1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598757 inlägg · 6213 ämnen

« · 2192891 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sawchuk: Vi är mitt i en pandemi. Så klart alla är vaksamma. Jag har själv nyligen haft Covid.

Även om jag tycker väldigt illa om Björklöven vill jag verkligen inte tro att någon representant för dem skulle utnyttja en pandemi som dödat miljontals för att skaffa sig fördelar.

Den tanken är så enormt främmande, då det skulle innebära en helt ny form av vidrigt människoförakt om man skulle kunna göra så och sedan sova gott om natten.

Så långt skulle inte ens Björklöven sjunka. Jag måste tro det.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sawchuk: Vi är dragna vi näsan, men nu går vi vidare.
Jag tror på Karma, det hjälper

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bifbiffen: Du är jävligt tråkig. Men det vet du ju redan

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Simmalugnt: Det blir ju en gråzon, är spelarna trötta och har muskelvärk? Om svaret är ja så har dom ju symptom... Är det mygel rent juridiskt, troligen inte. Om det är mygel rent moraliskt och sportsligt är en helt annan sak.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sawchuk: Symptom enligt vårdguiden: De vanligaste symptomen:
_______________________________
feber
torrhosta
trötthet
Mindre vanliga symptom:
muskel- och ledvärk
halsont
diarré
ögoninflammation
huvudvärk
nedsatt lukt- och smaksinne
hudbesvär som utslag eller missfärgade fingrar och tår
Allvarliga symptom:
andningssvårigheter eller andfåddhet
bröstsmärtor eller tryck över bröstet
nedsatt tal- eller rörelseförmåga
_________________________________

Trötthet, muskel och ledvärk, huvudvärk, gissar att alla spelare i båda lagen har symptom om man känner efter...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tonymontana:

Hela den här pajkastningen är ju jäkligt tragisk. Allt det här hade kunnat undvikas om man som ledare hade tagit ansvar för sitt lags beteende. En normal människa med empati hade satt ner foten och bromsat sitt lag, och satt tydliga direktiv under matchens gång.

En normal människa med empati hade tagit ställning till sitt lags beteende under intervjun efter matchen, och satt ner foten och påtalat att det inte var okej som de uppträdde. Ingenting av detta hände och då är det inte så konstigt att allt urartar (dock ej okej med hot naturligtvis). Är det såna här ledare som vi ska ha inom svensk elitidrott så ser inte återväxten bra ut tyvärr. Man måste kunna ta sitt ansvar även om man precis har blivit utspelade i en viktig match. Även domarna har en stor del i det hela. När hela hockeysverige såg vad som pågick så borde det inte varit så svårt för domarna att se det heller.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sawchuk: Fast inte skulle väl Björklöven mygla för att skaffa sig fördelar?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bifbiffen: Från Aftonbladet " Björklöven har ännu inte fått svar på PCR-testerna efter att minst fem personer visat symtom på covid-19. "

På detta låter det ju som att spelare ännu endast visat symptom (vad är symptom, hosta, snuva, trött, ???) alltså att ingen de fakto är konstaterad smittad överhuvudtaget just nu. Är det så att testerna är negativa då dom väl kommer så är både Timrå och Hockeyallsvenskan rejält dragna vid näsan.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tonymontana: Fint att Göran har er support efter dessa hot. Såg hans inlägg precis och att det är påhejat av drygt 20 som gillat.. så fruktansvärt tragiskt.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Måste bero på att testerna inte göra av någon inom björklöven och att dom då måste vänta på tider osv. Jag har fått svar inom 36h varje gång jag gjort test. Så dom måste ju ha tagit ett test via sjukhuset nu då det är drygt 1 dygn sedan testerna gjordes och dom har inte fått svar än..

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Hahl: Bra att Hartman ändå får utrymme i ST och får förklara sig. Allting blir mer nyanserat och även om han själv och alla vi andra självklart tar avstånd från det som skrevs, så tar det också udden av kvällstidningsrubriker och den allmänna känsla som spreds efter polisanmälan.
Nu hoppas jag att det fortsättningsvis blir fokus på hockeyn och matcherna och att BÅDA lagen kan fokusera på att spela ren hockey efter regelboken.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Håller med, jag tycker man fått svar väldigt snabbt varje gång jag och bekanta/kollegor testat (vi bor i eller i ”förorter” till Umeå).

Kanske ngt som försenat svarstiderna? Ex. sjukdom bland labb.personal etc.).

Trist att matcher skjuts upp. Vad ska man göra nu på kvällarna, umgås med familjen? Har ju blivit van med hockey varje kväll... 😬😂😊

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Är det färre än 5 positiva svar så väntas finalspelet återupptas redan i helgen, är det fler än 5 kan det dröja en vecka innan vi är igång igen..

Sv: Silly Season 2021-2022
J.Dahlén - A.Lundin - J.Lööke
V.Lodin - C.Liljewall - E.Walli-Walterholm
J.Olofsson - M.Madsen - J.Blomqvist
H.Reinhardt - J.Boyce - J.Lindholm
O.Johansson

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Väldigt underligt att dom inte fått svar på PCR-testerna än..

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Lär ju inte bli match förrän tidigast nästa vecka

Sv: Silly Season 2021-2022
Hassan: Jag tycker mig se ett samband med ett stabilare spel och att fjärdefemman kliver in mer och trycker fast Löven i anfallszonen. Riktigt kul att se!
Lindholm gör alltid ett 100procentigt jobb. Stort när han inte har ord. plats. Vilken lagspelare!

Sv: Silly Season 2021-2022
Är väl inte så konstigt att Löven uppträder som de gör, har man inte haft toppkänning sedan medeltiden tror man ju att det är så här det ff går till

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sonnenberg: Även morgondagens match är nu uppskjuten.

Sv: Silly Season 2021-2022
Röda Tallen: Kan byta ut Reinhardt mot Lindholm också. Boyce och Madsen tycker jag ska lira tillsammans.

Sv: Silly Season 2021-2022
Hassan: Ja det behöver inte vara fel. Walli känns het nu. Intressant med Lodin.
Dock känns Reinhardt lite begränsad i offensiven för tredje tycker jag. Heller Madsen eller Boyce där.
Men oavsett så hoppas jag att Fredan vågar fortsätta matcha fjärdekedjan frekvent under kommande matcher.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Hahl: Bra rutet Göran. Vi står helt på din sida.

Sv: Silly Season 2021-2022
Röda Tallen: Jag ser hellre

Dahlen - Lundin - Lööke
Walli - Liljewall - Lodin
Blomqvist - Olofsson - Reinhardt
Madsen - Boyce - Lindholm

Sv: Silly Season 2021-2022
Lub: Först ska vi ta oss till SHL

Kedjorna i nästa match?
Dahlen - Lundin - Lööke
Olofsson - Liljewall - Lodin
Blomqvist - Madsen - Walli
Reinhardt - Boyce - Lindholm

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olli Hahl: Tycker inte någon form av hot är okej givetvis. Men allt i den här intervjun håller jag med Göran. Jag stöttar han till 1000% förutom "hoten" då


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
En sjävlklar kommentar om att hot & hat inte är ok från Timrå IK.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Fokus Fokus Fokus på hockey nu.
Löven får hitta på vad dom vill.
Vi ska göra vårt och det ska räcka långt.. mycket långt!

Sv: Silly Season 2021-2022
KulltorpsOlli: Eller kanske?

Dahlén - Lundin - Lööke
Lodin - Lander - Wedin

Sv: Silly Season 2021-2022
{8399}: Dahlén- Lander - Wedin
Here we go!

Sv: Silly Season 2021-2022
{8399}: Ok, tack för scoutrapporten. Har inte lyckats förhandla fram ett avtal med frun som täcker in både HA och SHL. Så därav min brist på SHL-matcher... 😂

Sv: Silly Season 2021-2022
Lub: Wedin var helt outstanding i HV i vinter, ingen poängsuccé men när jag sett HV så var det han som stod för kreativiteten och farten i laget. En drömspelare för alla lag i Sverige.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Timrå verkar träna på som vanligt idag iallafall. Bara Carlsson, Hartmann och Liljewall som saknas. Liljewall har ju en sargad kropp och har missat en del träningar i vinter så gissar att han vilar upp sig istället för gå på is

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Precis. Åter till det mest väsentliga.

Final ett var på väldigt många sätt ett fullständigt rån från Lövens sida. Den matchen påminde starkt om flera andra av de fåtal förluster vi åkt på under den här säsongen. Monumentalt spelövertag från vår sida, men Löven fick spela på ledning större delen av matchen. Ju mer det studsade emot desto mer kunde de strama åt sitt försvarsspel och bara låta oss ta allt mjukare avslut. Så fort vi fick vittring så fick de med sig en studs och sköt oss i sank.

Styrkan är hur vi sedan hanterar nästkommande match, som så många gånger förr den här säsongen. Efter 60 minuter hade vi återigen haft ett stort spelövertag, men redan från starten av den matchen jobbade vi mer tålmodigt. Till slut var det vi som fick matchens första feta marginal med oss och efter det blir det egentligen aldrig riktigt hotat. Löven vaskade absolut fram sina lägen men nu var det helt plötsligt dom som inte fick med sig varje liten studs och tog lite mjuka och oskarpa avslut. Det farligaste i första blev den där genomåkningen av Crandall(?) där vi uppträdde vekt, men han får samtidigt ett rätt dåligt skottläge. I match ett känns det som att den pucken hade gått stolpe in, och inte stolpe ut.

Under matchens gång så blev det bara allt mer tydligt att vi bara klev ner och slog på vår autopilot – ligans i särklass bästa och mest välkalibrerade autopilot. Nästan varenda anfallsförsök från Löven mynnade ut i att någon av våra forecheckande forwards bara erövrade pucken, passade ner till back och sen sköljde vi tillbaka ner mot deras mål igen. Varje anfall resultaterar inte i målchans, men det behövs inte heller. Inte när vi bara får tiden att rulla på, och inväntar de mest potenta målchanserna som vi under match två (till skillnad mot i match ett) också förvaltade i rätt lägen.

Det är OTROLIGT jobbigt att möta oss så fort vi bara norpar åt oss en ledning, och Löven såg ut som vilket annat HA-motstånd som helst. De kom bokstavligt talat ingenstans. Tror Löven att det berodde på att de lirat många matcher på kort tid och därav såg extra trötta ut så får de gärna tro det, men exakt sådär kommer vi nöta ner dem även fortsättningsvis. Men: det gäller som sagt att ta ledningen och att vara oerhört noggranna fram tills dess att vi tagit ledningen. Men även om vi inte tar ledningen så tror jag det finns så mycket i match ett som vi kan ta med oss framöver i den här matchserien, när den nu överhuvudtaget återupptas.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lägg fokus på matcherna nu. Det enda som kan påverka

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Ja, samt att man hinner stoppa spridning i Timrå. För var någon av de lövenspelare som spelade i måndags i smittsam fas så är garanterat timråspelare smittade

Sv: Apropå nånting...
Även om man kanske skulle kunna argumentera för att det ena gett det andra, tycker jag att det är ett underbetyg till marknadsavdelningen att webshopen gapar tom på det mesta precis när Timrå IK får som mest mediautrymme och exponering.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Kollar man under deras slutspel så har dom ju haft spelare borta med "oklara" skavanker. Kan ju rent av vara så att vissa spelare haft corona utan att klubben gått ut med det. Nån enstaka sjuk går ju som sagt, möjligt att det slumpartat råkat eskalera just nu och blivit fler än dom kan hantera när dessutom skador och avstängningar förvärrar deras sits.

Sv: Silly Season 2021-2022
Lub: Kommer bli spännande hur det går för Leksand nästa säsong. De ser ut att tappa en hel del bärande spelare.

Sv: Silly Season 2021-2022
Sonnenberg: Har inte sett så mycket matcher med HV71 i år, men Wedin gjorde väl en OK insats mot Brynäs. Skulle gärna se honom i Timrå igen...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Om jag förstått det hela så är det i dagsläget Hartmann som inte kan spela nästa match? Reinhardt ska ju enligt uppgift kunna spela nästa match trots fraktur på näsan (får köra med galler). Blev Ragnarsson skadad?

Hur bör vi formera laget nästa match?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Laken: Tror jag behövde höra lite rim och reson. Reptilhjärnan tar över ibland. Håller med om att nu blickar vi framåt!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: En vecka får vi ju absolut räkna på för de smittade spelarna men ställer de in i morgon och testar alla innan nästa match så går det förstås att fortsätta med de drabbade isolerade. Detta förutsätter att de är max 4 stycken annars blir det ju inställt igen.

Sv: Silly Season 2021-2022
Wedin fick bäst betyg i hela HV för denna säsong, 3 av 5. Hoppas få se honom i Timråtröjan igen snart.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hassan: Jag var snabbt ute och ropade ”bluff” men efter att ha sansat mig och funderat på detta 12 timmar så är det bara att konstatera att det inte finns någon vinning i att dra det kortet. Har dom Corona så är det bara att hoppas på ett snabbt tillfrisknande och har dom inte det så säger jag som Freddan, då finns det andra instanser som gör en bedömning av det läget.

Nu är det ju så att vi är ett bra lag på isen och en eller ett par dagars extra vila förändrar inte det faktumet. Vi har garanterat skavanker i truppen också och lite extra vila kan inte skada. Pajkastningen som pågår från båda läger tar bort all glädje gällande hockeyn och är inget annat än en ond spiral. Tycker alla, inte minst jag själv, ska ta ett steg tillbaka, varken vi här inne eller Timrå IK har något att vinna på detta spektakel som pågår just nu.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{3405}: Vad jag har hört från personer inom vården så är det typ 40% av snabbtesterna som är felaktiga om de görs första dagen man visar symptom, görs testet andra dagen så är det runt 5-10% som är felaktiga.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
bar mofftak: Björklöven kommer säkert hitta ett sätt att sink-a processen ska du se.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Man får väl hoppas på utreds ordentligt


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
bar mofftak: Så är det. Men därför förvånar det mig att det inte verkar finnas tydliga riktlinjer att följa. Borde ju varit spikat inför slutspelet. Ett coronabesked borde ju ha en glasklar efterföljd, i vilken man tagit i beaktan allt som diskuteras för nuvarande i tråden

« · 2192891 · »