1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597330 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce:😂😂😂
ÄLSKAR att du åkte upp till Övik i Söndags och såg matchen.
Ger det max 2 säsonger tills vi har vi passerat er ;)

Skrämmande svagt
Uppladdat:

500x0-screenshot20230503172620twitter.jpg

OlliJanne: Lögna mä!
Vi tog medalj i år, den ska vi vara Fotbolls-VM 1994 - stolta över!

BoyceBoyceBoyce: Kul att du fick fira med oss på plats.

Snopp är inte proportionerligt till resten av kroppen. Den trebenta dvärgen har mycket att bjuda på ska du nog se. :)

{297}: svar på tal :)
Uppladdat:

500x0-697c3918-970d-4ca2-a61e-f9cd60375afc.jpeg

Verkar inte som att Hallam får den där drömstarten vad gäller att få NHL stjärnor att tacka ja till VM direkt. Hedman och EK65 senaste i raden att tacka nej

Peter Sj?kvist: Den där kan dom återanvända till våren då dom blir klar för allsvenskan igen 😂

Modo fansen på jobbet har lite skoj
Uppladdat:

500x0-aae62e4f-502c-4201-9bb3-ad9b47196388.jpeg

Näkyvä från örebro
kapanen, slå till

BoyceBoyceBoyce: Du får se det så här. Det som ändå tillför något, känslomässigt, är att man har två lag att heja på nästa säsong. Timrå så klart och sen laget som möter Cyclops.

Tallarna08: Bra reflektioner! Allt är klickdrivet och alla medier har koll på vad folk söker/läser. Men Magnus Nyström håller sedan barnsben på Brynäs. :-)

BoyceBoyceBoyce: Mycket bra skrivet!
Håller med fullständigt!👍

Rip Kirby:

Fast Toronto startade ju i ett rasande tempo och gjorde så Florida drog på sig 2 utvisningar första 5 minuterna, annars håller jag med dig ;)

Blir en spännande fortsättning, tror Toronto måste ta första matchen, den är alltid viktig att vinna.

Jag drömmer som sagt om en helkanadensisk final. Som Oilers fan hoppas man de skall gå hela vägen nu.

{9566}: Håller med. Liksom Bobrovsky i Florida.

Rip Kirby: Keepern har skött sig i Toronto, oerhört snabb i sidled.

{9566}: Samma här. Panthers ser ngt hetare ut såhär långt. Svårt att dra några växlar, men Toronto behöver få igång sin skridskoåkning och hantera närkampsspelet bättre. Just nu ser det ut som att Florida äter upp Torontos offensiv genom att vara hetare rent fysiskt.

BoyceBoyceBoyce: Ojoj, det var ord och inga visor. Vi alla måste ju få vädra våra synpunkter och åsikter om saker och ting. Sitter och ser på Toronto och dom ligger under mot Florida med 1-0

OlliJanne: Befann mig på plats för att se Modo gå bet i 7:e avgörande bara för att få se årets choke. Enda positivt med att "Heart of hockey" gått upp är att vi får chansen att vara med och pissa ned dem igen. Ska ta dem 10 säsonger att värva ihop en top 6 i paritet med Timrås, alla grannar i världen hade inte avlat grabb i det tempot om de så haft en affisch på TIGY hockeygymnasium över sängkammarn för att boosta libidon. Det är KLASSKILLNAD på organisationerna nu för tiden.

De hade Karla, Jonsson, Tambellini, Björka och Enström och blev fullständigt bajsnödiga när idolen, och tillika och storebror Timrå IK stod för motståndet. Det var i Allsvenskan. Detta år skulle de inte kunna köpa ihop ett sådant lag om de slöt en deal med Belzebub själv att Hedströms ribba skulle gått in 2007. Vi har kommit ljusår förbi denna vidriga äckelförening att det numera bara är komiskt att tänka att vi en gång var jämnbra. De hade kunna förfogat över miljarder och ändå inte kunna hitta en Lander, Dahlén eller Hållander som kunnat ta dem förbi Timrå IK.

Dessa enögda foppatofflor kommer skickas raka vägen tillbaka dit de hör hemma igen: serien för de bättre bedrivna organisationernas farmarlag. Det smärtar mig doch obeskrivligt att ännu ett år behöva dras med deras oförbätterliga självgodhet och Gudkomplex för att de snubblat sig till ett avancemang hastigt och lustigt. Vad blir det nu? "The immortal soul of hockey"? Snälla nämn inte deras namn igen tillsammans med Timrå IK, vi är så mycket bättre än så. På pappret, på plan, på läktaren och i hjärtat. Jag unnar inte denna förening något gott någonsin, varför de senaste dagarnas inlägg i denna bok smärtat så mycket. Det är inte derbyn längre, det är en snoppmätartävling mellan Shaquille O'neil och dvärgen från fångarna på fortet. Om vi är den globala fiskeindustrins ofrånkomliga övertagande av världsekonomin är dem surströmmingen som ingen egentligen vill ha. Om vi är Västernorrland finns de inte ens på kartan. Herregud vilken clownförening. Det enda positiva är att man kan se till dem och känna en tacksamhet att vi är förbi den skiten. Bernhardt en allsvensk stjärna? Slog inte ens Albin Carlssons +/- rekord, men den nivån räcker väl för SHL va?

De har inget här och göra, det ska (inte vi) Malmö, Oskarshamn och Linköping se till. Smutsa inte ned dörrmattan på vägen ut tack. Jävla idioter.

Tänk vad mäktigt den dagen då Lander och Ante äntligen leder oss till guld... och vi får nåt i prisskåpet 🤣

Tallarna08: apropå media så går Wikegård vs där han träffar Lander och Ante, i repris på sportkanalen nu. Kul fakta att Ante spelat i Heffners när han var ung. Själv spelade jag i HOIF när jag var i 14-15 års ålder. Synd att Ante är 2 år äldre än mig annars hade man ju kunnat vara lagkompisar.

Villervalla: Nyhetens behag, nästan all media lever på klick och intäkter från annonsörer så det är föga förvånat att de pumpar ut modoartiklar för det klickas nog rätt bra just nu. Har svårt att se att ST.nu, hockeypuls osv kommer lägga mer fokus på lillebror efter sommaren men tabelläget kan visserligen spela in där ju längre säsongen leder. I Dövik har de allehanda och de kommer såklart fokusera på Mo-Domsjö. Vad gäller skvallerblaskorna så är de oavkortat finansierade av annonser och det som skapar mest klick för stunden kommer få flest artiklar.
Man vill gärna tro att de "älskar" stockholmslagen" men det är en sanning med modifikation, de som skriver har nödvändigtvis ingen kärlek till lagen (finns undantag) utan de försöker inbringa så mycket stålar som möjligt och i storstaden bor de mycket människor och föreningarna har många supportrar som skapar klick och inbringar stålar.
Bor själv ihop med en från mediabranschen och umgås i stor utsträckning med andra inom samma yrke. Hon har både varit på Klick-media men även på mer seriösa aktörer men oavsett hur de finansierar maskineriet så är det Klick, närvaro, deltagande eller besök som avgör allt. Intresse inbringar pengar och eftersom nästan all reklam är utländska spelsidor så finns det mycket att hämta.
Alla vill de vara först, alla vill de ha mest trafik och i slutändan handlar det om vad som skapar mest klick. Tycker att expressen (historiskt) varit duktiga på att skriva om Timrå, mest för att Magnus Nyström troligtvis, iaf delvis, har ett rött och vitt hjärta men senaste säsongen tyckte jag de var rätt dåligt faktiskt.
Så dra inga växlar av de som skrivs just nu, just nu förtjänar de att vara i rampljuset men de går snart över.

Villervalla: Helt väntat, och i sin ordning. Låt dom hålla på. Låt spelet börja, sen får vi se vilka som hörs och syns mest.

Dubbeld: Ganska så beigt val, tycker jag. Har det verkligen inte delats ut skarpare tacklingar än den där?
Jag e skeptisk.

Olli Nomadinen : Dilemmat med brist på högerskyttar i laget kvarstår dock, främst på forwardssidan. Nån som har koll, finns det nått annat lag som bara befogar en högerskytt bland forwards? PP ser ut kunna att bli rätt statiskt i så fall.

Sen efterlyser jag fortfarande "Den Röda", är du fortfarande säker på den där högerskjutande backen? 🧐

Dubbeld: Den var dock svår att ha synpunkter på 🤗

Rip Kirby: Och som jag sa när Modo blev klar för SHL, media kommer fokusera mer på Modo. P4 Västernorrland la ut att Bernhard fick pris men inget om Lander eller PS.

Olli Nomadinen : vi har backsidan kvar, så ännu finns det ju hopp!
Jag kan leva med att det är lite dött om det är så att Kapanen är noga med det sista som skall in på backsidan. Kommer det nån trubbig breddback så blir lite antiklimax dock.

Sheriffen stod även årets tackling!

Olli Nomadinen : Avdelningen en blind leder en blind, med två döva som rådgivare 🫣🤭😆🤣

Sputnik: För att vår silly skulle blivit spännande hade vi behövt bryta kontrakten med större delen av topp 6 bland våra forwards, släppa dem fria på marknaden och sedan återvärva dem. Finns ju inga bättre därute att värva.

Laget nu:
Tränare 4
Målvakter 5
Backar 3
Forwards 5

Sonnenberg: Ja, ovärdigt dåligt. Tycker man ska skita i den.

Olli Nomadinen : Jag tycker hela galan var ett stort fiasko.

roger_sundsvall: Vi kan förövrigt döpa om Silly tråden till "Sleepy Season".

Villervalla: Två priser till oink alltså, ett lag som har några år i SHL nu och åkte ur i åttondelen i år jmfrt med kvarten förra säsongen. De är alltså s ä m r e i år men belönas med bästa tränare och årets MVP. Det säger väl mest bara hur jävla lågt de står i status, INGEN tror på dem. Så vinner de några matcher måste det ju vara en demontränare som leder laget. Och nog för att Soumela var sjukt vass men MVP? Laget försämrades ju som sagt....

Pinaceae: Isåfall ska väl hela den trion belönas tycker jag, för det är ju inte ens en målchans utan Dahléns första pass (eg. andraassist) från bakom mål till EP. Jag vill inte vara sån, men det har ju garanterat gjorts snyggare mål individuellt sett under en hel SHL-säsong.

Jag vill heller absolut inte ta något från Anton Lander, men det där är ju mera ett bevis på hur sjukt målfarliga vår förstalina är tillsammans.

Lander kungarnas kung 🍹
kapanen nu får du presentera nåt

Dubbeld: Nog gjorde Timrå vackrare mål än så under säsongen? Nåja, kul för Lander, Dahlén och EPDÄ.

Anton Lander står för årets mål!

{297}: Jäkligt konstigt att Fillander blev årets tränare, dels spelade de inte kval ifjol och kom på en lägre placering än Timrå. Timrå klarade sig kvar på kval ifjol och slutade femma i år, med tanke på det borde Ante blivit årets tränare.

{9908}: Visst finns det saker på alla övriga lag som man ogillar, vissa mer än andra kanske.
Växjö - Gillar dom ens hockey? Vinner hela tiden. Handklappor på läktaren. Lämnar för att kolla handboll. Provocerande.
Skellefteå - sjukt självgoda fans. Skippar att gå på grundseriematcherna för att vänta in finalen. Hängde en docka av jonte Hedström, något av det mer osmakliga man varit med om. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/XwMgLb/har-gatt-for-langt
Färjestad - Jörgen Jönsson. Håkan Loob. Kartell.
Örebro - Filmande plastlag.
Frölunda - …har inget på Frölunda tror jag. Nån som har agg där?
Oskarshamn - stolpskott från att aldrig ha hamnat i SHL till att börja med. Usla fans. Borde åkt ut pandemisäsongen men fick frikort.
Leksand - miniserien då vi slog ut dom och gick upp mot KHK var ett långt diving-maraton. Inget illa att säga om fansen men dom fick också frikort pandemisäsongen och det är ganska vidrigt.
Rögle - Inget illa att säga om fansen. Lite av en frisk fläkt. Sjukt störande att vi vek ner oss så kapitalt mot dom i grundserien.
Luleå - Helt ok fans, va? Minecraft-miljarderna sticker i ögonen.
HV71 - Jämtin. Ledin. Skridskoskena som lossnar. Vände 1-3 i matcher, det glömmer man aldrig. Trubbades av lite då som for ner i HA.
LHC - Norrena. Pihl. Var väl huligan-varning på deras fans ett tag också? Kändes som fel fokus rätt ofta där.
Brynäs - otroligt självgoda fans. Unnade dom inte HA men har varit en hel del översitteri genom åren.
Malmö - känns inte som att det borde finnas ett hockeylag där nere på kontinenten. Inga större känslosvall över dom dock.

Cyclops - skulle behöva skriva en hel jävla uppsats.

Kan ta med DIF som bubblare - Nilsson försökte peta ut ögonen på Koskinen. Filmade kraftigt i kvalet mot oss. Sörensen. Slog ut oss lockoutsäsongen där det annars kändes som vi kunde gå hela vägen.

Sen det här ”gynna era broderliga norrlandslag” det är total bullshit för mig. I min värld har Skellefteå, Brynäs och Modo några av dom sämsta fansen i idrotts-Sverige (på olika sätt). Finns så klart fina eldsjälar i dom klubbarna också men drar man ett snitt så är det inte vackert.

Håller för övrigt med i domarfrågan. Dom är människor och människor tar irrationella beslut. Helt övertygad om att det känns lättare för dom att ta tveksamma beslut mot lilla Timrå IK än mot stora Färjestad eller Växjö. Ante fick rekordböter för ganska lindrig domarkritik, såg aldrig att bulan, Jönsson, Rönnberg eller Mitell fick det när dom spydde galla i slutspelet?

Villervalla: 😂

TikenAgge: Jag kollade med Snap Ai, tveksamt om den är så duktig.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-05-02-19-14-17-404comsnapchatandroid.jpg

Värvningsnyheter förutom hållander?

{297}: Enig. Även om pulsen inte är densamma som bottensäsongerna då man efter varje tappad poäng vill svepa whiskyn och i tystnad fortsätta ut till balkongen och dra en framvolt över räcket, så är man ju ändå på-nålar-fokuserad. Personligen har nog mycket att göra att jag avskyr typ varje lag i serien på individuella plan, och känslan att tappa poäng till deras fula skitnöjda fans skär inuti mig. Speciellt när många av poängtappen är pga att vi blir negativt särbehandlade av domarna. Jajamen, jag är helt övertygad om att vi sett över en säsong blir ganska påtagligt, kanske t.o.m. utstuderat missbedömda av våra rättskipare. Claesson tog det ju parodiskt för långt, så nu kanske det mojnar lite ifall fler fick upp något öga för detta.
Helt fritt att tycka jag har fel eller fel fokus, men jag kommer heller aldrig ändra denna övertygelse 🥳

Rätt skön livlina att skylla på med när man håller på ett lag där domedagen till sist kommer knackandes på dörren, oavsett hur bra det gått under en viss period.

sargad: Att Andreas Öhgren har spelat såväl pojk-, junior-, som A-lagshockey i Timrå IK har redan nämnts härinne. Orsaken till att sonen Liam fram till idag spelat för DIF är att Andreas flyttade till huvudstaden i mitten av -90-talet. Där spelade han för Hammarby och när dom sedermera tvingades lägga ner verksamheten lirade han vidare i Bajen fans.

Rip Kirby: Var inte familjen Öhgren Timråiter.. efter DIF alltså. Liam hade varit en rivig, ung och bra ersättare till Walli kanske.

Apropå dagens debatt om nästa säsongs mål.
Vi kanske ska införa att supportrarna får rösta om vilket mål föreningen ska ha ;-)

Olli Nomadinen : man är så van att det går åt helvete så jag sitter som på nålar varje match. Och blir det förlust två tre matcher då är det inte roligt för omgivningen! Det krävs nog några stabila säsonger innan kvalspöket har försvunnit!

Olli Nomadinen : vi är väl alla lite ”kvalskadade”, konstigt vore väl annars med tanke på våra senaste säsonger. För mig ter det sig tvärtom, jag har puls i varenda grundseriematch. Det var en period där i vår sämsta streak förra säsongen då vi skulle möta Rögle borta då jag gav fan i resultatet men annars durrar pulsklockan varje match. Ohälsosamt? Förmodligen. Men klart bättre att brinna av på kuben eller Sören Persson än att brinna av på frugan. Man kan säga att domarna och EP räddade mig från att sova på soffan många nätter ifjol.

{297}: Nu ska ju inte jag komma och spela Allan men jag var nog en av de första härinne som utmålade grundserien som en transportsträcka mot minst play-in. Kan ärligt säga att jag knappt hade puls på hela säsongen. Den gick upp en aning under kvartsfinalen men när allt man har att förlora är chansen att spela om guldet är ju den att jämföra med en söndagsmatiné när man var barn

Rip Kirby: Surt, där vore det ju kul att vara med och hugga. Liam har dessutom TIK anknytning!

« · 2537810 · »