1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598919 inlägg · 6213 ämnen
« · 7527 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supportermatchen
Smokey: Du måste vara världens äldste man.

Givetvis så ställer jag upp om det blir supportermatch.
Försök lägga matchen i mellandagarna. Då har man ytterligare en orsak att besöka vackra Medelpad och släkten där uppe. Får väl försöka låna ihop lite prylar.

Slängde faktiskt skrillorna i en soptunna runt 1885 efter ett märkligt brutalt benbrott i en bastuvarm Rocklundahall... (Trött kompisgäng som lirade rinkbandy)

Men jag fick upprättelse där i Rocklunda några år senare;-) Tack alla andra TIK.are som var där och hjälpte till.

Men visst kan jag tänka mig att gå på is för att försvara dom rödvita färgerna.

Im in!

Har snackat med Moverare nu, (Utan ovänskap) Om några vissentliga regler,,,,

För att det ska bli skoj och alla mer gämnbördiga, så ska vi inte ha med några A-Juniorer eller f-d A-lags spelare,,

Och Moverare gråter blod över Vetteranregeln som säger inga tacklingar, lite små knuffar kanske, och inga slagskott,,Hoppas han som är mer innsatt i den skriver lite mer om den,,senare,,

Spelare, vi skulle hafft några till så Messa actionleif, Ni kommer att bli förvånade över våra coatcher, bara det att dom vet inte om det själv,,,,,

Så Knylan, Smokey, El Maco, Marcus mfl, annmäl er nu så ska vi Dansa tango med Sundvalls fan runt jul,,,,,

30 40 50+ vad spelar det för roll,,,varför sitta och säga att jag kan inte, jag törs inte,,,Även HH kommer att göra bort sig och jag närmar mig 40 (vet ni det),,

ööh en sak till, ingen bröst värmare före match,,,,

Platts oklart än, men vi ska väl få ihop två lag först så det är väl viktigare, och sedan om det blir Timrå eller Gärdehov, eller kovlan eller månskensrinken i matfors,,löser sig,,,,

Jag förstår inte riktigt oron men jag är kanske lite naiv. Själv ställer jag upp för att försöka spela hockey (påstår inte att jag kan, nämligen).
Tror dessutom att dom flesta får fullt upp med "klara av" sig själva med allt vad balans och kombination klubba, puck och ett antal andra Bambis att undvika kollisioner med. Vi ska väl göra det här för skojs skull, inte för att förnedra oss själva?

Gällande reglerna förslår jag nolltollernas denna första match då ni nog skall känna efter om alla deltagare "klarar av" varandra. Visst sllt är på skoj, med det vore lite tråkigt om vi i efterhand får skämas för att varit för naiva. Vi är ju trots allt två supportergäng med en del historia emellan. Sedan finns det väl inget som säger att vi skapar en tradition och då efter tidigare erfarenheter "höjer" ribban.

Sv: Derbyt närmar sig
hur ser den ut ?

kan säga att vm går i sydkorea och japan tro ja eller ?? ... flaggan är ett snabbt ihopslängt schabrak .. hoppas den ser snygg ut på håll ... de e en såndär man hänger upp det här ..

Någon mer än jag och actionleffe som sytt egna flaggor?

actionleif: Är du redan klar med flaggan? Jävligt raskt jobbat men min gissning är at den inte är världens mest avancerade. Eller?

Sv: FBK - TIMRÅ LÖR 29 SEP
Jajamen, fotbolls-VM blire!

Resa från Stockholm till Karlstad kommer det också bli. TIK08 har skickat ut mail idag på eftermiddagen med intresseförfrågan och det har ramlat in en handfull anmälnigar direkt. Blir det fler än 25 så blir det stor Westinbuss - och fler än 25 kommer vi att vara! Så om Bo Wasa har kontakt med Löfbergs Lila Arena rekommenderar jag att göra upp om en Timråsektion direkt.

Själv är jag eventuellt i Krakow av alla ställen just den dagen... Men att det blir en full buss även utan mig är jag säker på.

Jag kan lova att hela tallen svajade när Sverige avgjorde den numera historiska VM-kval matchen.

Bra initiativ igen actionleif! Fler flaggor till folket.

Derbyt närmar sig
*puh* nu har jag sutte under hela kvalmatchen mellan turkiet och sverige å gjort en flagga .. en ful sådan .. men de spela f*n ingen roll tyckre jag .. hoppas fler förbereder sig på samma sätt nu inför derbyt ..

OK, jag lägger ned diskussionen efter att ha bemött the Mover och applåderar actionleif mfl. TIK are med civilkurage. Bravo. Anmäl er nu alla intresserade!!!!!

Är det sant att "Duelling banjos" spelas när kattorna kommer in på isen i konservburken.. f'låt Gärdehallen?

Bra att det blir av! Det jag menade Moverare var att Du lämnat otydlig information om spektaklet. TIK supporterklubb är inte en liten grupp människor där alla är du med varandra utanför arenan.
Därför är det svårt att veta vem som ska dra i det hela. Därför tar det längre tid att ordna något. Det är som att rikta en kallelse till Volvoägare. All vetenskap säger detsamma om löst sammansatta grupper som är stora.
Lillebror har större motivation, storebror har nya lekkamrater.
Men det är väl kul om några fortfarande tycker det är intressant med lillebror. Det är ju så lätt att glömma bort honom.
En fråga: Blir det ölhävning och dragkamp igen? Eller bangar IFSH?

jomenvisst :) nej men vi får väl se vad som kan göras iallfall ... spelar du mycket i december ??

actionleif:
Fan va kul det var när hela arrangemanget anpassades efter mig.

jo .. :) men då får vi väl se till så att de inte krockar

actionhjälte:
Jag har inte lovat nåt.
Är gärna med om det inte krockar med mina andra åtaganden vilket det sannolikt gör.

HH, Kongo. Vilka är ni? =)

De som är med nu är :
Actionleif, HH, Ulf, Berglund, Frella, Jimmy, Frasse, Jag, Hoppzan, Mr gambler, Kongo .. inte så erkända gb skribenter .. väntar på att ni mer kända hör av er ...

Jag är "tokpå" nog borde det bli en buss i från Timrå/Sundsvall

Det liksom dog av det här :) Kom igen nu alla Timrå eupportrar .. 30 år , 40 år 50 år . det spelar ingen roll .. visst ska du vara med i Supportermatchen

jag tror också att intresset är stort i TIK08. Vi diskuterar detta om Karlstad just nu.

Från TIK-Bergslagen kan Vi räkna med minst 5-6 personer. Kanske ännu fler.

Kan inte tänka mig att intresset i Stockholm är direkt litet heller. Ny hall och allt. Nog borde man kunna få till minst en buss...
TIK-Bergslagen borde kunna kliva av och på Stockholmsbussen i tex. Köping. (Vi betalar givetvis fullt pris ändå)

I stora drag handlar det om veteranregler med undantag för 5 minuter för slagsmål.
Dock tycker jag att det är oerhört viktigt att ingen går in med inställningen att köra över motståndare. Ingen ska behöva göra illa sig eller bli skadad.

Allt överdrivet hårt spel måste stävjas. Det ska vara roligt att vara med, inte farligt.

Vårt mål är att göra supportermatchen till en återkommande företeelse. Nåt att längta efter och se fram emot.

Knylan!!
Huring har jag spelat fotboll med!!
och redan då var man galen på honom!!
tjötade på domaren jämt(hehe) och
som hockey domare så har man många
gånger vilja strypt honom!! men på
sidan av rinken så är ´han en vanlig människa!!

mvh gud

Har pratat med Moverare (den riktiga) å fick reglerna här kommer dom lite ungefärligt framförda. Moverare får väl redigera sen .

Inga licenserade spelare får deltaga , sedan måsta man ha "haft skridskorna på hyllan" ett tag .. vi får se hur länge ..

Inga tacklingar på öppen is

Inget krav på Axelskydd m.m det viktigaste är benskydd, susp, Hjälm, handskar,

Inga Slagskott !

Inget aggresivt spel i övrigt ..

känner man någon i motståndar laget så kan man fajtas lite snällt med den personen utan matchstraff , straffet blir 5 minuter (som på tevespel) . Moverare eller HH får väl ändra/lägga till regler ..

Rakt upp i oralen: Nu har du HS grövsta nick lugnt...

okej !

Jag är mkt sugen på denna match, hoppas verkligen det blir av...

Just det och nästa är inte förrän 27 oktober ( Brynäs borta )så visst borde supp klubb satsa på den här, men som sagt man måste reservera biljetter redan nu, FBK - DIF är redan slutsåld !

Oralet: Jupp och den andra är Brynäs 27/10. Tror det var till den matchen det planerades att bli tåg.

Jag tror seriöst att det minst skulle kunna gå att ordna två busslaster faktiskt. Att många fått löningen nån dag innan gör ju inte saken sämre.

Instämmer .. det är väl också den första bortamatchen som spelas på en helg eller ?

Sv: Moverare
tro de ja med .. den riktiga var inte glad .. på de såklart

Vi åker 2 bilar, men tidigare för att hälsa på släkt o.s.v. men jag tror också att det borde gå att få ihop en busslast.
Ny hall plus lördagsmatch borde göra det hela möjligt.
51 mil är väl inte avsrkäckande heller.

hmmm... det tycks för närvarande fiinnas inte mindre än fyra (4) Moverare som registrerade medlemmar.. populärt namn det där ;-)

SK: En resa till Karlstad 29/9 tror jag skulle locka mycket folk inklusive mig. Det vore väldigt intressant att få se den nya hallen och dessutom brukar TIK spela ganska bra i Karlstad av förra säsongens matcher att dömma.

Någon fler än mig som känner att det vore intressant med en resa till Karlstad det där datumet? Det helt klart bästa är att det är på en lördag.

Nu finns det en B Moverare oxå....

FBK - TIMRÅ LÖR 29 SEP
TIK 08 & TIK 031 plus Bergslagen. Det börjar bli slut på ståplats och efter samtal med Färjestads Ishall vill de gärna nu veta om de skall bilda en egen sektion åt oss - annars får vi stå med FBK klacken.
El Maco - du kan väl ringa mig 060/198505 / Bo Wasa

:=D, okej ..

Oraklet: 157 var det.

Okej, så var det dags igen.

För någon månad sedan registrerade någon Anders Moverare som signatur, det var inte heller jag och i dag såg jag att någon kallade sig A Moverare, också det någon annan .
Jag ska göra som sist, nämligen be Marcus att han stoppar denne falske Moverare.

Den som undrar, om någon nu bryr sig kan alltid ringa mig på Dagbladet.
Eller varför inte kolla profilen.

Någon får väl gå och ta sig en titt på vem som verkligen sitter på plats 176 under SCA-cupen..

då skulle ju jag sätt en slant på att moverare är äkta stuff .. med tanka på att jag å HH fick hans nummer så att vi kunda snacka med han om supportermatchen ...

Det vimmlar ju av Moverare på den här Gästboken. Jag fick för en tid sedan ett brev från A Moverare som sa att jag inte skulle tro på den där Anders Moverare. Att det är A Moverare som är den rätta Moverare. Sedan när man börjar efterforska detta lite närmare finner man också en annan Moverare vid namn Moverare. Som i Gb nu hävdar sig vara den rätte Moverare. hmmm ..

Den som vill kan ju kontakta mig under sca cupen .. har en röd äkta matchtröja med nummer 6 på ryggen .. vi kan ju snacka lite då ..sen kommer jag troligtvis ha med mig en flagga som är ful som stryk .. en vit en med röda ränder .. (hemmagjord, den ser bra ut på avstånd)

A Moverare är inte jag. Alltså är det någon som använder mitt namn som inte borde. Det finns bara tre personer som heter A Moverare. Den ene är jag den andre är min kusin som är sex år gammal nummer tre är en lika gammal tremänning. Ingen av dem lär skriva på hemsidan.
Jag har kontaktat Marcus att få stopp på den falske.

Anders Moverare

Moverare
hmm .. nu är både A moverare och Moverare inloggad hmmmm

Pucken Madde:

Actionleif har tagit tag i saken,,,,,skulle vara kul om några älldre S-K söndags åkare anmälde sig med,, det är ju en kul grej, 30 40 50, år spelar roll då.

Bara att annmäla sig till Actionleif, så vis fasen ska vi få ihop ett lag,,,

Sv: Grattis HH
(Den falske) Moodymann:

För dig är jag en sjuk jävel, för de flesta andra är jag legenden DJ Hemp...

För mig är du en falsk profet...

« · 7527 · »