1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Jag tror tvärtom än vad du gör.
Jag tror Riddarn tar 1:a spaden nu. Dessutom kommer han att ta steget fullt ut o verkligen hjälpa oss.
Men det är bara min känsla.

Kom ihåg min känsla för Lindbäck när alla gick bananas till en början härinne. Min känsla för målvakter är god :)

Jag hoppas för oss alla att jag inte behöver äta upp det.:)

Tycho: Om vi inte har åkt ur ES innan dess, vill säga.
Jag är orolig för det hemska scenariot.

RocknRolf2: Vi lever i den verklighet vi gör och tyvärr får vi betala för de värvningar som inte lyckats.
Vi får även framförallt betala för alla skador som varit under de senaste åren och rent krasst har vi inte mer pengar att röra oss med. Skadeårens nyförvärv kostade oss alla sparade pengar(tillsammans med finanskrisen).

Vi är både för få spelare på backsidan och har för få producerade spelare bland forwards. Den pengabudget som är detta år är troligen för låg för att det egentligen ska vara bra. Men jag anser att klubben är på rätt spår igen.

Stadga upp runt laget och satsa på hårt jobbande spelare. Spelare som kan sluta upp runt laget.
Det kommer vara tuffa 2-3 år men klarar vi oss igenom det kommer vi ut starkare. Vi provade att satsa med störst % andel av omsättningen på spelarbudgeten i hela ES och slutade 8, 8 samt 10 sista 3 säsongerna. Med miljonförluster som resultat. Det går inte att hålla på så mer år. Då kommer inte klubben att finnas.

2-3 hundår med bättre stab runt laget och ungdomsverksamheten så kommer vi åter igen att vara med och kämpa högre upp i tabellen.
Förhoppningsvis med en Arena i Sundsvall i planeringen...

Redigerad kommentar

Tycho: Då får man anpassa sig till det, eller helt enkelt jobba hårdare.

The great one: Tycker ändå att pp är betydligt bättre än i fjol. Nu kan de ju åtminstone transportera in pucken, och har någon form av uttänkt uppställning.
Sedan saknades den där sista biten med att spela sig hela vägen fram till mål, men det kommer väl med tiden förhoppningsvis.

RocknRolf2: Men om det inte finns någon ledig som vill till Timrå, som är ordinarie, för de pengar som finns?

Tycho: Det kan man absolut göra och det är sportchefernas jobb att lösa.

Timrå Icon: Riddarn kliver in och storspelar imorrn, bp skärps till och segern är vår!!

RocknRolf2: Då kan man fråga sig vem och till vilket pris?

Johnny Bravo: Ja det är ju sant förstås hehe! Annars tror jag mer på Jocke. Har gjort iallafall.....

Tycho: Tar du mig ordagrant så har det självklart någon betydelse hur man löser det. Annars kan vi väl skriva kontrakt med 8 junisbackar för ekonomins skull?

Man måste kunna lösa 8 ordinare, kontrakterade backar.

RocknRolf2: Vi skulle ha skrivit kontrakt med Patrik Edlund i så fall...

Tycho: Det har ingen betydelse hur man löser det, men man MÅSTE starta säsongen med full trupp. Gör man inte det så har man misslyckats. Har man 7 backar till seriestart så gör man någonting fel, det är helt omöjligt att bortförklara.

Redigerad kommentar

Hedström gör det bra igår. Många fina framspelningar, sätter även in några välriktade tacklingar. Tycker han är med o bidrar.

Vampola lika bra som förväntat.
Robinson mycket bra.

Högström behöver lära sig lite defensiv, men skönt att ha med en back som vågar göra en dragning och utmana.

Tycker att 5 mot 5 spelet är riktigt bra.

Det som däremot inte är bra, är PP och boxplay.

Perra måste skärpa till sig rejält här. Det är dags att ordna en renodlad pp-enhet. Vi har inte ett så starkt lag att vi kan rulla runt på samma folk i pp.

När vi spelar 5-4 vill jag ha inne följande:

Pärssinen, Vampola, Hedström

Pikkarainen, Robinson.

Ordnar vi inte detta kan vi stå på 0 poäng efter 3 omgångar.

RocknRolf2: Enkelt, det fanns bara 7 backar som Timrå ville ha och som ville till Timrå för de pengar som fanns tillgängliga.

Finns det inte pengar till ett kontrakt ska inte kontraktet skrivas.
Vill inte spelaren till Timrå kan vi inte heller värva honom. För jag gissar att du inte hade varit nöjd med vilket namn som helst.

Bergius: Vi måste börja se möjligheterna istället för problemen.
Jag tror mer på Riddarn.

Johnny Bravo: Tycker också Riddarn ska stå. Däremot så blir det kanske lite knepigt om vi även imorrn åker på en 5-6 baklängesmål. Då har vi två målvakter med självförtroende i botten. Står Lundström så har vi kanske Riddarn kvar till Växjö och en rimlig chans på poäng. Men min röst faller ändå som sagt på Riddarn. Hoppas att han gör en bättre match än vad Lundström gjorde igår och att vi kan bibehålla anfallsspelet från igår och även göra några mål.

Timrå Icon: Jag anser Riddarn ska stå.
Enbart för att han har en coolare hjälm.

TIK55: Är det 2004 eller 2011? Alla vet (utom du) vad Nubben gjorde på tjänsteresan i fråga.
2 sportchefer + 100 miljoner i omsättning + 6 månader försäsong = 7 backar istället för 8. Förklara gärna utfallet för mig som inte förstår.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Tycker att du ska hålla igen på det du skriver när du vad jag förstår inte kan någonting om hockey och runt omkring TIK. Det var inte så länge sedan Nubben var den bästa sportchefen och tog TIK till slutspel, sen kan jag inte fatta hur du vet vad Nubben gör på sina tjänsteresor. Vad gör du matchdagar o helger ? dricker sockerdricka och går i kyrkan ??? Tagga ner lite på dina " provocerade " inlägg............

RocknRolf2: Håller faktiskt med. Låt Jocke stå. Fixar han det växer självförtroendet och han kanske blommar ut. Annars vette fasen.....

Nu såg inte jag matchen igår, men lyssnade lite på radion. Gav dock upp hoppet vid 3-0, tyvärr.

Sett till skottstatistiken så spelade vi bra, vad tycker ni som såg matchen? Stod vi emot bra spelmäsigt? Var det bara målen som saknades liksom?

Vi gjorde ju ett mål åtminstone...

Bergius: Chans till revansch. Tar han inte chansen så kan vi lika gärna skeppa iväg honom. Har aldrig tyckt att han är en bra målvakt.

Rooster23: Utveckla hur du tänker då? Det mest rimliga är väl att Riddarn står imorgon. Lundström släpper in 5 kassar när vi har två lika bra/dåliga målvakter.

Jag tycker att Lundström ska stå i morgon också. Blir det tok då får Riddarn börja hemma.

hmm varför leder ni skytteligan, poängligan och assistligan? :)

Bara jag alltså som tyckte Jonte gjorde en bra match igår? Kanske mest framträdande i 3e?

Igår ville jag döda ett och annat. Det var tur att nätet fungerade dåligt i Hovet annars hade jag fullkomligen skämt ut mig här.

Idag är känslan: NJA! Det kan nog gå detta ändå. Vi har vunnit en bortapremiär sen vi gick upp (03/04 Leksand borta 2-5), visserligen har vi bara haft tre bortapremiärer men det är ändå något man kan ha i åtanke. BP var pinsamt. Jag har varit skeptisk till Bagarn sedan dag ett, han har tappat den orimligt höga graden av underkastelse som han innan levde på. Den åsikten kommer stå fast tills att han täcker sitt första skott. 

Det är sjukt att säga men Dahlroth kommer bli jävligt viktig i den här backbesättningen. Jag tror t.o.m att han kan utvecklas till en bra offensiv back framöver, lite pondus på det där så blir det bra. Kylig och pucksäker. Bara han blir frisk nu då men han kan ju inte bajsa vatten i många dagar till kan jag tycka. 

Mat Robinson kan bli en av seriens bästa offensiva backar, om han inte redan är det. Där förtjänar Linkan en välförtjänt klapp på huvudet. 

Ridderwall bör stå på imorrn. Hoppas han tar den chansen. 

Säkert nämnt men om Friberg fortsätter bränna så måste någon annan kanske spela med Vampola. Vampola är verkligen riktigt jävla bra.

Skarin: Trodde kedjeformationerna framgick, men ser i efterhand att jag i vanlig ordning mest hade random sköna ord staplade på varann.
Jag tänker mig dom två första någonting så här:

Pärssi-Vampola-Friberg

Murran-Hagos-Pikken

Klart och betart.

Johnny Bravo: Ja det lär inte bli någon Kolan-höst det här inte :)

RocknRolf2: Det är bara att ställa in sig på monsterpass efter monsterpass resten av säsongen.:)

Johnny Bravo: Det blev faktiskt ett aggropass på gymmet, hårdaste den här säsongen, men jag känner fortfarande överskottsenergi.

RocknRolf2: Blev det ingen träning igår?

Aggressionen o frustrationen är oförändrad märker jag.

jå1: Ja dem är redan försent ute och det finns det inga ursäkter för. Men visst är det härligt att vi satsar på flera kockar och betalar ut lön (eller socialbidrag?) till judas Nubben, mannen som numera kan ses som en av Sveriges sämsta sportchefer (om inte den sämsta?) och som förutom det gillar att backstabba och supa ner sig på tjänsteresor.

Provocerande? Ja att allt är sant är provocerande.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Hehe. Ska bli intressant att se hur de fyller upp 1a back platsen.

jå1: Jag föreslår att vi slår Freddan en pling för att göra samlingen av värdelösa sportchefer komplett.

TIK55: Mm, hade varit trevligt med Janne men det känns långdraget:p

jå1: Janne Niinimaa ???

RocknRolf2: Tydligen inte? Känns som att det börjar bli bråttom med sista backen nu om vi inte ska halka efter totalt i tabellen. Och det MÅSTE vara en grym back dessutom.

KORITFW: Minns inte, men jag vet att vi började den säsongen med full trupp. Den viktigaste frågan efter gårdagen är: räcker inte 6 månader och 100 miljoner i omsättning för att starta säsongen med 8 backar?

ÖstrandsNisse: Men det händer inte!!!! LALALALALALALA

Dags för Smokey att damma av lite Bergman igen.

Och Halonen blir nog borta ett tag...

Usch, hade en känsla av att något hämmade Timo. Jimmy ger följande betyg:

"Timo Pärssinen 1
- Spelade fram till något bra läge men jag saknade både fart och aggressivitet. Var den ende som inte lyckades få ett enda skott på mål i laget. Spelade ganska lite också. Ont?"

Huga.

Någon som vet hur skadefylld vår 02/03 säsong? vore ju lite aktuellt på ett sätt att veta nu inför denna säsong :)

Abron: Visst torskade vi premiären mot Luleå med 5-0 lock out-året?

Tycker ändå, trots resultatet, att Timrå spelade bra. Jag hade fötväntat mig en menlös massa offensivt som defensivt. Nu var det ju bara defensiven som var katastrofal. Målskyttet var väl i ärlighetens namn inte så jävla bra heller, men vi skapade en hel del. Vi förde också matchen - det tar vi med oss.

Med lite folk tillbaka, Hagos & Halonen, blir det säkert mer stabilt bakåt.

Risken finns dock, precis som Olle är inne på, att våra matcher ser ut så här framöver. Att vi är det spelförande laget som faller på individuella missar eller skitmål. Får verkligen hoppas att det var Fasth som gjorde Timrå usel och att det inte är (öhh, troligt?!) Timrås oförmåga som gjorde att målen uteblev.

Hursom så tror jag, om dom fortsätter att spela så här, att årets Timrå blir roligare att följa än fjolårets dito.

Så går det när fokusen inte är där den skall vara, ett måste nu är Timrå se över sin forechecking. Det är omodernt att spela med en fwd stående still i motståndarens egen zon, det måste sättas press tidigt annars kommer det fortsätta blåsa kallt i mittzon.

Det saknades en massa djäkla anamma i TIK, skärpt uppmärksamhet möjligen. Passningar kom på skridskor, eller bakom spelare. I egen zon blev vi flera gånger två på puck, och lugnet uteblev.

Fast i AIK, var bra? Tycker nog att de Timrå gjorde honom trygg, inte många höjdare från våra forwardars, men visst han spelade förtroende ingivande.

En lärka gör ingen sommar, den här matchen får hamnar i facket ”premiär match”. Nu är första matchen avklarad, bara å blicka framåt och hoppas att den nu inte är magsjuka eller nått annat som visade klasskillanden i den här matchen.

Modano: Om du går och lägger dig nu så blir det lördag snabbare...

Skarin: Hagos ???? skit det samma 10-15 poäng högst. Nä fan saknar spelare som Sanny som kunde käka pucken om det behövdes.

« · 1401099 · »