1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600104 inlägg · 6212 ämnen

Agera Nubben?

Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Känns som att man kunnat matcha junisar i det läget vi är i nu istället för att plocka in en glidare. Vi sitter trots allt i en rätt bra sits i serien och borde kunna kosta på oss att matcha tre egna juniorer per match och låta dem spela 6-8 min iaf. Brynäs matchade t ex Morin och Alcén rätt friskt under slutet av matchen ikväll, och då är ju ändå LHC et hyfsat hemmalag.

Leroy: Vadå ska de knyta ett rep kring honom och ta med han på en åktur?

Leroy:
Nubben kanske har tänkt byt ahonom mé Alexander Larsson/ S_T ??

Skarin: Absolut... Jag tror dock inte att du har fel, tyvärr.

Ambroo: Bra spelare kostar pengar och sådana är det inte gott om i Timrå. Det är den stora anledningen att Machulda är här. Förresten, Vladimir Machulda hade vunnit skytteligan i Timrå under fjolåret så han kommer nog att klara av att bredda truppen.

Sedan kan man ju undra om ni inte gråter lite väl mycket över spilld mjölk. Det här är inte det sista nyförvärvet.

Jari Kaski: grymt användarnamn. Var har du Risto Tuomi då?

Frella: 17.23 på Morin och 11.38 på Alcén.Morin fick spela rätt mycket boxplay när vi fick en backskada på Danne Johansson.Han är inte feg att satsa på junisar Borken.

El Maco: I rockärmen.

Frella: Helt klart. Det hade också gett oss tid till att verkligen hitta en förstärkning för jag tror knappast man plockar in ytterligare en forward utifrån. Näe det här rimmar illa och känns dessutom som ett hån mot våra junisar... Vad har de att tro på när man ser att man plockar hit en sån här kille?

Skarin: tja, är Machulda billig så är det bara en typisk panikvärvning. Då kan jag väl möjligtvis svälja det något, så vida han inte är SÅ dålig som jag befarar.
Men... är Machuldas pris ungefär runt genomsnittet i laget eller mer så är det en katastrofvärvning och ett hån mot alla ordinarie i laget som nu tjänar mindre pröjs än han.

Bissett19: Med tanke på hur matchen såg ut så fick han bingo.

RocknRolf2: Det låter som Timrå åkt ur Elitserien. Kamma till dig.

Jari Kaski: tror du verkligen Machulda hade producerat mest i Timrå ifjol om han varit här? Luleå ville ha bort honom tämligen snabbt

RocknRolf2: Med tanke på hur det såg ut i fjol så hade det inte varit omöjligt.

Ambroo: Det dröjer nog inte länge till innan vi får ytterliggare sakdor bland forwards. Att matcha Hedström nästan 30 min per match t ex blir rätt ohållbart det också. Just därför tror jag man vill ha in en forward till. Om nu inte Styf blir borta länge t ex. Skulle vi nånsin få tillbaka alla forwards så kanske vi kan lura på Mora Machulda...

Jari Kaski: Tss... Så du tror att Tenkrat hade varit gratis? Snacka går ju, men jag tror knappast att man väljer att sitta med 15 avlönade seniorforwards när allt kommer omkring. Det var ifjol det ja och han matchade med Bartecko som förmodligen är seriens bästa playmaker, men varför fick han inte nytt kontrakt med Luleå? Han har ju verkligen visat spetskvalitet i en riktig klassliga denna sässe... Ifol var ifjol... I år är vi ett absolut topplag och jag kan då inte förstå varför man värvar en fd om man har ambitionen att ligga kvar där.

Jari Kaski: Jo.

Och visst, jag vet att jag är en gnällig typ, men vafan Machulda? cmon!

Ambroo: Blir det en till forward gör ju detta att det blir ett helt annat scenario. Till det positiva givetvis. Det är mitt intryck av det här. Men då hamnar vi ju i ett läge med för många forwards efter jul.

RocknRolf2: Vad skulle ditt drag ha varit med alla skador. Vänta på att Tenkrat ev. kommer loss, snart ha halva juniorlaget på isen eller chansa.
Timrå har inte Färjestads budget utan en betydligt stramare som sääkerligen gick åt att värva stjärnor i höstas.
Det hade kunnat vara värre.
Han hade kunnat heta Blake Sloan.

Ambroo: Vi leder serien och allt är frid o fröjd, det känns som vi just nu skulle ligga på en 9 plats och de va typ 4 omg kvar herre gud.

Machulda är en bra kille som kommer bidra med mkt denna säsong får lira första nu med heddan och hahl sedan kommer han kliva ner i andra eller tredje så ingen harm done!

här är lite statestik, dessutom ligger machuldas dåtida lag på position nr 7 i den tjeckiska ligan.

tråkigt med statestiken är att killen har minus 3 i plus minus, (nu blir det gnäll) dock verkar det inte finnas ngn direkt målspruta i detta lag så 7 pinnar på 21 matcher är nog inte så dåligt i alla fall. Denna serie kanske är tajt och det görs inte så mkt mål svårt då att komma upp i statesitken..

men som sagt mins 3 i plus/minus :D

RocknRolf2: hockeysnacks Sverker Olofsson. Nubben gäst i studion,

RocknSverker2 rasar: *umeådialekt* Vladimir Machulda är svag i egen zon och har sett poängproduktionen gå ner. Är det den här typen av spelare som du tror Timråpubliken betalar entrepengar för att se?

Nubben: Vi har väl framförallt tänkt oss honom som en breddning av truppen med tanke på skadeläget och att våra forwards är hårt matchade. Det finns ett begränsat utbud på marknaden och vi tycker att vi vet vad vi får eftersom han var i Sverige ifjol.

RocknSverker2: Här väntar vi hockeysnackare på spelare ur Tjeckiska landslagets förstafemma, en allsvensk talangfull skyttekung eller åtminstone en spelare på gränsen till att ta plats i ett NHL-lag. Du kommer med en ordinär andra- tredjeformationsanfallare i slutet av sin karriär. Vill du inte Timrås bästa? Är det så? Är det så? Är det så?

Nubben: Jo men det finns bara ett begränsat spelare tillgängliga. Vi tycker det var bättre att agera snabbt och få in avlastning i laget men söker fortfarande spetsspelare.

RocknSverker2: Så du tror att Machulda ska ersätta inte bara Pärssinen utan även Wargh, Hallin och Carlsson! Det är ju helt orealistiskt! Vill du lura Timråsupportrarna? Är det så? Är det så? Är det så? Har inte hockeykonsumenterna i Timrå förtjänat bättre? Är det inte så? Va? Va?

Bissett19: Att jämföra med Österholm och Johanssons noll alltså. Då låg vi dessutom under med 3-0 inför tredje.

Jari Kaski: Så du menar att av alla spelare så är Machulda det bästa alternativet? Kanske bättre än Sloan, men fan inte mkt.
Budgeten kan väl inte vara några större problem när man tydligen var beredd att ge Tenkrat flerårskontrakt.

Skarin: jo men har vi sett nyllets påskrivt bekräftad på hemsidan NEJ!!!

Alltså ej gjord!

Han kanske försvinner i alla fall?????

Dock verkar vi vara skadebenägna i år och då är 15 forwards ett ypperligt ta :D

El Maco: Ha Ha! Humor på hög nivå!!!

El Maco: hahaha! :) och jag tycker ju också att Sverker gör ett bra jobb i Plus med sin påträngande attityd.

Men som sagt, besvikelsen kommer ju av att man snackat om att inte panikvärva osv. Se vad som händer lixom

Jari Kaski: Vi skall inte ha en grovjobbare, sådana kan vi låna från Katterna och Kovlan om vi behöver. Vi skall ha en sk. "spjutspetts" en typ ala Pärsinen.

Sådana växer inte på trän.
Vi har råd att avvakta 3-4 matcher och få e n "Riktig" spelare än att plocka in någon från gatan. Typ Dr. Sloans linement.

Tänk om vi ändå inte släppt Mandy, då hade vi haft back up så det räckt.

Denna länk visar statestiken för de forwards som spelare i det lag som ligger i toppen av den tjeckiska tabellen, inge direkta super poängs siffror här med.

Jag anser att 2mål 5 ass i den tjeckiska serien utifån statatisken inte är bra men inte heller ur kass.. den är Godkänd.

www.hokejcb.cz/stats.asp

Jari Kaski: Blake Sloan kunde åtminstone åka skridskor...

RocknRolf2:
I dag kanske han är det, men du kanske är bättre uppdaterad med din direktlänkt till agenternas enade skvallcentral, vad vet jag.
Att du ens tar upp Tenkrat så fattar väl vem som helst att det är lättare att skaka fram pengar till en landslagstjärna än till en spelare som Machulda.
Vänta med att döm ut honom innan du sett honom.

Frella: Kunde han?
Jag vet inte vilka kriterier du har när du bedömmer en duktig skridskoåkare. Men han uppfyllde inte en enda av mina.

Jari Kaski: lättare att skaka upp pengar för Tenkrat? eh pengarna till Tenkrat och till Machulda går väl ur samma pott?

Men ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag att Nubben var i Tjeckien i andra ärenden.. för Machuldas del är det ju bara att lyfta på telefon

RocknRolf2: Där är vi överens.

RocknRolf2: Machulda till Timrå. Panikvärvning eller breddning av truppen? En ren semantisk fråga?

lungan: Med tanke på att det krävs 6 mål och 6 assists för att komma på topp 40 i tjeckiska extraligan så vet jag inte om jag skulle kalla 2 mål och 5 assists för godkänt.

Paddan: Det delas inte ut några andra assist i tjeckiska ligan.

El Maco: jadu, time will tell

lungan: Kollar man in hela ligans statistik och inte bara ett lags så finner man Machulda på plats 101 i poängligan, föga imponerande.

Undrar om inte Machulda är den första av två tjeckiska värvningar. Nubben har alltid sagt att man bör ha två tjecker /slovaker annars är det lätt att dom inte trivs riktigt.
Nemecek gick ju alltid för sig själv när han var här. vad gäller Jindrich så vet jag inte hur han trivdes....

Då blir ju Machulda bara en breddvärvning och inte en spetsvärvning för den kanske kommer snart.

Men anser man att Machulda är tänkt att ersätta Pärssinen då blir man ju lite brydd....

Nedstående citat är taget ur LHF forum på svenska fans!

"Namn: Ruisma » Svara på inlägg
Sänt: 2006-11-16 20:20:17
Hur fan kan Kerman få spela ännu? Machulda är klasser bättre än finnen."

JO tack Luleå ratade Machulda för Kerman och alla vet hur bra kerman var förra året i rätt miljö Mora. Men nu med Lener i Båset är det bara skit med kerman?

Machulda kommer prestera bra i ett så pass fint gäng som Timrå!!!

Jag tror på honom och om han blir en flopp så får jag stå mitt kast men jag hoppas över allt annat att denn Tjeck nu ska vara nyttig för Timrå!

Teamreux: Jindrich var också en ensamvarg.

Teamreux: Vem vet kan dyka upp ngn till med inte omöjligt, "ingenting är omöjligt" som ordspråket siar!

Teamreux: Jindrich togs om hand på ett väldigt fint och gemytligt sätt av oss supportrar, eller av några supportrar egentligen.

Teamreux: så han är en kompisvärvning? Ett litet bete på den tjeckiska kroken? Tjavars...

Det är ingen i denna tråden som inser att Nubben har ett större hockeykunnande/värvningsöga än alla amatörer här?

Han har väl inte sitt jobb bara för att ...

Låt Machulda visa vad han går för INNAN ni dömer ut honom.

Steffe: Svar direkt:

1) Jodå
2) Nej
3) Instämmer. Men om än lätt repititivt tycker jag det varit en ganska intressant diskussion om dagens man.

El Maco: Jag vet för lite om Machulda, defenivspelare, boxplayspelare á la Robban med lite spetskvalitet eller offensiv forward. kanske nån annan amatör här inne vet svaret....

Som ersättare för Robban kanske han är helt OK...

Teamreux: finns en halv dags inlägg i ämnet, bara att läsa ikapp.

Sammanfattningsvis är han en besvikelse men kan kanske göra nytta och nubben vet nog vad han gör men det luktar panikvärvning. Typ.

Teamreux: Waltzing Machulda är dålig i det defensiva spelet. Desto bättre i anfallszonen där han har sina kvaliteter. Han är en målskytt. Han har åtminstone varit det en gång i tiden.

Teamreux: skända inte Robbans namn! Du har inte sett Machulda förstår jag. Eller så har du inte fattat hur vilket jobb Robban uträttar match efter match.

Förstår verkligen att man vill ha hit nån snabbt nu, men nog hade vi kunnat vänta liite längre än ta hit Machulda.

« · 786907 · »