Olli Nomadinen : Man kan bara hålla med. Sen alla horribla misstag. Brynäs första period var bland det sämsta man sett men ändå leder dom serien OCH matchen ganska ohotat. Löven -Östersund zzznark. Nä HA vill man aldrig uppleva igen under sin livstid. Hoppas att man är död när det sker!
JonteD: Blev tvungen att kolla lite, har inte sett HA på länge nu. Man slås verkligen av att det är som en annan sport jämfört med SHL, tiden och ytorna som erbjuds. Kommer på mig hela tiden med att förvänta mig en brytning av nån motståndare när pucken tillåts ligga/glida fri nån sekund extra så att medspelare kan snappa upp den
Meduza: Jadu, jag skäms inte för att vilja Timrå väl(så länge det inte går ut över MoDo), även om man får skit för det på hemma-sidan :). Men ha det bra Broder
Tyvärr så har jag och min dotter fått förhinder och kan inte se matchen imorgon. Jag har därför 2 st sittplatser över som jag skänker till någon som vill ha dem. Krav dock att de används. Först till kvarn!👍
finns det eller kommer det skapas nån Silly tråd för 2024? Verkar i a f vara 23:59 den 15 februari, som fönstret stänger:
"Internationella övergångar säsongen 2023/24: Internationella övergångar kan göras under tiden 16 maj-31 januari (för SHL/HA gäller 15 februari) För damspelare och lag i damjuniorserier gäller 16 maj – 15 januari. Administreras av SIF [email protected] fram till klockan 23.59 den 15/2. Övergångarna måste vara godkända av SIF, avlämnande förbund och förening samt IIHF senast klockan 23.59. Övergångar som inte är genomförda i sin helhet senast klockan 23.59 den 15/2 betraktas som ej klara."
Känns som det varit kanske lugnt i både SHL och HA hittills va?
Kulltorp: Jag har ju bett TIK att stänga av mig. Inte hört ett ord efter det :-) så MoDo är rätt tuffa, men hur som helst, skriv vad du tycker hos oss. Vi suger rätt hårt nu och det ska vi palla att höra.
Annaaa: Ja, för fan. Det hade kunnat bli mäktigt om alla tog i för kung och fosterland. Kör en repris här.
(Melodi Bobby Brown)
Hej där, här är Västra Stå Nu ska vi sjunga tills vi blir blå Vi sjunger högst, vi sjunger bäst Vi sjunger för laget som vi älskar mest
Alla här, har en Timrå-själ Att laget är bäst, vet vi alla väl Vi hjälper till, och vi startar festen VI ger vårt allt och sen fixar ni resten
Oh vi är snyggast, vi är bäst Så är det bara, fuck the rest Timrå IK är laget för oss Och för det där guldet ska vi alla slåss (SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld)
OlliJanne: 4 pinnar upp till trean och *14* pinnar ner till nian dock, så vi har köpt oss rätt mycket arbetsro neråt och är i högsta grad med i mittenfajten om top 6. Det är nu det roliga börjar!
Rip Kirby: Hade samma känsla om kvalet mot OINK. Mot Jurgården däremot gick jag liksom laget på rus, särskilt efter vändning och vinst i Stockholm. =) Inget stoppar oss nu liksom..
Herminator: Det är som en copy-paste på vår bok när vi gick kräftgång och hamnade i kval. Samma resonemang. Samma befattningar som ska kastas under bussen. Samma greppa-efter-halmstrån-mentalitet.
Är väl en rimlig reaktion från supporterhåll, antar jag. Eller också en bild över supporterns mentala bergochdalbana. Ett mentalt spel att antingen skylla på någon eller hitta någon förklaring.
X-Län: Tror fan oik klarar sig kvar. Dom känns som oss när vi drog 4-0 mot dif. Riktigt jäkla bra offensiv å pp. Behöver bara "Sätta försvarsspelet va." Sen har dom tränat inför kval i 40 omgångar.. D: Kommer bli ångest deluxe för lag 13 i tabellen.
Vargher85: Hade samma känsla. Oskarshamn skulle vi ta, enkelt. Jomenvisst? I kvalet mot Djurgården hade jag ångest varje match. Och jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv, oavsett vad jag deltagit i själv, eller upplevt på sidan om, t.ex som supporter, skrikit så högt som när Tim Erixon lossar sitt slagga från blå, and the rest is history...
Således, inget kval är enkelt. Inget lag går ut och bara städar av 4 matcher sådär. Det blir mentalt alldeles oavsett vad du som lag går in med för ingångsvärden. Om du varit i särklass sämsta laget i grundserien, ja, då kan du helt plötsligt vända det till din fördel i en bäst av sju serie.
Ångest big-time. Det lag som kommer in mest avslappnat har en jag ska inte säga stor fördel, men en fördel är det, alla gånger. Och helvete vad nöjd jag är att vi slipper den skiten den här säsongen 🙈🫣
Rip Kirby: Med all respekt. När vi ställdes mot Oskarshamn i kvalet hade jag en behaglig känsla. Det här fixar vi, tänkte jag. Sedan gick det som det gick. När vi ställdes mot Djurgården var det ångest deluxe och jag slappnade nog inte riktigt av förrän i slutet av match fyra.
Hamnar Modo i kval mot Oskarshamn kan vad som helst hända. Jag skulle inte våga satsa pengar på något av lagen.
Kulltorp: Poppa pop-corn, nu är det inbördeskrig på MoD0-lid sida. Klart underhållande läsning. J.F.K pissar och dissar i stark motvind. Hå hå ja ja, det blåser i Ö-vik i daaaa.
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer
Nä HA vill man aldrig uppleva igen under sin livstid. Hoppas att man är död när det sker!