stoff: Ja inte är man speciellt imponerad av sportcheferna hittills :-( Men man får väl hoppas att dom nej som har kommit hittills har varit lågprioriterade "värvningar"...
Snoop: Som någon tidigare skrev så lider vi inte av ytterforwardsbrist. TIK har en begränsad lönebudget så det torde vara Riku och backar som är förstaprio, det trodde jag att du skulle förstå, jag hade tydligen fel...
Uno Gordon: Fullständig och fullständig...han är väl förstemålis i Washington Capitals, dit han kom i en trade från Canadiens strax innan trading-deadline.
Snoop: Och vart i helvete spelar Huet då? Eftersom du påstår att han släppt in ett mål ifrån en lagkamrat? När, var och hur gjorde han det? En fullständig redogörelse - TACK!
stoff: Det är möjligt, men när Färjestad inte har råd att behålla honom och med tanke på hans höga ålder tycker jag inte att Timrå ska kasta några pengar på honom. Timrå har ju redan tillräckligt med ytterforwards redan.
Manderville: Håller med dig att det är roligare att se ett Sverige med många Profiler, där spelarnas inviduella skicklighet oftas leder till fina resultat. Kvartsfinal är realistiskt, semi då har vi överpresterat. Däremot så hoppas jag Lundquist anländer snarast vilke borde öka sveriges chanser en aning. Men spelar vi som i första i natt då blir det tufft!
Däremot är det tragiskt att se så många profiler tacka nej. Dåligt tycker jag.
Snoop: Ser att Sundsvallsbekante Jonathan Zwikel är med i det franska laget. Liksom Bellemare ifrån Leksand och bröderna Rozenthal som har lirat i Björklöven.
Tycker den franska målvakten är duktig även om han nu tvingats kapitulera 4ggr om. Men han släpper inte in några närskott eller när svenskarna står och vispar framför kassen. Utan det krävs stenhårda slagskott längs isen eller att han blir rejält skymd i sikten för att vi skall kunna överlista honom.
Tycker Sverige visar upp ett bra tålamod i sitt spel och nu är matchen i hamn.
Uno Gordon: Fel med det svenska folket generellt är att man hakar upp sig på det här med proffsen. Spelar man inte i NHL men de andra länderna har plockat in några sådana, då är helt plötsligt Tre Kronor värdelösa. Jag tycker Sverige har ett mycket homogent lag. Visst hade vi kunnnat haft fler proffs. Men spelarna från Elitserien och övriga Europa som är med är inga duvungar precis. Det är erkänt skickliga spelare av högt europeiskt snitt skulle jag vilja påstå.
Skall man dra på sig en landslagströja så skall man brinna för uppgiften också. Jag vill inte ha mätta spelare i laget bara för att de tillhör ett NHL-lag.
Herregud vi har ju förresten ett helt koppel utav hungriga spelare i truppen. Bäckström, Bagarn, Mange Johansson, Weinhandl, Kenny Jönsson, Anton Strålman, Tony Mårtensson m fl.
Märlikt hur deras status så drastiskt har sjunkit på någon månad bara därför att de inte ä NHL-proffs.
Manderville: Och hur fan vet du att inte Sverige går längre än Kvartsfinal. Det var ett jävla liv i OS oxå när Sverige vek ner sig mot Slovakien för att få möta Schweiz i kvartsfinal och vi vet hur det gick sedan! Sverige hyllades till skyarna i OS i Salt Lake City för att vi besegrade Kanada med 5-2 i öppningsmatchen. Vi vet hur det gick sedan? Vad resultatet blir i den första matchen speglar inte utgången av ett helt mäterskap och är absolut inget kvitto att luta sig emot.
Det handlar om att vinna rätt matcher. Och jag är inte ett dugg orolig. Inte än i vartfall.
Manderville: Är det Lundqvist eller du som är dum? Konstigt att Danmark, Vitryssland, Norge och alla andra äns har nått lag, dom kan ju ändå inte vinna.....
Blizzard: Tror han tackar nej ! Är det inte konstigt att alla blir skadade just när laget åker ur NHL. Hur många gånger har inte sudden tackat nej, ändå är det inga som gnäller.....
Uno Gordon: Visst har du rätt. Hjärta för laget och för den tröja man bär kommer nog nästan alltid att komma före själva kvaliteten eller förväntningarna på spelarna i laget. Se bara på Vitryssland ikväll. Inte för att Sverige på pappret har ett lag som skrämmer slag på Vitryssarna eller några andra, det såg vi ju nu senast inte minst. Ikväll ställdes man då mot Schweiz - ett betydligt mindre namnstarkt lag än Sverige detta VM - och det vill ju inte säga lite! Ja, och till den här matchen hade man då fått in inte mindre än fyra NHL-spelare: bröderna Andrej och Sergej Kostitsyn och Michail Grabovskij (samtliga Montreal) samt Ruslan Salei (Colorado). Klar segerchans trodde nog de flesta på förhand. Men icke! Nej, Schweiz, som visserligen har hållt en högre nivå genomgående dessa lag emellan, vann matchen med 2-1. NHL-proffs hette det ja...
Manderville: och förrästen....någon måste vell säga ja då och göra det till ett "A-lag" de kommer ju inte bara av sig själva!! eller ska alla tacka ja samtidigt annars kanska någon får spela i ett "B-lag" och du! Medans vi håller på... då kan ju Bäckis,Magnus,Tellqvist etc sticka för vad f.n gör dom i ett "B-lag" näe så här får de ju inte vara antingen A-lag eller B-lag man kan ju inte vara med för ÄRAN OCH STOLTHETEN I SITT MODERLAND
men va f... är det som händer ska alla tacka nej till timrå nu ???? fattar inte hur månson kan gå till saik men men han gör ju som han vill sen att vik fick två talanger ja må så vara hoppas in i det sista att det läser sig eller är det skalvet efter att nubben lämnat oss ?? ja jag håller tummarna att vi ska få något stort iaf in i det sista
Manderville: Vaddå B-lag? Hört talas om hjärta, lidelse, passion någon gång i ditt liv? Är du en sådan där fjantig typ som är namnhysterisk och bara skall ha "stjärnor" i ditt lag? Jag skiter fullkomligt blankt i vad det står på tröjorna. Bara de jobbar hårdast.
Du grundar ditt uttalande på att vi INTE ENBART HAR NHL-PROFFS i truppen och "bara" vann med 6-5 mot Vitryssland! Fy fan vad pinsamt av Sverige! Vi måste ju vinna med tvåsiffrigt varenda jävla gång vi möter ett "blåbärsgäng" och fullständigt trollbinda publiken och TV-tittarna! AMATÖR!
Vakna upp ur drömmarna och se lite nyktert på saker och ting för en gång skull.
Manderville: Dum är dom som tackar nej till VM med typ skavsår som undanflykt. Jag älskar att se hockey och självklart vill man att Tre Kronor ska ställa upp med bästa möjliga lag. Däremot så borde man kunna skrota Euro Hockey Tour, det är en Kalle Anka Turnering i mina ögon.
Men man får väl hoppas att dom nej som har kommit hittills har varit lågprioriterade "värvningar"...