Gorkyman: Fan vad tråkigt att se dem i ett annat SHL-lag. Hade gärna haft båda kvar! Nu gäller det för Kimmo att lyckas med värvningar till nästa säsong.
{8179}: Också enig här och något jag pterkommit till tidigare. Våran backsida är rätt omodernt byggd. Vi har en del "spela 0-0 backar" då att säga, nån för mycket.
Det tycker jag hämmar vårt spel totalt sett. Dessvärre ser jag inte att backsidan blir så avsevärt bättre nästa säsong, om vi nu inte bryter nått befintligt kontrakt.
Javisst Nässén kan bli en bra injektion, men vi tappar också Rindell.
Det blir väl iofs spännande att se vad det blir för nack in om Lyytinen inte får förlängt.
Hittar vi nått spännande att ersätta honom med(gärna en poängback) så kan det ju komma att bli en uppgradering på backsidan trots allt.
{8179}: Det var just det Stenqvist var bäst på förra året. Dom rätta passningarna i uppspelen. Sedan hade han otur med allt annat som styrkan i försvaret och att ha tendens att skjuta på motspelaren hela tiden.
Bragd-Birger: Ja jag var nyfiken på hur Forsmark skulle reagera nu när alla backar finns tillgängliga och Ante & Co fördelar ut istiden mer på de rutinerade backarna. När skadeläget var som värst så kunde han slappna av och njuta av all istiden han fick och nu när alla är tillgängliga så kanske han omedvetet tar ett steg tillbaka?
DenRöda: Våra forwards är rätt trubbiga eller så är de för långsamma vid spelvändningar..se på lag som FBK och Leksand direkt när de får chansen har se någon som hugger direkt och kan göra sin back och komma 2vs 1 eller friläge. Hållander är väl undantaget där. Men som du säger så kan man såklart spela som Växjö och komma mot samlat försvar och mata puckar mot mål ifrån backplats. Men det är väl bara Rindell och Forsmark som gör mål denna säsong och Rindell som gjort flest tappar vi till nästa säsong, så lär inte funka om vi inte får in någon ersättare som kan lirka in puckar på det viset. Som vi spelar nu gör vi stor andel grötmål där vi slår in returer och det är väl det vi är bra på att sätta hög press och slå in mål från nära håll på ett eller annat vänster. Undantag finns ju såklart som t.ex Hållander och Dahlén igår men i grova drag. Så länge vi vinner matcher är det väl ok, men gäller att vi har hög forecheck och intensitet annars blir det lätt att vi inte kommer någon vart alls offensivt.
DenRöda: "Jag tror snarare att anledning är att vi saknar en riktigt spelförande back som står för över 30p per säsong."
Helt enig. Vet inte huuuur många gånger under våran uppstalsfas igår som jag satt och slet mig i håret. Det var så sjukt enkla pass som hade kunnat skapa flygande anfall. Men våra backar har inte den blicken för spelet, tyvärr. Det är det jag saknar mest i våran trupp.
TD: var väl återigen Sjökvist som dömde igår. Nog för att många supportrar kan tycka att domarna är emot ens lag men ser man nyktert på det så är domarna överlag rätt opartiska...... men.... Sjökvist visar gång på gång att han verkligen har en tagg i sidan till Timrå. I hans fall skulle SHL o domarbasen behöva granska de insatser han gör i våra matcher för det händer varje gång
BlackBay: Forsmark har en ganska kraftig dipp i spelet överlag. Allt det som såg så självklart ut för två månader sen är plötsligt omständligt och tveksamt. Inget märkligt i det. Han har lassat en jävla massa istid, är ung och oerfaren. Det tar tid för dom flesta att hitta den konsekventa energinivån som krävs för att prestera på en jämn nivå över tid.
Timrå har då ingen tur med domaren åter igen i 2 perioder titta jag mer på domaren än på spelare oknäpp hjälm tror jag inte de hade koll på sen ett par ichingpuckar där timråspelare är nästan en meter före men domarna verkar icke ge Tik nån fördel i år heller Deadline och hur tänkte Timrå på målvaktsidan har vi 2 nu ungen backup Brynäs har 4 Det kanske är magstarkt men klokt
Sitter och funderar på varför det inte riktigt stämmer poängmässigt för våra stjärnor denna säsong. Tanken slog mig då att våra stjärnor inte är några vidare topp 10 poängmässig fast man som supporter eller expert påpekar att dom måste steppa upp.
* Hanzl har ett snitt på 35p per säsong hos oss. * Pettersson snittar 30-35p per säsong senaste åren i olika lag. * Dahlén underpresterar lite, så han kan ännu bättre poängmässigt. * Hållander är egentligen ingen poängspelare men han är fortfarande så pass ung att han kan bli. Han gör sin nu bästa SHL-säsong i karriären poängmässigt. * Wedin när han är skadefri har ett väldigt bra poängsnitt per match. Men skulle ändå snitta runt 35p per säsong. Kanske upp till 40p. * Lander står inte för mycket poäng men han ska ändå bidra till minst 10 mål per säsong.
Är anledningen till varför det går knackigt till och från på grund av att vi inte har en snärtare likt Rattie? Jag tror inte det. Jag tror snarare att anledning är att vi saknar en riktigt spelförande back som står för över 30p per säsong.
{8179}: Sjukt enkelt. Tycker det är svårare att ta sig till (vad heter det nu igen? NP3 Arena?) mitt inne i stan om man bor i Sundsvall. Då lär man hitta parkering osv.
DJ Hemp: 2. Eeeeh va? E4an typ hela vägen om du kör bil. Visst att det är köer, men det är det väl på alla arenor. Har du inte bil så behöver du ta EN buss, en buss som stannar precis utanför arenan. Fattar om man hade behövt göra 2-3 byten, men så är ju inte fallet. Förstår inte hur det kan klassas som ”omständigt”.
1. Underbart med seger igår och särskilt som den satt långt inne. Höll på att bli vansinnig på all ineffektivitet där i andra perren, men desto skönare när Wedda fick avgöra. Skumt att MIF missade första straffen (ribbträff med nästan öppet mål) men skönt det också. Förbannat snygga Timrå-mål alla tre!
2. Det är för omständligt att ta sig till och från arenan om man bor i Sundsvall. Skulle bara palla att ta mig till lördagsmatcherna om jag hade bott kvar. Ändå anser jag att det är fint att arenan är belägen på klassisk mark i Sörberge.
3. Läge för MIF-revansch imorgon? Har inte sett en enda 3-poängare på plats denna säsong vad jag kan minnas. Vore skönt om man tryckte dit Örebro även om jag är skeptisk. Lördagsmatch i alla fall!
SKRIDSKOSKENAN: Hur ska du kunna ställa några krav på publiken? Var och en gör väl som man vill. Ska man få bot om man inte kommer, bli avstängd, TV abonnemanget pausas till du börjar komma på match igen!
Underbart att vakna upp i hemmabaren å vet att vi ä TOPP 6 🤟🤟🤟 Nu ladd vi tusen tä matchen i Skabbräven imorgon kväll...💪💪💪 Låt dä rinna lätt idag rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 😇😇😇🙏🙏🙏
angeroath: Skellefteå har också sämre publiksnitt i år jämfört med förra. Men ja klart alla vill att fler ska komma på match. Själv tror jag många blev skrämda när laget spelade riktigt kasst inför fulla läktare halva december och januari och dessa har inte hittat tillbaka ännu. Förhoppningsvis kan vi skaffa större publikunderlag så det inte spelar någon roll om medgångssupportrarna stannar hemma.
angeroath: bra rutet! men vi hittar bara fel på org, på laget. inga krav ställs på publik, fans, på deltagande. vi ska få allt serverat men har typ 1000 mer på läktarna än iko. skämmigt rent ut sagt
Degenerate: Märkligt då att det bara är vi av samtliga lag som inte ökat sitt publiksnitt. Som sagt, den här regionen är värdelösa på att sluta upp för sina lag. Inget nytt direkt.
angeroath: Småtjejer som surar på rummet? Nu vet jag inget om din situation, men för egen del så har jag helt enkelt inte råd att åka ut var och varannan match. Jag prioriterar värme i huset före en ishockeymatch. För mig och min familj handlar det om ca 800kr per match, innan fika mm. Så här ser det nog ut för väldigt många.
angeroath: Det är tuffa tider ekonomiskt? Många anser det vara billigare och bekvämare med soffan? Det är inte helt enkelt att ta sig till hallen dit eller hem pga köer? Jag håller med dig, men tror att ovanstående påverkar mycket.
{10473}: Jo särskilt Luleå har imponerande uppslutning helt klart. Även Örebro har bra beläggning. Dock så ligger båda arenorna centralt i nära en större stad. Samma med HV71 också centralt och relativt stor stad.
Zäta75: LHC har 5k i en toppmatch mot Skellefteå, deras hall tar vadå drygt 7000?det kallar jag dåligt. Visst 4300 är också dåligt, men vi möter Malmö så vet inte om det är mycket sämre än det brukar vara mot Malmö en Tisdag. Men tror det behövs något extra för att locka publik
Labban: Nä, sa inte att du sa det. Men vi må ju kunna ha krav på varandra. Jag blir fan i mig förbannad när jag får veta att bekanta som är Tikare inte går på matcher fast dom kan. Det handlar om kravställande. Det här är ett supporterskap, inte en show man köper biljett till och är garanterad ett lyckligt slut. Så jävla förbannad på plastsupporterbeteendet som bredden har i den här klubben. Syftar inte på dig, utan allmänt.
angeroath: Sa förvisso inte att vi förlorat 10 i rad. Men spelet har varit allt annat än fint på hemmaplan kan du väl ändå hålla med om? Blivit lite bättre på slutet, men idag blev det vinst trots dåligt spel.
Klart man vill att alla ska ställa upp oavsett, men det är nog önsketänkande.
{469}: Det där är inte min sak att kommentera men för att nyansera så kan jag säga att den största delen på Västra Stå aldrig har varit RV och den största delen av RV är kvar på läktaren. Det är några avstängningar, ja och det vet jag inget mer om. Det märks tydligt idag att det är mängden människor som sjunger som saknas, man håller ändå igång i 60 minuter men allt för många som är på ståplats för att det är billiga biljetter utan att begripa ansvaret man har när man är där. Tyvärr.
Blorgh: Jo, fast spelet har väl sett ut sådär. Sa inte att vi förlorade 10 i rad. Visst mot Frölunda såg det bra ut. Sen innan de där vinsterna så var det uruselt, sånt sitter kvar.
Labban: Det här var fjärde raka segern på hemmaplan så den förklaringen ger jag inte mycket för. Sen ska vi fan kunna förlora 10 raka också utan att publiken beter sig som småtjejer och sitter och tjurar på rummet.
angeroath: Ja dålig publiksiffra. Men samtidigt så har laget förlorat och spelat uselt på hemmaplan i typ 10 matcher i rad nu, vilket inte direkt lockar folk att komma tillbaka. Såg inte mycket bättre ut idag, men glad att publiken fick en vinst iallafall. Medgångssupportrar visst, men så är det i alla lag och helt givet att det har betydelse hur laget spelar för publikintresset.
angeroath: Absolut är det dåligt. Men vad är det mellan RV och klubben och alla avstängningar? Har inte hängt med alls där. Sen de försvann så dog nästan Västra Stå ut känns det som.
Det blev två poäng ikväll, välförtjänt, trots att vi är dåliga i egen zon så är vi faktiskt det bättre laget totalt sett. Vi skapar våra chanser medans Malmö mer lever på vårt slarv. Tycker faktiskt att det talar till vår fördel framleds också, vi har det i våra egna händer att förbättra det vi är dåliga på. Annat hade det varit om vi varit utspelade. Nåja, kvällens insats åt sidan. Den här matchen i omgång 43 2024 kommer ingen att komma ihåg ens om en vecka. Det är annat som stör mig med den här säsongen än vad som händer på isen faktiskt.
Ikväll var ännu en hemmamatch med färre än 4000 personer på plats (officiell siffra 4,3 men det såg det då fan inte ut som tycker jag) Hur kan det vara så här? I en parallell verklighet hade hemvändarfesten förra året kunnat vara en start på en fantastisk period i klubbens historia. Lander, Dahlén, Pettersson, Wedin. Plus Didde. Plus Ante i båset. Evighetsmaskinen Boyce som numera är mer Medelpading än Emil Forsberg. Också "Kapanen där bak" som Svänzons sjöng. Lägg på Hållander och Pääjärvi inför den här säsongen och som mandelpäran surströmmingen två Medelpadsynglingar som tagit sig in i truppen i Oliver och Noel. Kan det bli mer "grannens grabb" än så? Hur många av dessa namn går in i ett Timrå All-Star-lag? Jag skulle säga majoriteten. Ändå så är det så fruktansvärt glest på läktarna. Visst kan man lägga en del på klubbledningen, hur ser marknadsföringen ut osv men det största ansvaret ska tamejfan läggas på oss själva, det är vi som ska gå dit! Betala vår biljett, köpa vår korv, vår Mazarin & Kaffe och vår 50/50.. nä just det, glöm det sista!
Som sagt, i en parallell verklighet där vår beryktade hockeykultur faktiskt existerade så hade det varit 4,8, minst på varje match som en start och sen 1000 extra som klubbledningen ska marknadsföra till plats. Vad är det här? "Stolthet och Tradition sedan 1928" ...med ett publikintresse som Lakers sedan 1997. Jag skäms och jag blir faktiskt förbannad. HUR KAN DET INTE KOKA!? Vi har SÄNKT publiksnittet säsongen efter att vi tar oss till en kvart för första gången sedan hedenhös. Blev vi mätta!? Blev vi Skellefteå helt plötsligt som väntar på slutspel!? Nä, det är fan för dåligt bara. Mycket kan läggas på klubbledningen men fler än så här ska fan i mig gå per automatik oavsett marknadsföring.
Årets stora besvikelse: Publiken. Nu kör vi, framåt!
Malmö får ju dessutom tillbaka både Teemu Kivihalme och Janne Kuokkanen som varit skadade en längre tid. Förhoppningsvis behöver de väl några matcher på sig innan stor formen infinner sig men det samma får väl vi räkna med när det gäller Lyytinen också.
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer