1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612717 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hur är man med och tippar matchresultaten här på HS? Såg att det fanns en sån tävling, gick in där men hittar inget ställe jag kan skicka mina tips för omgång 2 på.

...så går det bra för Frrrrölunda...:-D

HS 3 igång. Mycket bra måste jag säga så här inledningsvis. Har inte plöjt igenom allting än men det kommer när man har mer tid.

Ikväll så börjar allvaret. Jag är laddad o tänd i explosionsartad riktning.
Som man har väntat. Äntligen! Game On!

friskan: Ja TV:n verkar stjäla många, och fler blir det. Två av mina hockeyvänner väljer tv:n från och med i år. En till överväger att göra samma sak, får se hur det blir med honom. Själv är jag tv-tittare sedan länge.

Tellus:

Jag håller med dig, det ser inte bra ut.

Jensen_12: Det tror jag oxå det är bara att titta på tröjorna där har det smygit in en blå rand.????

Nice, äntligen HS3 igång :)

Lemmy: Anledningen är nog TV det tror jag också, det blir både billigare och bekvämare.

Tror jag sätter mig på säsongskortet och tittar på TV jag också ;)

Lemmy: Skulle man ha närmare till arenan så tror jag man väljer att se matchen på plats, utan tvekan. Sundsvall har ju fler invånare, och att bygga en arena centralt tror jag skulle göra mycket. Det blir fler som har nära till arenan, och som säkert pga just det skulle se matchen live.

friskan: Det kanske beror på att arenan ligger där den ligger, att man inte har "lapp på luckan" så ofta som man borde ha? Om man väger in mediernas (TV) påverkan på att ta bilen ett antal mil eller sitta hemma och kolla på TV:n då.

Sen finns det ju inget som slår att se en hockeymatch live, men tiderna förändras.

Yellowcard: Ja visst är det otroligt? Det borde i jisse namn vara stor "lapp på luckan".
Vi behöver ingen större arena när vi inte ens fyller den vi har.

Men nu kör vi.......

Lemmy: Samma här, jag gillar inte alls Timrås IKs officiella hemsida speciellt mycke, men denna blev man oerhört imponerad av.

General_Moisio: Kan inte annat än att hålla med, grymt bra.
Till skillnad från Timrås egna nya hemsida blev jag väldigt glatt
överraskad av HS3.

Yellowcard: Jag med, Jag har denna säsong inskaffat säsongskortet faktiskt, så nu slipper jag allt krångel med sopcast och VLC och allt vad det heter!

General_Moisio:

Har dom tagit bort hockey tipset?

General_Moisio: hoppas det! får se matchen på webtv.. doh..

RödVit: Du kommer lära dig =)

General_Moisio:

Ja helskön är den, men man hittar ju inget ännu.

Yellowcard: Tror nog inte du behöver vara orolig, många som mig köper säkert på plats =)

Hur kan det förövrigt vara hela 1200 biljetter kvar ca? Skamligt om det inte blir ganska nära till fullsatt ikväll.

Första intrycket av Nya HS3 tycker jag är väldigt positivt. Dom har gjort ett grymt jobb med att få till allting. Snyggt, stilrent och elegant. Grymt!

jonmannen: storläppade fjolla hade jag sagt, sissy boy är ju lite mer fjolla typ.. tror jag=)

ikväll vinner vi!!!!

jonmannen: en lite halvrak översättning är typ "din storläppade fjant"

Har fått en lite annorlunda förfrågan som jag tänkte att någon här kanske kunde hjälpa mig med. En vän i Ottawa som ska ner och se Senators - Penguins vill gärna veta hur man säger "Big lipped sissy boy" på svenska för att kunna häckla Sidney Crosby på svensktvis :).

Någon som har något förslag, kom gärna med lite mer svenska häcklingar så kan jag ge honom alternativ :P Själv är jag så snäll så jag kan inget sådant haha

Fin sida detta har blivit, känns lite trög på min dator bara.

Har inte utforskat hela sidan ännu men detta är absolut ett steg framåt för hs. Gillar denna sida mycket mer än timraik.se t.ex.

Väldigt fin design, men nu jävlar kör vi på vinst ikväll! :)

Bara att buga och bocka för att HS har blivit så pass mycke bättre än förrut.

T T: Fit?

actionleif:

Ge mig ett T
Ge mig ett I
Ge mig ett F
Vad blir det då?

Poffa: Mittuppslaget i deras hockeybilaga, lagbilden och allt.
Först har något skrivit fel, sen har redigeraren missat att upptäcka det. Strålande.

actionleif: Hmmm, ganska grovt misstag. Jag skulle inte vilja vara den som är den skyldige. :-)

Eftersom jag gillar tryckfel så kände jag mig tvungen att fota detta signerat ST.

Så ser ju det nya HS rätt trevligt ut!

Experter snackar hockey.

Har precis nystat igenom dagens ST och jag måste säga att jag för första gången i år är grymt besviken. Hur f*n kan man göra en intervju med en 08 om hur det ska gå för ett norrlandslag??. Hans negativa svar är ju självklart redan från första stavelsen.

Jag betvivlar inte dennes kunnighet inom ämnet hockey... Men!!.
Även om han verkligen försöker verka opartisk och göra en seriös bedömning, så kan jag inte för fem öre begripa varför man inte intervjuat en lite mer lokal expert istället.

T T: Hellges inlägg var roligt, väldigt roligt. Men eran reaktion på det gjorde verkligen pricken över i:et. Eran självdistans eller brist på den, har återigen visat sig.

Uno Gordon: Du måste en av de få som kan läsa hellges bidrag utan att rodna.

NuMo:Att Hellge kunde vara sååå där rolig var baske mig en nyhet. Tvärtemot mina tidigare tankegångar. För att vara ifrån Övik är det en riktig rolig jävel. Man blir smått lyrisk. Och det är ärligt menat.

Fan Hellge! Du kan ju, om du bara vill.

Starkt jobbat!

Stefan & Krister i all ära men vi har fått en ny humorkung.

Frella: Hellge - Timrå 100-0 Höhö!

Hahl Bundy: Han försökte ju iaf, det är det som räknas.

friskan: Inte utan att man blir lite generad för hellges skull.

hellge: Riktigt sopigt.

hellge: Det var det taffligaste försöket till humor jag sett på länge.

hellge: Tråkigt att din inte tillnärmelsevis var lika rolig eller träffsäker i humor.

hellge: Jimmy skulle inte få för soig att nämna Modo så många gånger under en intervju. Bra försök men inte riktigt enda fram dårå.

hellge: skillnaden är humorn, Jimmys bloginlägg var ju tänkt som humor. Tycker faktiskt ditt inlägg inte var speciellt humoristiskt. Jag förstår din tanke men du tog i lite för mycket för att någon ska hitta humor i den.

hellge: Skulle varit roligare om Jimmy klankat lite mindre på MODO. Jag förstår att det var det som var hela tanken, men visst hade det varit lite charmfullare om det börjat som en riktig intervju, varefter Jimmy konsekvent glidit ifrån ämnet och istället kastat skit på MODO.

*Jodå, det finns Timråsupportrar med humor. Hur är det med MODO-supportrarna, Jimmy? ;)

Vilken rolig idé av Jimmy på bloggen!
www.st.nu/blogg/tikare/index.php?id=3018

Det är ju inte utan att det inbjuder till att imitera en känd Timråbloggare?

----------------------------------------------------------------------------------

Hej Jimmy Hamrin!
- Jävla MODO.

Va? Vad tror du om årets hockeysäsong?
- Jävla MODO. Jävla skitMODO

Men Jimmy, jag undrade vad du tror om säsongen och kanske speciellt vad du tror om Timrå?
- Jävla MODO, de har ingen kultur, en dålig arena, fula dräkter, tråkig stad, fult klubbmärke, hemska fans. Egentligen tar Eon in mer publik än Swedbank och man ser inget från ståplats, INGENTING, IIIIINGENTIIIING!!!

Men Jimmy, ni har tappat två tunga centrar och inte ersatt dessa med samma kvallitespelare. Kan Timrå lyckas ändå?
- Va fan, tror du att MODO har bättre centrar då? VA, SVARA, SVARA FÖR, FAN!

Jimmy, backsidan då, den ser väl ändå starkare ut i år med fler spelande backar?
- Sundström snackar ju bara, Svartvadet är slut, Steen slåss och Warg är en skitcenter som vi aldrig gillade och Molinder blir aldrig något.

Jimmy, Skogs och Lehtonen är två nya och kompetenta backar av bra elitserieklass. Hur tror du de kommer att lyckas?
- Timander är överskattad, Hållberg är värdelös, Hedman kommer aldrig att bli något. Jävla skitbackar allihop.

Det kommer bli huggsexa om de 6-7 första platserna, var tror du Timrå slutar?
- MODO kommer att åka ut, de hamnar på 13:e plats, minst. 14:e kanske

Jimmy, Timrå har alltid fostrat många talanger förr om åren. När man kollar på Timrås laguppställning så är det bara en som är bördig från Medelpad. Vad beror det på?
- Haha, Svartvadet kommer inte från Ö-vik, han kommer från Sollefteå, Timander likaså. Molinder är från Ramsele, en jäkla främlingslegion som du ser.

Jimmy, det har inte varit riktigt samma hype kring Timrå i år. Tror du publiken sluter upp i Eon?
- Tror du att det är nå bättre i Ö-vik då? Det var ju för fan inte jag som kastade trumpinnen.

Jimmy, Zäta rankas idag som en av de fem bästa hockeyspelarna i världen, tror du att han en dag kommer att spela en sista säsong för Timrå?
-Foppa är ju bra skadad jämt och Zäta skrev inte alls på för MODO, det är bara ljug. Dom är bara ute för att förtala oss. Foppa är skitdålig, Marcus Näslund och sedinarna likaså.

Jimmy, till sist, jag har frågat mycket om Timrå, men hur tror du att det kommer att gå för länskollegan i norr?
- Det var det var det oförskämdaste. Jag skulle ha förstått att du bara var ut för att provocera. Här ställer man upp på en lång intervju mitt på arbetstid och sen börjar du bara ställa frågor om MODO, som om jag skulle bry mig om dem. De betyder inget för mig, INGENTING. Här ska du få din jä*el. #%%&&¤¤R¤##!!§ smack bom!

Så är det förbannat dimmigt här i timrå just nu och allmänt tråkväder. Så kan ingen typ åka runt och poppa lite med epa traktorn i centrum?

« · 1064194 · »