actionleif: Detta besked ang Fredrik Andersson är en lättnad, jag kan ha underskattat hans kompetens men för mig har han aldrig känts som den sportchef Timrå är i behov av!
Läste nyss Katarina Olssons välskrivna matchreportage på www.tikare.se.
Bara en sak jag funderade lite över: "Chilestämning" - vad är det? Blir lite nyfiken då jag inte hört begreppet förut. Är det samma stämning som:
1) bland militärjuntans fångar på nationalstadion i Santiago? X) bland de skäggiga proggarna som ville stoppa Davis Cup-matchen mot Chile 1975? 2) något annat?
T T: Men varför har de bestämt sig för att bara ha 6 spelare i varje lag? Det hade roligare om fansen fått välja fritt. Men de kanske inte vågade detta i rädsla för att en doldis skulle väljas?
T T: Där ser man. Något att apa efter kanske? Jag vill minnas ett tillfälle ifjol när en kille i bolaget som filmade då gick ut och vände på bilen i en periodpaus eftersom dom spelat så dåligt under den perioden.
Mathias: Jag skulle tro att bilagan finns tillgänglig på matchen i kväll. De skrockfulla grabbarna var ganska roliga. Nylins nostalgi är också alltid läsvärt, den här gången om Kapanen.
Vet inte hur många som läst Dagbladets slutspels billaga men går att läsa Sannys krönika inför slutspelet. Där ger han beröm till Jimmy för sin blogg på st.nu kul om inte annat!
Bigthelin: Vilken otroligt fjantig omröstning. Vem har plockat ut de där kandidaterna? Att ha med Korhonen men inte Bjurling är ju patetiskt. Sen saknas det potentiella spelare lite här och där bland utespelarna också. Jag bojkottar!
Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete iallafall. För om man drömmer om Paris, hamnar man på någe vis lik förbannat i unga fröken Hilton!
John K: Man tackar för informationen. Numrena är noterade. Ett festligt gäng det där med Spaps-hjälmar. Vill minnas att de hade en låt som hette "Offside" eller "Icing"...
Knylan: Jag kan en annan gammal histora: Två hockeymålvakter var ute och gick. Då körde en bil förbi och den ene ramlade av vinddraget. Då sa den andre "Kom Krizan så går vi"
ÄlskarTIK: ´Mina barn har fått sett filmen das Boot och Karate Kid i fortbildande syften för att få en förståelse hur en Tikares psyke är beskaffat. Detta år kör vi över Modo i slutspelet både på planen och på läktarn. cyklopögonens säsong blir nog bara 5 matcher till, men ok i bästa fall max 6. sedan är det dags att sätta på sig shortsen och spela golf med Foppas farsa. Men vårt lag behöver en heltaggat supporterskara, låt oss tillsammans göra processen kort med detta öviksgäng. Längtar efter morgondagen, vilken FEST !! SKRIKA OSS HES, HA KUL !! KROSSA MODO !! LEVE TIMRÅ IK
Vad sägs om att vi börjar tagga ner på alla dessa bedrövligt uttjatade historier som vandrat runt i tio år och där namn och orter bytts ut för att passa ändamålet? Det börjar liksom räcka. Stefan och Krister mår dåligt över nivån.
Jaha, eftersom att alla verka ha tagit de här med sagor på sånt allvar, kan väll jag passa på att dela med mig av min favorit ;)
"Lille Glenn gick i småskolan och en dag frågade fröken vad deras pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: polis, advokat, brandman, revisor, läkare osv. Men Glenn som vanligtvis var den mest aktive och brukade hålla låda jämn, satt tyst. Detta tyckte fröken var konstigt och frågade därför Glenn om inte han också skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbar med.
- Min farsa är erotisk dansare på en bögbar. Där tar han av sig alla kläderna och dansar näck framför massa män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och så får de sätta på honom.
Fröken blev mycket förskräckt över detta och tog med Glenn ut i korridoern medan de andra barnen fick sitta för sig själva och rita.
- Är detta verkligen sanning, Glenn?
- Näee, svarade Glenn skamset, men farsan spelat hockey i MoDo o det är så jävla pinsamt! "
Barnen i första klass får som uppgift att berätta vad deras pappor har för yrke. En efter en berättar om sina pappor som är brandmän,poliser etc. Så kommer turen till lilla Olle som sitter i sin bänk och vrider lite obekvämt på sig. - Så olle,vad jobbar din pappa med,undrar fröken nyfiket. -Äh,inget speciellt svarar Olle. -Jo,men berätta nu,alla andra barnen har ju berättat om sina pappor,säger fröken uppmuntrande. -Hm,okej då,svarar Olle. -Min pappa strippar på en bög klubb. För riktigt bra med dricks följer han med nån gammal gubbe hem för att snaska lite kotte och ta den i tvåan. -Men herregud,utbrister fröken som efter lektionen ber Olle stanna kvar en stund. -Var det verkligen sant de där med din pappa,undrar fröken lite försiktigt. -Näe,svarar Olle,-han spelar egentligen hockey i Modo men de är ju så jävla pinsamt att erkänna så det förstår väl fröken att jag inte kan säga....
Mathias: men det är ju Hockey-sagor det har men hockey åh göra precis som hockey-fakta! men tare lugn det är dagen innan match "slaget om västernorrland II" då måste det få vara lite ge och ta!!
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.