1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598791 inlägg · 6213 ämnen
« · 2112691 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Verkligen. Skadefri känns som en nyckel där.

Det är fasen inte många som faller ur ramen i Timrå än så länge. Visst lite misstag här och där men på det stora hela. Ingen gubbe har ju sågats vid fotknölarna här inne än. Det brukar vara åtminstone 4-5 stycken som fått slevsläng vid den här tiden på säsongen.

Man bör kanske inte rusa i väg med teorierna angående Löven-Mora 4-8, men nog torde Timrå ha fördel av detta?

Apropå ingenting så älskar jag att se hur Albin Carlson spelar hockey just nu, han har verkligen levererat på samtliga plan den här säsongen. Tycker inte att han riktigt har fått ut sin fulla potential innan, men nu ser man vilken verkligen vilken smart spelare det är.

Per HApps: INTE är på topp

Johan J: Inte bara backarna och målis som uppträdde skumt...

twitter.com/westergren83/status/1338603724747534338?s=20

En kampanj med " vi som swishar" till hemmamatcherna saknar jag. Som sedan uppmärksammar någon typ vinnare som till exempel utlovas en kväll i en loge med käk när publiken kan komma in igen.

Nu behövs varenda krona då jag misstänker att chashflowet in är på topp

Charlie2: Såväk Ingram som försvaret har ju läckt som ett såll. Backarna har stått stilla i egen zon och puckarna gått rakt genom målvakten, så även i denna match så jag såg då ingen skillnad.

Charlie2: Det var otroligt lamt försvarsspel! Och några oprovocerade utvisningar!

Sitter å läser flashback och artiklar. Var det någon som kolla matchen? Har bara sett highlights nu och ser ju inte direkt ut som Lövens målvakt försöker rädda puckarna..

Tikkare: Nu har dom sett för mycket Hollywood filmer!!!

Tips: Titta på SVT-dokumentären fixet och fusket.

hockey_21: connor ingram 64,29 i räddningsprocent! Palmqvist inne på fem baklängesmål!

Tikkare: Är du helt världsfrånvänd eller? Har du någon koll på typ all fotboll i hela världen? Varför skulle hockeyn vara förskonad från den typen av matchfixning? Hur lätt tror du det är att be en släkting/vän betta på en match med dessa summor utan att åka dit för det? Vakna för fan.

Tikkare: Vlka transatlanter syftar du på, utveckla gärna. Säger inte att det är fel.

Samtliga transatlanter i matchtruppen mot Mora förutom målvakten Ingram har ju vanliga kontrakt med Björklöven så det är ingen av dem som "ska dra" hem. Så teorin om att det är transatlanterna som pratar ihop sig och bestämt sig gör att tjäna lite pengar tycker jag faller, även om hälften av dem kommer från Minnesota,

*31 Connor Ingram 5 insläppta
**34 Kevin Poulin
**28 Adam Plant
74 Zach Palmquist 1 assist framåt, 5 mål bakåt
90 Alex Hutchings 1 assist framåt, 1 mål bakåt, 5+20 match
10 Tyler Vesel 2 mål 1 assist framåt, 1 mål bakåt
91 Justin Crandall 1 mål 1 assist framåt, 1 mål bakåt
94 Grant Besse

* NHL-lån
** skadad spelare

{3405}: du har sett för mycket Hollywood filmer, jag tror att det här är så enkelt som att ett par 3 spelare är inblandade. Målvakten och några fler. Lägger mina kronor på transatlanterna som drar.! Money talks.! Tyvärr är det så jäv#la mycket pengar i idrotten nu för tiden. Betting och gambling på det. Som gjort för att det ska fuskas. Tacka vet jag på den gamla goda tiden då spelarna var rörpulare eller nåt annat och fick en liten bonus av klubben för att få spela. Då var det glädje och stolthet. Man spelade för klubbmärket! Äran! Nää, det har dragit iväg nåt kopiöst på lönerna hos olika idrotter. Syvende och sist så är det vi supportrar som sponsrar en del av lönerna.

Kerstin_k: Fast nu tror jag inte det är så det fungerar med matchfixning generellt att spelare går ihop och gör det tillsammans. Det är snarare kriminella ligor som tar kontakt med spelare som dom tror att dom kan övertala. Antingen bra research, hållhake om otrohet, spelmissbruk osv. Eller rent utsagt hot mot sig själv eller sin familj.

Jag spekulerar bara men det är inte säkert att spelare som ”lagt sig” den här matchen kände att dom hade något val pga diverse saker.

Olli Nomadinen : Jag hoppas att man kan spåra upp vilka som är inblandade och att dom får sparken. Klubben tror jag inte får något straff, möjligen böter.

T T: Likväl inte bevisat. Men visst, det mesta (allt) tyder på att så är fallet. Hoppas kan man väl ändå. Eller hoppas du på motsatsen?

Olli Nomadinen : Vad är det du hoppas är ogrundat? Att det handlar om matchfixning är ju ställt utom all tvivel av alla som förstår hur betting fungerar.

Messias : Låt oss hoppas att det här är ogrundat för annars är det inte bara en tragedi för Löven utan för hela hockey-Sverige.

Vad gäller konkurrensen mellan din klubb och min så är det inte så här jag vill att det ska avgöras.

Jag tycker ju på riktigt att ni är sjukt upphaussade och att Kenttäs helgonstämpel är dåligt underbyggd men vill såklart att Timrå bevisar det på isen istället för att era "egna" ställer till det så att ni aldrig ens får chansen att utmana oss

Olli Nomadinen :

Ja men man ska inte anklaga någon innan det finns en sanning.

Det luktar skumt men låt experterna göra utredningen så får man se vad som kommer fram.

Men de flesta AHL/NHL lånen kommer ju dra nu innan Jul så det är inte konstigt.

Messias : Skäligen misstänkt mao

Sputnik:

Blev kallad hem av NSH innan matchen

Costanza: Läser på Twitter, kunnigt folk på betting har inte sett sånt här mysko oddsrörelser på 15 år. Nått verkar skumt som sagt.

Rytter: I Vitryska Extraliga för ett år sen åkte 7 spelare fast, ledde med 5-1 i 2:a som blev 5-6. De skulle tjäna mellan 70-150,000 var.
1 målvakt, 3 backar, 3 forwards.

Sputnik:

Alex Hutchings har ju varit hos disciplinnämnden förut.

amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lovenspelare-botfalls-for-diving

hockey_21:

Är det spelare inblandad är det fler än bara målvakten. Börjar han kasta in puckar så byts han ju ut innan Mora ens kommit ikapp och förbi och då faller ju hela spelet, det går ju inte att styra matchutgången enbart som målvakt även om det såklart hjälper till.

Nej är det spelare med i detta måste det vara fler inblandade, vill man vara säker så måste man säkra fler t.ex en back och en forward för detta, det vi kan veta är att ifall det är matchfixning är det stora summor bakom som får oddsen att svänga så rejält.

Tom Topp: #31 känns som en väldigt stark kandidat att vara en av de inblandade.

Sputnik: Det bästa för löven vore nog om en eller två spelare visade sig vara skyldiga. Om utredningen läggs ner men misstankarna kvarstår så drabbas alla!

Andersson: De brukar dyka upp på hemsidan morgonen efter.

Andersson: Nashville kallar hem dock. Kanske inte vill ha sin målis i en förenings som svajar så, eller så såg de matchen idag och inte vill att Löven skall bryta ner hans psyke. 😅

Andersson: vilket sammanträffande!

Connor Ingram ( lövens målvakt ) lämnar truppen . hmmm

Sputnik: Vi har dom pengarna kvar fortfarande med, för har alltid hoppats på att han ska återvända. Jag litar inte på rautio att han kan hantera detta. Hade hellre sett jeppe o lassi än rautio o jeppe

Men vilken grej hörni... o så finns det dom som säger att hockey är tråkigt.

Var kan man se '' höjdpunkter '' från lövens match ?

Sputnik: borde inte polisen vara på tårna så att ingen flyr landet tills utredningarna är klara?

Kerstin_k:

Ja det är inte lätt och det krävs flera inblandade för att få till en läggmatch.

Men om man är ett tight kompisgäng då, vi kan väl ponera att alla kommer från nordamerika i detta exempel och en spelare som precis ska lämna har en viktig roll i matchen. Då kanske man kläcker den briljanta idén att skapa lite extra pengar för att hjälpa till att fixa matchen.

För det var en hel del märkliga ingripanden under denna match både från målis, backar och forwards, speciellt från kompisgänget från nordamerika.

Vill inte tro att denna skit tagit sig in i vår liga, utan bara hoppas att Löven är såhär värdelösa just nu.

Men det är inte vanligt att matcher i ha spelstoppas och att man startar en utredning, så några indikationer på att nått inte står rätt till tror jag vi kan ta för givet.

{9287}: Ok, hoppas det inte hänger på pengar då. För nog hlr han hemma i Lule, då snackar jag inte av rädlsa för att möta han heller. 👍 fast hade ni inte en insamling till just Lassinanti inför säsongen, sen blev det KHL trots allt?

Olli Hahl: hoppas inte för det jag har hört är att lassi vill tillbaka till Luleå..

Kerstin_k: Gigantiska proportioner.
Ingen rök utan eld. Det här kommer Löven o dess fans få dras med länge... som gatustenar... typ.

Kerstin_k: Samtidigt - skriver jag till mig själv - är det ju jävligt svårt som enskild individ att ordna fram en läggmatch. Möjligtvis som målvakt då. Som utespelare blir det ju svårare.

Oerhört spännande, faktiskt. Tragiskt i kosmisk storlek om det stämmer. Men väldigt många spännande frågor att få svar på.

Inte minst (OM det nu stämmer) vilka konsekvenser det får för föreningen och ligan.

Så; nu ska jag vara tyst i diskussionen tills det kommer nått mer kring utredningen. Man är ju oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Sputnik:

Han tog väl chansen med några polare att fixa lite klirr i kassan lagom till resan hem, men å andra sidan var det ju inte enbart han som spelade misstänkt dåligt. Att Huch tar ett så korkat och oprovocerat matchstraff och palmqvists ingripanden i försvaret får ju en att känna en lukt av ruttet.

Olli Nomadinen : Lassinantti på ingång läser jag i Modoboken. Rykten från Löven fans.
Börjar förstå var pengarna kommer från nu.

Rytter: Detta kan nästan bli större än nubbens uttalande om nhl-lån

Woody Jokinen: #74 med markeringsspel i bp
Uppladdat:

500x0-sbkquwh.jpg

Olli Nomadinen : Ingram lämnar Löven...
Poulin verkar vara tillbaks så kan ju vara därför med. Väldigt passande timing att plötsligt lämna dock. 😅

KulltorpsOlli: Klart att det inte är matchfix. Umeå har ju norra europas rikaste och attraktivaste företagsklimat som bara längar efter att stoppa pengar i Kenttäs fickor. Varför skulle nån behöva fixa när den blomstrande Umeåregionen bara trycker in pengar när hockeygunstlingarna ber om det

KulltorpsOlli: man vill väl inte ha sladdrande från 20-25 spelare till allt och alla...damage control...självklart.

T T:

Lövens externa finansiär vill väl ha tillbaka lite för allt han tryckt in eller så vill han fylla börsen åt Jesus i dessa tuffa tider.

Något är riktigt illa, och inga små pengar som får oddsen att svänga sådär.

Blir intressant att följa detta.

KulltorpsOlli: Jag tror att utredningen kommer att komma fram till att det saknas bevis. Man lägger helt enkelt ner den och Löven kommer att få leva med spekulationer resten av säsongen. Varje förlust framgent kommer att nagelfaras och spelare, ledare och alla andra i Björklöven kommer ständigt att få stå till svars för det här. Sånt kan ju suga bara det.

I min bok låter det jävligt orimligt att man lyckas hitta ett gäng spelare, ledare och whatever som är redo att sätta sin karriär på spel. Räcker ju med att en enda spelare säger nej till frågan när den kommer.
"Öh, du - vi är ett par grabbar som tänker fiffla med beting. Vi tänker lägga oss mot Mora. Är du på?"
"nej - aldrig i livet!"
Fucked. Ridå ner. Game over.

Men jag kanske är naiv? Money talks, och allt det där. Folk har ju förstört sina karriärer i århundraden när en liten möjlighet att roffa åt sig lite pengar dykt upp.

Spännande att se om det här bara stannar vid en utredning eller om nått kommer fram. Hur det än är kommer löven att få leva med spekulationer i en väldigt lång framtid.

« · 2112691 · »