Knylan: Tror bara det är Intersport i stan som säljer TIK-prylar förutom Arenashopen.... och då finns dom dåligt skyltade i nåt hörn i butiken. Väldigt pinsamt att det ska vara så svårt att hitta souvenirer i denna stad, i andra städer hittar man ju supporterprylar överrallt men TIK kanske inte är intresserade av att marknadsföra sitt varumärke?..... i annat fall.... BAKLÄXA MARKNADSAVDELNINGEN!!!
Knylan: Ja jag tycker att det är för dyrt med 50spänn för en ljummen folköl i plasmugg,och det tror jag rätt många håller med mig om.har inget problem med köpa souvenirer av timråik det går ju en del pengar till laget.kan ju vara så ochså när jag inte bor däruppe längre så blir det viktigare med souvenirer,alltså att visa vilket lag man har sitt hjärta hos.har ni försökt att uppvakta ansvariga för souvenirer att bättra på utbudet,jag håller med dig att det är dåligt utbud,kunde vara mycket bättre.
orion: Detta har inget med inlägget att göra. jag ska upp till sundsvall en vecka mellan den 17:juli-23juli var har dom bäst utbud av souvenirer och har dom öppet då.ny säsong lite nytt måste man ju ha.snälla nån som vet tack på förhand.
Nån som vet (ja, verkligen apropå ingenting) huruvida Aftonbladet tänker aplicera sin Zoom-teknik på årets elitserie också? Eller är det något som helt är förbehållet allsvenskan?
Vore ju onekligen intressant att använda samma sorts teknik på en hockeymatch. Något modifierad givetvis.
Eh, nog är det väl barpersonalen som borde vara mest missnöjd? Som någon skrev här tidigare lämnar man ju alltid mynten som dricks.. Kostar ölen 40 kr = 10 kr dricks.. 45 kr = 5 kr i dricks.. Kostar den 50 kr så lär man ju stå och dribbla med en hundralapp - och jag skall vara riktigt på lyset för att lämna 50 kr i dricks för en ljummen öl i plastglas..
Captain Crash: de tog 50kr här i Kiruna och jag lovar att strax före stängning (0300) så fanns det inte en plastflaska pilsner att köpa. Det var slut i öltältena. De hade tre stora tält.
Fast nog tycker jag som du med flera att man kan gå ner till 40 men folk köper ju ändå samt att de slipper växeln på 10kr på en femtilapp eller 60 på en hundring.
Knylan: Ok jag håller med dig om det du skriver.Men jag tycker att kommunen kunde sponsra lite det ska ju vara en folkfest.Jag har väl råd om jag skulle vilja,men det finns nog rätt många som inte har råd.
fighter: Det känns som att det är svårt att förvänta sig förstklassig öl med tanke på omständigheterna med tält osv. Dom vanliga krogarna är fortfarande öppna, som tex Svenssons och Coppers.
Entrébiljetten har väl kostat samma summa i många år nu, och går givetvis inte att anpassa till vilka band du gillar. Det kostar att arrangera sånt här, priset är ju likvärdigt på andra stadsfestivaler. Gävle Cityfest är ju gratis, men då kan man ju inte erbjuda mer än 1-2 etablerade artister oftast.
Sen går det ju givetvis att diskutera varför vissa bokningar ens görs, speciellt när man 20-årsjubilerar. Men Gatufesten är fortfarande en folkfest, och inte en musikfest. Så har det alltid varit. Och det funkar, det dyker upp tusentals svennebanan för att se Highway Stars och Martin Stenmarck. Vill man se något nytt och fräscht så ska man ju dra sig mot Stationsscenen och Norra scenen. Jag brukar iofs sällan se mer än 1-2 spelningar varje år, mycket på grund av fylla. Men vill man se något av det mest avancerade man sett i dödsmetall-väg så ska man se Soreption på onsdag, 21.00.
The Palm: Hagos är ingen yttervinge som Tenkrat utan en typisk center dessutom lite långsam på skridskorna..dock fysiskt stark..men nej Vi har Erik Andersson som 4:e center han kommer att bli bra och vi behöver verkligen istä'llet en rapp Rigtare o målgörare som Tenkrat där som målgörare var Hagos inte heller så vass.
Bara att hålla tummarna att dom,, NHL låter P. T stanna i Tik..
Priset på inträdet är det enda jag är emot. Priset på öl, spelar egentligen ingen roll om den kostar 40, 45 eller 50 kr. Den där femman/tian lämnar man alltid ändå så kostnaden blir densamma. Fast man känner sig ju mindre lurad om man betalar bara 40 iof..
Kerstin_k: Ok hoppas du eller ni får kul.ps stoppa ner en fickplunta i handväskan eller nåt.Jag kommer upp och hälsar på om 2veckor men då blir det mest fiske,och garanterat ett besök i timrås souvenirshop,måste ju ha lite nytt inför nästa säsong,som jag framemot med tillförsikt.men först ska vi ha lite sommar.
fighter: det som är förjävligt är att man inte får någon valuta för pengarna. Man betalar för att se Sveriges musikelit som man lika gärna kan lyssna på via RIX, att man sedan får urvattnade öl när man lägger ut 50 spänn gör ju saken ytterligare bättre.
Om jag tänker gå..? Ja, jo... Nån dag blir det säkert. :/
Kerstin_k: Ok då är jag felinformerad,det var nån som sa att det var gratis på storsjöyran,göteborgskalaset är gratis det är jag 100% säker på.Men ni förstår vart jag vill komma,det är förjävligt att det ska vara så jävla dyrt, jag är säker på om man sänker priserna så säljer man mer,och får in mer pengar.Nu sitter ju folk hemma istället.
Per HApps: Nej jag vet att det är ett privat bolag som arrangerar.Men det är väl kommunen som ger tillstånd,vad jag menar det ska ju vara en folkfest för dom som bor i sundsvall med omnejd alla ska kunna gå, jag är ganska säker på att väldigt många inte har råd.Därför menar jag att kommunen kan gå in och sponsra.dom flesta städer i sverige har sin sommarfest,och jag vet att vissa inte tar en spänn i inträde just pga att det ska vara en fest för folket.vad jag vet så är det gratis i östersund,göteborg mfl.
Sammanfattning: Nya icingregeln känns helt ok faktiskt. Att laget som slagit icingen inte får byta känns också lockande (kommer gynna Timrå). Lagen måste helt enkelt bli bättre på att dumpa pucken ur egen zon likt spelarna i NHL. Det är faktiskt en konst att kuna flippa ut pucken, eller lägga den så pass löst att den inte glider över förlängda mållinjen.
Skrota allsvenskan? Nja, det känns tråkigt. Elitserielagens ångestladdade kamp för överlevnad är alltid lika rolig att titta på (ej uppleva dock!).
Gatufesten? Arrangeras av ett bolag (se dagens Dagblad). VD Roger Malmgren är fortfarande jättenöjd att Gatufesten lyckats få till en "exklusiv spelning" men Highway Stars. Gatufesten är faktiskt den ända spelningen man gör i år.. Känns faktiskt inte som någon slump och ett säkert varningstecken på att Gatufesten inte borde boka dem.
Fråga; Om (vilket nu verkar ganska långsökt) Tenkrat skulle dra till NHL istället för Timrå - skulle Hagos då vara en lämplig värvning istället? Är det någon som har koll på hans utveckling på andra sidan Atlanten? Å är inte Hagos lite mer åt centerhållet? I min värld slår Hagos inte ut Hahl eller Regin. Johan Andersson och Hagos (som jag minns honom) känns ganska jämnstarka. Synpunkter?
actionleif: Detta har inget med ditt inlägg att göra.Kände bara att jag ville skriva ett par rader om gatufesten.jag är glad att jag inta bor kvar däruppe,jag tycker synd om er.Vafaan 340kr i inträde 50kr för en öl i plastmugg! det är förjävligt,hoppas många bojkottar skiten,det ska ju vara en fest för folket,inte många som har råd att ta med sin familj dit.Det är ynkligt av kommunen.
...så kan man skåda en stolt nybliven pappa (och mamma förståss) i dagens ST, avd. nyfödda. Hoppas synen på föräldraskapet och att vara nybliven förälder är lika humant "over there" som här hemma...
T T: Titta på hans ålder när han debuterade för klubben. Att han sedan lämnade klubben som 21-åring när han inte kom längre kanske inte är någon överraskning. Även om det A-lag Timrå ställde på benen på den tiden knappast var så högklassigt, så fattdes det nog ändå något för att han riktigt skulle ta klivet in.
Dream Team: Endast tio matcher på tre säsonger, kan det stämma?
50000 är man väl garanterad redan när man har skrapat fram tv-apparaterna. Det kan inte vara helt lätt att försöka se nöjd ut i tv-studion när man inte har lyckats att förbättra den summan.
Tenkrat inleder i moderklubben Hinner inte det senaste Timrå-förvärvet Petr Tenkrat få något NHL-kontrakt i sommar, så kommer forwarden att inleda den kommande säsongen i sin tjeckiska moderklubb Kladno - innan han ansluter till elitseriespel med Timrå den 20 oktober.
Det blir i så fall comeback i Kladno för den 30-årige Tenkrat - som spelade A-lagshockey i klubben mellan 1995-99, men som då aldrig tillhörde de riktigt stora stjärnora i laget.
- Jag är nöjd med kontraktet med Timrå och Sverige är en bra liga att spela i. Dessutom är det kul att få möjlighet att spela i Kladno nu också, säger Tenkrat till klubbens hemsida.
Då Petr Tenkrat senast spelade i klubben under 90-talet, kryllade det av unga profiler som Tomas Kaberle, Tomas Plekanec och Marek Zidlicky. Numera domineras Kladno-truppen av veteraner som de gamla AIK-stjärnorna Pavel Patera och Martin Prochazska.
Hahl Bundy: Jo jag har tänkt sammalunda men vi kan väl inte få allt pga. kostnaderna ..men det känns som en väldigt bra trupp i år och kanske Sebastian nu får chansen till att utvecklas genom att chansen till speltid bör vara god då ett par av våra backar brukar ha efterhängsna skadeproblem.
Skulle gärna se Sebastian o även Moe i par med då Sanny el. Kimmo Lotvonen så att de får någon klippa bredvid sig.. Martinen med Robin J. och Styf med Kokko..
Styf förresten som är en stark o smidig brottare o bra på det fysiska spelet skulle jag vilja se mer direktskott ifrån han är ju en osjälvisk lojal lagspelare men skulle kunna våga ta lite mer avslut själv i år med sin högerbössa..
Hej Redax, här är jag. Men jag vet inte vad jag ska reagera på. Det var väl inte bilden på Oscar Sundh du menade? Jag tycker inte alls Pihl är speciellt lik Sundh där, om det nu var det du menade?
På tal om Pihl så tror jag absolut han kommer får problem med de nya reglerna när det gäller hakningar o dyligt. Han hade redan förrförra säsongen problem likt dessa. Nu kommer det bli än värre. Jag är tämligen säker på att han vinner utvisningsligan och absolut bombsäker på han kommer ha flest tvåminutersutvisningar i elitserien.
Pihl var rätt poppis när han spelade i MoDo, dock hade han då fortfarande problem med skridskoåkningen, speciellt kommer jag ihåg när han ramlade precis när han skulle vända från frammåt till bakåt på den egna blå. Det resulterade i att FBK:aren kom fri och gjorde mål. Jag tror att det var i en av våra finalserier.
Annars är Pihl också en fena på open ice. Jag gissar att fler än en spelare får kliva av isen efter att ha träffats av en "mörsare" i mittzonen från Pihl.
Born from the harmonious combination of apple juice and Calvados, Pommeau de Normandie blazes like autumn in the "Pays d'Auge".The sweetness of the apples and Calvados aged in oak casks makes Pommeau de Normandie an original aperitif drink and an excellent accompaniment for desserts. Served well chilled, it will make you appreciate the tradition of the Calvados Château du Breuil.
JimmyH: Det finns några spelare i Timrå som ser lite utmärglade ut, men huruvida någon av dessa är sprutnarkomaner vet nog du bättre än jag. Dessa spelare korrelerarar för övrigt delvis med killar i laget som har en sverigedemokratiskt inspirerad frisyr. Plocka ner lagfotot från nattduksbordet och räkna själv.
Tror bara det är Intersport i stan som säljer TIK-prylar förutom Arenashopen.... och då finns dom dåligt skyltade i nåt hörn i butiken.
Väldigt pinsamt att det ska vara så svårt att hitta souvenirer i denna stad, i andra städer hittar man ju supporterprylar överrallt men TIK kanske inte är intresserade av att marknadsföra sitt varumärke?..... i annat fall.... BAKLÄXA MARKNADSAVDELNINGEN!!!