Dessutom skall väl både Sundsvall hockeys och Sundsvall fans zon spolas minst två gånger om jag inte har missförstått den information som jag har fått ! Med tanke på detta finns det förstås inte tid. Plojmatch och plojmatch. Så tror jag inte att vi ser på saken även om nu en E-pojks träning eller skridskoskolan kanske har förtur.
Mats Edström: Jo det stämmer ju som du säger men jag tycker det borde finnas nån tid i A-hallen nånstans där. Men eftersom jag inte vet så ska jag inte uttala mig i frågan.
Moverare: Eftersom matchen ska gå mellan TIK och Sundsvall supporters så tyckte jag att det var bra om det var mellan supporterklubbarna. Därför jag tyckte att Timrå IK Supporterklubb skulle bli kontaktad.
Om en match börjar 18 och nästa 21, när ska man då hinna köra en match till om man inte ens spolar för nästa värmning? Sen vet jag inte hur ni har det i Timrå men vi har ialla fall fler lag som vill in och ha träningstider och dom har "lite" högre prioritet än en plojmatch.
Knylan: Jag är med i Sundsvall Fans. Och jag tänker hålla i det här tillsammans med andra medlemmar i Sundsvall Fans. Vad Timrå SK har med saken att göra har jag svårt att förstå. Det jag vill ta reda på är hur stort intresset är för en supportermatch, och jag är inte så förtjust i tanken på att allt ska skötas centralt och dirigeras hit och dit. Driftiga människor kan göra saker på egen hand. Jag har redan hört mig för här och där om förutsättningarna, men jag tycker att det är supportrarnas sak att fixa den här matchen. Varför sitta och vänta på att någon annan ska göra det? Jantementalitet. Blir det inget så blir det inget, då kan man sitta och diskutera i evighet vems fel det var. Jag gör i alla fall ett seriöst försök.
HH: Du känner dig konstig för att du är konstig, oavsett klädsel.
Smokey: Ironi? Om jag har svårt att förstå inlägget, och huruvida det är ironiskt eller inte, hur ska det då gå för stackars Kongo.
Vill bara tillägga att det vore bäst om munkisarna var röda istället för svarta. Skulle se snyggare ut i klacken om det var mycket rött istället för svart även om det kanske är snyggare med svarta munkjackor?
Sundsvall Fans ordförande Mattias Jonsson är informerad och stödjer arrangemanget. Däremot tycker han att den/de som startat upp idén också kan genomföra den. Det är därför jag lägger mej i med glatt humör. Jag och A. Moverare tar hand om det här från Sundsvalls sida och någon/några från Timrås sida hör av sig till oss, svårare än så behöver det inte bli. Det viktiga är att vi gemensamt sätter oss ner och diskuterar spelregler och kriterier för att platsa som supporterspelare. Att ha lagt rören på hyllan sen ifjol och "råka"bli medlem just för matchens skull vore inte helt rätt. Att lägga matchen under SCA-cupen vore naturligtvis det ultimata men brist på is är det stora problemet, eftersom B-hallen oftast används till diverse mässor under den tiden. Ett alternativ vore väl någon gång mellan jul, nyår och trettonhelgerna. Man skulle kanske tänka sig att lägga matchen på neutral plan som t. ex. i Matfors eller Kovland.
Om allt går i lås så kommer Vi att ha munkjackor till försäljning under SCA-Cupen. Priset är satt till 425 kr och Vi kommer att bära med oss ett antal till försäljning under TIK's matcher.
Komme på en allvarlig tanke, varför heter det inlägg i G-B, då inlägget är ett utlägg på vad man vill ha framfört, i ett inlägg av ett utlägg,,
Borde det inte heller då heta att dom fick ett mål back, då vi gör mål,,,och varför heter det att vi gör mål då det är spelarna, varför heter det inte att deras målis kalvade till sig,,,vi fick tre poäng varför inte dom gick poänglösa,,,,,,,,,Känner mig förvirrad
Kulltorp:Rätt fyndigt... (Skrattar nästan hysteriskt) Och roligast av allt... Moverare kommer att ha jätteproblem attt reda ut om inlägget är ironisk eller inte.
Det helt klart bästa vore ju om matchen skulle anordnas under SCA-Cupen men det är ju för sent att dra igång nått nu om den skulle spelas under cupen.
Moverare: Har du tagit kontakt med SF (Sundsvall Fans)? Måste nog vara så att om SF drar igång det här så får dom ju ta kontakt med Timrå IK Supporterklubb om detta sen får Timrås SK informera här på hemsidan för då går det nog fram till de flesta TIK Supportrarna. Sen så kan man ju köra detta som tradition varje år under SCA-Cupen.
Ska säja dej att jag känner mej både konstig och underlig då jag påtvingas en kostym,,,,,
Men! varför ska de som går på hockey för att uppleva och vet vad hockey är, inte få samma möjlighet till förköp som dö nickarna som betalt kalaset, gämlikhet kallas det en betalar en står för stämmningen, då borde de få samma möjligheter till inköp om nu de som betalt kalaset betalt sin biljet,,,
I Timrå är det förköp på både sitt och stå,,,,,,,
Och ang, jurister osv i styrelser, har jag inget emot bara dom har ett hjärta och strävar åt samma håll med en gemensamm målsättning, och vet vad Hockey är,,,,
Med det vill jag säga att Timrås styrelse tycks sköta sig bra, och en eloge till Per-arne med flera som går ut och informerarar, som förståt vittsen med internet,,,,
F-n nu var jag snäll med inte bra får väl hitta på något elakt som kompensation,,
Chansen för Zäta att komma med är ganska liten men den finns! Helt klart men det kommer att krävas att han är Elitseriens bästa och Landslagets bästa spelare under hösten om han ska vara med i disskutionen... Men visst finns potentialen där...
Jajemensan, då är det årets enda derby som står för dörren. Roligt? Ja till viss del. Ett totalt nedtränat TIK utan Zäta och Källarn, borde kunna jämna ut siffrorna lite men nej, tvåsiffrigt blir det. Jag tippar 17-2, och då har jag negotippat. Wiklund blir dubbeltacklad av Rajamäki och Wallin och hans tänder finns sedan till allmän beskådning fastsatta två decimeter in i Gärdeskjulets takbalk nr 11, från höger. Dyrén får femdubbla matchstraff efter att ha släppt in sin sextonde puck försökt träffa domare Huring i baknacken med en handledare. Pucken träffar nu istället sopbilsförsäljare Dahlbergs plåt(framskärm)beklädda tinning. Nicke skyller förlusten på: *att Huring inte såg att Weine blev trippad, när han egentligen hade glömt skydden kvar på rillorna, *ST, som inte hade en fyrsidig artikel om sundsvalls snöpliga förlust mot Arboga, *Moverare som inte skrev om den gång när Nicke sett en Timråspelare snyta sig utanför Aveny. *att marknadsidan inte längre får skicka ut kravbrev på pengar till alla nya företag i regionen, *man råkat värva Pavel Poborski istället för Bacho. Dahlberg får efter puckträffen tinnitus och får anställning på Legofabriken som förste provbyggare av deras nya legobil(5-9 mån).
Apporpå förberdelser inför derbyt så har jag också börjar!Hörde ett rykte om att Dyrken och den där nye andremålisen hade varit ute och plockat blåbär som en slags svar på Quick-Gong träning. Anledningen sägs vara att som målvakt i IFSH så måste de böja rygg flera gånger per match och vidare att det för dem skulle kännas som i en matchsituation vilse i skogen i sällskap med blåbären. Jag har funderat både en och två gånger hur det egentligen kan komma sig att Bobbarna har en katt som symbol. Sundsvall har ju skvadern som sin symbol, så en vilsen tjäderhöna korsad men en rädd hare kanske hade varit mer passande.. Draken kommer givetvis inte ifråga som symbol av samma mystiska anledning som att tallarna inte längre duger..
Visst är många Tikare intresserade, liksom jag själv men man vill ju oxå veta lite villkor typ regler, utrustning mm. För att jag ska vara med så skulle jag vilja att det spelades under ordnade former, dvs domare mm... Sedan så tror jag nog att få ihop ett lag bland TIKfans inte är något större problem, det finns knappast nån som inte vill spela pga att man skulle vara rädd att torska mot lillebror Bobcats.. Problemet är nog bristen på information om denna händelse....
actionleif: Fyra femmor hade vi nog fått ihop. Det svala intresset hos er kan bero på en oro och rädsla för att förlora mot lillebror. Men för mig är det inte det som matchen ska handla om i första hand, alltså vinna eller förlora, utan om att hockey är så förbannat roligt. Men visst, det kunde ha blivit en nästan hysterisk prestige kring det hela, om det dessutom blivit en tradition hade det blivit ännu mer status. Dessutom hade det kunnat fixa en del arrangemang omkring matchen också. Vi får se, än har jag inte gett upp hoppet.
Anledningen till att det blir fler 'slipsnissar' inom idrotten beror nog på att 'vanliga människor' är intresserad av att lägga allt mer pengar på idrotten i form av inträde, TV-kanal-prenumerationer, klubbprylar, hockeychips mm.
'Slipsnissarna' ser då med glädje på den växande källan till goda inkomster.
Men oj oj oj. Timrå är, har varit och kommer alltid att vara mer attraktivt. Detta är ju en löjlig diskussion. Låter som någon tappat sitt lördagsgodis i en vattenpöl. Hypotetiska diskussioner är inte särskilt mentalhygieniskt gynnande. Jag förstår inte resonemanget att å ena sidan skulle 3000 kommit ändå om man inte gett bort biljetter gratis och å andra sidan drivs S-vall hockey som ett företag. Vilka företag ger bort sina produkter som dessutom går sönder!
Ja, han har säkert chans att ta en plats! Hardy beskrev att inför förra säsongen var intresset stort att se bl.a Zäta i elitserien. Han menar att denna säsong inte har lika på förhand klara fixstjärnor.
Tidningen Hockey innehöll bl.a en intervju med Bäckman, det blir intressant att se hur Bäckman och Percy samarbetar. 1.88 år är snitt tiden coacherna haft i MIF.
För övrigt är skriver både Fagerlund och hockeyligans VD Hans Nyberg att pengar är centralt inom dagens idrott. Astronomiska övergångssummor.. Lovande är att man diskuterar hur man ska behålla fotfästet som folkrörelse när man blir mer kommersiella. Ord som " ishockeyn tenderar att närma sig industriell verksamhet i underhållningsbranchen" (skribentens ord)känns lite vämjeliga. Ett uppslag om "Poplaget Halmstad Hammers" befäster tanken.. Örnen blir nog kvar??! Hockey drar fler åskådare vid TV sändningar än fotbollen, men som folkrörelse med aktiva ligger man fortfarande efter. Challe kåserar kring möjligheten att inte skämma bort sina hockeyspelande barn som förälder. Och så sist men inte minst en kort intevju med Jimmy Uhlin.. Detta var ett kort referat om tidningen. Köp den!
Friskan: Fel av mig, jag skulle så klart ha definierat vad jag menar med vanligt folk. Vanligt folk för mig är människor ur den miljö jag själv växt upp i, nämligen lågutbildad arbetarklass. Det är det vanliga för mig, eller var i alla fall. Jag säger inte att man blir annorlunda eller underlig för att man tar på sig en kosym. Men nog är de jag kallar vanliga människor underrepresenterade i styrelserna.
Oraklet: Vore det inte för behovet av pengar för att driva verksamheten så borde all idrott vara gratis, liksom lokaltrafik. Och visst hade den fria entrén viss betydelse, men jag tror inte att någon som var helt ointresserad skulle gå bara för att det är gratis. Jag skulle inte gå och titta på golf ens om jag fick betalt, okej, nu övedrev jag lite, det beror på hur mycket betalt. Men det jag menar är att om nåt är skittråkigt så struntar jag i det. Golf är det. Och Radiohead för att få in en tå i den debatten också. Jag tror att det hade varit närmare 3 000 på matchen även om de fått betala. Jag menar, Timrå ökade sin publitillströmning högst avsevärt efter steget upp i Elitserien. Alla kan ju inte ha varit med på den gamla goda tiden.
HH: Tyvärr är det kostymmännen som styr idrotten. Så är det i Timrå, så är det i Sundsvall, så är det överallt, utom i Järpens IF och andra småföreningar. I Sundsvalls styrelse sitter det ett antal representanter för olika företag och inte fan står de på ståplats och skriker. Men det är där basen och grunden till all idrott finns, bland vanligt folk. Dock, det behövs ekonomer och jursiter för idrotten är inte längre den ideella folkrörelse den varit. Det har blivit för stora pengar. Tyvärr verkar de ha blivit lite för många av dem, alltså jurister och ekonomer och för lite vanligt folk i styrelserna.
Hady Nilsson säger till tidningen Hockey i en intervju följande.
Jörgen Jönsson är just nu enda elitseriespelaren i OS-truppen. Kommer det att bli fler? Det är svårt att svara på. Givetvis kommer NHL-spelarna att utgöra den största delen av vår OS-trupp.Men visst finns det aktuella elitseriespelare . Tar vi exempelvis spelare som Henrik Zetterberg och Kristroffer Ottosson så har de lagt en bra grund för att konkurrera om platserna.
Zäta i OS skulle ju inte vara dåligt det, men iofs så finns det spelare som kanske har bättre chans att komma med än Zäta. Men chansen finns ju som sagt, så vem vet??
Moverare : Att hela 3000 personer hittade ut till den matchen kan också bero på att det var fri entre för halva befolkningen i sundsvall ( läs kvinnor ).
Moverare: Som vanligt då, slipps nissarna med förstärkta byxbakar och en förmåga att inte höja stämmningen i Hallen ska ha förtur som vanligt,,,,Och vi vanliga drägg ska få stå och köa och har vi tur så får vi köpa en biljet,,,,Dåligt ser en överhängande risk för konflickter vid entren, då det är enda Derbyt ifall det skulle bli slutsålt,,,Men det är arragörens problem,,,hade dom haft förköp som brukligt så får man skylla sig själv om man inte fått en biljett.
HH: Det är bara sittpats som det är förköp, ståplats köps som vanligt direkt på plats.
För övrigt är det väl inte konstigt att det lag som ligger högst upp i serisystemet har störst publik. Skulle det vara tvärtom, att Sundsvall spelade i Elitserien skulle Tik få nöja sig med omkring 1 200 personer per match. Hur mycket folk drog Tik efter den förra sejouren i Eliten. I mitten av 80-talet alltså. Inte mycket. Inte kommer de lojala Sundsvallsupportrarna att överge sitt lag bara på grund av en eventuell derbyförlust i SCA-cupen. Trots allt drog den avgörande matchen om platsen till Superallsvenskan i vintras drygt 3 000 personer. Så intresset finns.
Att Timrå vinner SCA-cupen verkar ganska glasklart. Men kommer de klara av "spöket" från Umeå? Vad tänker Sundsvall på när de bjuder in de andra lagen? I och för sig så lockar knappast lag som Arboga, Tierp eller Piteå.
Skarin; Om DeRouville vaktar buren under söndagen så kommer vadet kännas dumt. Efter att ha sett DeRouville på isen och hört om 'nollorna' så verkar jag ligga illa till. In med Freddan mot SSK! 3-3 står jag fast med då.
Tänker inte penetrera detta ämne. Hittade en länk som kanske ger en mer kulturell prägel åt detta med straffslag. Som Freud sa; Hockey handlar inte om ett givande och tagande- den är av en mer aggressiv karaktär.
Blake Slåhan: Mycket man vill ha. Vart tror du pengarna ska komma ifrån? Är det rimligt att förvänta sig ett bättre lag än ifjol? När spelare som Hållander och Kapanen spelade på väldigt rabatterade löner.
Jimmy