1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598903 inlägg · 6213 ämnen

« · 2537236 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2023-2024
Unpopular opinion: Men jag ser hellre Alvarez än Lekkerimäki i laget. Som Alvarez kämpade för varje millimeter denna säsong gjorde han enorm nytta. Lekkerimäki är såklart en stor talang, men av det jag sett i Djurgården så är han ännu ingen som skulle tillföra så mycket i ett slutspel. Blir relativt lätt bortplockad. Vi har dessutom väldigt mycket skills på forwardssidan.

Sv: Silly Season 2023-2024
Blir rädd om kapanen går för att förlänga med Alavrez och skippar en TOPP back.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Nog kan vi klara oss utan honom. Men att Walli har tagit stora kliv denna säsong det kan nog de flesta se. Han blev inte hyllad här inne utan anledning. Sen att det gick mindre bra i slutspelet kan ha flera orsaker, men det är få matcher och det var även flera ändringar i formationerna.

Ska bli intressant att följa hans fortsatta karriär.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: jag hade velat att Walli utnyttjat sin skridskoåkning och storlek och gått mer på mål!

Sv: Silly Season 2023-2024
Sen till alla Walli-lovers här inne så vill jag sätta saker i perspektiv. Han är en tredjelinaspelare i BÄSTA fall. Högst sannolikt 4:e linan. Ifjol snittade han 0,3p/match. I slutspelet 0 poäng på 7 matcher och -5 i statistiken. Han skulle alltså konkurrera med Hartmann (0,4p/match, 7p/7 slutspelsmatcher) eller Pääjärvi (0,32p/match och 3p/7 slutspelsmatcher)?

Tack för tiden i Timrå säger jag till Walli. Timrå IK har växt ifrån Walli, inte tvärtom.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Ja, vi måste ta in Juolevi eller back av liknande klass för att kunna hävda oss ännu bättre. Hoppas att Kapanen lägger allt krut på det.

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: Jag tolkar det som att man från timråhåll räknar kallt med att Rindell ska bli en tongivande back nästa säsong. Dvs. Att vi har tre A-backar i Rindell, Erixon och Lyytinen. Sen har vi två B-backar i Svensson och Strömberg och två C-backar i Edfeldt och Forsmark.

Med A, B och C menar jag bara i termer av betydelse för laget/förväntad speltid. Förhoppningsvis kan Forsmark kliva upp till en B-back. Vet att jag inte får medhåll av alla men jag tycker Erixon är en klassback, bästa defensiva back hos oss ifjol. Sen ska man ju ha i åtanke att det är dom 6 främsta backarna som tuggar mest istid. Om man får vara fräck och kalla Edfeldt/Forsmark för ”utfyllnadsbackar” så ska dom ju inte spela bra 20 min/match, dom behöver bara spela bra 7-8 min/match max. När vi haft skador har vi väl oftast laddat på mer istid på Eronen/Lyytinen/Erixon, inte på backarna längst ner i hierarkin. Vi behöver få in en till A-back, ingen tvivel om saken. Landar kapanen något i Juolevi-klass så tycker jag det ser rätt vasst ut på backsidan. Då har vi 8 backar på kontrakt varav 1 sannolikt lånas ut?

Tillägg: jag hoppas jag får fel men jag tror Svensson riskerar att hoppa ner till en C-back. Orken tröt på slutet av säsongen, är det hans sista i timrådressen vi ser nu?

På forwardssidan ser det ännu ljusare ut tycker jag. Pääjärvi steppade upp rejält, han blir en tillgång nästa säsong. Värmhed ser spännande ut, tar han en plats? Vi tappar Walli men jag tror vi kommer klara oss fint utan honom. Palola blir inte saknad. Wedin, måtte han hålla sig skadefri. Mieho växte på mig ju längre säsongen led men känslan är att han har en nivå till av köttighet som vi inte sett än.

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Ja in med Lekkermäki vilket genombrott han skulle få med en rejäl sommarträning och den omgivningen vi har på forwardssidan

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Hoppas man hellre investerar för framtiden istället för Alvarez. Pengarna som är kvar BÖR man prioritera på en bra back. Skulle det bli en breddback blir jag orolig, skada på fel spelare (säg Lyytinen) så står vi där med Erixon, Svensson, Strömberg, Forsmark, Edfedlt Rindel och en breddback.

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Glöm Viksten! Sjukdom i familjen, funderar på att lägga av.

Sv: Silly Season 2023-2024
OlliJanne: Slarv till 100%!

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: han tränar med laget. Och senaste kommentaren jag hörde angående det är att dom "avvaktar men vet var dom har varandra". Så avskriven är han inte iaf. Kan ha kommit nått nytt som jag inte sett?
Men håller med, tycker inte vi behöver förstärka forwardsidan egentligen, även fast jag tycker vi borde haft en rightare till i laget. Jag ser verkligen ingen anledning att förlänga med alvarez, isåfall vill jag hellre att vi kör på med den forwardssida vi har nu och värvar en bra back till.

Sv: Silly Season 2023-2024
{8179}: var står vi gällande OJ förresten? Går man in på hemsidan så är han inte listad i truppbygget. Det är f ö inte Forsmark heller av nån anledning. Slarvigt skött sida eller?

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Pågår det ”diskussioner” med Alvarez? Trodde han var avskriven. Har han verkligen en säsong till i sig?

Sv: Silly Season 2023-2024
Jag hade ju helldre förstärkt med 2 backar än 1 back och en till FW. Men man kan inte alltid få som man vill här i livet.

Sv: Silly Season 2023-2024
{8179}: svarade lite snabbt på förra ser jag nu. Okej ja då är jag med, håller med dig helt i det exemplet

Sv: Silly Season 2023-2024
{8179}: exakt, så forwardssidan är inte klar då eftersom det är diskussion med Alvarez. Alltså bör det finnas pengar både till back och forward? Kapanen skulle ju inte ta in Alvarez sen strunta helt i att förstärka med en back.

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Klart jag tar Viksten istället för Alvarez, vem hade inte gjort det? Men om nu en till FW ska in så hade jag kanske helldre sett en ung, billig men mer utveckligsbar rightare. Albin Eriksson i BIK är ett bra exempel. Dock så är han under kontrakt, men du fattar min poäng.

Sv: Silly Season 2023-2024
{8179}: dessutom, oavsett vad vi vill eller inte, så verkar det ju ändå bli en till in på forwardssidan, eftersom diskussion fortfarande pågår med Alvarez. Vill du hellre ha kvar Alvarez då än till exempel Viksten? Knappast. Skiljer väl 1 år mellan dom, så tror som sagt inte det skiljer supermycket i lön.

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Det tror inte jag heller, men allt krut som är kvar behövs läggas på en/två bra backar. Det är lättare att jobba på PPt än om man har en backsidan som är för dålig och inte håller, det är min syn på det hela, men respekterar att du tycker annorlunda.

Sv: Silly Season 2023-2024
{8179}: tror som sagt inte Viksten är dyr. Och bristen på rightare är faktiskt riktigt illa, vi har en enda rightare i laget. Känns som motståndare kommer kunna styra bort vårat powerplay lite väl enkelt när skotten bara kan komma från höger.

Sv: Apropå nånting...
Verkar inte som att Hallam får den där drömstarten vad gäller att få NHL stjärnor att tacka ja till VM direkt. Hedman och EK65 senaste i raden att tacka nej

Sv: Silly Season 2023-2024
palleparling: Dom pengarna som är kvar ska läggas på backsidan, allt annar vore tjänstefel.

Sv: Silly Season 2023-2024
Daniel Viksten lämnar Färjestad. Kanske vore något för oss? Rightare och målskytt, perfekt till ett powerplay. Kan inte vara jättedyr heller med tanke på åldern. Är en uppgraderad version av Palola, där Viksten förutom skottet har både bra fart och styrka.

Sv: Apropå nånting...
Peter Sj?kvist: Den där kan dom återanvända till våren då dom blir klar för allsvenskan igen 😂

Sv: Apropå nånting...
Modo fansen på jobbet har lite skoj
Uppladdat:

500x0-aae62e4f-502c-4201-9bb3-ad9b47196388.jpeg


Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: både Paigin och Weeeinercoch tror jag skulle vara riktiga rundningsmärken i SHL. Spelskickliga backar med bra skridskoåkning är vad vi behöver. Visst saknade man lite tuffhet framför egen kasse förra säsongen men tycker vi saknade snabbhet och kreativitet i uppspelen ännu mer.

Sv: Apropå nånting...
Näkyvä från örebro
kapanen, slå till

Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Du får se det så här. Det som ändå tillför något, känslomässigt, är att man har två lag att heja på nästa säsong. Timrå så klart och sen laget som möter Cyclops.

Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: Bra reflektioner! Allt är klickdrivet och alla medier har koll på vad folk söker/läser. Men Magnus Nyström håller sedan barnsben på Brynäs. :-)

Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Mycket bra skrivet!
Håller med fullständigt!👍

Sv: Silly Season 2023-2024
Tallarna08: Vi får plocka honom och Bernie efter nästa säsong. m0d0 lär förhoppningsvis göra snabb sorti!😄👍

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Fast Toronto startade ju i ett rasande tempo och gjorde så Florida drog på sig 2 utvisningar första 5 minuterna, annars håller jag med dig ;)

Blir en spännande fortsättning, tror Toronto måste ta första matchen, den är alltid viktig att vinna.

Jag drömmer som sagt om en helkanadensisk final. Som Oilers fan hoppas man de skall gå hela vägen nu.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Håller med. Liksom Bobrovsky i Florida.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Keepern har skött sig i Toronto, oerhört snabb i sidled.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Samma här. Panthers ser ngt hetare ut såhär långt. Svårt att dra några växlar, men Toronto behöver få igång sin skridskoåkning och hantera närkampsspelet bättre. Just nu ser det ut som att Florida äter upp Torontos offensiv genom att vara hetare rent fysiskt.

Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Ojoj, det var ord och inga visor. Vi alla måste ju få vädra våra synpunkter och åsikter om saker och ting. Sitter och ser på Toronto och dom ligger under mot Florida med 1-0

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Befann mig på plats för att se Modo gå bet i 7:e avgörande bara för att få se årets choke. Enda positivt med att "Heart of hockey" gått upp är att vi får chansen att vara med och pissa ned dem igen. Ska ta dem 10 säsonger att värva ihop en top 6 i paritet med Timrås, alla grannar i världen hade inte avlat grabb i det tempot om de så haft en affisch på TIGY hockeygymnasium över sängkammarn för att boosta libidon. Det är KLASSKILLNAD på organisationerna nu för tiden.

De hade Karla, Jonsson, Tambellini, Björka och Enström och blev fullständigt bajsnödiga när idolen, och tillika och storebror Timrå IK stod för motståndet. Det var i Allsvenskan. Detta år skulle de inte kunna köpa ihop ett sådant lag om de slöt en deal med Belzebub själv att Hedströms ribba skulle gått in 2007. Vi har kommit ljusår förbi denna vidriga äckelförening att det numera bara är komiskt att tänka att vi en gång var jämnbra. De hade kunna förfogat över miljarder och ändå inte kunna hitta en Lander, Dahlén eller Hållander som kunnat ta dem förbi Timrå IK.

Dessa enögda foppatofflor kommer skickas raka vägen tillbaka dit de hör hemma igen: serien för de bättre bedrivna organisationernas farmarlag. Det smärtar mig doch obeskrivligt att ännu ett år behöva dras med deras oförbätterliga självgodhet och Gudkomplex för att de snubblat sig till ett avancemang hastigt och lustigt. Vad blir det nu? "The immortal soul of hockey"? Snälla nämn inte deras namn igen tillsammans med Timrå IK, vi är så mycket bättre än så. På pappret, på plan, på läktaren och i hjärtat. Jag unnar inte denna förening något gott någonsin, varför de senaste dagarnas inlägg i denna bok smärtat så mycket. Det är inte derbyn längre, det är en snoppmätartävling mellan Shaquille O'neil och dvärgen från fångarna på fortet. Om vi är den globala fiskeindustrins ofrånkomliga övertagande av världsekonomin är dem surströmmingen som ingen egentligen vill ha. Om vi är Västernorrland finns de inte ens på kartan. Herregud vilken clownförening. Det enda positiva är att man kan se till dem och känna en tacksamhet att vi är förbi den skiten. Bernhardt en allsvensk stjärna? Slog inte ens Albin Carlssons +/- rekord, men den nivån räcker väl för SHL va?

De har inget här och göra, det ska (inte vi) Malmö, Oskarshamn och Linköping se till. Smutsa inte ned dörrmattan på vägen ut tack. Jävla idioter.

Sv: Apropå nånting...
Tänk vad mäktigt den dagen då Lander och Ante äntligen leder oss till guld... och vi får nåt i prisskåpet 🤣

Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: apropå media så går Wikegård vs där han träffar Lander och Ante, i repris på sportkanalen nu. Kul fakta att Ante spelat i Heffners när han var ung. Själv spelade jag i HOIF när jag var i 14-15 års ålder. Synd att Ante är 2 år äldre än mig annars hade man ju kunnat vara lagkompisar.

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Kommenterar här trots att jag inte alls vill skriva om backarna. Kan omöjligt bara varit jag som blev kär i Johan Södergran under slutspelet. Spelstilen, storleken, tekniken och viljan att alltid gå på mål. Man kan bara drömma om att våra gnuggare hade samma profil. Det är liksom så man önskar att Boyce hade utvecklats.
Nu har karln kontrakt men hade gärna sett honom i rött och vitt istället för... ja i stort sett alla gnuggare.. eller nej inte istället för Boyce eller Lundin.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Nyhetens behag, nästan all media lever på klick och intäkter från annonsörer så det är föga förvånat att de pumpar ut modoartiklar för det klickas nog rätt bra just nu. Har svårt att se att ST.nu, hockeypuls osv kommer lägga mer fokus på lillebror efter sommaren men tabelläget kan visserligen spela in där ju längre säsongen leder. I Dövik har de allehanda och de kommer såklart fokusera på Mo-Domsjö. Vad gäller skvallerblaskorna så är de oavkortat finansierade av annonser och det som skapar mest klick för stunden kommer få flest artiklar.
Man vill gärna tro att de "älskar" stockholmslagen" men det är en sanning med modifikation, de som skriver har nödvändigtvis ingen kärlek till lagen (finns undantag) utan de försöker inbringa så mycket stålar som möjligt och i storstaden bor de mycket människor och föreningarna har många supportrar som skapar klick och inbringar stålar.
Bor själv ihop med en från mediabranschen och umgås i stor utsträckning med andra inom samma yrke. Hon har både varit på Klick-media men även på mer seriösa aktörer men oavsett hur de finansierar maskineriet så är det Klick, närvaro, deltagande eller besök som avgör allt. Intresse inbringar pengar och eftersom nästan all reklam är utländska spelsidor så finns det mycket att hämta.
Alla vill de vara först, alla vill de ha mest trafik och i slutändan handlar det om vad som skapar mest klick. Tycker att expressen (historiskt) varit duktiga på att skriva om Timrå, mest för att Magnus Nyström troligtvis, iaf delvis, har ett rött och vitt hjärta men senaste säsongen tyckte jag de var rätt dåligt faktiskt.
Så dra inga växlar av de som skrivs just nu, just nu förtjänar de att vara i rampljuset men de går snart över.

Sv: Silly Season 2023-2024
Linus Högberg från Skellefteå tycker jag man bör satsa sista kronorna på. Där har vi en tvåvägsback som kan lasta 25 min/match

L.Högberg - J.Lyytinen
T.Erixon - A.Rindell
D.Strömberg - S.Forsmark

N.Edfeldt
P.Svensson

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Helt väntat, och i sin ordning. Låt dom hålla på. Låt spelet börja, sen får vi se vilka som hörs och syns mest.

Sv: Silly Season 2023-2024
OlliJanne: Ta in Paigin! Han var grymt bra när han var här senast och har rätt storlek. Hoppas han kommer :)

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Ganska så beigt val, tycker jag. Har det verkligen inte delats ut skarpare tacklingar än den där?
Jag e skeptisk.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Dilemmat med brist på högerskyttar i laget kvarstår dock, främst på forwardssidan. Nån som har koll, finns det nått annat lag som bara befogar en högerskytt bland forwards? PP ser ut kunna att bli rätt statiskt i så fall.

Sen efterlyser jag fortfarande "Den Röda", är du fortfarande säker på den där högerskjutande backen? 🧐

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Den var dock svår att ha synpunkter på 🤗

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Och som jag sa när Modo blev klar för SHL, media kommer fokusera mer på Modo. P4 Västernorrland la ut att Bernhard fick pris men inget om Lander eller PS.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : vi har backsidan kvar, så ännu finns det ju hopp!
Jag kan leva med att det är lite dött om det är så att Kapanen är noga med det sista som skall in på backsidan. Kommer det nån trubbig breddback så blir lite antiklimax dock.

« · 2537236 · »