Cartman: Där ser man, vi kanske får in två stycken centrar? :) Näe, än så länge håller jag mig till teorin om att amerikanerna ifråga är här på besök och hängde med en bekant till hockeyn. Blir bäst så, så slipper man bli besviken.
Kerstin_k: bara för rolighetens skull kollade jag igenom Oilers Farmarlag och hittade en som kanske skulle kunna vara kandidat om det nu skulle vara så här :) Men som du säger man ska hålla sig på den lugna sidan så man slipper just besvikelsen.
Komplettering av mitt förra inlägg. Kollade även igenom Transfer rykterna i det laget och där fanns den här killen(länk där nere). Skulle väl inte vara så dåligt med tanke på vad vissa här inne efterlyser för centertyp!
kaofl: Tänker inte spekulera i dina två namn. Jag låter det vara tills vi har svart på vitt. Men den sista killen Schremp har grym teknik i alla fall. :)
Kerstin_k: Till Schremp säger jag: Ja tack! Ser ut att vara nåson sorts uppgradering på Peter Regin, teknisk sett iallafall. Jag tror dock att Schremp är ganska mycket vassare offensivt.
dr-nix: Jo det är sant han har också varit i Edmonton och deras organisationer. Men då jag såg Rob Schremp länkas till Sverige på eliteprospects, tänkte jag att det är ju en som inte nämnts förrut och med tanke på att det vara 2 engelsktalande så kan man ju hoppas. :)
dr-nix: Okej, en liten avstickare i debatten trots att jag inte tänkte bry mig så mycket. Hur stor är sannolikheten att en kille som inte representerade Edmontons organisation ifjol slänger på sig en tröja och en keps från dom och sticker till Sverige?
Just i den aspekten känns det ju mer sannolikt att det skulle vara nån som nyligen har representerat Edmonton. Varför man nu envisas med att ha på sig tröjor med klubbemblem om man besöker en annan klubb kan man ju fundera på.
Nej, supportar till Edmonton tog tillvara på tillfället och tittade på elithockey idag.
Cartman: Jo exakt tyvärr var det Malmö där. MEN i artikeln som det länkas till står det "Rob Schremp och Pierre-Alexandre Parenteau är två kapabla nordamerikaner som bjuds ut på den svenska marknaden. _Även_ Redhawks lär ha fått ett erbjudande."
"Parenteau och Schremp lär dyka upp i Sverige. Frågan är bara vilka klubbar som nappar. Den förmodade prislappen ligger på runt 170 000 kronor i månaden. Smakar det så kostar det. "
Cartman: Tja, nån som har en faster som har en svensk syster som dom har besökt på semestern. Det råkade infalla med Timrås första träning och amerikanerna tyckte att det vore roligt att titta på den. Vad vet jag?
Hur vet du att det inte var nån av dom som det länkades till förresten? Om du känner igen dom så är det ju bara att surfa runt på edmontons sida tills du hittar dom och fallet är löst :)
Det här blir ju mer och mer intressant, nästan så jag måste ta på mig min Avskeps och bege mig ner till Timrå, vem vet, jag kanske kan få ett tryout-kontrakt...
Cartman: Jag såg en rätt stor lufsig kille, skäggig var han nog också. ikvälld en Kanadajacka (liknande den på bilden) i E.ON flertalet gånger ifjol, kanske det var ett nyförvärv?
Paddan: Själv funderar jag på att dra några pilsner i Ö-vik framöver och slänga lite käft med några av stans vakter. Vem vet, skriker jag dessutom som en gris när jag tar ett nappatag med vakterna i " Den sista färden-land" lär väl ett kontrakt med Modo finnas inom räckhåll.
Paddan: Äh...har jag redan gjort. Han var inte alls så läbbig som på film, då var Jedi-skolan obehagligare. Riktigt jobbigt blev det när de började prata och det visade sig att Jedi´s pratar Ö-viksdialekt....huvva.
mikenomad: Åfan, visste jag inte att ni frivilligt åker hit upp. Själv har jag tänkt försöka använda mina brorsdöttrar som "alibi" för att få möjlighet att se utställningen och leka jediriddare.
Paddan: Med en fru som älskar Star-Wars var det mer eller mindre oundvikligt att även sonen på 8 bast skulle bli frälst, denna utställning var mao som en våt dröm för dem. Som tur är har jag haft större påverkan på grabben när det gäller hockey. Jag skriver "som tur är" enär frun är Modoit...
mikenomad: Jaja, det kan ju inte bli alla rätt. Åtminstone en förståndig familjemedlem, ja alltså som stöttar sån där populärkultur som är för "okulturig" för att få visas på museum (enligt de som säger sig veta vad god kultur är).
Fast, det är klart, Brynäs IF har ju i flera år turnerat land och rike runt med ett följe museiföremål.
kaofl: Fan vad alla hänger upp sig på att vi absolut till varje pris måste ha en förstecenter promt tills serien drar igång. Är det i Okt/nov serien avgörs?
Jag som inbillade mig att det var i mars. Låt Frölunda få trampa plattan i mattan fram till jul. Vi skall bara glida med och specialstudera. Räcker det inte om vi är bland de 8 främsta innan jullovet och tomten kommer?
Jag tycker vi har en solid blandning utav unga hungriga potentiella och utvecklingsbara spelare. Kan inte vi enas kring detta. Måste allting vara så förbannat tillrättalagt och korrekt redan nu? Kan det inte få vara lite knöligt, kantigt, oslipat och valpigt tills allting har satt sig?
Vad är det för vits att dominera i 20 matcher och sedan bli ifrånåkta likt förbannat när de ädla medaljerna skall delas ut?
Är det inte bättre att bli en obehaglig överraskning som dyker upp likt en vålnad efter mörkrets inbrott på målrakan när upploppsklockan har ringt?
Jag är nästan glad att allting inte är perfekt!
Jamen man får inte halka efter för mycket i början heller hojtar vissa. Se på Brynäs ifjol.
Skillnaden i det laget är att det inte ens tillnärmelsevis har en lika äregirig och ungdomlig trupp som Timrås. Det gick runt på fem-sex femmor på försäsongen och tvingades ideligen ställa över folk på försäsongen och bitvis även i Elitserien. Sådant inger ingen harmoni eller skapar någon kontinuitet. Det skapar bara oreda och förvirring och besvikelser.
Låt ungdomarna få härja nu! Vi har snackat så länge om att ungdomarna inte får chansen i Timrå IK. Vi har aldrig haft det bättre förspänt än vad vi har det nu i dagsläget.
Några guldkandidater är vi inte ännu. Men absolut ett solid hockeylag som med råge kravlar sig till slutspel. Väl där kan allting hända! Då fullkomligen exploderar vi.
Hedström reunion alive versus ungdomlig entusiasm!
Bara ett orosmoment som jag tycker måste åtgärdas omgående var Backes fummel med puckar mellan benen.
KNIIIP IHOP!!!! (För att citera Susanne Lanefeldt)
Amen vi säger så!
Psst...transferfönstret stänger den 31 januari! Glöm inte det!
The great one: Att man utlyser floppvarning redan nu på Samuelsson säger ju det mesta om dig. Jag blir nöjd om killen visar att han har kapacitet för elitseriespel redan den här säsongen.
Efter att ha sett st-tv så påstår så undrar jag vilka hjälmar ni surrar om. Jag tyckte inte dom såg så jättesnygga ut iaf (de kanske växer på mig, vem vet)
Angående Backlund, var det reklam jag såg på benskydden ?! (en ny lågpunkt?)