1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614944 inlägg · 6214 ämnen

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Jåkkinen: Jag må vara bitter, men har ytterst svårt att förstå att man väljer att vara gubbsur istället för att åka och hylla vår största klubbikon genom tiderna.

Vem vet, Boyce kanske också gjort sin sista match!

Alla som kan, ÅK och hylla!

Vem vet. Vi kanske sprattlar oss till en play in plats på köpet!

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-02-21
Oliver Kapanen är inne och lirar bronsmatch för Finland nu.

Sv: Apropå nånting...
Amir Miftakhov: Man börjar bli trött på fans som bara gnäller.
Jag tycker Timrå IK tar helt rätt beslut.
Vi behöver vårda vår ekonomi.
Vi har forwards så vi klarar oss resten av säsongen.
Kontraktet är i stort sett säkrat.
Klubben jagar inte SM-guld i år, tror man är ganska nöjd med att klara kontraktet utan kval faktiskt.
Jag tror att Nubben med sina assistenter har bra koll på nästa säsongs värvningar.
Men vi kan ju inte veta ngt om det såklart, så varför anta att det blir skit.

Innan denna säsong började, så hade jag köpt vårt läge just nu 24/7.
Men det är jag det.

Ni som bara klagar kan ju fortsätta drömma om att vi är hockeyns svar på CSKA Moskva.
Vi är där vi är, med den ekonomi vi har.
Var glada för det.
Tycker föreningen sakta uppgraderar sig. Men resan är lång.

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Bäst på plan Eriksson

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Cobbel: jag reflekterade över att det var jävligt länge sedan en Timråspelare var så nära att nudda taket som Sheriffen var med sin högerhand efter det slaggat!

Han såg närmast ut som en jävla viking som just plundrat skiten ur några stackars jävlar och ser land hemma igen!

Det var jävla gött idag alltså!

Sv: Apropå nånting...
En del sittplatser kvar till på torsdag, Lander och juniorerna ska hyllas! Nu ökar vi! Varenda inkomst klubben kan få in en guld värd och såklart vill vi ha de bästa förutsättningarna för 3 poäng!!

Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Smörgåsen : Håller med, rättning i ledet nu för fan. Lite rim och reson tack, JJ är väl sett över flera säsonger nu en av SHL:s mest utpräglade 1:e målvakter. Men det är typiskt HS, guldfisk-minnet. Ett par matchers svacka så är han instabil och ett såll. En målvakt man inte vinner med. Bullshit

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2025-12-04
Jamen då säger vi grattis till Eddie, Linus och Alfons nu när dom är officiellt presenterade av Hävelid.

I den presenterade truppen ska ett namn bort vad jag förstår.

Grabbarna får åka över och visa att det inte är en av dom!

Kul med ett så pass fysiskt uppkäftigt lag!
Det känns i det närmaste osvenskt nu för tiden!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: apropå rätt folk i ledningen så ser jag med viss humor på det faktum att Ante coachar laget som leder finska liiga medan Olli coachar det som ligger näst sist 😄

Sv: Apropå nånting...
hardegård spelklar o med redan på torsdag !

Sv: Timrå IK - HV71 2025-11-01
Härligt alla stämpla in och riktigt påslagna en fröjd och vara i SCA arena idag och mål orgasm på det

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
erathoo: Didrik-jävla-gud-Strömberg.

Han har ju fan högre räddningsprocent än Juel.

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16
Grymt skön seger! JJ fan övermänskligt bra, helvete vilken match han gör.
Och igelkottsförsvaret nästan hundraprocentigt. Lite väl många felavvägningar i pinchandet och positionsspelet vid offensiva blå med frilägen som följd, men...ingen fara på taket med väggjäveln där bak.

Underbart sudden-PP också. Han är så smart Jonte, och EP gör det han borde göra minst 5 ggr per match: avlossar sitt brutala handledsskott. Hockeyporr.

2 poäng, men det känns som 3. Det här kräver en fet rom som segerpremie.

Hockey ÄR en underbar sport!!!!1

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Tappet av Hållander (främst) och Oliver är naturligtvis kännbart. Men även om Dahlén inte var dålig förra säsongen så har han ju klivit fram ganska markant nu i deras frånvaro. Han är vår matchbildsförändrare den här säsongen och han är det så här långt med bravur. Jag tror dessutom att om han får vara skadefri så kommer han bara bli bättre. Jag tycker man kan jämföra hans psyke med tjeckiska spelare som är som bäst första säsongen av kontraktet samt sista när de spelar för nåt nytt, lukruativt kontrakt. Med det inte sagt att Dahlén inte spelar med hjärtat. Herregud, han är ju själva sinnebilden för hjärta för klubben! Jag tror bara han behöver vara den klarast lysande stjärnan i laget och ha kniven mot strupen för att få fram så mycket som möjligt av sin kapacitet. Han tillhör den unika skara som skiner som bäst när allas ögon riktas mot honom

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
10 av 14 lag har nu spelat 11 matcher.
Timrå har haft 7 bortamatcher och endast 4 hemmamatcher.
Det spelschemat har ju varit känt länge för Tommy och grabbarna. Det är möjligt att den ganska defensiva taktiken har utgått från det inledande spelschemat helt enkelt? Det är inte speciellt sexigt, attraktivt eller publikfriande. Men jävligt effektivt om man kikar på tabellen.
Dessutom; det börjar bli en respektabel hög med matcher där Timrå vänt underläge och vunnit matchen. Det har vi iallafall inte varit bortskämda med under de två senaste säsongerna.
SKÅL FÖR TRE POÄNG!🍻

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
BaraTikare: heikki ska ha massa cred med . siktet kanske inte va på topp ikväll men jävlar va han kämpa o han vann massvis med sarg dueller samt att han visade fina handleder när han spela lös puckar till backar

hade också ett jävla monster byte i sista där han åkte ikapp motståndare bakom förlängd mållinje o vann tillbaka pucken som ensam anfallare. vi behöll den då offensivt o det hindrade luleå från att kunna vända spelet

Sv: Apropå nånting...
timraw: Vad göra en julifredag mitt i semestern med ett självklart bad avklarat? Ja, på väg hem från Vivstavarvstjärn tog jag en avstickare förbi Sörberge kyrkogård där jag utan att känna till var spelare #5 ligger begraven tog mig an utmaningen. Det tog knappt en halvtimme men med hjälp av ett metodiskt sökande hittade jag rätt. 🥹❤️
Uppladdat:

500x0-lill-strimma-gravplats.jpg


Sv: Timrå IK:s organisation
Såg nya avsnittet Timrå Live med Helen Ersson som gäst. Hon har suttit i fem månader nu, och fått mycket mer gjort än vad dom andra två drögarna gjorde på två år! Hon känns som en utav dom viktigaste personerna inom föreningen nu! Må hon orka länge till, då kommer det här bli riktigt bra!

Sv: Silly Season 2026-27
Barkemo på 3 år alltså. Riktigt positivt överraskad. Har räknat med 2 år hela tiden. Precis en sån man ska ge 3 och inte 2. Får han stora utvecklingen under denna säsong så kan vi glädjas åt en bra back i två säsonger till utan att oroa oss över Skellefteå lr annan SHL-klubb. Otroligt bra jobbat där!

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Man inte bara dyker upp utan man har även förstått konceptet av 51%-regeln och att det är medlemmarna/supportrarna som äger klubben. Vill man förändra något så tar man tag i det, det är liksom fundamentet i allt. Här är det alltid någon annan som ska lösa sakerna, någon annan ska få en ”hög kravställan” att växa fram. Vem gagnar det att aktivt skapa sämre ekonomiska förutsättningar för klubben och att dessutom indirekt bilda opinion för att få fler att göra samma sak? Sängvätarmentalitet.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det vara på detta enfaldiga och infantila snack om ”kravställan”.

Väx upp.

Sv: Silly Season 2026-27
Varför gnälla och måla hin håle på väggen innan man sett vilka som kommer in?!
Ett namn hit och ett namn dit och hela HS går bananas och ska lyncha Nubben vid närmsta träd.
Kan vi för bövelen lugna oss innan vi sett truppen för 26/27?!
Jag är inte positiv o har inte varit sen… ja jag vet inte när… sen Pyöräläs tid? Men värre gnällkärringar och klimakteriekossor har jag sällan skådat just nu.

Lugna mä! säger jag. Andas. När vi vet truppen kan vi ev. börja spy upp vår galla. Men vänta tills dess isf… för bövelen!

Sv: Apropå nånting...
Här kommer lite anteckningar ifrån mötet. Upplever ni att det saknas svar, kommentera gärna så svarar jag utifrån vad som sas.

Visionen är att vara en topp 6-klubb som folk vill vara en del av. Hela vägen ifrån juniorleden till A-laget.

De vill jobba med att utveckla människor för att få spridning även utanför lagen.
Vi vill bli identifierad som ett lag som jobbar hårt. Utmaningen är att vi finns i 00

Sex principer100
Utvecklas - alla som är en del av föreningen ska utvecklas.

Gemenskap - vi ska skapa en miljö som alla vill vara en del av och utvecklas i

Vinstkultur - Timrå älskar vinstkultur, vinna en vän, vinna en tävling, vinna matcher och mästerskap

Ansvar - alla ska ta ansvar för sig själv och dem runt omkring sig

Modet - man behöver våga släppa sargen och testa nya saker

Samarbete - Man ser att man varit för dålig att ta hjälp av medlemmar, vi är många som är villig att ställa upp och hjälpa till.

Fokusområden - sporten & gemenskap är det viktigaste

Partners - Dessa har ett särskilt fokus här eftersom stora delar av intäkterna kommer härifrån. Man vill få dem att gå från sponsorer till att bli en aktiv partner med klubben.
Arena - Det finns en ambition att utveckla den efter den förmåga som finns utan att äventyra klubben.
Ekonomi - målbilden är att tjäna pengar för att bli oberoende. De har hittat ett sätt som är bra för såväl kommunen som klubben & invånarna.
Organisation - de har mycket kvar att göra här, de kan bli mer effektiv och bättre på att utveckla den. Ta hjälp utifrån av medlemmar/föräldrar/universitet.

Vision 2035 -
Klubben är störst
Miljö för utveckling
Erbjuda gemenskap
Etablerad toppklubb med stabil ekonomi

Timrå IK ideella föreningen som medlemmarna äger.
Insyn & inflytande
Årsmöte
Motioner
Medlemsmöte - Kvartalsvis

Fördelar:
Förtursköp
Erbjudanden
Information
Bidrar aktivt

Årsmöte 24/6
10/6 möteshandlingar skickas ut
1/6 sista dagen för motioner

Utveckling av arenan

Mentala coacher - Timrå jobbar med mentala coacher som stöttar ledare och spelare. Det man behöver jobba vidare med är att bli bättre ledare även utanför isen.
Då många behöver stöttning även i utmaningar som finns där.

Säsongen som var
Truppen var klar när Kimmo lämnade och sen lämnade Olli mitt i alltihopa.
Det är ett svårt läge att hitta en ny tränare när det händer. Han ringde Tommy och hade inte pratat sen han fick sparken från HV.

Tommy sa att han önskade att han hade fått göra det här tidigare. Flaggade redan i november att han kände sig klar.
Avslutet är inte godkänt. De håller fortfarande på att analysera varför det slutade som det gjorde. Benämner det själv som raset.

Nubben är öppen med att vi har inte råd att köpa köpa köpa pga ekonomin, vi behöver leta spelare att utvecklas och hoppas på att det blommar ut.

Olli hade många bra tankar när han kom till laget, mycket av det arbetet kommer vi fortsätta med nu. Vi var tvungen att ta ett steg tillbaka från det i samband med Tommy, eftersom han inte ville ha det så.

Sv: Apropå nånting...
Linus E spelar med U20 i kväll

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Barkemo 1+2 idag för BIK

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
X-Län: Nubben säger att missat slutspel inte är ett misslyckande utan godkänt i ST.

Inte undra på att det går som det går… Haveri från högsta ort och sen neråt. Huvuden måste rulla, Nubben och Backlund först.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
The great one: Jeremy Boyce - vilket jävla unikum i dagens hockeyvärld. Vilket jävla hjärta för föreningen han har.

Han kommer för alltid att vara en Tikare. Upp med tröjan direkt!

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Patrick Polly: jonathan valde oss när han slog igenom som ung.
jonathan var bärande som tonåring när vi gick upp 17/18.
jonathan återvände till oss, i hockeyallsvenskan, efter en vistelse i staterna.
jonathan tog upp oss igen 20/21.
jonathan valde oss när han återvände från nhl.
jonathan har sedan dess slagit alla interna rekord som går att slå.

jonathan bedyrar alltid sin kärlek till denna förening medialt. han är en av ligans absolut bästa spelare o han påminner ständigt alla som ser upp till honom att man inte måste välja det bästa laget för att vara bäst.
jonathan kan mycket möjligt komma bli den viktigaste spelaren i timrå iks historia.

om ni undrar hur många andra klubbar som ryckt i jonathan, där han ändå alltid kommit till oss? ja tror det är jätte jätte jätte många.

vi ska tacka vår övermakt att denna kille valde oss. att han är sånt föredöme, sån talang, sån ambassadör. men framförallt för att han troget och helhjärtat hela tiden valt oss. vi har allt att tacka honom för.

har man ett timråhjärta, o har ynnesten att få vara med o hylla denna kille, bör man vara tacksam.

Sv: Apropå nånting...
Både Freij och Walli med i Sannys veckans lag. Freij blev också veckans junior, kul!

Sv: Silly Season 2026-27
Har inte riktigt orkat med att skriva något när alla springer på rus och är så negativa, och nej jag kommer inte berätta vem man är i stort sett överens med som tränare. Men det kan ni hitta i tidigare inlägg om vilka som är aktuella. Karlin kommer inte stå i vårt bås nästa säsong..

Sedan förstår jag inte varför alla är så skitnödiga över hur framtidens Timrå ska formas. Dom har vart jättetydliga med att vi ska utveckla spelare och att vi ska vara en språngbräda vidare mot NHL osv. Det hade också skett med Kapanen vid rodret.

Vi kan heller inte kolla för mycket i backspegeln på det som hänt. Det är vad det är och dags att gå vidare. Kapanen lämnade pga personliga skäl inget Timrå IK kunnat göra något annat om. Den som vet den vet.. Jokinen däremot är jag besviken på men det är bara att släppa också för här och nu är det historia.

Sportrådet är något bra vill jag påstå och framförallt att ha Z med där som är mer engagerande än många här förstår. Det ger tyngd och jag är helt övertygad om att det kommer bli bra.

Rent sportsligt kan dessa individer inte göra mer än dom gör. Den stora förändringen som kan göras är av föreningen och ledningen läs klubbchef och styrelse. Dom måste sälja in framtidens Timrå och hur vi ekonomiskt ska växa så det sportsliga får mer utrymme ekonomiskt att tävla med. Visst kan man diskutera vissa prioriteringar men glöm då inte bort att vi ligger bland dom lägsta i budget.

Det står inte direkt spelare på kö som är etablerade att spela på rabatt för oss i SHL.

Det jag önskar mig inför nästa säsong är såklart någon typ av spets både på backsida men även forwards. Nu ser backsidan inte ut att få det utan man bygger vidare på talang och hoppas på vidare utveckling på redan befintliga backar som Freij, Sundin och Forsmark. Men någon riktig spets framåt behöver komma som ersättare för Dahlén och det ekonomiska utrymmet borde också finnas.

Vad gäller målvakter har man inget annat val än att släppa Juel eftersom att redan Johansson har kontrakt för nästa säsong och Juels behöver då förnyas till en helt annan peng. Så it is what it is. Dichow kommer bli en bra ersättare.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Nisse på Mon or: Mycket snack om Dahléns tangering av målrekord på en och samma säsong (fullt förståeligt) men Didrik Strömberg har nu tangerat sitt egna poängrekord på 10 poäng som är över 10 år gammalt från säsongen 14/15 i HA. Det tåls att uppmärksammas även fast hans styrkor ligger i andra delar av spelet. Är det nån spelare man unnar personliga ”rekord” så är det såna som Didde. Hoppas för hans skull att han får göra en hel säsong också. Spelar verkligen med ett enormt hjärta.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Vilken slakt

Grattis

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: hade gärna sett heikkinen få lite uppmärksamhet med 2st gwg förra veckan o 3 mål totalt. samt viktig kugge i en kedja som vaknat till liv o gett timrå möjlighet att kunna kalla sig effektiva för första gången en längre period denna säsong 😂

allt detta också medan han rollspelar pirat efter en incident som kunde skadat honom synen på ena ögat

Sv: Apropå nånting...
Genborg 2 mål! Jävla kung

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-12-06
Nisse1: Det är väl för fan inget konstigt med att han skrattar till, han lär nog ha tänkt att fan så kass jag är och istället för brinna av fullständigt så döljer han det i form av ett flin.

Nä fan, jag tycker Emil ska ringa dig och fråga hur han ska agera nästa gång han tabbar sig så du slipper bli så besviken.

Sv: Apropå nånting...
Ikväll blev jag jäkligt glad, sonen blev uttagen till match i U16, (han är 14 år) det är första gången förutom när lag 1 och lag 2 möttes. Så jäkla roligt att de tror på honom iaf lite. Hårt jobb lönar sig.

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-11-15
Manderville: Ja grymt imponerande vändning! Bra jobbat och Grattis!

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Nougath: Bra början på 9-poängsveckan.
Spelet satt som en smäck....
Nu låter vi Juel stå fram till uppehållet.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Grattis Hållander!
Uppladdat:

500x0-screenshot2025-10-17-06-28-26-270b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Heikkinen blir bättre o bättre👍

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-09-27
Vi kan fan inte vinna alla matcher.

En bortaförlust mot ett slutsålt Hovet och desperat Djurgården får man tugga i sig.

Så är det bara.

Om två omgångar lossnar det för Pettersson. Tre fyra baljor och vi blir religiösa.

Fall på knä inför universums härskare!

När vi mår som sämst, logga in på en valfri sajt om HV71.

Älska Timrå IK!

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Ja jag har hittat en sak att gnälla om, men det tar jag sist! Först, jag tycker det är så jädra kul att dels se att alla krigar och sliter, det är Timrås själ sen Robban Carlssons tid. Den är tillbaka känner jag.

För det andra, Tommy låter även spelare på bänken komma in och lira och de gör det bra. Tänker på Freij och Boyce bla. Så kul att han inte låser sig vid de ”annonserade” femmorna. Han sätter även ihop special kompositioner som passar situationen. Tex i sista minuterna där han frekvent spelar Lander och Pääjärvi för att få in två rävar som håller huvudet kallt. När hade vi sån här coaching sist?

Nu till gnället, varför kunde inte Jokinen lämnat innan slutspelet. Jag är säker på att vi tagit Frölunda med Tommy! ❤️❤️❤️

Sv: Apropå nånting...
Hockeyleksing: Komiken när en Leksing kommer in och skall komma med pekpinne vad gäller att sköta ekonomi. 🤣

Sv: Apropå nånting...
lander tillbaks på is !

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Jag tänker inte såga någon jämns fotknölarna, innan vederbörande verkligen fått chansen att visa upp sig, vad denne går för. Medlemmarna i vårt sportråd besitter så ofantligt mycket mer kunskap inom ämnet ishockey än vad jag gör. Jag litar på dem och deras samlade kunskap.

Jag tycker att förutsättningarna inför nästa säsong påminner mycket om säsongen efter att Zäta åkte över pölen. En ny tränare som är relativt oprövad på den här nivån. Vår stora stjärna har gått förlorad till utlandet. Hur ska det gå? Vad finns kvar? Alla olyckskorpar kraxade om att inget finns kvar. Jumboplatsen är given. Vi åker ut.

Det som sedan hände, var ju helt fantastiskt. En ny tränare, ett nytt fräscht spelsystem, ett nytt mindset. Spelare som ingen knappt hört talas om fick dra på sig trekronor-tröjan. Lill-Kenta var helt rätt, där och då. Jag ber till hockeygudarna att ”Stor-Gathen” är det nu. Är han det, då kan vi se fram emot en överraskande, omtumlande och trevlig säsong. Jag är försiktigt positiv.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.

Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. "Du har 15 i garderoben!".

Hon är faktiskt väldigt snäll, men hur dum fråga var inte det?

Sv: Silly Season 2026-27
Laleggia hyllar nubben. ”Älskar honom”.

Nämner också Tim Erixons mål match 2 mot djurgården som ett varmt minne.

Kan bli en nyttig kontakt för nubbs framöver nu när Laleggia ska jobba som agent framöver.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN:Vilken skillnad på förutsättningar mot för vad Samuelsson fick. Nu får Gath träffa Samuelsson och få lite input, snacka lite med spelarna, ha lite åsikter till sportrådet vilken sorts spelare han vill ha in, bekanta sig med klubben och lägga upp en långsiktig strategi. Medans Tommy i princip fick ett färdigt koncept i knät! Förutsättningarna för den nya tränaren är mycket bättre den här gången!


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Grabbar/gubbar
Tjejer/damer

Vad ni nu väljer att identifiera er som. Det osar av besvikelse här inne, för att vi inte lyckades ta en enda poäng på våra 7 sista matcher. Ni blir arg & skäller på varandra och har er, vi pekar på enskilda spelare och några av er pekar på klubben.

Det bästa vi kunde göra nu, det är att mobilisera oss och dyka upp på medlemsmötet den 24/3 & ställa ansvariga mot väggen. Det är enda sättet att kunna få en förändring.

Om ni bor långväga bort men ändå vill ställa frågor så får ni gärna skicka dem till mig så tar jag med mig dem till mötet. Det enda jag behöver är din fråga + vad syftet med frågan är och vad du vill få ut av den.

Tolka nu inte det här som nåt jävla ”we shall overcome” inlägg, men rikta ilskan åt det håll den bör riktas.

· 3 ·