1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612892 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Brollan: jag tycker dom ska testa :)

othan: Bara stå och hoppa, och inte göra ett ljud ifrån sig?

Brollan: bara hoppa och inget klappande skulle vara grymt

Har några kompisar som tänkt starta ramsan på länken nedanför nästa helg mot Rögle. Vad tycker ni? Ska dom göra det eller inte?

73Sjöbba: Ok. Är ju kul om funktionerna fungerar när de nu finns där. Men livsavgörande är det väl inte....

mikenomad: Jag skrev en notis om det i Teknisk info-boken igår, men jag har inte Hört något från Markus.

Uno Gordon: Tur vi hunnit med att bli legender iaf. :-)

Uno Gordon: Sedan har jag upptäckt ytterligare ett bugg och det är brevlådan. När man skickar brev så står det under fliken "skickade brev" att du skrivit till dig själv när du i själva verket postat till någon annan.

mikenomad: Och jag står på 2475 inlägg.

...så funkar uppdateringen av inlägg dåligt för mig. Jag har stått på 2973 inlägg länge nu. Fan, man vill ju spränga 3000-vallen...

bra där av signaturen "Svebba" att få in lite Timrå snack i live sändningen som nyss varit :)

mikenomad: Aa satt faktiskt och tänkte på det när jag såg Hv71 mot Brynäs i dag helt sjukt har det varit!

Sjuk inledning av årets ES...VF tre raka förluster, HV två raka förluster (och det efter att ha mött två av experterna dissade lagen TIK och Brynäs) och FBK två raka förluster (samma för dem, mött två ruggigt nederlagstippade lag). Mycket snack om VF:s "kris"...fan tro´t om inte de andra två favoritlagens inledning är sämre...

Men LHC tuffar på....

Cartman: och mål igen skulle inte vara helt fel ;)

Uno Gordon: Comeback mot brynäs iår igen :)

Uno Gordon: okej :)
Hoppas hoppas verkligen att det lossnar för honom i år!
Vart tror ni att han kommer bli in satt? kanske att han tar Pärssinen plats och att Pärra få ta Mäkiahos plats eller att Tenkrat tar Mäkiahos och får lira ihop med Wandell och Pyrret ja jag vet inte jag...
Nån som har nån ide?

Jacksson 71: Jag "misstänker" att Tenkrat gör comeback mot antingen Brynäs hemma torsdag 23/10 eller Djurgården hemma lördag 25/10.

Snoop: När skulle han komma till vilken match är det? :)

Snoop: ojoj riktigt kul att se och i tjeckien kör man vell bara med ett assist om jag inte mins fel eller?

Så har våran Petr Tenkrat svarat för 2 mål och 1 assist på 5 matcher med Kladno, hoppas mycket på han i vinter :)

Agneijska: Det kan nog bara Sanny svara på.

Uno Gordon: Varför kallar han dig lögnare för då? Att döma ut Lindman är ju inte samma sak som att ljuga?

73Sjöbba: Ok. I korthet tycker Sanny att jag snackar skit för att jag dömde ut Martin Lindman i ett programblad för 2år sedan och för att jag hade synpunkter på honom angående ett uttalande till Canal+ i direktsändning under en bortamatch mot Luleå förra säsongen.

Folk får tycka vad de vill om mina alster och bilda sig en egen uppfattning. Och tycker de att jag är en idiot så må de väl få vara på det viset också. Däremot accepterar jag inte att någon kallar mig lögnare utan saklig grund.

Uno Gordon: Kom igen nu karl. Sluta vara så jävla hemlig.

Uno Gordon: Just varförbiten har även jag missat.

Agneijska: Det där har jag redan kommenterat tidigare och det känns inte aktuellt att dra det hela ett varv till.

Uno Gordon: Vem har Sanny kallat för lögnare och varför?

250kg kärlek: Frågan är hur bra Markström är. 16-2 i skott till HV i sista, men 0-1 i mål.

250kg kärlek: Förhoppningsvis så är Frölunda väldigt dåliga. Åtminstone imorgon kväll ;)

Bergius:Naturligtvis menade jag så.

250kg kärlek: HV71 - Brynäs 1-3 menar du?

Brynäs-HV 1-3. Hur dåliga är Frölunda igentligen? ;o)

Äh, aldrig i helvete att jag skulle fjäska för Nubben. Han är ett förbrukat kapitel i Timrå IKs historia och hädanefter önskar jag honom all olycka i sitt professionella liv. Sedan kan han vara antingen Jultomten eller Adolf Hitler privat, det skiter jag i för det har inte med saken att göra. Jag dömer hans agerande som ”professionell” och bara utifrån det, och det som hände var naturligtvis jävligt fult och osmidigt gjort. Hädanefter gottar jag mig extra mycket åt Frölundas förluster och hoppas hela skrytbygget går rakt åt helvete.

Sedan ni som tycker att man har kort minne angående Nubben ”och allt han har gjort för klubben”, tja, själv kan jag ta mkt skit, men det finns inget annat värre än ett svek.

Vad gäller Sanny så fattar jag inte varför han skulle till Frölunda när det går bra i Schweiz. Möjligtvis om de erbjuder honom en helvetes massa pengar. Men så bra är han inte. Styf är bättre och har större hjärta!

Harryhaffa: Alla är vi olika. Du rycker på axlarna och tar alla i hand och sjunger we shall overcome om det skulle visa sig att ryktet är sant. Jag hanterar det på annat sätt. Och tur är väl det.

250kg kärlek: Du har rätt man ska inte skriva eller kommentera något som man inte är 100 på, och vissa saker ska man inte skriva även om man är 110 på det, med tanke på person och familj osv,,

Jo jag vet två med som drev en butik i nacksta, och flyttade till Mora för att driva en butik där några år, för att sedan gå till söråker, Hmmm någe lurt där ska jag nog ta och forska i;) kanske va,,hmm få fundera lite ett tag;)

Uno Gordon: Min syn på det hela.
Nubben gjorde ett alldeles förträffligt arbete för min älskade klubb, Timrå IK.
Hur han sedan kan ens komma på tanken att värva Riku Hahl övergår mitt förstånd. Tror att, om han inte gjort det hade alla (eller i alla fall de flesta) supportrar lyckönskat honom och tackat för tiden som varit!
MEN man pissar inte på sin gamla klubb, man gör inte så... Det handlar om RESPEKT!

Vad gäller Sanny så tror jag säkert du har dina källor. Men tre frågor.
Varför skulle Rapperswil gå med på detta?
Varför gick i så fall inte Sanny direkt till Frölunda? Alltför känsligt eller?

Harryhaffa: Jag skulle bli mest irriterad på Kent Norberg om det skulle visa sig att Sanny ansluter till Frölunda i Oktober. Sedan är det väl så att det man inte vet något om bör man heller inte kommentera. Som jag gör nu.

Men, om läget skulle uppstå, ja då är det lätt att dra olika slutsatser. Logiskt eller ej, tja det är upp till var person att bedöma. Men att det skulle vara planerat är för mig alldeles självklart.

"att det skulle vara en planerad låter lika logiskt som en ica handlare som tar över en hemmköp butik för att veta att han hon ska om ett halvår ta över konsum"

Jag känner 2 stycken som lyckats med den bedriften ;o)

JimmyH: Jag står för det jag skriver. Och visst kan jag bli förd bakom ljuset. Och då får jag ta den smällen också. Men det är inte ofta jag planterar rykten på HS. Och hur mkt jag än må ogilla Sanny så har jag inget att vinna på att kasta ännu mera skit på honom. Han får lira i vilket lag han vill. Jag tycker bara att det är komiskt att om Sanny går till Frölunda, vilket mina källor hävdar så kommer ju saken i ett helt annat läge. Att person som utmålar en av Timrås största supportrar till lögnare och sedan för sin gamla klubb bakom ljuset med ett lögn.

Jag gillar inte när människor inte är konsekventa eller rättvisa. Kan man slicka i sig utav beröm kan man förbanne mig ta kritik också. Och kan man på stående fot anklaga folk åt höger och vänster för att sväva med osanning och så är man av samma skrot och korn själv så bör man hålla käften anser jag.

Harryhaffa:
Det är nog lite skillnad om man har barn som går i skolan eller inte.

250kg kärlek: Hur logiskt låter det, skulle du kunna säga åt familjen att dra utomlans en stund för att veta att man ska packa och dra senare,

Okey visst kan så vara fallet att han kommer till frölunda som alla säger, men att det skulle vara en planerad låter lika logiskt som en ica handlare som tar över en hemmköp butik för att veta att han hon ska om ett halvår ta över konsum "förlåt",

kommer han till frölunda så kommer han, kommer han inte så kommer han inte, och kommer han dit så kan anndra orsaker än en idiotisk och ologisk plan vara orsaken, vad jag menar är att isf skulle Hal sagt att han ska spela i finland och göra det en liten stund, för att senare gå till frölunda,,,men alla får tycka som de vill, men hänga ut folk det gör man bara inte,,

friskan: Bra sagt om Nubben. När han gick hockeygymnasiet i Ö-vik hade han som framtidsmål att bli truckförare i Älandsbro. Nu bor han i Göteborg. Han säger att han har som mål att vinna något. Det är ju lite tidigt,. Men så här långt har det ju skitit sig. Må det fortsätta så.

Bergius: Ärligt talat skulle jag bli mycket överaskad om detta skulle visa sig vara sant. Man kan inte ha många hästar i stallet om man gör en sådan grej.

250kg kärlek: Men det som jag har mýcket svårt att förstå är varför?

Varför åka ned till Schweiz, lira några matcher, för att sedan åka upp till Göteborg och spela med Frölunda.

Jag tror Sanny att han vågar stå för att han ville byta Timrå mot Frölunda om det vore så. Varför skulle han ta en omväg via Schweiz?

Harryhaffa: Jag håller inte med dig. Skulle det visa sig att Sanny Lindström återfinns i Frölunda i mitten av Oktober så är Nubbens förtroendekapital förbrukat. Jag har ältat Nubbens val och vad som skett efter det fler än en gång. Jag hade väl så sakteliga börjat gilla läget då Uno säger att han från tämligen säkra källor vet att Sanny ansluter till VFs trupp 15 Oktober.

Skulle det vara så är det inte svårt att räkna ut att detta varit klart sedan länge.

Jag har svårt att ens tänka på vissa spelare/ledare om detta skulle visa sig stämma. Jag får en bitter smak i munnen.

Uno Gordon: Det jag menade i extremt klarspråk:

Du har förmodligen nyligen pratat med Nubben och han övertygade dig om att han inte gjort något moraliskt fel i det här.

Du tog till det han sa och nu har du börjat förmedla det här, förmodligen för att försöka skapa större förståelse för Nubben.

Sedan så har någon talat om för dig att Sanny Lindström ska ha gjort en uppgörelse i januari för att lura både Timrå och Rapperswil för att ta sig till Frölunda i oktober. Han släpar hela familjen till Schweiz och fixar bra boende där bara för att dra efter knappt en månad precis som att hans kontrakt skulle tillåta det. Han har dessutom nyligen klart dementerat själv.

Det är som om du skulle ha sagt att utomjordingar kom och hämtade dig i fredags och satte tillbaka dig på jorden på lördag. Hur än sant det skulle vara så behöver jag se klara bevis för att tro på dig.

Eftersom jag vet vad du tycker om just Sanny Lindström så har jag också lätt att tro att du inte är särskilt svår att övertyga om en sådan här grej. Eller så har du hittat på allt helt på egen hand för att... ja , jag vet inte vad det syftet skulle vara.

Skarin: fans en tid i Timrå då det var mysig samba på ståplats, och inte en massa småglin som har ena säkra källan efter den anndra och slänger ut det i H-S, utan tanke på att det fins FAN inga säkra källor, Nubben/Sanny ja har man pratat med dom kanske de är säkra källor, men alla övergångar har ett datum mellan klubb och personen det gäller, frågar man hal mitt i sässong vart han ska spela och han inte får gå ut med vart för respektive klubbar så håller han käfft för han har kanske ett kontrakt och får böta om han säger halvsju, och för att slippa spekulationer och påhopp och för att inte störa övriga i laget som givet vet om det de har snackat, alla är överens alla vet men till media så ska dom säga att dom inget vet,,

Tänk istället små barn, hade Timrå spelat kvar i elitserien, utan nubben som värvat och tagit hand om laget och enskillda spelare vad har han betytt för kommunen laget supportrar? nja en hel del och får han sin livs chans ska han ta det och det gjorde han, bara hoppas det går bra för han i frölunda, vem vet han kanske kommer tillbaka efter ex antal år, men skulle inte jag göra iaf efter allt skit man fått av sina supportrar,,

Tänk sanny vad har han betytt för laget, samma som nubben vill jag säga, han har stått upp för laget brytt sig om sina kamrater så de känt den tryggheten han har varit den pappan för spelare och klubb mer än vad som krävs för en kapten, varför? jo han har hela tiden velat lagets bässta velat de skulle produsera, och det gör spelare som mår bra, han kanske kommer tillbaka eller stannar där han är eller byter klubb, låt han göra det han är värd det, tycker jag iaf,,

Båda var de med på sammbans tid, ingen sportchef eller spelare har varit lika länge som de i samma klubb, tänk på vad de gjort istället för att hoppa på dem önska dem lycka till ist,,tycker jag iaf,,

Att ni bara orkar bry er om nubben.......han har dragit.
Jag skiter fullständigt i hur han har det nu.

Nu är det Robban och Linkan som gäller eller som någon sa "lev i nuet".

-Robban-: Tycker han är lite motsägelsefull där.

"det tror han gör att hans gamla klubb går mot en besvärlig tid."

"Jag kunde ha suttit där i bra många år till och haft det bra"

Hur kan en sportchef i en klubb sitta och ha det bra om själva klubben går mot en besvärligt tid, borde bli väldigt besvärligt att arbeta som sportchef då också.

Intresant läsning om vad Nubben tror om timrås framtid b.l.a

JimmyH: Jag tolkade din blogg på det viset i vartfall.

« · 1065833 · »