1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598789 inlägg · 6213 ämnen
« · 2112945 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
T T: Det kanske inte är så utom all tvivel som du tror ändå...

Sputnik: Ja, men det kan ju vara mänskliga faktorn. Tycker mest han på svenska spel som uttalade sig direkt igår att dom misstänkte matchfixning, man borde undersöka saken lite djupre innan så hårda anklagelser mot två lag där det är 100% uppenbart vilket lag man syftar på.

Men vi får nog en bättre bild under kvällen!

JoseGonzales: Sjukt att en bettingföretag kan ställa till det så här om det nu stämmer. Ser ju helst att serien avgörs på isen och inte på annat sätt.. Hoppas det klarnar snabbt nu så får vi se fram emot mötet den 27:e. 👍

Smokey:twitter.com/MrMadhawk/status/1338846419944431618

Verkar kanske inte vara så solklart med matchfixning, varken svenska spel eller unibet har sett konstiga spelmönster utan hänvisar till oddsen hos annan aktör ( bet365) som i sin tur har gått ut med till sina kunder att oddsen på matchen igår var fel och att det har justerats. Känns som att cirkeln kan slutas där om vi har tur och att allting är över snart. (Hoppas)

Timråspelare, ledare och andra lags spelare mfl. har gått ner i lön i dessa tuffa pandemitider. Har även löven gjort det?

Vissa fullöv kanske lönekompenserar?

T T: Mest intressant. Resterande 10 procent måste vara stödröster från släktingar till de andra nominerade antar jag. 😂

Inga onormala oddsrörelser rapporterade härifrån. Carlson stod i 1.00 hela tiden.

Knylan: Klart att det är lättare att synas när man spelar med en bra partner. Men tycker ändå att jag alltid har sett att han har det i sig, även fast han inte har spelat med Harde. Kan inte riktigt säga detsamma om Ragnarsson, iallafall inte spelet med puck.

JoseGonzales: här har vi en artikel från SVT där Kentää säger att allt varit klart sedan i Torsdags och att han blivit åter kallad.

www.svt.se/sport/ishockey/malvakten-connor-ingram-tvingas-lamna-bjorkloven-efter-misstankar-om-matchfixning

Skulle tro att hela laget kände till det i s f (inte för att det säger nåt särskilt)

OlliJanne: Självklart visste han och hela laget att det var hans sista match. Det har dom nog vetat om Calle och Oskars matcher också. Det gör såklart att det ser ännu mer misstänksamt ut mot Connor. Men vill inte förstöra någons liv med så grova anklagelser utan att ha sett bevis på vad som faktiskt hänt, för ingen vet egentligen någonting nu.

JoseGonzales: Om Ingram blivit återkallad och DU hävdar att detta var klart sedan innan matchen så har jag svårt att se att han INTE visste att det var hans sista match. Nashville lär ju inte ha kontaktat enbart Kentää om detta. Kanske hade de en liten avskedsfest för honom kvällen innan?

Johan J:

Nu blire all in flashback här.
Som ungdomarna skriver om "Among Us"

SUS*

Connor Ingram 5 insläppta
Zach Palmquist 1 assist framåt, 5 mål bakåt
Alex Hutchings 1 assist framåt, 1 mål bakåt, 5+20 match
Svensken som passar i friläge.

Addera två till som är smidigare i sitt alibispelande och du är hemma.

Knylan: Jag måste ändå garva åt personen som iskallt svarar "Han skickas hem direkt. Han var inte bra!" när P4 Västerbotten smsar den dom tror är Kentää om Ingram. P4 slog en siffra fel.
Vilken cooling... o nu går han inte att få tag på...
🤣🤣🤣

TIK-Lund: Finns intervju om Selånger Bandys matchfix med han som har ADHD, också. Samma kille som slashade någon brutalt. Minns inte vad han heter.

OlliJanne: Det är ju inte omöjligt att Timråspelarna tyckte det var ok att sitt gamla lag fick en bättre målskillnad. Det var ju ingen som lackade ur när Almtuna gjorde mål.

Menar inte att det var uppgjort. Bara att det inte var hela världen att det blev jämnt.

Knylan: Kan ju även vara så att man tog dessa utvisningar med flit 🤔

match fixning..ajdå...lol 💲

JoseGonzales:

Behöver inte fråga någon annan om mina egna åsikter, jag står för dom.

Bragd-Birger: Apropå de där Väsbytorskarna, och övriga torskar/kryss på senare tid så är det ju förjävla snöpligt på det sätt Löven torskat dessa matcher. Snabbresumé:

22/11: Väsby - Löven 5-3. Vid ställningen 3-3 inför tredje perioden så drar Löven på sig två stycken utvisningar för sex man under de första tio minutrarna i tredje, som lök på laxen drar Rahimi på sig en till tvåa för fasthållen klubba under den andra sex mannautvisningen. Väsby tar timeout och gör sedan 4-3 i fem mot tre. Väsby drar efter det på sig en tvåa, vilket Löven direkt kontrar med att själva dra på sig en tvåa bara tolv sekunder senare. Snöpligt.

29/11: Löven - Väsby 3-5. Väsby leder med 0-3 efter lite mer än halva förstaperioden, efter lite mer än halva andraperioden står det 3-3. Oturligt nog drar Ingram på sig en tvåa för "delaying the game" efter bara 30 sekunder i tredje, Väsby gör sedan 3-4 bara 28 sekunder senare. Surt, och snöpligt!

4/12: Kristianstad - Löven 2-1 efter straffar. Löven leder med 0-1 inför tredje, för att sedan dra på sig en sex man efter några få minuter. KIK lyckas inte måla i det PP:t, men gör strax efter det 1-1. Löven kommer sedan undan med ett nödrop, eftersom Rahimi och Fredric Andersson drar på sig varsin tvåa med bara 1.44 kvar att spela av tredjeperioden, tufft läge att dra på sig ett fem mot tre för crosschecking och roughing. Framförallt när inte KIK får någon alls utvisad i samma situation, roughing brukar ju inte sällan bero på att en från vardera lag är osams. Sen förlorar de straffarna efter elva straffomgångar. Snöpligt!

Sen har vi då till sist gårdagens match som har så många snöpliga ingredienser och ligger så pass färskt i närminnet att det hela tarvar en mer omfattande utläggning. Men det är ju väldigt olyckligt att under dessa fyra matcher dra på sig fyra stycken sex man och en delaying the game, alla i kritiska lägen. För att sätta det i något perspektiv så tror jag att vi dragit på oss en (1) too many players på 20 spelade matcher. Löven får helt enkelt börja träna på byten, inte minst i tredjeperioder när matchen står och väger och man möter lag som förmodligen står i skyhöga odds såväl inför som under matcherna.

Rytter: Fråga din lövenhatande vän JFK så ser du att tom han säger att löven hanterat krisen korrekt hittills genom att säga så lite som möjligt samt att använda sig av egna kanaler för att få ut exakt det man vill.

JoseGonzales:

Det var alltså klart så länge,men Jesus tyckte inte det var lämpligt att delge detta på en rak fråga. Han skulle ärligt behöva lite PR träning då jag inte ser vad hans svar faktiskt gav annat än mer spekulation.

JoseGonzales: Aka efterhandskonstruktion?

JoseGonzales: jaha. Då undrar man ju varför man inte sa det direkt. Att det faktumet skulle "försvåra en utredning" el dyl är ju löjligt.
Blir intressant att se var det här slutar.

Bragd-Birger: Han blev återkallad redan i torsdags har löven gått ut med nu, var klart sedan tidigare att gårdagen var Ingrams sista match i löven.

JoseGonzales: "lägg korten på bordet" brukar vara en betydligt bättre strategi. Det enda som det där "inga kommentarer" gör är att väcka frågor. Fick Ingram sparken? I s f - varför då?
Blev han återkallad är det helt okontroversiellt, och totalt onödigt att förtiga.

Någonting är fishy i Löven. Och då menar jag inte nödvändigtvis ur ett matchriggningsperspektiv.

Rytter: Ja, alltså jag förstår lika lite som ni alla. Jag vill bara veta vad fan som hänt..

JoseGonzales:

Då skulle han ju svarat "Inga kommentarer, vår VD sköter kommunikationen" och inte svarat på ena delen av frågan och lämna resten öppet.

Har han sagt att han inte fått sparken då kan han ju lika gärna säga att han är återkallad. Han ger ju iväg lika mycket information för en utredning eller?

Ska man följa ditt exempel så ska man ju köra inga kommentarer fullt ut.

Nu blir det bara ännu mer luddigt.

Rytter: Rent hypotetiskt kanske han inte får säga någonting om det? Ponera att Ingram utreds, då kanske det inte ska pratas om saker som kan ha påverkat han inför matchen igår? Visste han att det var hans sista match redan? Ingen vet någonting alls än så det är inte så att vi vet vad som är rätt eller fel. Säg så lite som möjligt brukar vara bra när det stormar, bättre än att säga saker för det går inte att ta tillbaka sådant som är sagt.

Knylan: låter rimligt. Men det kan också vara helt tvärtom - dvs att det är Timrå som är genomkorrupta och via hot, utpressning och mutor fixat resultaten i varenda matchjävel. 16 raka, dubbla väsbyvinster mot Löven...liksom, kom igen.

Bragd-Birger: Tänk om plot twisten på detta skulle bli att alla lag förutom TIK är genomkorrupta, vilket kommer fram till ytan inom de närmsta dagarna. Serien pausas, det rensas ut och sen visar det sig att vi egentligen är ett ganska dåligt lag när alla andra lag börjar "ta i". Vi har helt enkelt fått ett handikapp genom hela säsongen såhär långt, vilket det stundtals nästan sett ut som i matcherna. Vi har trott att vi är svinbra, i verkligheten visar det sig att alla motståndare bara spelat på 40%.

Hmmm. Ju mer man funderar på det scenariot så... "ingen rök utan eld".

Linkovich:

Väldigt märkligt att han inte bara kan svara rakt på frågan om han fått sparken eller blivit återkallad. Minskar ju inte direkt spekulationerna.

OlliJanne: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jB3Aan/bjorkloven-sparkar-malvakten

En snabb åtgärd för att statera exempel i utredningen kanske?

Linkovich: hur illa vi än må tycka om Burkölen så lär det ju knappast vara hela laget involverat. En stjärnforward som drar på sig matchstraff, en defensiv back som spelar alibihockey och en målvakt som är allmänt ihålig och oengagerad räcker kanske för att fixa en match. Men efter att ha sett om highlights så hittar jag inget konkret i själva spelet på isen

Bragd-Birger: klarar sig Trump från allt skit han gjort så tror jag att Burkölen klarar sig också. Kanske någon spelare får personligt straff?

Jag hoppas de klarar sig iaf, har jävligt svårt att se att hela klubben är rutten.

Bragd-Birger: jag ska villigt erkänna att jag inte tyckte målet var så uppseendeväckande (3-1) när jag såg det live och jag håller med, Mora var inte helt tillbakapressade heller, jag skulle in och lägga ett livebet på kryss (det hade ju skitit sig ändå visade det sig) men då var matchen låst för bets. Sen svängde matchen hela tiden fram till att det stod 3-5. Innan dess hade löven massor av lägen som man brände.

Det vore ett väldigt ovärdigt sätt att diskvalificera sig på. Å ena sidan skulle vi få en gigantisk fördel om dom blir degraderade, å andra sidan skulle det ta bort glädjen av att avancera på mäktiga sportsliga framgångar.

{8671}: faktum är att jag, när jag hoppade in i matchen och blev lite irriterad över 3-0 redan, såg odds på typ 36 (eller 42?) ggr för moravinst och lekte med tanken att slänga in en hundring.

Jävligt märklig historia det här i a f. Moras mål ser ju helt psycho ut, i a f några av dom. Solomålet inte minst. Vilket försvar agerar sådär? Och spelet i BP...

Är det här slutet på Lövens SHL-ambitioner as we know them?

Nisse på Mon or: samtidigt måste oddsen för en moravändning mot löven vara mycket högre än en lövenvändning mot Almtuna, ur ett bettingperspektiv. Dvs. mer attraktivt bet om du vet något som andra inte vet gällande matchens förväntade slutresultat.

Dessutom lättare att kasta in puckar i egen kasse än att försöka måla på en motståndare som inte är med på matchfixningen.

OlliJanne: KUNDE varit parallell om Almtuna vänt tidigare i matchen och vunnit med ett par mål. Nu gjorde man inte det.

OlliJanne:
Har hört att det ska räcka med 3 spelare i Bandy för att genomföra läggmatch från nån dokumentär om Boltic, kan ha varit så att den siffran förutsatte att målvakten var med på noterna, minns inte.

OlliJanne: samtidigt måste ju potentiell avkastning var sjukt mycket högre i hockey? Löven var stora favoriter inför match med 1,30 i odds på lövenvinst. Normalt sett, vid ställning 3-1 till löven borde oddset på moraseger vara 20-30xpengarna.

{3405}: nej men om jag skulle vilja fixa en match så är det ju lättare i fotboll där du kanske bara behöver köpa en av endast elva spelare som är på planen. I hockey blir det ju svårare i o m att du har 12-13 forwards och 7-8 backar. Därför tror jag kanske hockeyn inte känns lika högintressant att ge sig på för matchfixare. Målvakten blir ju oftast utbytt om han läcker för mkt men om laget har en svag backup så är det ju såklart en nyckelfigur om du ska fixa en hockeymatch. OBS! jag är inte kriminell utan använder bara lite fantasi och logiskt tänkande här.

{8179}: Carlson är en väldigt kompetent back och har nu fått 1,5 skadefria säsonger i kroppen, guld värt. En faktor som däremot inte går att fäkta bort är att han samtidigt får spela med Hardegård. Skulle Carlson gå sönder nu helt plötsligt och Hardegård får byta kompanjon så kan jag nästan ta gift på att vi efter ett tag skulle hylla även Hardes nya partner. Minns hur Ragnarsson växte allt mer under sista delen av förra säsongen, för att i år helt plötsligt få svårt med att ens platsa i matchtruppen. Vem spelade han med under sista delen av förra säsongen...? Just det.

Inte för att dissa Carlson på något sätt, även han kan lyfta sin omgivning. Tillsammans är han och Hardegård ett riktigt bra backpar, det bästa i ligan såhär långt.

Statistiktisdag!!!!

Timrås målfarligaste spelare sett till istid (PP exkluderat) :

1 - Dahlén (Beste)
2 - Blomkvist
3 - Reinhardt

Jumbotabell (av de som nätat):
1 - Ohårde (semst)
2 - Filluren
3 - Liljewall

OlliJanne: Det ska väl sägas att Almtuna är ett mycket bättre lag i år också, med hyfsat stort fokus på offensiven. Inte för att de vinner serien, men många som underskattar dem.

OlliJanne: Helt olika historier och vem fan spelar på att ALM gör såna mål? Lär ska ha bränt mer pengar än vunnit i sitt liv

KniveN: och spelare med spelberoende som Sanny är inne på. Samt vad spelexperterna säger då (se länk)

Tikkare:

"En klubb kidnappas – så här går det till

En klubb på fallrepet, i akut behov av ekonomiska tillskott.

En person i bakgrunden, kanske verksam i en helt annan del av världen, skjuter in pengar under oklara former.

Någon för hans talan på en tung position i klubben. Pengarna används som maktmedel genom diskreta hot: ”Annars slutar inbetalningarna att komma”.

Spelare från olika länder värvas för kaffepengar, och kan senare kopplas till den kategori som brukar beskrivas som ”handelsresande i matchfixning”.

Tränare utsätts för påtryckningar att de här spelarna måste spela i vissa matcher.

Tränar- och spelaromsättningen framstår som enorm sett i backspegeln.

Lagsammanhållning, kamratskap och kontinuitet – det som bygger framgång hos en förening med knappa resurser – slås sönder fullständigt och de sportsliga resultaten blir svårt lidande."

Nisse på Mon or: En polare som håller på Brynäs drog en parallell till att Timrå tappade 5-1 till 5-4 mot Almtuna men jag fick förklara för honom att det var slumppuckar. Man lär ju inte riskera att gå miste om ett rekord genom att chansa på att betta på matchen

Nisse på Mon or: Tråkigt för sporten. Men jag är inte den som är den utan hoppas naturligtvis att Timrå kan gynnas.

« · 2112945 · »