1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Icing-Ove:

Nopp..TIMRÅ IK kommer att ha -15p efter några omgångar..

Vi är så jävla dåliga så vi får starta om i 3:an efter omgång 10 eller så får laget träna med era junisar om eran Ecke pecke päron pung tillåter det..

Allt medans du och din vänner ifrån stället gud glömde ställer in er för ännu en Guldsäsong..

Grattis redan nu till Sm Guldet 2007/2008

gud: Inte behöver du väl gratulera dig själv, eller?

Paddan:

Som lärare du är så hoppas jag verkligen att du kan läsa för elevernas skull..Eller??

gud: Nepp, jag har aldrig kunnat läsa. Jag tolkar allting via Christer Jonassons och Virus matchrapporteringar. Med andra ord: Grattis Timrå IK till SM-guldet säsongen 2007-2008

Paddan:

Ditt skrälle..
Att du refererar till två mooooodoooiter som är både blinda och inte kan läsa förstår jag..Men att tolka mitt inlägg som att jag grattade mitt lag till något som omöjligt förstår jag dock inte..

gud: Äh, jag trodde ju att du med "stället som gud glömde" menade Timrå. Mitt fel, du menade givetvis Gävle.

Paddan:

Haha..Du är en mycket störd man..;)

gud:
Fan för Ove Molin och hans forntida och framtida SM-guld, hur fan kan man heta Ove förresten? Brynäs mot resten av Sverige!!!!

Icing-Ove:

Du verkar vara ännu mer störd..

wap.hockeysnack.com
Offside-Sven: Inte nog att du bor i en anrik statsdel i Gävle. I morgon kväll efter matchen i Uppsala kommer två legender stråla samman runt 2100. Di Leva och 65selander. Kan se rubrikerna i ST redan. Ett kulturmöte som Y-län samt kusten inte kan uppnå.

Ja, som delaktig i laget för drakbåtstävlingen så bör jag väl avlägga en liten rapport kanske. 

Om jag ska prata i bilder (utan att för den skull ha några att visa upp) så är det mest blöta sådana som dyker upp i minnet. I två tävlingar av två möjliga där risken fanns att någon (eller några) drattade i den helt och håller genomrena Selångersån...(?) så var det exakt detta som skedde.

Första tävlingen gick ut på att en deltagare skulle dra över resterande delgatare på en gummiring från ena sidan till den andra. Här var det en av A-lagsspelarna som i sin iver att få tag i ringen istället agerade knubbsäl. Då inga av våra konkurrenter bidrog med någon liknande "piece of art" så var jumboplatsen gjuten.

Andra tävlingsgrenen var då kanot- och kajakpaddling. I lite mer rejäla åkdon som kanadensare, men även i bra mycket lurigare havskajaker och en bra mycket mindre kajak som var ännu mer ostadig. Här tog undertecknad relativt klanderfritt kajaken i mål, och vid målgång så gratulerade jag min medtävlare från Giffarna till segern och både han och jag verkade mer än nöjda att ha kommit i mål utan att ha vält farkosten.
Skönt, tänkte man, relativt torrskoddd som man var, nu är det väl inga fler grenar den här kvällen där risken finns att man tvingas bada. Nej, det var det ju inte, men den som valde att ropa hej redan då glömde snabbt bort att ett viktigt moment återstod; att ta sig ur kajaken.

Ja, som ni säkert kan förstå så blev det förstås ett fridyk även för egen del. Men jag hade dock min överman. Actionleif, ramlade du i en eller två gånger, sa du? ;-) Nu bör sägas, till hans försvar, att den flytfarkosten inte riktigt höll måttet. Ja, inte hans mått iaf. Trots detta så var vi inte sist tidsmässigt i det här momentet. Märkligt nog, säger jag, men så var det.

Den näst sista (för vår del skulle det komma att bli den sista) grenen för kvällen var kast med bandyboll i sama badringar som vi halkat runt med tidigare under kvällen. Sundsvall Dragons lyckades förvånande nog som enda lag (!) att få i en boll i ringen. Sedan räknades tiden för hur lång tid det hade tagit för alla deltagare att kasta iväg bollarna. Där plockade vi några fler poäng, men detta räckte tyvärr inte för att vi skulle få delta i drakbåtstävlingen. Istället avrundades kvällen där nere med en bit god mat och dryck.

Så som sista lag den här gången får vi alltså kvala oss in till tävlingen nästa år vilket nog bara är bra, eftersom de som nu deltar då får tillfälle att träna på tävlingsmomenten under både kval och huvudtävling.

På tal om Jonathan Hedström så såg hans handled alla gånger ut att kunna lyfta en bägare med öl. Vilken handled han nu har ont i känner jag visserligen inte till, men det torde väl vara en parentes. I övrigt skymtade jag Sanny Lindstöm, Robban Carlsson, Anton Strålman (nybliven och stolt pappa, grattis Anton!), Peter Regin. De som deltog i laget var Robin Jonsson, Fredrik Hynning, Anton Axelsson och Erik Andersson (?).

Tvåtallar:
Nästan rätt, han skall operera handen på måndag. Ett ledband som krånglar, borta i 6 till 8 veckor.

bara så att ni inte skall tro något annat.

Säsongen börjar bra,2 i första kedjan borta redan.

Per HApps: 6 till 8 veckor kan du halvera. Han spelar i elitseriepremiären och kommer nog kunna träna utan klubba under tiden för att hålla igång.

AndersN: Hedström platsar inte i första kedjan, enl snappsen

Per HApps: jaha det börjar redan nu med alla skador lika bra att lägga ner skiten då !!

Snoop: Äh. Se det positiva.

Klart det optimala hade varit att ha alla friska men...

Det sker på försäsongen. Det ser lugnt ut till seriestart. Juniorerna kommer att kunna få en mer ärlig chans att lyckas.

Platsar gör han i normal form men kan ju hända att det kastas om endel nu. Ändrar mitt inlägg till 2st ur förra årets första kedja då.

Per HApps: De är bekräfttat dock inte så allvarligt verkar det som... Se länk

JimmyH: ja de förstås, men man börjar ju nästan skratta för hallå, vi har inte spelat en träningsmatch än och 2st spelare redan opererade, så roligt.Men de är väl som du säger vi får hoppas Hedström och Pärssinen finns med mot Linköping och att vi inte får nå skador under säsongen :P

Snoop: Tja, hellre skador nu än under serien. Känns lite extra tråkigt i fallet med Jonte dock. Känns ju givetvis tråkigt att Pärssinen också är skadad. Men i år hade man ju hoppats på att Jonte skulle komma upp i "normal kapacitet" i och med att han skulle få en hel försäsongsträning. Nu blev det inte så heller, tråkigt.

Såg att Hagos är på väg till Skelleteå.
Lite synd tycker jag

Tvåtallar: varför är de synd? ja mena folk säger ju att han var lte svår och besvärlig som person och då saknar man honom inte och nu har han dessutomhaft 2 mindre bra säsonger i AHL, så hans självförtroende har väl också fått sig en törn så de är bra om han inte spelar i Timrå.

...så är det ju inte utan orsak man börjar fundera på vad det är som händer.
Ska skadeeländet börja innan det ens har börjat?
Ähh, jag tar en hojjt, o en hojjt té o en té.
Det hjälper säkert, Inte Jonte o Pärssinen kanske, men mig!

Hahl Bundy:

Det hjälper inte alltid, ibland blir t.o.m hemskickad, typ Döme.

JimmyH: Hedström lirar inte premiären bara så du vet!

Tvåtallar: Möjligtvis skulle han platsa som center i Timrås fjärde kedja.

JimmyH: Man tar inga som helst risker i fallet Jonte och jag satt vid hans bord igår och samtalade.

Uno Gordon: Det är 6,5 veckor kvar till premiären.

Jag tror att han kan spela då utan att riskera att förvärra skadan.

Tvåtallar: Jag är glad om jag slipper se honom i Timrå. Han är en klok ishockeyspelare men passar alldeles för sällan och hamnar alltid ute vid sarjkanten.

Nu när han lärt sig engelska kan de ju skicka honom till Cardiff, Basingstoke eller något annat lag här på ön.

Såg Jonte ute ikväll med Zäta och Co och det verkar inte vara såååå stora problem med hans handled!

Sune: Hur kunde du se det? det är väl bra mycket lättare att lyfta en bägare än att lira hockey,på den nivån.

Dream Team: Det är vänster handled de handlar om!

Uddan: Då kan han ju masturbera iaf... Skönt!

Uddan: Vänster eller höger spelar ingen roll.Det krävs 2 handleder för att spela hockey,räcker med 1 för att lyfta en bägare pilsner.

Moe målar i Lake Placid i natt... Enligt ST.

-Gurra-: Målade.....

Ambroo: hehe men de ska väl frun hans sköta!? :)

fighter: Han är klar tills premiären hemma ialla fall.

Uddan: Ja det tror jag ochså,och det är ju det viktigaste,sen är det helt klart att karln måste få gå ut och ta en öl i goda vänners lag.

fighter: Ja varför skulle han inte få göra de!?

Uddan: Jo exakt,men det var ju det som det handlade om,det var nån som skrev att han sett jonte ute på krogen nyligen,och skrev att det inte är så farligt med han,jag skrev att det är stor skillnad att lyfta en sejdel mot att lira hockey.Thats all,end of the story.

Who is Rok Tecar?

Ambroo: Har du aldrig varit i Roken?
I en utrostad Amazon som ser ut som en tesil?

Helg Ernest:

Timrå IK - Skellefteå AIK 1-3 (0-1, 0-1, 1-1)
1-2 42:30 Rok Tecar (Sebastian Hård)

Och;

Timrå IK - IF Björklöven 1-1 (0-0, 1-1, 0-0)
1-1 31:00 Rok Tecar (Niklas Grahn, Andreas Svedlund)

Ambroo: Hmmm...ser ju lite småintressant ut...törs man tro på nåt A-lags inhopp framöver måntro..?

mikenomad: väger väl kanske lite väl lätt dock...

Ambroo: Han är här på try-out. Av vad jag såg i de där matcherna så borde han få vara kvar.

Spelskicklig center som jobbade över hela banan. En fin tekniker med ett karismatiskt yttre i form av en rejäl hockeyfrilla och vita handskar.

JimmyH: Iofs så imponerade ju även Kupec i inledningen, men sen...

Hur gick det för firma Lander/MPS då? Sen undrar jag även om OJ och bröderna Erixon lirade?

« · 897795 · »