Nu har ni ägnat åtskilligas veckor åt att diskutera en massa ointressanta omständigheter kring en föreslagen supportermatch som inte verkar bli av. Att ni inte vill vara med blir mer och mer uppenbart, för det har varit oerhört mycket snack och ingen verkstad alls. Vaddå inbjudan via supporterklubben? Är det förbjudet hos er att agera utan sanktion från styrelsen? Det verkar så. Det snackas och snackas, Kongo leker amatörpsykolog och den enda som verkar vilja nåt är actionleif, och för all del HH, men dem ignorerar ni totalt. Jag och Mats Edström håller i det här på vår sida och i vår naivitet tyckte vi att det var en bra idé att gå ut på er hemsida och informera och höra efter om eventuellt intresse. En mycket rakare och direktare väg än att gå via supporterklubbens styrelse. För det här är ett arrangemang av supportrar, inte styrelser. Om någon vill disutera formerna så sitter jag på plats 157 på södra läktaren under SCA-cupen.
Satte mig i bilen iklädd dom nypressade TIK-kortbrallorna och en stilig ny Timrå red eagles T-shirt, för att åka iväg på ytterligare ett stenhårt försäsongsträningspass för seriösa TIK-Bergslagare. Då dök dom bara upp! En ståtlig älgko med två kalvar. Plötsligt stod dom bara där på havreåkern precis vid vägkanten.
Ni ska ni veta att älgar är ovanliga här nere i södern.
Minst lika ovanliga som utsålda kattlådor.
Sist jag såg en älg var en tidig höst det året Timrå IK senare gick upp i elitserien. Jag stannade givetvis min TIK-röda ford vid vägkanten och vevade ner rutan.
Så stod vi bara där och såg på varandra.
På radion lirade Ramones "Sheena is a punk rocker" Jag drog upp volymen på nästan max. Älgarna stod kvar, men slutade tugga havre. Dom bara stod där och stirrade med förvånade ögon. Älgkon klippte lite med öronen. Jag funderade på om det var första gången dom hörde den låten...
Men dom stod kvar. Hela låten. Sedan var jag tvungen att åka vidare. Men visst är tecknen klockrena. Det måste bara bli en toppsäsong för vårt fina TIK. Så många älgar kan inte ha fel.
Hassebo: "Sheena is a punk rocker" måste vara med i årets låtprogram! Då är det fix och klart för slutspel.
Som Brynäsare är man speciellt glad över att han också spelade hos oss nämligen Lill-Strimma Svedberg, jag håller med tidigare inlägg om inbjudan till Sovjet.STORT
Vågar du ge dig till känna på lördag, Monsieur Dragon Kongo!? TIK-Löven kanske jag ger fan i, befarar en riktig skitmach som i sämsta fall avgörs av bärplockar´n från öst...
Kulltorp: *Skrattar* Din beskrivning kanske är närmare verkligheten än man vill tro...? Tror dock att derbyfighten kan sluta hur som helst, känner mig inte så säker på en Timrå-seger.
Madde: Man får naturligtvis räkna med att trumskinnet går sönder förr eller senare. Det kostar självklart en del att köpa nytt, men jag tror inte att det skulle vara så populärt om vi tog bort trumman.
dr Dängroth: I egenskap av lekman har jag sedan en tid varit djupt fascinerad och inte minst förundrad över A Moverare. Jag har haft förmånen att brevväxla med pat och har därigenom kunnat göra djupare analyser av dennes beteende. Ett ständigt återkommande sådant hos pat är förmågan att alltid byta ämne/slingra ut i sidospår motsvarande när pats åsikter/påståenden blir sönderargumenterade. Pat har vanföreställningar och hallucinationer, ser inlägg som inte finns, har svårt att tolka texter, och förstå ironi. Pat tror att han kan höra andras tankar. Pat har svårt att hålla den röda tråden.
Nej, visst kan det vara det. Jag var bara tvungen att påpeka det.
Finns det intresse att anta utmaningen så blir det ju av. Då kan det bli mer än prat. O m det finns intresse så sker väl inbjudan på ett tydligare sätt. Riktat till rätt personer med information om tanken med det hela, tider etc..
Skarin; Du sa det, inte jag! Med tanke på att jag hört Timråklacken under 22 matcher förra säsongen så har jag tydligen inte hört en "riktig" klack. Ska du behandla Timrås trumma såsom du behandlade GIF-trumman på Råsunda? Ta inte i så mycket, trumman är din vän, inte din fiende!
Dragkamp och ölhävning då? Det är väl något som brukar ske under SCA-cupen mellan lagens supportrar. Räcker inte det? Hur gick det sist? Har tyckt mig märka att våre käre Moverare på senaste tiden har som mönster att när det hettar till ibland på gb och argumenten för varför Timrå eller S-vall är bäst tryter, så kommer Moverare med samma reaktion varje gång- supportermatch! Han byter ämne helt enkelt. Dessutom låter det nästan på honom som att Timrå Supp.Klubb blivit officiellt inbjudna och inte vågar ställa upp!! Timrå suporterklubb är inte ett enda kompisgäng utan flera! Flera falanger och avdelningar s a s. Därför bör inbjudan ske officiellt. Tror också att intresset är högre hos lillebror, storebror har nya lekkamrater. Men Moverare är som alltid välkommen på vår gb liksom andra IFSH fans.
Jahapp, då var man tillbaks igen då i GB:n efter tillnyktring! Det blev ju lite mycket av den ädla varan i lördags för min del, blev ju helt "off" i knoppen o kommer av förklarliga skäl INTE ihåg så mycket! Ni KÄRA Timråsupporters som var där o såg mig "live" vet ju vad jag talar om! Jo just det ja för ni som undrar över hur det gick på mönstringen i torsdags så kan jag meddela att jag fick "Frisedel" p.g.a för låga teoretiska testvärden...*puh*! Lika bra det! För bäva månne Sveriges försvarsmakt om jag blivit inkallad! Nåja nog snackat om det! Nu ser vi fram emot SCA-Cupen nästa helg! Då blir det lugnt o städat för min del! Timrå vinner med 6-2 mot IF Björklöven!!! Robban "Dirty" Carlsson gör första målet!!!
säger som så då ... skulle man få lite backup av nån så kan jag ta tag i de ,,så att inte nån sitter å funderar å tycker de vaerka vara för mycket ansvar .. .. kom igen nu .. vi grejar de här ..
Madde: Det ska väl bli roligt för dej att höra hur en riktig klack låter, nu till elitseriestarten...;? Ett litet "smakprov" kommer vi i Timrå SK att bjuda på under SCA-Cupen. Förhoppningsvis. Trumman måste fixas i ordning oxå, tror jag...
Madde: HH är alltid snäll, så oroa dej inte he he,,,
Robban: Låna inte ut en TIK match tröja åt människan före SCA-cupen, hon ska bergis smyga in i Timrås bås och förgifta Phillipe, eller något, så inte han kan stå mot SSK
Johan!! håller fullständigt med!!! kissekatterna var uppe nosade för ett x-antal år sen o trodde dom var världsmästare!! o nu finns det skribenter som har fått hybris o tror att vägen är öppen ur katt lådan!! VÄLKOMEN till verklighet kattj....r!!
Ulf: Jag håller med dig vad gäller tiden för matchen. Däremot håller jag inte med dig vad gäller gamla profiler. Du uppkommer problemet. Vad är gammal profil, hur länge sedan var det han slutade och det vill jag slippa. Jag tror att det blir nog så intressant med enbart supportrar. Många kommer att ta matchen på mycket stort allvar.
Jag förslog för någon säsong sedan att vi skulle fixa en liknande match eller en ploj tillställning mellan A-lag och supportrar. Då var intresset svalt pg att ingen trodde att det skulle gå att ordna(skydd, rör m.m). Nu ser jag att det försök igen, vilket är kul. Jag tror däremot att typ ett möte jul och påsk är mer realistiskt då många enbart kan åka på "månskens rink" under vintrarna och vill säkert pröva stödhjulen innan en liknande tillställning. Sedan vore det väl skoj om varje lag tilläts låna in 1-3 gamla profiler som spelat i respektive klubb. SÅ får ni TIK SK att ta utmaning så kommer jag dyka upp till TIKs tryout med stödhjul och glatt humör. :-)
Moverare: Ja jag är med i Supporterklubben men jag känner inte en kotte i SK. Det skulle ju underlätta om jag åtminstone kände någon av alla de som är med i SK.
Sen så vet jag inte men jag är nog för ung också.
Till sist så tror jag inte jag ens får vara med eftersom jag har lagt av med hockeyn i år så jag har ju stått på is bara för några veckor sen.
Moverare : Jag håller med om att det är ett bra initiativ. Vidare tror jag också att det kan ge eller förstärka en "glimt i ögat relation" mellan de två supporterföreningarna vilket är bra för båda. dessutom håller jag med om att det är smidigare och bättre om någon utomstående person kan hålla i arrangemanget. Men jag tror att det skulle bli mer tyngd åt detta om det kunde spelas i samband med den enda drabbning som TIK och IFSH kommer att ha denna säsong, nämligen SCA cupen.
Oraklet: Du är som vanligt en pratkvarn som inte får mycket gjort. Se möjlighetrena istället för problemen och sluta fåna dig om du inte är intresserad. Har du svårt att ta att människor tar egna initiativ medan du bara sitter och pratar och pratar och pratar?
Knylan: Är du med i supporteklubben? Är du det så är du lika lämpad som någon annan att ta tag i supportermatchen.
Min tanke är att matchen ska spelas mellan supportar, inte nödvändigtvis de som står i klacken. Människor som känner för lagen helt enkelt.
Blake Slåhan: Här kommer en ström av killgissningar, häng med! Till att börja med så håller jag inte helt med om att backarna var för dåligt involverade i det offensiva, jag köper att vi har/hade för få poängbackar (lyckas Freij ... | Läs mer
Nu har ni ägnat åtskilligas veckor åt att diskutera en massa
ointressanta omständigheter kring en föreslagen supportermatch
som inte verkar bli av.
Att ni inte vill vara med blir mer och mer uppenbart, för det har varit
oerhört mycket snack och ingen verkstad alls.
Vaddå inbjudan via supporterklubben? Är det förbjudet hos er att
agera utan sanktion från styrelsen? Det verkar så.
Det snackas och snackas, Kongo leker amatörpsykolog och den
enda som verkar vilja nåt är actionleif, och för all del HH, men dem
ignorerar ni totalt.
Jag och Mats Edström håller i det här på vår sida och i vår naivitet
tyckte vi att det var en bra idé att gå ut på er hemsida och
informera och höra efter om eventuellt intresse. En mycket rakare
och direktare väg än att gå via supporterklubbens styrelse. För det
här är ett arrangemang av supportrar, inte styrelser.
Om någon vill disutera formerna så sitter jag på plats 157 på södra
läktaren under SCA-cupen.