Smokey: Jag håller med man blir riktigt förbannad. Har själv två pågar på 9 och 12 år. Det är dags för politikerna att vakna och förstå att det måste in mer resurser till skolorna så att vi vågar låta våra barn gå dit utan att riskera liv och lem, för det är väl ändå skolan som har ansvaret för våra barn när dom är där och då ska dom känna sig trygga....
Det är nått som är sjukt i vårat samhälle idag, läste precis att våldet hade ökat nått dramatiskt i åldrarna 15 - 17 år på en 10 års period hade det ökat med 20%, mycket grövre våld nu med tillhyggen o dyligt, barnen verkar inte få den uppmärksamhet som dom behöver längre, ett stressigt och karriärs galet samhälle där bara pengar är det som gäller och föräldrarna hinner inte ägna den uppmärksamhet och tid som ett barn kräver....Jobbigt att vara barn nu...
Hoppas att grabben din mår bra och att det tas krafttag emot dom som begått överfallet, det ligger så mycket djupare när två killar ger sig på en annan och spöar upp denne. Sånt här ska vi inte tolerera och det var bra att du gick ut i tv och visade vad du och många fler av oss tycker...
El Maco: Snygga matchställ! Troja kör också med röd/vit, men jag tycker deras tröjor borde ha lite mer röda inslag för att få rätt balans mellan färgerna.
Fan vad sne jag blir när jag hör sånt där. Vad gör föräldrarna? Skiter i dom och tänker på sina egna karriärer kanske... Hade jag en ungen som slog nån så skulle det ta hus i helsike likaså om min unge fick stryk...
Det var min största grabb (12år) som blev nerslagen på och utanför skolbussen av två andra grabbar. Sparkar i ryggen och en hel del blåmärken och svullnader som följd. Några lärare som bevittnade det hela polisanmälde händelsen
Händelsen är väl bara en del i ett större problem med skolan och i det här fallet urartande skolresor. Inslaget berörde väl mest min ilska över att inget hände. Men efter mitt reagerande och "primetime" på TV så vill jag lova att saker plötsligt händer... Och grabben mår bra.
Annars så kan jag rapportera om en arbetshelg där jag representerade mitt företag och bjöd stadens medborgare på glögg under julskyltningen. Givetvis iklädd TIK:s stickade mössa. Jag ska skriva lite om den händelsen mer ingående strax.
El Maco: Du ska bara veta, spännande kvällsläsning, Lika spännande som aktiefonderna,,,,F-n att dom inte ger ut en sepparat tidning om spelares BMI, som typ Affärs värden eller dyl,,,
Nu har jag inte nypt Åhlund i sidfläsket, det verkar många andra ha gjort. Annars känns snacket om hans fetma som något slags myt som baseras på hur han fick sparken från Tyskland. Är det någon som sitter inne med uppgifter om hans BMI?
Tjobba vräker tydligen in många mål där han spelar. Klart att han skulle ta en plats i Timrå, för där vräker vi också in många mål, typ två mål per match. Lägg ner Tjobba nu. Nu hoppas man snart få se en hemma vinst. Älska Timrå ik
RED DEVILS: kan du säga nåot bra som nänzen gjorde för timrå på slutet. ok han har varit väldig bra men det var då, och man kan inte leva på gammla meriter
Hur kan du sitta här och påstå att de borde ta Tjobba tillbaka, inget ont om honom, men såg du en enda match han gjorde sista åren man kan ju inte tro det.
Alla som är anmälda var god messa mig angående er närvaro nu på lördag Kl 8:00 i timrå ishall .. så jag vet hur många som kommer .. annars får ni ge en bra anledning ..
En mycket intressant tråd må ja säga... Min uppfattning av Åhlund är att han varit över förväntan... inte klockren men över förväntan...
Han är som Skarin säger bra i det defensiva spelet o det känns rätt stabilt när han är inne... Men sölar lite pucken o vinner för få tekningar, men det beror nog oxå mkt på att han egentligen inte är center... Dessutom så om man tittar noga på planen så agerar Peltomaa center när motståndarn har pucken när vår checkingline är inne...
Anledningen till att han värvades tror jag är att han är en hygglig spelare som kan användas på de flesta platserna o som utfyllnad vid ev skador... Nu har han Hautamaas plats i laget... Åhlunds tillkomst gjorde det oxå möjligt att prova Zäta som ytter tex... då hade vi centrar så vi klarade oss...
Åhlund kommer mer o mer... Även helgonförklarde Lindholom var kantig i början... Nu tror jag inte han kommer ge samma effekt som Lindholm gjorde o det begär jag inte heller men en tillgång är herr Åhlund iaf...
Kikade på Arboga-Hammarby idag och i Arboga finns det två ryssar. En 16 åring rankad som europas bästa 16 åring. Och hans farbror 38 åriga Andrei en riktig tuffing i Cheryakov klass om ni minns den Vikaren. Hammarby har Oscar Steen en speedkula som får Ove Molin att framstå som långsam.. Samuelsson en vänsterforward som kan bli hur bra som helst. Värva från dom. Det kostar 400.000 men vad kostar det inte att åka ur?
jag har sett åhlund i samtliga matcher han har spelat hittils och har min klara uppfattning om honom. Visst har han blivit bättre men det har ju hela TIK blivit så ni kan ju inte påstå att det är åhlund som blivit så mycket bättre sedan första värmingen i globen mot AIK det var ju total katastrof, han var mest ivägen hela tiden. Det är tack vare EDWARD som åhlund har klarat sig och peltoma har också bidragit med lite till att åhlind överlever i TIK. Det är den sämsta forward jag har sett i TIK på 2 säsonger, han är alldeles för "loj" och slö hela tiden samt otroligt nonchalant inför uppgiften. det är inte bra att en gubbe har den inställningen för det kan lätt smitta av sig på andra spelare. EDWARD har precis rätt inställning men att ha åhlund och EDWARD tillsammans är ju helt fel en som sliter för två och en som är med på andras bekostnad. det finns säkert ett 10-tal lägen då åhlund bara hade behövt ta ett par skär till för att kunna ta en puck i försvarszon men istället går det till anfallande laget och de får en gratis chans. jag tror åhlund är på väg bort från TIK, jag ger honom 3 matcher till, sedan är han historia.
Vill att TIK tar vara på EDWARD på ett bättre sätt, jag kan tänka mig att han är ganska less på att spela med en spelare som bara glider med...
Nänsén vill jag ha tillbaka, där har vi rutin som är äkta. Undra vad han tycker om åhlund??? =)
Madde: Råkade läsa om Comhem. Jo visst börjar de sända från elitserien, men tydligen bara bland "topplagen". Enligt uppgift kommer inte Timrå att sändas alls. ; (
Borde inte vi bråka lite på comhem så vi får chansen att se lite bortamatcher. (Vi som har svårt att åka ifrån)?
Detta har blivit ett stort problem nu... Ojämnheten på målisarna, nu kan man längre inte skylla på backarna, speciellt inte när Freddan släpper in såna långskott som han gjort de 2 senaste hemmamatcherna...
Uppe i Ö-vik var han dock mkt bra, även mot SSK då han höll nollan... Han är helt enkelt på tok för ojämn... DeRouville har väl kanske inte heller varit konsekvent men han har alltid höjts sig i de jämna matcherna, det är när han inte kännt trygghet från försvaret o när vi hamnat i några måls underläge han mer eller mindre lessnat... nu borde han få chansen i gen nu när vi spelar stabilare än tidigare... det är min teori...
Det ju allmänt känt att målvakter mår bäst om förtroende ges, så att skifta målvakt beroende på föregående insats är en ganska kortsiktig lösning. Men Timrå behöver nog kortsiktiga lösningar i dagsläget, men jag tycker att Peo och Co borde ha offentliggjort vem som är förstamålis innan säsongen började. Vissa målvakter mår bäst när de jobbar i lugn och ro utan större konkurrans, och andra behöver ha någon att tävla med inom laget. T.ex så har jag märkt att Modo´s målvakt Peter Hirsch spelar väldigt bra när Lundström är skadad, då är det ingen snack om vem som ska stå. Då kan Hirsch spela i lugn och ro utan den ovisshet som han antagligen känner när Lundström är frisk och det är ovisst om vem som ska stå. Fredrik Andersson kanske är av samma typ som Hirsch, han känner sig hotad när han har någon som närsomhelst kan ta över som första målis om ett misstag görs.
Men jag tror knappast att Timrås största problem är målvaktssidan, utan målskyttet. Man är otroligt ineffektiva framför mål, iaf i de matcher och TV-bilder jag sett. Man åker mest omkring vid sargerna och väntar på att någon "annan" ska ta ansvar.
Men i matchen mot SSK spelade man otroligt taggade och väldigt fysiskt, det kanske är enda sättet för Timrå i dagsläget att undvika kvalserien, men det blir mycket svårt.
Efter alla hedersamma förluster, så välkomnar jag spelförändringen som Molins ankomst inneburit. Hur var egentligen matchen mot Brynäs, den förlusten var väl inte hedersam - obegriplig är kanske ordet? Vi väntade ju bara på en ny kvittering, som i Ö-vik.
Motståndarnas inställning i de tidigare matcherna, liknar jag vid Hasse Alfedssons Lindemanfigur. Han sade nåt i stil med "låt dom hålla på bara". När så Timråspelarna ångat på och gått bort sig i anfallszon, så åkte vi på kontringar. Och baklängesmål, som i Mif-matcherna i spel 5 mot 4.
Ska vi prata om möjliga trendbrott, så är detta ett viktigt sådant.
madde: Nä, självklart att roffe är klasser mycket bättre, men det som bekymrar mig är att man inte skulle ha satsat på freddan från början den här säsongen man skulle försökt att få tag på nån bättre. Han är ju känd att blanda friskt i matcherna. de Roo visste vi ju ingenting om o han började ju hyfsat men men. Jag hoppas att det vänder jag gör det verkligen! Men tyvärr så ser det mörkt ut o hamnar vi i kvalserien har vi allt att förlora o ingenting att vinna!!!!!
Visst hade ComHem någon idé om att sända elitserien via PPV, liksom de gjorde med Gif och allsvenskan den senaste säsongen?! Vad hände med den idéen? Det skulle nog underlätta för de skribenter som bor på annan ort, då har de faktabaserad kritik!
Om Åhlund är bra eller inte beror ju på vilka man jämför med. Jämfört med övriga Tik;are så är han bra, jämfört med spelare ute i landet så tappar han säkerligen några platser.
Actionleif; Jag vann faktiskt en så'n där nalle som vi stod och tittade på i staden idag. =)
Jaja man får väll se saningen i vitögat och inse att det blir kvalserin med allt vad det inebär. Leksand m,m ojoj det kommer att nli tufft men det ska de ju vara också. Vi får väll hoppas att vi åtminstonde kan slå "bobcats" fast vi har väll inga spelare kvar då . Nä vet ni vad jag tycker timrå ska sälja Z för det förtjänar han och då sklle timrå ha råd att satsa på lite fler vettiga spelare, som det är nu så kretsar all runt Z och han är i fördåligt sällskap. Nä ge Z en ny chans i ett riktigt lag.
Håller med fullständigt att freddan håller för dålig klass! Redan i Modo var han en säkerhetsrisk, blandade toppmatcher med kalkoningripanden. klart som korvspad att backarna blir stirriga med ett sånt målvaktspel.Nää tyvärr blir det kvalspel fastän jag älskar timrå sååå mycket!
HH: Precis. Dessa Hat-ramsor tänder motståndarna lite extra, men det är FRUKTANSVÄRT skönt att få skrika ut sin ilska. Sedan ska vi oxå komma ihåg att Timrå och Brynäs aldrig varit särskilt goda vänner.
Knylan: Gammle man, bra skrivet får en yngling göra ett tillägg bara,,,,
Har någon tänkt på att alla dessa HATA ramsor, tänder motståndarna, Liksom den om Hockeybockeylag,,,,,Är så j-la dumt att köra dom, motståndarna vet att Hemma klacker försöker psyka dom, och att dom har lyckast om dom får höra dom rammsorna,,,,,,,,
Citterar en f-d Timrå spelare Bo Ahl, som vart hånad av Rögle publiken då vi var där, vad sa ha om det, " är väl bra då vet man att man lyckast och att man spelar inte så dåligt"
Rådbjer var kanon igår, var bara det att pucken inte gick vår väg framför mål, är ju det som är kul med hockey, Näää nu drar vi på smilbanden och sopar isen med indianerna,,,
Lakwn: Du är ju utvisad som hellre åker på fest till Hudik i st f att stötta laget när det behövs som mest. Skriva på GB går ju bra men du kanske bara är en sån där ordbajsare du oxå !
Förstår inte detta, de flesta på denna gb såg negativt på gårdagens, jag gjorde det inte. Fast då med undantag på de mest avgörande faktorerna nämligen effektivitieten framför mål och Bulans stundtals (tänker då förstås på 1-2 målet) darriga målvaktsspel. Min personliga åsikt är att spelet fungerade bra igår, framför allt så tyckte jag att Power Play spelet fungerade i sina bästa stunder. Nä jag ser faktiskt positivt på framtiden iaf bra mycket mer än vad man gjorde vid samma tidpunkt för ca 1.5 vecka sedan. Kapaciteten finns där vilket man inte minst såg i torsdags mot Modo men de flesta här såg ju inte den matchen iaf så den kan jag nog inte argumentera mer med förutom resultatet.
Jag mår vara jävligt dum eller konstigt lagd men jag känner mig faktiskt positiv.
Till sist måste jag bara fråga alla som skrek "Hata Brynäs" igår varför man gör det? Varför hata sina motståndare? Blir svårt att föra ett bra spel då man inte har några motståndare. Sen kom ju denna sekvens med "Hata" ramsan efter Hallins bögbrottning med Petré och då tycker jag det är roligare att skrika något hånande åt denne Petré än att köra en enkel "Hata" ramsa. Jaja dom här meningslösa hatramsorna kommer väl fortsätta så länge TIK inte börjar ta poäng på allvar.
Ser att AIK leder inför 1500 åskådare mot MIF med 3-1, sundvall faller mot Kiruna 1-2. Det positiva med gårdagens match var försvaret dock en plump för Freddan, Brynäs spelade klokt och Asplund var stabil men fick ej så svåra lägen att rädda.
250kg: Helt riktigt. Och jag tycker heller inte att allt är bra. Om du läst mina referat på SvenskaFans så förstår du säkert. Jag är av den uppfattningen att Timrå har den sämsta uppsättningen när det gäller både back- och målvaktssidan. Tyvärr.
Fredrik Andersson är för ojämn. Han ger ingen stabilitet alls. Hellre att karln släpper in frilägen än lösa skott från blå. Elitseriens sämsta förstamålis. Han har förstört matcherna mot HV och Brynäs.
Andersson var andramålis när Timrå spelade i allsvenskan...
Skarin: Ja, det är ett grovt fel i att sitta 32 mil från sin arena och tycka. Jag vill gärna se laget och om det eventuellt lyft sig från de matcher jag såg sist. Jag har aldrig sett Åhlund "live" tex...
Jag har sett Ed Ward en gång. Första matchen i Timrådräkt. Det klarade han med beröm godkänt. Men så mkt mer vet jag inte än att Timrå Ik fortsätter att förlora... Det räcker för mig för att se problemet och läget. Man kan ju inte tycka att allt är bra, och att allt ordnar sig, när man i nära nog två månader haft den inställningen i laget, och ändå inte lyckats vända denna trend.
Är Zäta dålig så säger jag det, är Peltomaa dålig ( som är den största besvikelsen), är Crippe bra då säger jag det! Det är skillnad att älska sitt lag och att ifrågasätta lagets sammansättning och kompetens, än att bara tro att allt ordnar sig. Jag kan också tycka att det ordnar sig, men då lär vi redan ha hamnat i landets nästhögsta serie. Det duger inte för mig trots att jag älskar Timrå ik. Om vi efter 18 år lyckats komma tillbaka, så är det väl inte konstigt om man har vissa åsikter på hur man eventuellt skulle kunna klara sig kvar.
Allsvenskan för mig är inte särskilt upphetsande förrän det verkligen drar ihop sig. Då har hela säsongen gått, och jag har inte satsat många guldmynt för att se det. Låt detta elitserieäventyr bestå. Agera nu istället för att jobba oss tillbaka. Det kostar bra mkt mer!
250kg: Jag håller faktiskt med HH att eftersom du inte sett många matcher i år, och framförallt inte när Åhlund är på isen, så kan du ju faktiskt inte bilda dig en egen uppfattning om laget och spelarna.
Men jag håller med dig om att det var näst intill tjänstefel att låta Nänsén och Sjöberg gå, och istället ta in Simons, Halvardsson, Wallin.
HH.. håller med dig fullständigt... jag ger inte upp hoppet om slutspel eller att TIMRÅ IK stannar kvar i ES utan kval.. innan det är svart på vitt.. jag vägrar att ge upp innan..blir det kval.då får man ta det då.. samtidigt så förstår jag 250 kg kärlek.. han vill så väl...
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer
Jag håller med man blir riktigt förbannad. Har själv två pågar på 9 och 12 år. Det är dags för politikerna att vakna och förstå att det måste in mer resurser till skolorna så att vi vågar låta våra barn gå dit utan att riskera liv och lem, för det är väl ändå skolan som har ansvaret för våra barn när dom är där och då ska dom känna sig trygga....
Det är nått som är sjukt i vårat samhälle idag, läste precis att våldet hade ökat nått dramatiskt i åldrarna 15 - 17 år på en 10 års period hade det ökat med 20%, mycket grövre våld nu med tillhyggen o dyligt, barnen verkar inte få den uppmärksamhet som dom behöver längre, ett stressigt och karriärs galet samhälle där bara pengar är det som gäller och föräldrarna hinner inte ägna den uppmärksamhet och tid som ett barn kräver....Jobbigt att vara barn nu...
Hoppas att grabben din mår bra och att det tas krafttag emot dom som begått överfallet, det ligger så mycket djupare när två killar ger sig på en annan och spöar upp denne. Sånt här ska vi inte tolerera och det var bra att du gick ut i tv och visade vad du och många fler av oss tycker...