Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

Elitserien

« · 911940 · » Till forumet


Sv: Elitserien
Man kan ju undra vad Södertälje egentligen har i elitserien att göra när man bara lockar 4 993 pers till premiären i återkomsten i elitserien.
En så pass stor stad och allt.
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team: Det känns trist att inte dessa tröjor används som tredjeställ. Givetvis då med talloggan på bröstet!
Kommentera

Sv: Elitserien
[url=www.dagbladet.nu/artikel.php?id=349588&avdelning_1=104&avdelning_2=2&Sport.jpg]Här[/url] är ännu en riktigt klassisk tröja som har anor från -50-talet. Även herrarna på bilden hade ju sina "bättre" anor vad gäller själva hockeyn under nyss nämnda -50-tal.. ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien
JimmyH: Med i.
Kommentera

Sv: Elitserien
Gusten: Nu är det skrattfest i eltserieboken, den saken är säker.
Kommentera

Sv: Elitserien
GävleLasse: Jo hans specialitet var Stortrut ;)
Kommentera

Sv: Elitserien
Bissett19: Har Wernblom jobbat som glassgubbe? Det visste jag inte ;)
Kommentera

Sv: Elitserien
difzi:

Ska man ta gamla tröjor måste ju denna ligga bra till.
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif: Säger väl som qwertas att man nog troligast röstar på Montreal Canadiens om man väljer några av dessa lag.
www.nhlhockey.se/bilder/montreal1958.jpg
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif: Det är det som är det fina i kråksången ser du.. ;) En Modoit röstar på Luleå och ger samtidigt sin röst på Modo..*evil grin*
Kommentera

Sv: Elitserien
GävleLasse: Då kommer min fråga, om man röstar på MoDo, röstar man då samtidigt på Luleå o vice versa?
Kommentera

Sv: Elitserien
GävleLasse: Kan vara en idé.. då säger jag Djurgårdens gammla tröjor,, inget knäcker det ;)

Denna säsong: Färjestad
Kommentera

Sv: Elitserien
GävleLasse:

Då röstar jag som JimmyH......;)
Kommentera

Sv: Elitserien
JimmyH: Varför inte rösta fram sveriges fulaste istället?
Kommentera

Sv: Elitserien
difzi: Jag lägger min röst på Timrås matchtröjor!
Kommentera

Sv: Elitserien
JimmyH: haha.. ja undrar vilket lag som skulle vinna då ;P
Kommentera

Sv: Elitserien
difzi: Kan vi inte dra igång en "snyggaste matchställ"-tråd igen där alla röstar på sitt eget lag.
Kommentera

Sv: Elitserien
GävleLasse: Ja, de har du rätt i. Fler lag borde ha så :)
Djurgården stak ut ordentligt ett tag med sina groteska tröjer, men inte så mycket längre.
Kommentera

Sv: Elitserien
difzi: Precis som Brynäs, de har verkligen en tröja som det inte går att missta sig på.
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif:

Skumt, jag tyckte våra tröjor påminde om Lules fjolårströjor, men de där ser ju nästan exakt likadana ut. Tur att inte bägge lagen spelar i rött när de möts.
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif: Fan vad pinsamt. Vad tänkte Modo på? Eller rättare sagt, trodde dom inte att det skulle märkas?
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif: Nyans skillnad ;)

Trist att klubbarna börjar skaffa snarlika tröjor, det är ju bland annat de som ska stika ut och göra klubben unik utseendemässigt.
Kommentera

Sv: Elitserien
Gidde: Det kan ju kanske bero på att företaget som gör tröjora har vissa basuppsättningar som är skapade för NHL lagen och att sedan övriga lag i världen glatt får finna sig i att välja bland dessa modeller.
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif:

Nja!

Det ena ser ut som ett guldlag, och det andra som ett av de där lagen som åkte ut i kvartsfinalen!

Skämt åsido, numera tycker jag många tröjor är stöpta i samma form så om man tittar så finns det flera lag som har snarlika tröjor men med olika märken på bröstet.

Men likheter finns det där, helt klart!
Kommentera


Sv: Elitserien
Mer från tikare.se...
Kommentera

Sv: Elitserien
Hellre satt han på en av de 10 mest överskattade spelarna Micke Marklund nej ursäkta mig Renberg
Kommentera

Sv: Elitserien
T T: 1. Mikael Renberg Luleå HF – Skellefteå AIK
Kommentar: Micke Renberg gjorde en mycket stark säsong i den senaste där han gjorde mycket poäng och var en stor ledare för sitt Luleå och visade massvis med hjärta för föreningen. Av någon okänd anledning så lockade det att spela i Skellefteå helt plötsligt, det går rykten om högre lön, schism med klubbledningen med mera med mera med mera. Men klubbytet blev hur som helst av och SAIK har fått en förstklassig hockeyspelare.


Så det går rykten om att det ligger en schism mellan Luleås ledning och MR.. Det var som fan.
Kommentera

Sv: Elitserien
tikare.se bjuder på lite läsning...
Kommentera

Sv: Elitserien
20 Lindgren: Viktor Hedman som är med i MODO:s A-trupp nu är född 18 december 1990. Mest troligt kommer han få rätt mycket speltid i ES i år. Han var aktuell för spel med MODO redan ifjol, men det blev aldrig så.
Kommentera

Sv: Elitserien
20 Lindgren: Henrik Björklund (f) och Andro Michel (mv) är båda registrerade för att ha genomfört en match vardera med Färjestad förra säsongen.
Kommentera

Sv: Elitserien
Metal Guru: Tack ändå! Det blir en lätt match att snabbt ögna igenom spelarnas födelsedatum i tusenkronorsboken ÅI 2007 som dyker upp 'på en post nära dig' om typ tio veckor. Media lär väl i vinter göra oss uppmärksamma på när det blir dags för en J18-spelare bland de stora grabbarna.
Kommentera

Sv: Elitserien
20 Lindgren:
De yngsta 'som det talades om' förra året var födda 89.
Se'n om någon 90:a deltagit - eller inte deltagit - i någon match kan jag inte svara på.
Kommentera

Sv: Elitserien
Ni med pejl på läget: Är det någon som vet om det deltog någon i Elitserien 2006-2007 född på 1990-talet? Eller om det i nuvarande Elitserietrupper ingår någon född på 1990-talet. Jag hatar när jag inte har koll...
Kommentera

Sv: Elitserien
Paddan: Påminner nästan lite om när ni drog upp "Vi Älskar Timrå IK" flaggan på sittplats =)
Kommentera

Sv: Elitserien
73Sjöbba: Skulle ni satsa på såna här åtgärder för den egna klacken så skulle ni nog bli ännu mindre hatade. Trevligt va ;)
Kommentera

Sv: Elitserien

Timrå det minst hatade laget i ES.

Bakläxa!!!

Kommentera

Sv: Elitserien
wap.hockeysnack.com
Hawerchuk: Skillnaden mellan Lehman och Jihde är väl att den ack så förskolebevandrade innebandybrorsan kan konsten att lyfta en TV-sändning miljoner ggr. bättre än madame Lilla Sportspegeln.
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team: Det kommer bli underhållande med en alltid lika intensivt stirrande Lehman försöka få ut något vettigt under en hel halvtimme. Men det kanske iaf blir mindre dagis utan Jihde.
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team: Lite synd, nu blir der "lilla sportspegeln" Av Hockeykväll. Inaveln tar död på SVT. Nu hade de världens läge att förnya sig genom att anställa en färgstark personlighet som det skriker hockey om.
Kommentera

Sv: Elitserien
Enligt SVT Text så verkar tyvärr SVT sänka ribban vad gäller Hockeykväll kommande säsong då Marie Lehman ersätter den bortflyende Peter Jihde.
Kommentera

Sv: Elitserien
slashpuppie: Läser man klart hela innehållet i länken så kan man hitta följande "Eventuellt nya lag i Elitserien ersätter de gamla i spelprogrammet." :-)
Kommentera

Sv: Elitserien
Jahopp, Malmö ska tydligen spela nästa säsong... :S....
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team:

Frisco postade denna länk:

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/128568
Kommentera

Sv: Elitserien
Jag är på jakt efter spelprogrammet för nästa säsong i elitserien, 2007/08. Jag hade för mig att Hockeyförbundet la ut den på sin sajt när det blev fastställt, men nu verkar det inte finnas kvar längre. Är det någon som vet var jag kan få tag på detta?
Kommentera

Sv: Elitserien
Bäckis_19: och*
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team: ja håller med dig
=]
BRYNÄS I UR ICH SKUR
Kommentera

Sv: Elitserien
LL: Säg något med Globen som inte varit en flopp de senaste säsongerna? Ja, när hockeyn i huvudstaden fortfarande var "het" och lag som Leksand kom på besök med stora skaror supportrar så var det förstås jättekul att se hockey där. Det känns dock som att det var ett tag sen, och det lär dröja innan vi hamnar där igen.
Kommentera

Sv: Elitserien
LL: Tack så mycket för det beskedet. Mitt tidigare inlägg visar att jag inte varit i Globen sedan hösten 2005...
Kommentera

Sv: Elitserien
20 Lindgren: ståplatsen i Globen finns inte kvar. Den blev en jätteflopp så den fanns bara under en säsong.
Kommentera

« · 911940 · »