Tom Topp: Det skall ju in typ 2 forwards till med. För att fylla Jokinens kvot på 15 forwards! I och med att OJ kommer dra. Så nån i Heikinen kvalite kommer säkert in med! Då har vi breddat poängen bland forwards istället. Känslan är att vi kommer öka produktionen över i allafall 3 kedjor! Mer "slutspelskompatibla så att säga.
Kan man drömma lite extra så får vi in nån back till med. 🙏
Skulle tippa på att Westfält sållades bort när vi landade Eriksson istället. Den grabben tror jag har ytterliggare nivå i sig nu när han mest ör med på "tillväxt" denna säsong!
OlliJanne: Haha. Nej nån skribent på de olika kvällsblaskorna(minns inye vilken av tdiningarna som skrev det) har nog smuttat lite för mycket Explorer ihop med Småland, för att ens få för sig att printa Westfält som Kapanens ersättare. 😅
{469}: Om allt går i lås så känns det som vi får ett jämnare lag nästa säsong. Vilket borde vara en fördel. Hållander och Kapananen är väl i det närmaste omöjliga att ersätta, å andra sidan så går det att stänga ner enstaka stjärnor. Det har Indianerna visat i den här matchserien!
{469}: Ja blodådrorna vid båda tinningarna håller ju på att sprängas när man hör att vi ska ersätta våran 1a center med FBKs 3e. Det skulle ju fan knapp ett mittenlag i HA göra
{469}: haha jaha, jag tyckte det styrkte din teori. En snällare omskrivning för ”passar inte hos Jönsson”.
Vet inte om en HC är med och räknar på bang for the buck. Ville Jönsson ha han så hade det nog inte spelat någon roll om han kostade 400k eller 150k i månaden, den smällen får sportchef ta.
Tycker inte heller att det betyder att han är en dålig spelare. Snarare Växjös urtråkiga spelsystem. Kanske Jönsson inte kommer vara lika tråkig i fbk och därmed platsar han där, vi får se.
{469}: Är Kellman den tilltänkte förstacentern blir jag lite orolig faktiskt. Fast iof vet man väl ungefär vad man får, men någon Kapanen klass håller han inte. Men hellre det än någon chansning som True i Modo t.e.x.
OlliOlla: Nej, då kan man alltså tolka det som att Jönsson inte ansåg att man fick ut det man ville ha av Kellman, för den lön han lyfte. Och alltså ville frigöra för att värva in annat. Det kanske landade i att man gjorde klart för Kellman att de inte var nöjda. Mycket kan sägas om Växjö. Men det finns ju en anledning till att de faktiskt vunnit ett gäng guld i modern tid. Kravställan etc.
Det i sig behöver ju inte betyda att Kellman är en dålig spelare. Kanske bara inte funkade i Växjö helt enkelt, kanske i kombo med att Kellman inte kände förtroendet helt från Jönsson heller som sagt.
{469}: ”Joel är duktig i djupledsspelet och en kreativ och kvick center som vi tror att det finns mer att hämta av i en ny roll hos oss. En roll som han av olika anledningar inte kunde få i Växjö, säger sportdirektören Rickard Wallin.”
Med betoning på ”En roll som han av olika anledningar inte kunde få i Växjö”
sargad: Törnqvist hade en "one hit wonder" säsong hos oss. Inte varit nära att producera liknande efter i karriären. Men vem vet. Han kanske har de där 30 ish poängen i sig än. Vill minnas han hade ett ruskigt skott. Han hade väl nån patenterad skottvariant där han åkte och gjorde nån snabb vändning och skott i första krysset.
Man har ju varit nöjda med arbetskapaciteten från LHC håll i allafall.
sargad: vill minnas honom mer som hårt arbetande än en poängmakare. Sjukt bra poängsnitt av Oliver K förresten. 35p på 36 matcher men han får faan steppa upp lite för i slutspelet har han ju bara 1p på 3 matcher. Joel Kellman känns som en intressant ersättare, kollar man hans poängsnitt så var han ju riktigt på g i KHK innan han drog över till AHL. Kom kanske tillbaka med lite stukat självförtroende men kurvan på hans stats pekar uppåt!
Rip Kirby: och sen var han väl i Brynäs och gjorde riktigt bra ifrån sig. Lander, Emil och Kellman. Plus en lovande på det! Känns riktigt bra. Och ingen av dom är AHL knekt heller!
0tto: Gällande OJ så tror jag han kan mkt väl lyckas men i Timrå verkar han inte ta chansen riktigt (både Ante och Olli verkar inte tycka att han tagit sina chanser i a f) och det kan nog vara bra för båda parter att han testar lyckan någon annanstans
{10779}: ja är han klar är kapanen en sportchef som jobbar på bra. Först stjäl vi djurgårdstalangen Erikson framför näsan på Vikegård. Sen Genborg från cluben blev rätt sura där nere. ....sen tar vi en Heikkinen på uppgående från Skellefteå och Färjestads andre centern. Kellman ...lägg därtill att vi får hit hårde hardy från fuleå... Ser onekligen bra ut inför nästa säsong.
Klacken är ju verkligen en faktor för Timrå och stämningen i hallen var stundtals magisk i tisdags. När klacken kör ”Hela hallen, kom igen Timrå” blir det ett sjukt tryck då hela sittplats alltid hakar på den.
Så ikväll får gärna klacken lägga upp lite taktik också. Kolla vad som händer på isen. Behöver Timrå en push så var snabb att använda den ramsan. Tycker man verkligen kan se på spelarna att den ger effekt.
Det finns andra sånger som rullade länge i tredjeperioden (ex Rötterna blir starka när det blåser) som är grymma. Men där tappar man sittplats lite eftersom den innehåller taktbyten. Det ger bra stämning men inte samma elaka tryck.
Jadu: Westberg tar alla chanser han får att tokhylla Dahlén i varje match han har med Timrå. Grundserie som slutspel, han hyllar så mycket så man nästan blir less. Så att han skulle vara partisk Frölunda är såklart inte korrekt. Han är bara dryg.
"Namnen är Patrick Russell, Lance Bouma, Olle Strandell, Eddie Genborg, Elliot Ekmark (avslutat lån) och Henrik Törnqvist. Linköping nämner dock inget om klubbprofilen Broc Little, 37, som sitter på ett utgående kontrakt med klubben. – Vi vill tacka samtliga spelare för deras insatser i Linköping Hockey Club och önska dem ett stort lycka till i deras framtida hockeykarriärer, säger herrlagets sportchef Peter Jakobsson i ett pressmeddelande.
Nästa säsong är Mikael Håkanson ny tränare i Linköping."
Nog finns det plats för Oliver Johansson i laget och med tanke på "stjärntappet" borde det innebära en fin möjlighet för OJ att på alvar kunna mogna ytterligare på SHL-nivå. Kul!
sargad: Ja jag tycker det är ofta vi får mål emot oss när nån motståndarback får igenom nåt skott. Endera studsar den på nåt eller så blir det nån billig retur som backarna inte orkar städa undan. Vara aggressivare mot skytt på blå är bästa sättet att förhindra stök och bök runt eget mål
Jadu: Jadu du har helt rätt, mer opartisk kommentator än Patrik får man leta efter, sätt en decibelmätare och kolla får ni se att han skriker lika bra åt bägge lagen, kanske lite mer åt Timrå faktiskt. Hur man kan påstå att han är partisk för Frölunda är helt obegripligt enligt mig. Det verkar som folk vill ha en partisk kommentator i Timrås favör.
jhnd91: Hoppas innerligt att Kellman är Kapanens ersättare. Inte en given succe, men absolut en intressant lösning i så fall. En hårt arbetande center med bra fysik och näsa för poäng! Med det menar jag att det kanske inte går att förvänta sig att vi ersätter Kapanens en poäng per match. Men vi får ändå mycket i det paketet oavsett!
Karlsson74: Avgiftsfritt i ett år i plåthusen i Sörberge? Reserverad solstol på smacken? Gratis Sörburgare på Inez? Kortare vårdköer på vårdcentralen i Timrå? Bättre utbud av lössnus på Coop? 10% rabatt på Elon? Närhet till det berömda Y:et? BADHUS?
Jag vet inte hur du resonerar, men vad har Karlstad som inte Timrå har?
{469}: Har han kontrakt så är det knappast troligt,skulle säga inte alls troligt nånstans så länge det inte hänt något inom truppen .....varför skulle färjestad släppa honom?.
Gooode:inte hört..men rent spontant heldre Kellman än westfält som är den som det pratats om förut.. Det är en första center som skall in. Nån som har kapacitet att spela mycket i PP osv ..
{469}: Det är väl det som är saken att lösa. Jag vet bara att han är huvudspåret. Men jag har ingen aning om det blir så i slutändan. Så rent krasst kanske det inte blir så. Men när jag fick informationen om det så var det uppfriskande att höra :)
Mitt i dessa slutspelstider så droppar jag ett eventuellt nyförvärv. Joel Källman från FBK. Har jag fått hört att man vill signa :), och som verkar vara huvudspåret efter O kapanen.
OlliJanne: Är det en stillbild eller en video ;-) Tyckte det ofta såg ut så där från och med mitten på 3e perioden. Gröt&bök-VM. När kommer Didde tebax och städar undan indianerna i Juels knä? Våra forwards måste också orka stöta upp mot deras backar så att de inte relativt ostörda får stå och knäppa iväg puckar in i den där geggan framför Juel.
RedwhitePower: Inte självklart att vem sticker? Hållander? 100 procent att han lämnar. Kimmo Kapanen har ju redan bekräftat att Hållander och Kapanen försvinner till nästa säsong.
Så nån i Heikinen kvalite kommer säkert in med! Då har vi breddat poängen bland forwards istället.
Känslan är att vi kommer öka produktionen över i allafall 3 kedjor!
Mer "slutspelskompatibla så att säga.
Kan man drömma lite extra så får vi in nån back till med. 🙏
Skulle tippa på att Westfält sållades bort när vi landade Eriksson istället.
Den grabben tror jag har ytterliggare nivå i sig nu när han mest ör med på "tillväxt" denna säsong!