1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

1593675 · » Till forumet


Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: Ja hoppas MoDo inser detsamma och lämnar finrummet kommer hit också.
Som det är nu för dem så är det ungefär som att sitta med fleecetröja på Nobelfesten
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Att se bilderna från Haparanda får mig att älska att spela i den här serien. Fan vad äkta det är. Som Brunflo Ishall med nymålade väggar, typ.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Johan Strömwall i SSK blir den första tränare att få foten i årets Hockeyallsvenska.  
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
fredriko74: Gunno spela för en socialtjänstlön? Hehe...jodå, som sagt; drömma går ju. ;)
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: kan förstå honom, har sett helt okej ut på försäsongen. Personligen så tror jag nog mer på Emil Pettersson, har sett bra ut på försäsongen.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Kan inte Nordgren rita på om man erbjuder honom 30 lax i månaden. Drömma är tillåtet. :-)
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: Ja, en Didrik i Emil-generationen är en svarthingst bara det.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

dr-nix: För övrigt väldigt intressant att han plockar ut Didrik Strömberg av alla svarthingstar som potentiell genombrottsman. 

Att vi överhuvudtaget har en man med namnet Didrik i laget tycker jag är värt hela entrépengen. 

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Knylan: Den här säsongen av alla säsonger känns det extra meningslöst att läsa vad media har att säga om årets lag och hur bra det kommer att gå. Det kan sluta lite hur som helst.

Den där artikeln var i största del en intervju med Hult så den var intressant att läsa ändå.

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Dags för Hockeysveriges syning av vårt lilla lag. 
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: Men! Jag är glad att vi har ett lag!

Faktiskt och utan ironi. För så tänker jag mig min hockeyframtid de närmaste åren, att min lust ligger lite i träda. Nu är det nöd som gäller några säsonger. Hoppas att vi överlever i allsvenskan och att sötebrödsdagarna en dag är åter. Jag kan faktiskt känna lite tacksamhet över att öht kunna tänka så.

Roligt är det dock inte men vem fan har sagt att allt ska vara så roligt hela jävla tiden?
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
fredriko74: Jag kan inte ljuga för mig själv utan måste erkänna att jag inte delar många andras förväntansfulla pirr inför säsongen. Och det har inte det minsta att göra med serieskiftet utan uteslutande med att det känns som att det går att lägga karbonpapper på förväntningarna inför säsongen i år och de två-tre föregående.

Förutom att lägre serie innebär minst en nivå ner kvalitativt på varje lagdel. Vi hade ett profillöst lag elitserien och nu har vi ett profillöst lag i allsvenskan. Jag såg inte vilka som skulle göra poängen i es i fjol och jag ser inte vilka som ska göra poängen i as i år.

Hade vi däremot haft ett lag som åtminstone haft en liten reell chans att utmana i toppen av AS hade jag varit rejält pepp. Nån jävla hockeybilaga har jag inte ens tittat åt och det var många år sedan jag inte införskaffade båda dessa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
fredriko74: Skapar rubriker , blir vägvinnande, börjar fladdra skulle det stå. 
T9 levererar inte idag

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: Jodå, det har sagts.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

fredriko74:Ja, må dom alla lysa med sin närvaro.

Amen to that:-}

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: Exakt så enkelt är det. Därför jag tror att 1-2 förvärv som ska lite rubriker med mål, eller en spelstil som visar sig vi vägvinnande för laget ja då kommer folket. Jag tror att om man vördar fladdra 8-10 i tabellen efter säg 20 omgångar, då ska man nog vara glad om det är 2000 på matcherna. Tycker det är lite falsk marknadsföring av Nubben att ge löftet om spets in gentemot de som köpt sittplats i hopp som har hoppet därmed om en god placering.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Frella: Halvtaskiga försäsongsresultat samt icke infriade löften om förstärkningar lär ju gå hand i hand med folks intresse av att engagera sig i Timrå IK. Det är en svår, för att inte säga omöjlig ekvation det här. För hur gärna man önskar motsatsen så är andelen "köpa för att stötta"-supportrar för få runt Timrå.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Bragd-Birger: Har det sagts? Bisarrt uttalande isf.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: Alternativet är väl att Ogge får ge plats åt någon annan tilltänkt spetsvärvning om inte try-outkontraktet förlängs. Tror inte vi får Ogge plus en till i dagsläget. Försäljningen lär väl inte gått så bra som förväntat den här tiden så nu är vi i skiten igen typ.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: Nubben har ju en liten tendens att lova lite mer än han håller. Själv är jag nyfiken på om vi verkligen kommer ha en 'minst lika bra förstafemma som vi hade i elitserien'.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Knylan: Ja exakt så är det nog. Jag tror du slog huvudet ganska rejält på spiken där

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

fredriko74: Det har nog hänt en hel del på två månader. Det ligger Nubben till last att han sa så då. 

Man skulle nog för enkelhetens skull kunna påstå att orsaken till att man inte värvar helt och hållet beror på att det helt enkelt inte finns några pengar att värva för. Och när egentligen det enda vi ska få ut av den här säsongen på förhand är att få se Timrå IK existera även säsongen 14/15 så har jag svårt att se att man jobbar stenhårt för en "spetsvärvning" redan inför säsongsstart. 

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: Mm, känner till den informationen. Men för 2 månader gick han ut och sa att "vi ska ha in 1 ev 2 forwards till som går in på en 1a - 2a lina. Det man vill ska ske bara, jag inser det ekonomiska läget men, spetsvärvärvning/ar kan vara tungan på vågen. Om man håller sig inom de ekonomiska ramarna som jag förutspådde man hade iom han skickade ut löftet för 2 mån sedan. Det kommer att kosta mer om man förlorar matcher och publiken lyser med sin närvaro. 
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
fredriko74: Han har sagt att han inte har nån brådska, pengarna hanteras varsamt nu. Antar att man börjar serien med nuvarande trupp och ser vartåt det lutar efter några omgångar. Öppnar vi starkt lär nyförvärv dröja och det motsatta om det ser sämre ut. Nubben har ju även flaggat för att det kan bli ytterligare en ungtupp som flyttas upp ist f nyförvärv.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
När presenterar Nubben de/den sista forwardsvärvningen, vore ju bra om det sker innan jul! Infria löftet nu och leverera, det kan finansieras med att 200-300 extra kommer på matcherna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Timrå Icon: hen kan hålla sig länge verkar det som, respekt!
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: Ja och själv sitter jag och funderar på vem den där Fredag är som hon pratar om...?
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
zita: Vad olika man är, själv känner jag hur klumpen i magen växer sig allt större....
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Lacka_64: Ja det ska bli intressant att se hur det ser ut mot förmodat topp AS-motstånd
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Längtar till fredag så vi får se vad pojkarna mäktar med mot Västerås. Tar plats i klacken och gör vad jag kan. Tikare i med och motgång, nu jävlar kör vi.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Pirret börjar infinna sig...kom fredag kom.

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
hubbenorlen: MrMadhawk har fått jobb hos Expressen. Det sätter sig på omdömet direkt.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Vargher85: Det fanns ju en hel del läsvärt i ämnet här!
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Dream Team: En hel del tunga namn har lämnat, samtidigt som ersättarna inte imponerar särskilt mycket (i varje fall inte på papperet). Sedan har jag hört att de har haft skadebekymmer under försäsongen och att några av de etablerade spelarna kan bli borta ett tag.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Vargher85: BIK Karlskoga tipppas av de flesta få det jobbigt och rankas lågt ner, t.o.m efter oss nånstans. Kvalseriespel förrförra säsongen och utslagna på målsnöret av Örebro på väg dit ifjol. Har de tappat massor av spelare eller vad beror det på? 
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

hubbenorlen: Trist, för experterna har alltid rätt...

MrMadhawk hade fjolårets superjumbo Karlskrona på niondeplats, vilket får mig att undra om det är favoritlaget. Själv är jag övertygad om att de får slåss som djur för att undvika kval.

Tilltron till Djurgården förvånar mig också. Visst, man har imponerat på försäsongen, men det betyder inte nödvändigtvis att det kommer att bli samma visa när serien drar igång. Jag är inte heller övertygad om att topptippade lag som Rögle och Västerås kommer att gå som tåget (möjligen då SJ). Tvärtom tror jag att det kan bli en riktigt tuff allsvenska i år.

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Roligt att se att draget och humorn finns kvar på denna sida, degraderingen till trots. Hade förvisso inte väntat mig något annat heller. I vanlig ordning kommer jag att ligga lågt med denna sport långt in på säsongen. Visst följer man laget och resultaten, men det verkliga engagemanget lär inträda först efter att fotbollsäsongen har gått i träda. Förväntar mig ett Timrå IK som får slåss på undre tabellhalvan 2013/2014, dock ej nödvändigtvis i det absoluta bottenträsket. Det allsvenska kontraktet ska väl ändå kunna bärgas, i annat fall blir man allt lite besviken. Come on Tikers, Let's rock!
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
hubbenorlen: Då slipper i ju kval iaf, *sigh*
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
hubbenorlen: Han kanske inte har tänkt på att vi bytt serie...?
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
mikenomad: MrMadhawk tippar oss som elva. Det är väl ändå lite väl långt ner?
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
kraft: Läste igen och såg att du skrivit "till dåtidens div 2". Missade det, sorry.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Vargher85: 2 är godkänd och det är vad jag tycker backsidan är. Men sån här betygsättning blir ju alltid godtycklig, det handlar hela tiden om "i relation till vad?" Mina siffror är i relation till hur Dragskott betygsatt i övrigt. Skulle jag göra en helt egen betygsättning av alla AS-lag och deras olika lagdelar skulle nog siffrorna se lite annorlunda ut kanske.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

mikenomad: Är backsidan bara en tvåa? När man jämför med övriga lag i Allsvenskan så tycker jag att den håller en bra nivå. Samtidigt så finns det frågetecken. Bergman tycker jag har visat kapacitet och trion Westin, Carlsson och Persson är alla spelare som klarar sig bra även högre upp i seriesystemet.

Frågetecknen finns för Moe, Stenqvist och bredde. Moe har många tunga säsonger bakom sig och Stenqvist har haft skadebekymmer. Helst skulle jag vilja att frågetecknen förvandlades till utropstecken, men det kan vara en orealistisk önskan. Däremot så måste båda visa att de hör hemma på allsvensk nivå, annars kan Timrå få försvarsbekymmer.

Visst, det finns några unga backar som säkerligen är benägna att ta en plats. Men med tanke på deras bristande rutin så kan man inte kräva av dem att de ska vara redo att kastas rakt in i hetluften.

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men det hade känts bra att ha haft Dahlroth kvar i laget. Inte för att jag tillhör hans största fans, men då hade backsidan känts bredare och mindre skadekänslig.

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
kraft: Dåvarande div 1 antar jag att du menar. Nä, det var man nog kanske aldrig särskilt orolig över. Men det går inte att jämföra då och nu annat än namnen. Nuvarande div 1 är väl snarlik dåvarande div 1 i attraktion och kvalité. Inte sämre iaf.

Ovanför är inte mycket likt, AS har inga likheter med dåtidens andraliga. Vi har idag två högstaligor kan man säga, två proffsligor. Båda röner, med Svenska mått, ett enormt mediaintresse. SHL är naturligtvis storebror men AS är den kaxiga, obstinata lillebrorsan. Charmig och svår att ogilla, SHL kan ibland däremot bli lite väl korrekt och gråtrist.

Kontentan är i vilket fall att konkurrensen bland hockeyklubbar på elitnivå är idag så ohyggligt mycket större än för 15-20 år sen. Det är så många fler som trots avsaknad av spel i högstaligan ändå har skaffat sig anor och anseende och bedriver en proffisionell verksamhet.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Dream Team:Helt rätt ,det har varit många säsonger man inte hoppat högt av.

Ett år var Sollefteå bättre så visst mins man det,men det jag menar är att rädslan för att åka till dåtidens division 2 ,i min bok aldrig existerat....Men NU vet ifan???

Vill så gärna säga att vi "kan" komma sjua ,men då får jag ta en klunk av år av lagrat gräsklipparbränsele..

Och ingen blir mer glad en jag om jag har så fel!! två sittplatser inköpta iaf..

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Vargher85: Exakt vad jag kände, både vad gäller omdöme och betygsättning. På våra lagdelar skulle jag betygsätta 3-2-3. Blir sista forwardsvärvningen till belåtenhet kan det bli 3-2-4.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
Smokey: LOL, som kidsen säger
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014
När jag skriver Modano i min mobiltelefon, då vill den ändra till missbildning.
Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

kraft: Du har alltså varit med ända från början? Wow... gammal som gatan.

Jag ska inte märka ord utan i sak håller jag förstås med dig. Jag var med under hela den långa vägen tillbaka från 1982 till 2000 och lite i perspektiv kändes det ärligt talat helt nattsvart väldigt ofta där och då. Även om vi faktiskt bara missade minst en playoffplats vid ett enda tillfälle under alla dessa år så var vi aldrig någonsin i närheten av ett avancemang till elitserien. När ska man få uppleva det igen?

Kommentera

Sv: Allsvenskan 2013/2014

mikenomad: Vettiga åsikter i mina ögon. Tycker att forwardsidan rankas väl högt - jag tycker att det behövs åtminstone en spelare till av hög kaliber för att en fyra på en femgradig skala ska kännas befogad.

Samtidigt kan jag tycka att en två av fem på målvaktssidan känns lite snålt. Jag kan köpa resonemanget som förs, men tycker att de förtjänar ett högre betyg - det är trots allt Allsvenskan det rör sig om.

Kommentera

1593675 · »