i skägget efter att ha besökt Dubais köpelagsfest hela natten lång? Han sade ju själv under match att han bara satt där med öppen mun och gapade.

Blister Brigade: Stort att hylla Växjö och skall någon hyllas är det Hallam som fått ihop legoknektarna till ett lag.
Det är klart att det svårt att vara nöjd när man precis förlorat men ni har haft en grym säsong trots att Växjö var numret större i finalserien.
Lite intressant observation från slutsignalen. Låt vara att det var förlängning och killarna vara trött men vinner man SM guld är det adrenalinpåslag till max, ett brutet ben är inget hinder typ.
Växjös legoknektar firar mer som när man ser att bonuschecken är säkrad än som att laget i sitt hjärta har vunnit (med några få undantag...).

ULTIMAVICI: Instämmer till fullo

Redigerad kommentar

Kom tillbaka Sven Sewage. Tack så Jävulskt för denna säsongen! Vi är fan bäst!

« · 1683342 · »