1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
TIKbiff: Nu var det ju bara en krampkänning som Lindbäck fick igår,han pallade inte värmen som blir i Scandinavium. Tycker du ska bekymra dej för diitt eget lag istället:)

TIKbiff: Peter Hirsch goes BIF? :)

250kg kärlek:
Antar att det är av den enkla anledningen att man vill ge
Lindbäck någon match innan Markström försvinner
till J-VM.
Nu antar jag att det blir lite kris i BIF med tanke på att
Lindbäck blev skadad igår, kul läge med en halvskadad lindbäck
i 8 matcher och en ännu yngre junior som backup till honom....
Kan tänka mig att BIF letar målvakt för ett kort kontrakt nu....

nectis: Det är allas våra Janken och Jean1, du finner några låtar på deras hemsida (se länk.. )

Uno Gordon: Inte var det Penkers fel att dom förlorade. Rögle var ju helt menlösa och hade ingen struktur i spelet ö h t. FBK gjorde en bra bortamatch och var klart bättre i alla moment.

250kg kärlek: Varför ställde Peter Johansson in Jürgen Penker mellan stolparna i afton i Ängelholm? Trodde han på fullaste allvar Penker skulle studsa tillbaks på två dyn efter att ha blivit förödmjukad i Norrland? Naivt och jävligt skevt tänkande ifrån Johanssons sida. Men det är bara att tacka och ta emot. Ikväll skänkte man bort segern till Karlstad och FBK med sållet Penker i mål.

Paddan: Vad har man för märke på suspen då?

Snoop: Jasså? Fixar du det? :D

Så borde de bli tåg till karlstad i januari ;)

Paddan: haha .. ska göra det .. ..

superfalle: Om du då kollar på Luleås, Brynäs, HVs och Timrås hjälmar ( i varje fall) så tror jag du hittar en gemensam nämnare.

Paddan: nja .. tänkte närmast på färg skiftena .. påminner om en cykelhjälm .har aldrig riktigt reflekterat över märket på hjälmen .. de har du nog mera koll på än jag .. ..

superfalle: Ledsen att göra dig besviken, men det är inget krav på att man måste vara Timråsupporter för att skriva i den här gästboken... än så länge.

Så, hur var det med hjälmarna. Ingår det i kritiken av HVs hjälmar att du också är missnöjd med den hjälmtyp som Timrå har idag?

Paddan: jaha ..konvertering på gång? .. välkommen då ..

superfalle: Nejdå, jag tror att jag är i Timrås gästbok.

Haha., måste bara fråga. Vilka är det som sjunger på slutet av detta bildspel?
Svänger ju rikigt mycket. Skulle vilja ha den låten.

Paddan: jag tror du är på fel ställe nu.. prata med spud i stället.. gläds tillsammans ät va fina ni är .

Uno Gordon: Jag har inte en aning om vem det var, men jag har för mig att han kan ha varit runt 30 år gammal, mörkt hår och skäggig, typ.

250kg kärlek: Ja frågar mig detsamma, speciellt nu när de vet han försvinner till J-VM. Knappast att de vill göra landslaget en tjänst och vila han inför J-VM. Mycket märkligt.

Varför valde Brynäs att ställa Markström utanför målet idag? Nu har han i och för sig kommit in men det är en gåta för mig att man ställer elitseriens bästa målvakt utanför laget.

Inte kan väl Bif känns sig så säker på slutspel att man redan låter Markström vila?

Fel gästbok men någon kanske kan ge mig svar.

superfalle: Har inte Timrå exakt likadana fula hjälmar som HV, fast skillnaden är att de är röda istället för blå (eller är det svarta hjälmar HV har)?

Yellowcard: ja, blir vell nagelbitare här också fast inte ens timrås pelar!

Blizzard: 4-5 nu... Verkar bli match av detta ändå.

Yellowcard: och deras fula jävla hjälmar .. och thörnberg

Blizzard: haha.. Ja jag blir allvarligt äcklad.. Brukar inte direkt känna nåt liknande mot nåt lag, men just HV äcklar mig på nåt lustigt sätt.. Tror mycket har att göra med deras klacklåt "country road" haha.. Se där!

Yellowcard: ja fy fan, vilket lag ! och nu hör jag att de blev 3-5 också! usch.

Ju mer jag tänker på det desstå mer inser jag att det är nåt med HV förutom Tedenby som är så motbjudande. Usch fy fan.. HV blå.. Får kväljningar.

Yellowcard: Och där var Färjestad i ledning med 1-2. Det vore inte helt tokigt om det resultatet höll i sig.. ;-)

Blizzard: ska vara "lika" och "spelsugna"*

Blizzard: och 2-5 målet var ju liak fint de, LHC ser speldugna ut specielt i anfalls zon!

-Gurra-: haha !

och när man ser på NHL match då blixtrar det i TV rutan hela tiden....

Yellowcard: jepp, ser bra ut :)

Uno Gordon: Den mannen du pratar om ställer till mer jävulskap än ordning.
Det är min uppfattning och där viker jag mig aldrig.

Blizzard: resultaten verkar gå vår väg ikväll. Hoppas på Rögleförlust.

Tragiskt att det ska behöva vara så. Så jag ska alltså räkna med att jag blir utslängd om jag skulle vilja dokumentera något i arenan?.

I så fall kan ju klubben klippa mina entrékort på en gång. Så mycket som jag fotat och filmat kan väl näst intill räknas som olaglig fildelning ;-).

Snyggt 2-4 mål av LHC precis....

Jensen_12: Säg inte att det var  Lasse "Götet" Olsson som var i farten. Den mannen är hallens Polis och tar sin uppgift på blodigt allvar. Han har lite svårt för innebörden "fingertoppskänsla" och vill utöva sin makt och befogenheter till 110%. Men det är bara le åt gubben och säga nåt klämkäckt på göteborgska.

Jensen_12:
Hybris på Mount Everest-nivå om du frågar mig. Vilken dödssynd det skulle vara om en juniorsupporter skule råka knäppa en bild på någon på isen. Vad skall han kunna göra med den? Skicka till tryckeri och mångfaldiga?

Kerstin_k: Samma hände mig i våras när jag var uppe i Swedbank Arena. Tog en bild på Regin-flaggan så kom en med gul jacka på sig fram till mig och sa till, det hade att göra med rättigheter, som någon sa. Som tur var fick jag behålla bilden. ;)

-Gurra-: Så är det ju näst intill på samtliga publika evenemang. Vissa arrangörer efterlever regeln mer frekvent än andra. Det lär väl ha att göra med att arrangörerna säljer ut rättigheterna till foto/video till vissa företag, eller nått åt det hållet.

När jag var i London och såg SOAD stod det klart och tydligt på biljetterna att kameror inte fick medtagas. Tror till och med att vakterna där visiterade besökarna.

Vilket pucko har kommit på att det skall råda fotoförbud i EON ??

Vid senaste hemmamatchen blev en åskådare på ståplats upplyst om att inte använda sin digitalkamera inne i arenan. Om den inte stoppades undan så skulle hon bli avvisad från hallen. Vad är detta för diktatur ???

jokklas: jasså du ... ja jag ser 2 matcher varje omgång .. alla omgångar.. så en och annan keeper ser jag nog

The Palm: Håller med, de är sånt man vill se och Pärssinen har visat sig kunna stå upp bra han och de är kanon.

Känns bra nu när Pärssinen verkar vara tillbaka i god form..
Och vilken inställning sedan!
Minns att jag blev riktigt förbannad för ett par matcher sedan (ev mot Djrugården) när Backlund blev rejält överkörd av en motspelare. Närmsta Timråspelarna brydde sig då föga utan stod mest och tittade på när motspelaren reste sig och åkte därifrån...

Men Pärssinen (av alla spelare) har visat var skåpet skall stå med två fighter på de senaste två matcherna. En gång står han upp för sig själv och nästa gång för Lotvonen. Och det är så härligt att se! Mer sånt!

T T: Ja eller som om vi skulle tappa vår bästa poängplockare och center till NHL mitt under säsongen.

Det här måste svida för Djurgården. Det är väl ungefär som om vi skulle få Bogg eller Bagarn långtidsskadad i det här läget.

Herminator: ja på så vis är det ju underbart =)

Herminator: Japp, lika bra

TobiasThyr: Är det bara jag som är jättenöjd? Nu får ju gossarna vara hemma träna bra och undviker samtidigt ryska tarmbakterier.

T T: knepigt då vi har minst 3 som skulle platsa utan tvekan , pyörälä, pärssinen och lehtonen skulle ju självklart vart med =)

« · 1097584 · »