1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581320 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1812355 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon:

Antagligen har jag glömt matchen eftersom vi hamnade på en blygsam femteplats till slut. Precis som i år. Men, visst, Dahlén nätade två gånger om och vi ledde med 3-0 efter första perren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: hur kan man glömma en sån match? Lekstuga i 1:a..0-4 tror jag.Leksandsbackarna var sega som sirap...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag hade glömt att vi spöade Leksand så enkelt - på bortaplan dessutom - i fjolårets Meca. Hade även glömt bort att Leksand krossade Mora i sista matchen och på så vis snodde deras kvalplats till SHL. Revanschlusten i Mora måste vara monumental. Upplagt för hatkamp!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Japp, det var coolt.

Tänkte just på Leksand. För två år sedan knackade Malmö ner dem med 4-3 i matcher, då man avgjorde på bortaplan i sista matchen efter viss dramatik. Sedan var det Leksand som tursamt vann i Ö-vik i sjunde och avgörande.

Kan vi med andra ord förvänta oss en liknande rysare i år? Fan vet, men kanske...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Definitivt ett av den senaste tidens bästa inlägg. Även TIK08 behöver för övrigt också ett storstadslag i Allsvenskan. TIK040 har ju redan ett. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stökigt värre i Vita Hästen. Presskonferens snart.
Tror det kan bli en tuff silly med mycket ekonomitugg för många klubbar. Svensk hockey utanför SHL är mer barkbröd än räkmacka.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Vi vill väl ändå ha trevliga och folkliga Leksand tillbaks i "våran" serie?

Och jag unnar givetvis fågelholken lite lagom motgång.

Upp och ner borde bli "even".

Lagom är bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Intressant att se de nya matchtrådarna för Mora-Leksandsmatchen.
Leksandstråden heter "En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora"
Moratråden heter "Dödens Matchserie: MIK-LIF"

COOLT!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: så kan man oxå se på saken😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
+ulfberth+: Allsvenskan behöver ett storstadslag. Bra för svensk hockey. Grattis AIK till hockeyallsvenska kontraktet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: håller inte med dej alls där. Svensk hockey behöver storstadslagen. Sen kan man hata hur mycket som helst. Men det främjar inte utvecklingen av Svensk hockey!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad:

Har ingen aning om vad P.A. vill. Jag framförde bara mina egna åsikter, framsprungna ur en mångårig observation av den inhemska ishockeyn. Ta exemplet TIK vs HV och skridskoskenan, som vi dryftade här i går kväll. Hade känts juste om vi åtminstone fått chansen att kvittera efter den domarfadäsen (interference på vår keeper) och inte bara dött knall och fall. Straffläggningar må vara lite av ett lotteri, men trots allt även fair play. Fundera på saken, vet jag!

Skönt med bortasegrar för såväl MIF som SAIK i kväll. Såg den förstnämnda matchen på sportbaren. Fan, vad de offrar sig och täcker skott nu, skåningarna! Så mycket bättre än i grundserien. Rättvis 2-1-ledning i matcher. Hoppas på en semifinalserie här i Malmö!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jahaja, ska du assistera domarbasen Peter Andersson nu? Trodde du var klar som ass till Modano i båset nästa sässe.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag anser att man borde avskaffa sudden death helt och hållet. I stället borde man köra t ex 2 x 10 minuter som förlängning utan plötslig död, för att på så vis undvika att domartavlor och dylika orättvisor avgör, så att det andra laget inte får chansen att komma igen. Om det ännu står oavgjort efter förlängningen tillgriper man straffar. Detta system bör råda i hela seriesystemet.

Frågor på det? : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik Nubben verkar aldrig ha en tanke på säsongen som kommer efteråt. AIK tex har redan gjort klart med en ny målvakt tills kommande säsong trots att deras säsong tog slut igår. Hade ju hoppats iaf att Nubben hade snackat med typ Jens Westin, Mattias Nilsson m.fl som är spelare man borde bygga kring under säsongen och inte komma typ nu nästa vecka och börja prata framtid då
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Tack! Man fick ju ändå lite mer lugnande besked när man läser artikeln. Kul att Timrå verkar vara en attraktiv förening och att tränare hör av sig själv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:

Men den där beskrivningen låter ju som Modano rätt upp i dagen! : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Han tycker Roger har gjort ett bra jobb men vill ha in lite mer ny energi. Stridh finns med i bilden. Några som har hört av sig till honom när det blev officiellt att Roger lämnar.

– Timrå IK är en förening som många vill jobba i och det är redan några som har ringt. Vi får se när det är klart, men inom en månad kommer det vara löst i alla fall, säger han.

– Vi söker en tränare som är beredd att jobba med yngre spelare. Det gäller att hitta någon som kan utveckla yngre spelare, men samtidigt driva ett A-lag. Jag har en hyfsad bild av vad jag vill ha och har jag ett namn som jag tycker känns rätt så tar jag det.

Om spelartruppen:

– Jag skulle säga att i princip alla är aktuella för förlängning, men jag kommer inte kunna förlänga och vissa kommer att försvinna i väg till andra ställen. Men det är inga som har gett några besked ännu. I fjol var vi klara tidigt, men jag tror inte att vi kommer att vara klara lika tidigt i år, säger Kent Norberg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: allt står väl inte i ST heller...eftersom det gick snabbt med R.F. ut då tror jag att inte står på med ny...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Känns väl sådär betryggande om man läser rubriken, hade väl hoppats på att Nubben redan hade lite trådar ute så att säga. Någon med plus som vill förmedla?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Ja, man kan väl säga att vi "var med i matchen" åren 2003 till 2010. Någon gång där hade vi mycket väl kunnat sluta som mästare, men det var som att det varenda gång var onda krafter som stoppade oss på olika sätt.

AIK:s djävulska flax upphörde äntligen i går, ser jag. Var själv tvungen att nanna kudden. Då önskar jag BIK all lycka i The Final Countdown.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: glöm inte den solklara highstickingen på Pääjärvi innan de i nästa anfall gör avgörande målet... t.o.m kvällstidningarna höll med oss i vår vrede
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: satt och tänkte på exakt samma sak när jag såg upphämtningen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Yees! Ut med råttorna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
BIK 3-2, sköönt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jo så är det ju givetvis, blev för uppbrusad där och tänkte inte efter och blandade ihop. Dock var det i våran era när vi var som bäst och vi blev bortblåsta när vi hade ett bra lag och stor chans att gå långt. Den där skridskoskenan är ju ganska talande ändå, känns ju som att det bara kan hända Timrå på nått sätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vi ledde med 3-1 i matcher i kvarten 2009. HV reducerade och sedan hade vi jätteläge att avgöra fram till 4-2 hemma, men så inträffade den där kräkframkallande vändningen och i sjunde och avgörande i Kinnarps dukade vi slutligen under.

Året innan hade vi 2-1 i matcher i semin, men var inte lika nära att gå vidare den gången. HV tog det med 4-2 i matcher och vann sedan SM.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Ärligt talat var det i Kvartsfinalen 2009, men det kändes inte mindre jävligt för det. Tror att du blandar ihop det med semin 2008, då HV till slut vann hela skiten. 2009 var det FBK som vann finalen mot HV...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: kan fortfarande inte se klippet, får sådan jävla ångest av hela den där sekvensen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Håller med angående denna interference. Man glömmer det aldrig. Långsint som fan.

I går var det Malmö som blev drabbade. Ett korrekt 3-2-mål blev underkänt i sudden och sedan kunde Växjö avgöra i stället.

Nu visas BIK vs AIK i SVT Sport. Sicka jävla tuppmål! Period 5 väntar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: lägg där till att det var avgörande semifinalen och att vi blev blåsta på chansen att få spela klubbens första finalspel någonsin. Dessutom gick ju HV och vann guldet sedan. Vi hade ju sköljt över dom i 2 perioder men slappnat av och blivit för defensiva i 3:e.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
T T: Nu har jag inte sett denna match men med AIK:s tur får man lite vibbar av en match då vi ledde med 2-0 men en skridskoskena blev avgörande i sudden. Det kan verka långsint och fjantigt men jag kan fortfarande bli rätt lack på hur Backlund blir interfearad innan målet. Man kan säga
Mycket om dagens videobedömningar, men när man ser en sån här situation så tar jag nog hellre att man ringer en extra gång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Varje anfall : BIK tar en varv runt AIK's målbur
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
T T:

"Jag ville verkligen inte veta, Mikal..."
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Heisenberg:

Solna-lag... : /
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: har du sett målen dom lyckas få in i sista sekunderna eller? I flertalet matcher, hade åkt redan i slutspelsserien om det inte hade blivit en sargstuds till öppet mål med 8 sekunder kvar mot Västervik. Sedan nu kvitterar dom genom att skjuta ett höstlöv 1 meter utanför målet som studsar in via spelare med 4 sekunder kvar. Fan heller imponerande bara en jävla röta som man blir avundsjuk som fan på.. Vi har alltid varit motsatsen när det gäller sånt där, det är irriterande som faan att AIK av alla jävla lag ska ha den turen, jävla Stockholms lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
BIK klarade alltså två minuter i 6 mot 4 för att sedan släppa in två snabba med fullt manskap. Måste vara många fågelholkar på läktarna där nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spela inte BIK lite för defensivt på resultat
i sista perioden. ..
sånt straffar sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Tvärtom...
Motvilligt, motbjudande men....imponerande...Man skulle nästan kunna säga "Vi är Gnaget och vi ger aldrig upp".

Fan, det var ju TIK som aldrig skulle ge upp men det gjorde vi. Gång på gång på gång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skönt att man var för trött för att besöka sportbaren i kväll. Det där slutet hade man inte velat uppleva på en TV-skärm. Irriterande...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Helt jävla sinnessjukt, flytet dom har haft senaste 10 matcherna har varit helt brutalt. Jävla skit, går dom upp i SHL så stängs det väl för evigt, så jävla frustrerande. Pisslag!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
BIK kan lämna wo i sudden, känns inte ens spännande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: gnaget = flytet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: typiskt skadedjur...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok:

Två AIK-mål under matchens 37 sista sekunder... : (
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok: 2-2. Måste vara rekord i flyt det AIK håller på med.
Ska bli kul att se Quäggle döda den turen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Men herregud vilken jävla bondröta råttorna har! Man blir så frusterad, blir man aldrig av med dom?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alltså what AIK kvitterar från 2-0 till 2-2- på någon minut...
Kommentera

« · 1812355 · »