Föregående · 25 · Nästa
Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Men alltså vad är det frågan om när man läser detta i ST från Samuelsson?
Reporter: Vad är det som gör att ni inte kommer ut starkare?
– Det är svårt att sätta fingret på givetvis. Vi hade nog förutsatt oss att komma ut bättre, men får du 0-1 i arslet efter 2.26 är det klart att de får lite luft under vingarna då och vi kanske blir lite tillbakalutade i stället.
Detta uttalande gör mig väldigt besviken. Men det ger mig också en förklaring till varför det sett ut som det gör. Timrå IK ligger i toppen när det kommer till det lag som släpper in första målet. De ligger absolut sist i antalet bortavinster.
Vi har alltså svart på vitt att Timrå är sämst i ligan på att starta bra, speciellt på bortaplan. Det har vi även sett väldigt tydligt, både på plats och på TV. Det har nu gått 49 matcher och tränaren har fortfarande svårt att sätta fingret på vad det beror på?
Är det ingen i tränarstaben som ser det publiken ser? Att det brister rejält i skridskoåkningen, att de inte möter upp i det fysiska spelet, att viljan och energin inte finns där, slarvet i markeringar, slarvet med passningarna etc. etc. Vilket kokar ner till att spelarna inte verkar klara av att upprätthålla den där viljan att tävla i varje byte för att vinna matcherna. Har vi noll vinnarskallar i laget?
Samuelssons svar till reportern beror väl mest sannolikt på att han egentligen inte bryr sig då han längtar tillbaka till Karlstad.
Men hur kan ledande spelare i Timrå IK inte själva kräva mer vilja och ansträngning från sina medspelare? Ställ krav kan jag tycka. Om det nu inte är så att våra ledande spelare inte själva har några krav på varken sig själv eller andra.
Reporter: Vad är det som gör att ni inte kommer ut starkare?
– Det är svårt att sätta fingret på givetvis. Vi hade nog förutsatt oss att komma ut bättre, men får du 0-1 i arslet efter 2.26 är det klart att de får lite luft under vingarna då och vi kanske blir lite tillbakalutade i stället.
Detta uttalande gör mig väldigt besviken. Men det ger mig också en förklaring till varför det sett ut som det gör. Timrå IK ligger i toppen när det kommer till det lag som släpper in första målet. De ligger absolut sist i antalet bortavinster.
Vi har alltså svart på vitt att Timrå är sämst i ligan på att starta bra, speciellt på bortaplan. Det har vi även sett väldigt tydligt, både på plats och på TV. Det har nu gått 49 matcher och tränaren har fortfarande svårt att sätta fingret på vad det beror på?
Är det ingen i tränarstaben som ser det publiken ser? Att det brister rejält i skridskoåkningen, att de inte möter upp i det fysiska spelet, att viljan och energin inte finns där, slarvet i markeringar, slarvet med passningarna etc. etc. Vilket kokar ner till att spelarna inte verkar klara av att upprätthålla den där viljan att tävla i varje byte för att vinna matcherna. Har vi noll vinnarskallar i laget?
Samuelssons svar till reportern beror väl mest sannolikt på att han egentligen inte bryr sig då han längtar tillbaka till Karlstad.
Men hur kan ledande spelare i Timrå IK inte själva kräva mer vilja och ansträngning från sina medspelare? Ställ krav kan jag tycka. Om det nu inte är så att våra ledande spelare inte själva har några krav på varken sig själv eller andra.
+ 12
Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
För att helt sätta det på pränt inför imorgon.
För att säkra kontraktet i morgondagens omgång, oberoende av varandra:
1. Skellefteå och Brynäs vinner imorgon i full tid.
2. Malmö vinner i full tid eller OT.
3. Timrå vinner i full tid eller OT.
Sista omgången blir irrelevant givet vår bättre målskillnad.
Vårt öde låg i Malmös händer även förra året, vi får hoppas på en repris i år.
För att säkra kontraktet i morgondagens omgång, oberoende av varandra:
1. Skellefteå och Brynäs vinner imorgon i full tid.
2. Malmö vinner i full tid eller OT.
3. Timrå vinner i full tid eller OT.
Sista omgången blir irrelevant givet vår bättre målskillnad.
Vårt öde låg i Malmös händer även förra året, vi får hoppas på en repris i år.
+ 12
Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
bgs: Helt rätt, alla till ladan på lördag och se Dahlén skjuta sitt 30:e mål för säsongen och säkrat kontrakt för oss. På köpet kan vi ta en play in plats och snubbla oss vidare till en kvartsfinal.
It aint over until the fat lady sings.
It aint over until the fat lady sings.
+ 12
Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Låt den här jävla mardrömmen ta slut nån gång. Helst redan på torsdag.
Men skulle det inte bli så, hoppas jag verkligen att alla som förespråkar en bojkott kommer på andra tankar.
Gå för fan dit! Om inte annat för att avtacka 54:an. Tror ingen skulle må sämre än Jonte om han får lämna ett degraderat Timrå.
Men skulle det inte bli så, hoppas jag verkligen att alla som förespråkar en bojkott kommer på andra tankar.
Gå för fan dit! Om inte annat för att avtacka 54:an. Tror ingen skulle må sämre än Jonte om han får lämna ett degraderat Timrå.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Vi är i omg 49 nu och kval är fortfarande ett reellt hot. Med Dahlén i laget… Vi saknar fortfarande ersättare till framför allt Hållander men även Kapanen (tekningar, center). Vi är redan mitt i ”det kan gå fort”. Nästa säsong är troligtvis avslutning på starten av det kan gå fort.
99% säkerhet att vi går minus på Dahlén-två andra. Då har vi inte ens ersatt det vi saknar denna säsong.
Alla i hela laget måste slå personbästa upphöjt i 54. Eriksson ska vara totalt gjuten i en topproll. Genborg ska vara ett jävla monster 24/7 och totalt odödlig. Freij ska vakna på rätt sida varenda dag och bli ett jädra spelgeni. Då kan vi hålla oss över vattenytan med sänken som Lilja, Heikkinen, Hartmann, Forsmark osv.
Köp en trisslott om vi har en bättre tabellplacering 26/27 än 25/26. Sanningen.
99% säkerhet att vi går minus på Dahlén-två andra. Då har vi inte ens ersatt det vi saknar denna säsong.
Alla i hela laget måste slå personbästa upphöjt i 54. Eriksson ska vara totalt gjuten i en topproll. Genborg ska vara ett jävla monster 24/7 och totalt odödlig. Freij ska vakna på rätt sida varenda dag och bli ett jädra spelgeni. Då kan vi hålla oss över vattenytan med sänken som Lilja, Heikkinen, Hartmann, Forsmark osv.
Köp en trisslott om vi har en bättre tabellplacering 26/27 än 25/26. Sanningen.
+ 12
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Jag mår fan illa...
Men ska ta mig till Örebro och bortastå på tisdag ändå.
Varför jag ska lägga energi, tid och pengar på att släpa mig dit vet jag faktiskt inte riktigt just nu...
Det är inte att Timrå IK förlorar matcher, det är fan hur det går till, som gör att man blir ledsen i ögat och får en törn i kärleksförhållandet till KLUBBMÄRKET och framför allt till alla som får betalt för att ge oss och jobbar med att sprida den kärleken.
Klubbmärket ger jag aldrig upp. Aldrig!
Hoppas att välavlönade ledare och spelarna kan ge mig/oss en urladdning och fu**ing anledning att med glädje forstätta bränna pengar på matcher, supporterprylar mm.
Bästa tillfället är på en rink i Örebro på tisdag.
Giv oss FRID.
Men ska ta mig till Örebro och bortastå på tisdag ändå.
Varför jag ska lägga energi, tid och pengar på att släpa mig dit vet jag faktiskt inte riktigt just nu...
Det är inte att Timrå IK förlorar matcher, det är fan hur det går till, som gör att man blir ledsen i ögat och får en törn i kärleksförhållandet till KLUBBMÄRKET och framför allt till alla som får betalt för att ge oss och jobbar med att sprida den kärleken.
Klubbmärket ger jag aldrig upp. Aldrig!
Hoppas att välavlönade ledare och spelarna kan ge mig/oss en urladdning och fu**ing anledning att med glädje forstätta bränna pengar på matcher, supporterprylar mm.
Bästa tillfället är på en rink i Örebro på tisdag.
Giv oss FRID.
+ 12
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Det är fortfarande öppet även om känslan i kroppen är hemsk…
Jag tycker att vi kan se ganska snabbt under matcherna om grabbarna är påslagna och jobbar som ett lag på isen. När man inte ser det under första tio minutrarna så är det ju i regel kört för vi får mål i arslet och sedan går vi ner oss.
Men alltså är Lander ok?
Han gör sig ju så liten som möjligt i situationer där fysik kan krävas. Jag tycker han ser begränsad ut med. Tekar väl ganska svagt med.
Får vi inte ut max av varken Lander, Wedda eller Dahlén så är det helt klart att utmaningar att vinna matcher finns.
Pääjärvi och Boyce brister i all ära Wässlan och Levinssons brister med för den delen är ju inte spelare vi kanske förväntar oss annat än 0-0 från heller.
Men när vi inte kan få ut det bästa ur våra offensiva talanger så är vi ju fan rökta…
Heikkinen sket sig
Lilja sket sig
Hardegård sket sig
Svensson blev inte ok,
Sundin blev ojämn (men ung och absolut inte färdig utvecklad)
Forsmark tar inte stegen i år heller,
Det blev skit…
Men jag tar ett omtag.
Jag är med dom!
Jag ska lösa biljett till sista matchen även om jag jobbar.
Jag står med föreningen även om det skiter sig.
Jag tycker inte att det är ok att vara sämst på borta is.
Jag tycker inte det är ok att Timrå är sämst i BP av alla.
Jag förbehåller mig rätten att gnälla på ledare som inte levererat.
Nizze Landén tycker jag inte verkar gjort våra målvakter starkare på något vis heller…
Men det är ju omöjligt att såga honom för vårt försvarsspel är ju helt jävla lekstuga… Innalas första balja var väl ändå ganska bra exempel på det…
Äh!
Det här suger som fan men lojaliteten inför föreningen är orubblig!
Jag lider ända in i kaklet!
Jag tycker att vi kan se ganska snabbt under matcherna om grabbarna är påslagna och jobbar som ett lag på isen. När man inte ser det under första tio minutrarna så är det ju i regel kört för vi får mål i arslet och sedan går vi ner oss.
Men alltså är Lander ok?
Han gör sig ju så liten som möjligt i situationer där fysik kan krävas. Jag tycker han ser begränsad ut med. Tekar väl ganska svagt med.
Får vi inte ut max av varken Lander, Wedda eller Dahlén så är det helt klart att utmaningar att vinna matcher finns.
Pääjärvi och Boyce brister i all ära Wässlan och Levinssons brister med för den delen är ju inte spelare vi kanske förväntar oss annat än 0-0 från heller.
Men när vi inte kan få ut det bästa ur våra offensiva talanger så är vi ju fan rökta…
Heikkinen sket sig
Lilja sket sig
Hardegård sket sig
Svensson blev inte ok,
Sundin blev ojämn (men ung och absolut inte färdig utvecklad)
Forsmark tar inte stegen i år heller,
Det blev skit…
Men jag tar ett omtag.
Jag är med dom!
Jag ska lösa biljett till sista matchen även om jag jobbar.
Jag står med föreningen även om det skiter sig.
Jag tycker inte att det är ok att vara sämst på borta is.
Jag tycker inte det är ok att Timrå är sämst i BP av alla.
Jag förbehåller mig rätten att gnälla på ledare som inte levererat.
Nizze Landén tycker jag inte verkar gjort våra målvakter starkare på något vis heller…
Men det är ju omöjligt att såga honom för vårt försvarsspel är ju helt jävla lekstuga… Innalas första balja var väl ändå ganska bra exempel på det…
Äh!
Det här suger som fan men lojaliteten inför föreningen är orubblig!
Jag lider ända in i kaklet!
+ 12
Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2026-03-07
Byt ut backlund
nubben har gjort sitt
rensa i tränarbåset/kansliet
Riv i alla långa kontrakt
- börja så
Mysbyxorna på är straffbart
Arbets byxor på
nubben har gjort sitt
rensa i tränarbåset/kansliet
Riv i alla långa kontrakt
- börja så
Mysbyxorna på är straffbart
Arbets byxor på
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jag hatar alla som hatar och hatar även m0d0 och Giffarna. Jag hatar för övrigt alla lag i SHL förutom Timrå och jag hatar att det inte är sommar.
Edit, jag hatar inte Giffarna, de är likgiltiga för mig.
Jag hatar även 3 mot 3 spel i 20 minuter i CHL, spela för fan fullt manskap till någon vinner.
Edit, jag hatar inte Giffarna, de är likgiltiga för mig.
Jag hatar även 3 mot 3 spel i 20 minuter i CHL, spela för fan fullt manskap till någon vinner.
+ 12
Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
mattias - 74: dahlen sätt han på läktaren resten av säsongen han är klappkass
+ 12
Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Nu har i varje fall ST ändrat sin rubrik från: "Släpande miljonbelopp" till "Miljonutgifter väntar"
En JÄVLA skillnad.
En JÄVLA skillnad.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: så är det..på tal om att hålla sig ovanför vattenytan.. det är ju vad Timrå IK sysslat med de senaste 25 åren känns det som.
Timrås största problem har ju varit att 1: att locka folk, att få folk att lösa biljett och ta sig till SCA..det känns som att det alltid fattas mellan 500-1000 pers och de slutsålda går att räkna på ena handens fingrar..även om man saknar ett finger.
Nr 2.. Få folk att spendera mer pengar i arenan.. hörde någonstans (obekräftat men ändå).. att besökare lägger i snitt ynka 90-95:- per person.. bör väl upp till det dubbla iaf. Vad ligger jämförbara klubbar på?
Nr3...köp 50/50.. även om vi i timrå tycker att det skjutit i höjden när vinsten är uppe i hissnande 40000-50000:- så är det bara ungefär hälften av vad andra jämförbara lag har..kostar 25:- mindre än vad en trisslott kostar fast med mycket större chans.
Stöttar dessutom ungdomsverksamheten och framtiden.
Nr 4 allt hör ihop. Är det dåligt med folk i hallen och man snålar in på inköpen ..så blir det även mindre pengar i timrås plånbok...vi får ett lite sämre lag som gör att vi ligger lite längre ner i tabellen som gör att marginalåskådaren väljer bort eller inte värvat eller värvat för dåligt.. man skyller på nubben som inte agerar osv. .
Då kanske t.o.m man är en stor del av problemet själv även om man inte inser det.
Timrås största problem har ju varit att 1: att locka folk, att få folk att lösa biljett och ta sig till SCA..det känns som att det alltid fattas mellan 500-1000 pers och de slutsålda går att räkna på ena handens fingrar..även om man saknar ett finger.
Nr 2.. Få folk att spendera mer pengar i arenan.. hörde någonstans (obekräftat men ändå).. att besökare lägger i snitt ynka 90-95:- per person.. bör väl upp till det dubbla iaf. Vad ligger jämförbara klubbar på?
Nr3...köp 50/50.. även om vi i timrå tycker att det skjutit i höjden när vinsten är uppe i hissnande 40000-50000:- så är det bara ungefär hälften av vad andra jämförbara lag har..kostar 25:- mindre än vad en trisslott kostar fast med mycket större chans.
Stöttar dessutom ungdomsverksamheten och framtiden.
Nr 4 allt hör ihop. Är det dåligt med folk i hallen och man snålar in på inköpen ..så blir det även mindre pengar i timrås plånbok...vi får ett lite sämre lag som gör att vi ligger lite längre ner i tabellen som gör att marginalåskådaren väljer bort eller inte värvat eller värvat för dåligt.. man skyller på nubben som inte agerar osv. .
Då kanske t.o.m man är en stor del av problemet själv även om man inte inser det.
+ 12
Sv: Luleå HF - Timrå IK 2026-02-26
Det är många härinne som inte är riktigt riktiga. Jacke vann matchen åt oss senast. Idag håller han oss kvar i första innan laget rasar ihop fullständigt i andra. Men vad gör då merparten av er? Skriker över att han inte tar 6-2. Otroligt. Tammefan.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
JanneH: Helt obegripligt. USA spelar sin bäste back nästan oavbrutet i förlängning och är den som senare avgör. Sveriges bäste back får inte spela en sekund för det har Samhall och hans muppstab bestämt.
+ 12
Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
Joslan00: så jävla skönt. Och så jävla rättvist! Var på matchen i Johanneshov och den förlusten var så fruktansvärt sur. Därför var vinsten ikväll desto skönare.
+ 12
Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
Kryset: starkt att ta 3 poäng när energin inte riktigt var där. DIF ville mer idag men Timrå tog 3 poäng.
+ 12
Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
superfalle: Ja, lite mer kan jag tycka att man skulle kunna kräva av JJ ikväll.
Han hade ju exempelvis inte en enda assist. Bidrog heller inte nämnvärt i powerplay.
Han hade ju exempelvis inte en enda assist. Bidrog heller inte nämnvärt i powerplay.
+ 12
Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
Gathlopp: Linus Eriksson bäst i laget i match efter match
Vilken utveckling på grabben!
Vår självklara förstacenter nu.
Vilken utveckling på grabben!
Vår självklara förstacenter nu.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : så är det.. sen är det många som sitter och har starka åsikter om laget, men varken orkar hä iväg sig till matcherna eller ids lägga ner en krona på laget.. trots att de bor nära.
Har svårt att ta dessa åsikter och deras tyckande riktigt på allvar.
Har svårt att ta dessa åsikter och deras tyckande riktigt på allvar.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Det positiva med Dalles måltorka är att han skjuter inte i magplattan utan tätt utanför ramarna viner puckarna. Har tagit väldigt många avslut. Snart börja dom sitta igen. Han är för bra för att ha måltorka resten av serien
+ 12
Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
JonteD: Började jävligt risigt, men slutade jävligt bra ändå.
Underbart med seger. Framför allt var det det fysiska spelet i första som vände det här. Med Lander i spetsen. Ungdomarna grymma och Juel hög nivå.
Tycker också att det blir ganska uppenbart att laget har saknat Wedins kvaliteter att bära puck.
Tre enkla poäng. Tackar tackar!
Underbart med seger. Framför allt var det det fysiska spelet i första som vände det här. Med Lander i spetsen. Ungdomarna grymma och Juel hög nivå.
Tycker också att det blir ganska uppenbart att laget har saknat Wedins kvaliteter att bära puck.
Tre enkla poäng. Tackar tackar!
+ 12
Sv: Apropå nånting...
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Spännande hur klubbledningen kunde tro att Fredrik Andersson skulle göra ett bättre jobb än Karlin?
+ 12
Sv: Apropå nånting...
sargad: Trygg Hansa, boxplay och Boyce bryr jag mig inte i, men finns det en möjlighet att slussa in Boyce på lämpligt arbete inom föreningen eller teamsters är väl det utmärkt. Men inte som skyddad verkstad. Med i truppen 26/27 ska han inte vara.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Wedda safe – total lycka
Barre out – total olycka
Nu är det dags för Nubben och sportrådet+Kimmo att visa handlingskraft. Vi behöver inte bara en kropp, vi behöver någon som förstärker. En forward som går direkt in på två kedjor, en forward som kan göra skillnad. Vet att det är att gapa efter mycket men med ett brett kontaktnät kan man hitta rätt till rimlig peng. Ett alternativ som bör vara aktuellt är att undersöka lån/hyra av spelare och då är det till att rota i Liiga.
Barre out – total olycka
Nu är det dags för Nubben och sportrådet+Kimmo att visa handlingskraft. Vi behöver inte bara en kropp, vi behöver någon som förstärker. En forward som går direkt in på två kedjor, en forward som kan göra skillnad. Vet att det är att gapa efter mycket men med ett brett kontaktnät kan man hitta rätt till rimlig peng. Ett alternativ som bör vara aktuellt är att undersöka lån/hyra av spelare och då är det till att rota i Liiga.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Allt här inne blir ju ett sånt drev jämt. Nu är det helt plötsligt en sanning att Nubben inte kommer att kolla utanför svenska marknaden för att han gjorde ett skevt uttalande i en artikel.
Han har ju också varit tydlig med att om vi inte landat Hardegård så hade vi gått på den utländska marknaden för att hitta en spelare som skulle passa in.
Nubben har också tryckt på att det är viktigt att vi tar in en spelare som passar för klubben, inte ett namn. Utöver det så har han Zäta + Kimmo som hjälper till på sidan av för att sondera terrängen med vad som finns.
Ibland så är det bara en storm i ett vattenglas, men vi får det att låta som att en tsunami håller på skölja över landet :D
Han har ju också varit tydlig med att om vi inte landat Hardegård så hade vi gått på den utländska marknaden för att hitta en spelare som skulle passa in.
Nubben har också tryckt på att det är viktigt att vi tar in en spelare som passar för klubben, inte ett namn. Utöver det så har han Zäta + Kimmo som hjälper till på sidan av för att sondera terrängen med vad som finns.
Ibland så är det bara en storm i ett vattenglas, men vi får det att låta som att en tsunami håller på skölja över landet :D
+ 12
Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Kulltorp: Utan att vara för negativ.
Och absolut är det bra att Nubben lyckades ro hem både Freij och Genborg.
Men det är samtidigt viktigt vilken väg vi kommer gå nu med ny tränare och allt.
Nubben bör inte glömma anledningen till varför vi just lyckats ro hem Eriksson, Freij och Genborg.
Det stavas "offensiv satsning" av klubben.
Särskillt då alla dessa 3 ynglingar är direkt frukten av att vi hade Jokinen. Då alla 3 har berättat att det var en stor anledning till att de ens kom till Timrå från början.
Eriksson var ju dessutom Kapanen/Jokinen som värvade in.
Och Fimpen Eklund har sagt att han vet att det var tack vare Jokinen som vi fick in Eriksson (god vän med hans son)
Så med det sagt. Gå mot en riktning där vi fortsatt är intressant för juniorer att komma till. Ta en tränare som fortsatt vågar satsa på unga spelare och som kan fortsätta att sätta oss på kartan som en klubben där man kan ta stora steg.
Och förhoppningsvis kan vi rida lite på att just Eriksson, Genborg och Freij har trivts så bra här och talar gott om klubben mest överallt.
Och absolut är det bra att Nubben lyckades ro hem både Freij och Genborg.
Men det är samtidigt viktigt vilken väg vi kommer gå nu med ny tränare och allt.
Nubben bör inte glömma anledningen till varför vi just lyckats ro hem Eriksson, Freij och Genborg.
Det stavas "offensiv satsning" av klubben.
Särskillt då alla dessa 3 ynglingar är direkt frukten av att vi hade Jokinen. Då alla 3 har berättat att det var en stor anledning till att de ens kom till Timrå från början.
Eriksson var ju dessutom Kapanen/Jokinen som värvade in.
Och Fimpen Eklund har sagt att han vet att det var tack vare Jokinen som vi fick in Eriksson (god vän med hans son)
Så med det sagt. Gå mot en riktning där vi fortsatt är intressant för juniorer att komma till. Ta en tränare som fortsatt vågar satsa på unga spelare och som kan fortsätta att sätta oss på kartan som en klubben där man kan ta stora steg.
Och förhoppningsvis kan vi rida lite på att just Eriksson, Genborg och Freij har trivts så bra här och talar gott om klubben mest överallt.
+ 12
Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Gathlopp: verkligen på tiden! Bortavinsterna får gärna komma mer frekvent framöver!
+ 12
Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Zäta75: Karlunden blir nog garanterat Nubbens enkla budgetlösning på tränarbiten..... ekonomiskt bra samt ingen som ställer några krav på klubben och dess ledning med några djärva ambitioner om att utveckla föreningen.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Timrå publicerade precis ett brev från klubbchefen. Jag tvivlar inte på hennes förmåga till att uträtta saker, men det är anmärkningsvärt, diplomatiskt uttryckt, att inte ens nämna de sportsliga resultaten senaste tiden, och det allmänna läget som rör vårt A-lag, och hur vi ska ta oss till en bättre framtid.
Nej, istället tyckte hon att det var viktigare att nämna att vi ska få en ny vägg i arenan, ”Våra hjältars vägg”! Är säkert en fin vägg, men hur i helvete bryr sig NÅGON om en vägg just nu?!
Fingertoppskänsla verkar inte existera i den här föreningen.
Ridå.
Nej, istället tyckte hon att det var viktigare att nämna att vi ska få en ny vägg i arenan, ”Våra hjältars vägg”! Är säkert en fin vägg, men hur i helvete bryr sig NÅGON om en vägg just nu?!
Fingertoppskänsla verkar inte existera i den här föreningen.
Ridå.
+ 12
Timrå IK - Linköping HC 2026-02-05
Det är lite oväntat att ingen nämnt det senaste medlemsklippet på YouTube. Tommys brandtal kan bli en klassiker om det visar sig att vi får säsongen att ta en positiv vändning nu. Rekommenderas varmt.
Oerhört viktiga poäng på spel.
Oerhört viktiga poäng på spel.
Länkar:
https://youtu.be/ZuSaL--utdM
https://youtu.be/ZuSaL--utdM
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Tommysåsson: jag kan minnas minst sex stycken ramträffar från Heikkinen. Är nog närmare tio i ramen. Det har inte Walli, Westfält, MPS och Lilja tillsammans.
Man måste se vad som uträttas under spelet också.
Man måste se vad som uträttas under spelet också.
+ 12
Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
neutral:
Rögle och även Linköping är lag som gärna vill att vi spelar upp efter sargen. Dom åker bara fram och blockerar oss och tar pucken, sedan vänder dom spelet.
Ledningen och Lander som kapten måste se vad som händer och förändra spelet. Spela i korridorer inne i planen.
Men givetvis måste backarna lära sig att slå en passning på bladet, i andra igår gick 9 av 10 passningar fel.
Jag ställer högre krav på teamet i båset, bli aktiv, stå inte och sov.
Rögle och även Linköping är lag som gärna vill att vi spelar upp efter sargen. Dom åker bara fram och blockerar oss och tar pucken, sedan vänder dom spelet.
Ledningen och Lander som kapten måste se vad som händer och förändra spelet. Spela i korridorer inne i planen.
Men givetvis måste backarna lära sig att slå en passning på bladet, i andra igår gick 9 av 10 passningar fel.
Jag ställer högre krav på teamet i båset, bli aktiv, stå inte och sov.
+ 12
Sv: Silly Season 2026-27
Att Karlin äns nämns gör mig riktigt jäkla bedrövad, tycker han visat att han inte håller på shl nivå, samtidigt har vi hans uttalande om att han inte kunnat tänka sig träna Timrå, känner vi nubben rätt så är detta just vad som kommer hända dock 😔
Jag står med mitt Timrå i alla väder, men som sagt om Karlin blir tränare för Timrå så kommer det vara en extremt mörk period, och en totalt fel rekrytering.
Så snälla nubben avfärda denna pizzabagare/busschaufför omgående
Jag står med mitt Timrå i alla väder, men som sagt om Karlin blir tränare för Timrå så kommer det vara en extremt mörk period, och en totalt fel rekrytering.
Så snälla nubben avfärda denna pizzabagare/busschaufför omgående
+ 12
Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
X-Län: Tänkte precis skriva samma. Eriksson är jävligt bra alltså.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
JonteD: De spelar inomhus nuförtiden så det räcker med en mössa under promenaden från parkering till SCA ;)
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: en till tränare som tycker det! Det kanske börjar sätter sig snart!
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Ja hörd ett rykte??🙄🙄
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Här kommer en kul sak:
Veckans lag hos Hockeysverige.se
Per Svensson som har starkt uppåtgående kurva på slutet både i poäng och spelet på isen.
Och vår kaptenernas kapten! (Händemark pffft!)..
Anton Lander som senaste tiden faktiskt tagit för sig mer i offensiven och bidrar bra även där nu!
Veckans lag hos Hockeysverige.se
Per Svensson som har starkt uppåtgående kurva på slutet både i poäng och spelet på isen.
Och vår kaptenernas kapten! (Händemark pffft!)..
Anton Lander som senaste tiden faktiskt tagit för sig mer i offensiven och bidrar bra även där nu!
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Perreman: Jag vägrar tro på Karlin. Ingen vill det, inte ens han. Sen om det blir han eller någon mindre lämplig kommer det inte att hindra mig från att vara medlem eller att stötta ekonomiskt om det behövs. Att bojkotta laget är nog det mest idiotiska man kan göra. Framför allt när man är ekonomiskt pressad. Om nu någon tror att en bojkott leder till något positivt så är det helt fel. Protestera kan man göra på annat sätt, skyltar på läktarna m.m.
+ 12
Föregående · 25 · Nästa

Sen om han förlorat omklädningsrummet är jag inte mannen att svara på. Det jag däremot vet är hur ett lag kan fungera i motgång, eller snarare hur dysfunktionellt ett lag kan bli.
Det är så tydligt att självförtroendet är nedtryckt långt under isen och det vanligaste sättet att hantera det är att bli försiktig, man blir så rädd för att göra fel så man gör...ingenting.
Man blir passiv och gömmer sig hellre än att utsätta sig för situationer där JAG kan göra misstag. Det där blir en ond cirkel och rädslan för att förlora vida överstiger viljan att vinna.
Det kan vara väldigt svårt att bryta det här mönstret i en grupp, och det finns tyvärr inte så otroligt mycket den gamla vanliga tränartrojkan kan göra.Här behövs nog en ny röst som kan få killarna på andra tankar. Så att kalla in en idrottspsykolog typ idag hade nog inte varit helt fel.