1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611500 inlägg · 6214 ämnen

« · 2168122 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Vi borde ha ett Hockeysnack awards. Där medlemmar på HS kan bli utnämnda i olika kategorier. Hade varit kul eller vad tycker ni?

Sv: Apropå nånting...
Hittills leder Steen överlägset när det gäller årets mål. In o rösta säger jag!

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Man röstar i kommentarsfältet på Instagram.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: bidragen och Omröstningen finns på H.As hemsida.
Av de nominerade kan jag inte se hur Carlsons mål inte skulle vinna, det är riktigt läckert!

Sv: Apropå nånting...
Knylan: jag som trodde att Styf, som helt novis som ledarämne, inte fick plats i Timrå på juniorsidan. Gick väl via Kovland till Modo...

Sv: Slutspel 2021
Kulltorp: Hellre staten än Torbjörn! ?

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Har inte sett var man kan rösta eller vilka bidragen är. Läste däremot att fansen skall rösta fram det snyggaste målet. Borde väl knappast vara nån konkurrens ens?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det var ett jävligt snyggt mål!

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Snyggaste mål måste väl ändå Carlson få va? Eller hela samarbetet mellan Lodin,Hartmann och Carlson alltså. 😎

Sv: Apropå nånting...
sargad: Exakt, då är det givetvis i en mer assisterande/samordnande roll jag tänker. Att han ens hamnade i Modo i förstaläget tror jag hade mycket att göra med att vi var bankrutta just i samma veva. Nu är läget bättre.

Nu vet jag inte hur det gått med tillsättningen av "akademichef" som eftersöktes tidigare i vintras, men arbetsbeskrivningen påminde ju en hel del med vad Hallin sysslat med i Bobcats. Hade ju varit lite kul att få in både Styf och Hallin i föreningen igen, nu när de dessutom samlat på sig relevant erfarenhet redan innan och inte glider in enbart pga deras historik som spelare i klubben.

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Ja, det är frågan. Det kanske är en resursfråga, och att klubbarna isåfall måste betala för det merarbete det innebär? HA har ju faktiskt presenterat corsi-tabeller under säsongen någon gång, så siffrorna finns ju uppenbarligen någonstans. Minns att den inte stämde helt överens med Dagenshockeys, t.ex.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: (Modano: läs inte nästa mening) Styf i någon form av roll i Timrå om det finns ett behov skulle funka för mig, absolut.
Inte headcoach bara.
Blev ju en kulturbärare i Timrå under några år, det kan väl ingen säga emot.

Sv: Slutspel 2021
She: Kör en "forced reboot" så löser det nog sig. Tillvägagångssättet är olika på de flesta märken så du får googla hur man gör.

Sv: Slutspel 2021
She: Provade onlinehockey förut men det funkade inte så bra och man får känslan av att Putin därefter har järnkoll på dig.
Funkar inte alls lika bra som Hesgoal, som för de mesta funkar helt Ok för fotboll. Har för mig att jag även sett nån hockeymatch på Hesgoal men det var nog bara ett tillfälligt gästspel.

Jag får köpa Cmore-mycke-sport under slutspelet.
Hoppas jag kan "integrera" direkt från TV(ComHem) i stället för via datorn.

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Håller med. Men när fan ska HA börja leverera liknande statistik som finns att tillgå i SHL? Såå jävla dyrt kan det inte vara.
Om vi ska sluta snacka +/- så måste det finnas lättillgängliga substitut

Sv: Slutspel 2021
She: Du ska aldrig "logga in" på dom sidorna, enklast är att köra på datorn och bara klicka ner all reklam/ inloggningar som dyker upp. Det går sedan att se matcherna, dock i sämre kvalite än Cmore!

Sv: Apropå nånting...
Grattis till Jonte - tre fina och välförtjänta utmärkelser!

www.st.nu/artikel/jonathan-dahlens-storslam-plockar-hem-tre-vinster-i-guldtrojan

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Om Carlson vunnit bäste back på +/- hade jag spontant självantänt i protest, förevigats som ”martyren af Statistik” och förmodligen blivit helgonförklarad för mitt heroiska motstånd mot Satans siffror.

Kan ju folk försöka referera till den skräpstatistiken bäst fan dom vill medans vi andra firar med Fenwickskumpa och Corsikräftor på PDO-dagen som självfallet är en arbetsbefriad högtidsdag i mellandagarna under JVM.

Mvh
Sankt TIK-Lund

Sv: Slutspel 2021
Johan J: OBS viktigt logga ej in på onhockey.tv . Telefon låser sig och får virus .tack ska du dum jävel!!!

Sv: Apropå nånting...
Kryset: Tror många skulle gå i taket om Carlson fått den utmärkelsen utifrån plus/minus ärligt talat. Däremot hade han ju lätt kunnat få utmärkelsen ändå, med plus/minus som ett av flera argument.

Han är en jävligt viktig del av vår starka defensiv, men precis som han själv förklarat de där siffrorna så spelar han med jävligt bra spelare också. Vilket egentligen är det enda plus/minus mäter. Hade han spelat i Västervik och varit precis lika bra som han är här så hade han inte ens nått hälften av de där plusmålen (om ens en tredjedel) då de haft såna problem med målskyttet.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jag har hört rykten om ryggproblem på honom... Håller med om man inte alls känner igen Madsen från hur han slutade säsongen förra året. I hans bästa dagar så ser jag honom som en andra center i en producerande kedja och inte endast BP / stänga ner motståndarna.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: I egenskap av covid-överlevare så hoppas jag nästan mer på att han lidit av skadekänning än att det är coviden som spökar. Kollar man på det antal matcher han spelat år efter år så verkar han vara ett fysmonster. Visst, han är äldre nu, men vissa säsonger har han spelat uppemot 90 matcher. Det är varenda seriematch, varenda kvalmatch, varenda VM och varenda landskamp danskarna lirat i stort sett.

Det får en ju lite att undra nu om det är så att han lider av sviterna av covid, vilket kan sätta orken rejält ur spel för många. Spekulation till 100% från min sida, men jag kan inte minnas att det specificerats någonstans att han ens åkt på en skada. Det har mest handlat om frånvaro. Spelat ena matchen, vilat nästa, osv.

Sv: Slutspel 2021
Spock: Sedan kan du ju addera på att staten är delägare i Telia...osunt sa Bill, osmakligt sa Bull.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Mm..Madsen har inte varit sig lik alls sedan "skadan".

Sv: Apropå nånting...
Nytt avsnitt av Timråpodden uppe. Har vi ens någon status på Madsen, apropå innehållet? Det har ju tisslats om att han åkte på en ganska så rejäl sväng av covid, men det mesta av snacket har handlat om skada.

Apropå absolut ingenting i övrigt (åtminstone inte för de som inte lyssnat ännu...), men ibland får man något av en uppenbarelse. I händelse av att vi utökar tränarduon till en trio nästa säsong, vore det inte helt i sin ordning att plocka in Styf? Det är ju ett sällsynt bra läge för en sådan lösning. Modo internutbildar honom i en evighet och precis när han tagit sig längst upp på stegen så drar de undan mattan. Vill vi utöka staben runt laget så kan det vara en perfekt lösning, även om den lagdel han basat över i Modo stundtals varit katastrof. Godhjärtligheten i mig vill få det till att det inte enbart var hans fel.

Sv: Apropå nånting...
Albin Carlson slår ett allsvenskt rekord med +48 i +- statistik. Vilket betyder att han är den som tillför mest när han är på planen och även den som släpper in minst när han är inne på planen. Men årets back blev han inte?

Sv: Apropå nånting...
{297}: spelarna i IKO, LHC och BIF har väl alla skrivit på för Leksand till nästa säsong. Enda känslor de visar är glädje i intervjuer när de får frågan vart de ska spela nästa säsong :-/

Sv: Apropå nånting...
{297}: ja verkligen, kasta 250 kr i gapet på nån som tillverkar pappfigurer verkar onödigt. Så mkt höjs väl inte stämningen av dessa?

Sv: Slutspel 2021
Hassan: ja vi jobbar in 1-1 i båda serierna ikväll!!! Speciellt vill man ju att Almtuna vänder sin serie... om inte annat så för Hartmann seniors skull ;-)

Sv: Slutspel 2021
sargad: De kommer garanterat gömma de bra sändningarna på CMore Hockey. Så du måste minst ha cmore mycket sport.

Sv: Slutspel 2021
rabon: Ganska osmakligt att Telia äger Cmore och kan göra sådana paket. Osund konkurrens och så vidare.

Sv: Apropå nånting...
Idag firar vi:
Uppladdat:

500x0-7f1c291d-1bbf-4d40-8666-bc0aeaafeb2d.jpeg


Sv: Slutspel 2021
Johan J: Det skulle ju vara skoj ifall det blev 1-1 i båda matchserierna ikväll...

Sv: Apropå nånting...
Vad skönt att dessa försäsongsmatcher är slut nu och att allvaret kan börja om några dagar. Det har varit en lång försäsong men något lag kommer att ha ännu längre försäsong.

Nä nu ska jag inte vara jävligt, lite synd att det inte blir något derby när det drar ihop sig.

Sv: Slutspel 2021
sargad: Jag bor i ett land där det inte går att se Cmores sändningar. Möjligheten försvann inför förra säsongen. Att använda VPN från de större leverantörerna fungerar inte heller.

Så jag ser alla matcher gratis på onhockey.tv istället.

Sv: Apropå nånting...
Lördag 15.15 årets ångestmatch! Hoppas på HV för att hålla ordentligt liv i bottenträsket.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja jo.. Får lita på att klubben gjorde rätt val marknadsmässigt. Men jag håller med, skänk hellre 500 direkt. Frågan är om lika många skänker pengar då dock, de flesta är väl ändå lite narcissister innerst inne :)

Edit: Såg att vi har 33000 sålda stödbiljetter, det lär vara den rätta vägen att gå istället för att sälja pappfigurer.

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: väljer att tolka det så :) Jag ska inte svära på att dealen var exakt 50/50 och det kanske finns flera olika leverantörer. Tycker dock att det finns ett narcissistiskt drag i att skänka till klubben men böta hälften bara för man ska få sitt eget tryne på sittplats.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja, okej. Så vi valde typ att ha backa nubben istället?

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: dealen var väl 500 spänn för en figur, 250 till klubben och 250 till dom som säljer figurerna. Bättre då att skicka hela femhundringen till klubben.

Sv: Apropå nånting...
Leksand har ju fyllt hela sittplats med pappfigurer. "Stöd din klubb genom att få ditt ansikte på en pappfigur". Finns ju hur många klubbar som helst som har sådana. Varför inte Timrå? Många hade nog varit villiga att betala.

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: tycker det är besynnerliga matcher man ser när Brynäs, Oskarshamn eller Linköping är inblandade. Det är NOLL känslor, inte mycket gruff, inte många förbannade spelare och då slåss dom ändå för sin överlevnad. Bara en massa hänghuvven.

Sv: Apropå nånting...
Lub: Ibland blir det inte riktigt rätt! :)

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: eller i PP...

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Släpper man in två mål i PP är det jäkligt svårt att vinna.
Edit: Box -> PP

Sv: Apropå nånting...
{297}: Rullgardin för Oskars igen

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Är det inte mer värt för Leksand att Brynäs och HV spelar utslagsserie än att Oskarshamn är inblandade? Kanske borde lägga sig i denna match, offra 3 poäng i slutspelsfajten för att ganska rejält försämra Brynäs chanser.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Ja älskar't! 🤟🤣👏

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: nä de avgörs inte ikväll , men ....

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hv71 - Brynäs i en utslagsserie vore smaskigt.

« · 2168122 · »