Olli Nomadinen : Har du förberett MoDo-frugan att det kommer bli tunga förluster eller säger hon åt dig att titta i backspegeln, MoDo ligger just bakom och kör.
{297}: önsketänkande, de där svinen blir vi nog inte av med i första taget. Nedflyttningskandidaterna finner vi nog bland lindansarlagen LHC och MIF eller nykomlingen Modo. Kval mellan Modo och MIF och Modo tar revansch på missade guldet 1994?
Sitter i solen och läser ikapp lite på forumet. Småskrattar över vissa saker, men så dyker ditt senaste alster upp och man bara brister ut i storgarv. Snälla ta inte sommarlov. Behöver dina inlägg. Allra bästa underhållningen 👍
OlliJanne: fast har inte OINK värvat oerhört svagt i förhållande till vad man tappat?
Suomela, Smejkal och Brace ut och in kommer Lodin och Nick Olesen? Hutsko och Jasek har jag dålig koll på men i princip den enda spelare dom värvat från en likvärdig eller bättre liga är ju Oscar Engsund från Luleå? Jag tror dom kvalar i vår.
Perreman: ja Modo, HV, LHC och MIF lär alla hamna bakom OINK i tabellen. I vanlig ordning lär OINK hitta nån bra lekkamrat till Karlberg och likt en jävla humla flyger de vidare från nektar till nektar
Olli Nomadinen : Malmoe ä bra att ha i Elitserien! Änn kann fart tä Christiania å Bordershop å Reeperbann å tömm allt mann ha innan match! 🙏😅🙈🥳 Ha swisshkampanjen start än om ” Spetsbakken ”??? Dags att ta tag i att nu!!! Ja ä i Riga å Hellsingfors å scouta!! Finns mycke gott å drikka å titta på!! Skål tamjefan rabbuslingar ikväll 🥳 Halleluja 🙏🙏🙏
Olli Nomadinen : Kanske. Du hade ju rätt om att det är en torr marknad med toppspelare att plocka upp för ett nytt byalag i Ångermanland sist ut på marknaden. MoDo gillar att käfta med MIF och LHC så jag hoppas att vi kan låsa in dem därnere med lite sponsoroffensiv i höst. Måste man sitta och vara orolig nu framför TVn? Det är ju inte underhållning...
Villervalla: I augusti borde MoDo ha ett bättre lag än Timrå. Ove är optimist. Sen ökar vi därifrån. Ove vill inte ligga sked med skåningar i underslafen i november ;-)
Gewe: Ja riktigt roligt för the cats! De har varit bra nu några år utan att lyckas i slutspelet. Jag har sett många matcher på plats. Några mot Lundqvist bla 😀
{10299}: jag vet att ni älskade Manner, men jag tror inte att han var bra för er! Det är bara att titta på vad han fick ut av laget! Larsson som vinge till att börja med, körde konstant med åtta backar, varav tre höll HA klass! Nä jag var inte imponerad
Rip Kirby: Jag tror Brynäs kommer gå in i HA med en bättre trupp än vad Modo kommer göra i SHL. Sen är ju inte spelarmaterialet allt, det har HV71 nyss bevisat.
Tom Topp: Om de bara hade lyssnat på Mumintrollet och spelat riktigt så hade det gått bättre. Han tog ju en betydligt sämre trupp till 10:onde plats efter att vi hade kvalat och sen åker de ut? Det var en mentalt problem.. Plus målvaktsproblem.. Tänk om Ryssland aldrig invaderade Ukraina. Då hade vi aldrig fått Lindbäck och vi hade klarat oss lol
{10299}: Upp till bevis nu då. Jag tror Brynäs kommer vara avsevärt mycket bättre än övriga lag som tippas vara i toppen av HA. DIF verkar ju spara sig nåt år, iallafall som det ser ut med icke-satsningen. Björklöven vet man aldrig var man har. Det kan garanterat dyka upp en hord med nordamerikaner igen till hösten. Då kan man komma upp nån nivå. Brynäs IF borde vara väldigt mycket bättre än sina konkurrenter kommande säsong.
Olli Nomadinen : dom har en taskig organisation, men det stora problemet dom hade den här säsongen tror jag var Mumintrollen! Det är inte många som vill spela finländsk styrhockey!
Det var ju samma sak med HV 2020/21.. Många tippade att de skulle vara ett solklart topp 3 lag och sen åkte de ner men de tog ju övertygande sig upp till Shl direkt.. Många experter osv trodde att Brynäs skulle sluta på 6-8 i tabellen.. Det hade de nog gjort hade de haft Olkinura hela året också..
{10299}: Nu tar du i. Jag bryr mig inte tillräckligt mkt om nåt annat lag än Timrå för att kunna känna avsky. Men ja, jag ogillar Brynäs och tycker det var på tiden att ni åkte ur. Självgodheten slog till slut tillbaka. Att jag tror ni får ett jobbigt år i HA har inget med mina känslor för er att göra
{10299}: Ingen har sagt det ens det här årtalet (tror jag), men backa till inför SHL i er bok i höstas, där visas det prov på hur det kan gå till när övertro på ett lag helt saknar självinsikt. Och se hur bra det gick?
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.