1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612182 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Vi borde kanske gitta ner och ägga Ahdrian,nubben och Riku ?

mikenomad: Nåt skar sig under vm kan vara thomas johansson`s kommentarer om R,Hahl om att han nästan var klar

El Maco: Kan bara hålla med...

Skulle gärna vilja ta på Skrevet ett par felvända nitkalsonger och utdela en ordentlig "ljumskspark"..

Såhär lyder en av kommentarerna till artikeln i Expressen.... Sanningshalt någon?

--
Nubben diskuterade nytt kontrakt med Hahl ända tills den 19 dec då han fick förfråga från frölunda. Hahl var mycket intreserad av nytt kontrakt med Timrå fram tills den 25 dec då Nubben bestämde sig för Frölunda. Efter den 19 dec pratade inte nubben med Hahl om någon fortsättning i Timrå. Den 25dec när Nubben var klar för Frölunda utan att pressen visste något, nämde Nubben för Hahl att någon annan klubb kunde tänkas komma ifrågan för både honnom och Hahl inför nästa säsong, med rejäla lönelyft.
Inte så konstigt att Hahl trots en förfrågan om lönelyft från Timrå med en ansenlig summa med ett 1års kontrakt tackade nej när Frölunda höjer lönen med 55% på ett 2 års kontrakt. Hade frölundas förfrågan till Nubben kommit 1 månad senare hade Hahl varitklar för Timrå, så nära var Hahl ett nytt kontrakt med Timrå.
--

Captain Crash:
de är säkert sant, skulle inte förvåna mig ett dugg,

bitter? nja en liten smula!

Captain Crash: Fans jävla skit i helvetet.

Captain Crash: Ingen aning men det är ju ett mycket troligt scenario. Pressen att komma till Frölunda och göra ett bra jobb direkt stödjer detta till fullo.
Sedan så kommer det inte att gå att bevisa kanske då Nubben mfl alltid kan säga att Hahl var kontraktslös.

Det man kan konstatera dock är att det vid den tiden kom mycket positiva tongångar från många håll om att Hahl skulle skriva på för Timrå. När ryktena om Nubben till FHC kom så dog detta...

Det kan väl vem som helst tänka sig in i att detta är troligt... När nubben visste att han skulle till FHC så la han naturligvis Hahl på is..Varför skulle han lägga ner kraft och själ på detta åt Timrå.

Dessutom så fick han gå med omedelbar verkan vilket också kan tolkas som en besvikelse på hans agerande från TIK-ledningen.

Jag tror att jag ligger nära sanningen med detta, och det tyder även TIK ledningens agerande i nuläget på.
De håller nog ganska mycket ilska inom sig.

Ja detta är öppet för tolkningar men detta är min. och svaret kommer vi som sagt nog kanske inte att få ta del av...

JimmyH: Bra Jimmy, nu börjar det likna någonting :)

Jag tycker precis som du att att Riku Hahl borde ha varit betydligt mer öppen och inte hållit inne med saker och ting när det handlade om Timrå IK.

Självklart är inte Nubben skuldfri kring det här. Men han är verkligen inte den vidriga och värsta skurken heller. I don´t hate Nubben.

Sedan finns det ju som sagt alltid anledningar till varför Nubben gick till Frölunda och varför Riku Hahl valde att följa med. Men den diskussionen här är väldigt uttjatad och jag orkar inte engagera mig i det mer. Låt oss istället se framåt.

Låt oss istället se fram emot vilken centeruppsättning vi kommer att ha. Låt oss se fram emot att möta Frölunda i nästa års slutspel. Vi slår givetvis ut dem och skickar en blomma till Nubben och samtidigt tackar för tiden som varit tillsammans med Timrå IK och önskar honom lycka till även i fortsättningen med sitt hårdsattsande europa-topp5-lag och påpekar att det kommer en ny säsong nästa säsong. Vi skickar en blomma även till Ulf Dahlén som är en riktigt dålig förlorare. Mats Ahdrian kan få två blommor, mest för att han är så så snygg och läcker.
Riku Hahl behöver vi inte ens bry oss i eftersom han sitter halvskadad på läktaren.

Nu kör vi!

Skarin: Jag förstår bara inte hur du kan släppa Nubben så fri. Men det är ju såklart ditt val och du har väl dina anledningar till det.

Får Frölunda Johan Holmqvist så tycker jag att de har ett riktigt bra lag nästa säsong.

Vi måste få hit en toppcenter. Helst innan den 31 januari.

Hahl Bundy: Du kanske ska ansöka om att få byta nick till Ahl Bundy efter er gamla stormålvakt? Moe Szyslak, 87:an Axelsson och Anderssons Kalle är andra namn att ta i beaktning. Skogstokig är ju ledigt också, man undrar bara hur länge till?

F.ö så är det fantastiskt kul att se engagemanget blomma redan nu..

Skarin: vad man läst så är nielsen och wandell 2 namn för oss och ta vi hit dom och ersätter hahl och regin med dom är det skandal så då kan vi glömma o slå ut frölunda

Wayne Gresky: Roligt att det finns dom som engagerar sig, spec. modoiter.
Messade för ett tag sedan Markus men har inte fått svar än om man kan byta nick, så nu behåller jag detta.
Alltid stör det nån.

JimmyH: Det är ju väldigt uppenbart att alla inte kan förstå sig på varandra. Men så är det och så kommer det alltid att vara.
Jag kan å andra sidan inte förstå hur folk kan tok-såga Nubben när man inte vet allt runt omkring.

Vi måste verkligen få hit en toppcenter, landslagscenter av mycket bra klass. Annars blir jag både besviken och arg. Om vi ska kunna vara med och slåss om guldet behövs det en riktigt duktig förstecenter. Han måste främst ha väldigt fina offensiva kvaliteter. Pengar finns, och någon duktig själ tycker man ju måste vilja spela för Timrå som ju även i dagsläget får anses som en toppklubb i elitserien.

Skarin: Vi är absolut en toppklubb i Sverige och vi har redan nu ett mycket bra lag, det kommer en mycket bra center.

Jag blir fortfarande inte klok på varför Regin står med i laget för denna säsong på Timrås hemsida.
Ska han inte lämna eller? Blev det inget med Ottawa?

Hahl Bundy: Både Timrå och Regin räknar med att han spelar med Ottawa. Men övergångstvisten är nog inte helt klar. Den är hos lite andra instanser och vilar på någon hög eller något.

Skarin: Riku Hahl är klar för Frölunda.

Det behövs inte mer information än så för mig att bestämma för att ogilla Kent Norberg. Som jag har skrivit flera gånger om. Riku Hahl skulle aldrig ha varit aktuell för Frölunda om Kent Norberg hade fått något intresse av att ha kvar ett bra förhållande till Timrå IK och dess supportrar.

Men om du vill linda in dig i ursäkter och omständigheter i fallet så är du helt fri att göra så så klart.

Och ja, någon riktigt bra center borde det finnas att få tag i.

JimmyH: Ok, det är kul för dig att den informationen räcker. Du lever i en helt annan värld.

Det räcker som svar på ditt utomordentliga inlägg.

Men Riku Hahl är klar för Frölunda. Det har du rätt i.

Skarin: Ja, inte kommer vi längre än så här i alla fall. Här.

En flaska amarone och några gamla matcher på vinyl i någon fin lägenhet på klippgatan en vacker sommarkväll skulle kanske vara en bättre omgivning för vidare diskussioner.

JimmyH: Vi kommer aldrig komma varandra nära kring det här. Den saken är säker.

Men vi kan ju lyssna på musik över en flaska Glen Fiddich och snacka om centrar, det skulle funka tror jag.

Skarin: Gud vad romantiska ni är. Äntligen lite kärlek i den här gästboken. Det var sannerligen inte igår. Underbart att skåda. Samtidigt är det skönt att kanalisera sina känslor ibland också och bara låta skiten välla fram. Jag mår mycket bättre nu när jag fått tömma ut mina aggressioner.

Vi kan väl bubbla en tid och datum när vi kan ses för en romantisk reunion. Jag längtar och väntar!

O.S.A. till "Norrlands Guld"

Puss!

Ni ska bara veta vad Anton Axelsson och Johan Ryno tycker om ledningen i Frölunda.

Dallas: Det behöver man inte vara Einstein för att förstå. Erik Karlsson, det kanske största backlöftet som Sverige producerat på senare år är fortfarande inte kontrakterad av VF. Det säger det mesta.

Så är det när money talks.

250kg kärlek:

Han må vara en otrolig talang, särskilt om man ser till det offensiva. Däremot är han väldigt tunn/liten och har utan att överdriva enorma brister i sitt försvarsspel, och det är väl det sista som frölunda behöver på backsidan efter den gångna säsongen. Killen behöver utvecklas och är i mina ögon inte riktigt redo för en plats i a-laget. Men vi får väl se, den sista backplatsen står nog mellan just Karlsson och Philip Larsén.

qslig: Nu ska vi väl kanske inte diskutera just Frölunda här, men den sista backplatsen tas nog av en extern värvning skulle jag tro.

Frella:

Hehe, tycker nästan att det uteslutande diskuterats just frölunda, av förklarliga skäl. Men nu ville jag bara svara på just Erik Karlsson eftersom herr kärlek tog upp ämnet. Men vi får väl se, hoppas att någon av ungtupparna ändå får chansen.

RocknRolf2: Mig veterligen var Nubben kvar förhållandevis länge vid sin tjänst även sedan det blivit officiellt att han skulle till Frölunda. Jag minns uttalanden om att man hade fortsatt förtroende för honom, att han säkerligen var proffisionell och nog skulle fullfölja sin tjäns i TIK ändå på ett bra sätt. Det är banne mig naivt j-a bullshit! Sysslar man med klubbidrott på elitnivå och tror på sånt trams är man bara att beklaga. Att man inte omgående fattade innebörden av att sportchefen kommande säsong har som uppgift att skapa bästa möjliga lag åt en konkurrent, en rik och mäktig sådan dessutom, är tragiskt. Att tro på muntliga löften och sedan böla i kvällsdrakarna är löjligt i kubik! Visst, TIK blev sodomerat av arslet och det kan ingen ledning i världen anklagas för, det har arslet på sin egen CV. Men det flata agerandet sedan och "tycka synd om mig"-mentaliteten efteråt är pinsam.

mikenomad: Jag vet inte om jag tycker att det är "tyck synd om mig"-mentalitet. Jag tycker att det känns bra att Ledningen sätter ner foten och säger ifrån.
Sedan kan jag hålla med om att det var naivt om den godtrohet som har visats.

Lycka till Hahl i VF. Nubben kan dra något gammalt över sig.

73Sjöbba: Ledningen sätter ner foten och upptäcker att den bara har en skridsko, och tyvärr på den andra foten...

250kg kärlek: Det största backlöftet som sverige producerat någonsin är Victor Hedman.

"Erik Karlsson, det kanske största backlöftet som Sverige producerat på senare år är fortfarande inte kontrakterad av VF."

spud: jasså de säger du ;-.)

spud: Ja än så länge har han ju inte på långa vägar visat att han är det löfte som du påstår. Hävdar med bestämdhet att det finns större löften på närmare håll.

2 Augusti kommer Stanley Cup bucklan :) länk!!

Mathias: Börjar bli vardagsmat för oss Njurundabor...;-)

Dunc: Att han skulle vara det största backlöftet genom tiderna vet jag väl inte om jag vill skriva under helt på. Men att han är vårt största backlöfte just nu och på mycket länge råder det inga som helst tvivel om. Jag är i alla fall helt såld.

Victor Hedman borde kunna bli A-landslagsman kommande säsong.

JimmyH: Dennis Persson ser ju riktigt lovande ut han med...

JimmyH: Någon på Hockeymagasinet (en vanligtvis välinformerad kille på deras forum) har angett att Wandell är klar för er nu. Har ni hört ngt?

JimmyH: Det borde faktiskt vara en möjlighet att grabben får pröva 3 kr, det är väl den normala utvecklingen i Bersans värld. Men såld på han. det är inte jag. Visst är grabben bra och har potential. Men det har en del andra grabbar också.

Dragan 2k: Hoppas jag inte

Europaranking med TIK på 23:e plats, 4:a i Sverige:

Ambroo: Absolut inte illa pinkat.

Kerstin_k: Mmm, vad det nu är värt?

Ambroo: Äh, prestige. Nu har vi ju svart på vitt att vi ÄR bättre än Modo ;)

Kerstin_k: Precis:-)

Kerstin_k: Klart vi är bättre än Modo.

Snoop: Ni är bättre än oss säger du.Hur tänker du då undrar bara?

Modoante: Tja, med tanke på att man går efter fjolårssäsongens resultat så är det väl ganska självklart?

Modoante: Ni var väl inte bättre än oss säsongen som var, så då va de löst.

Snoop: Vad har förra säsongens resultat med kommande säsong att göra ingenting.Sist jag kollade så ni inga bonuspoäng nästa säsong för vinsten i kvarten mot oss.

« · 1049710 · »