JimmyH: Jag vet inte. Jag vill bara minnas att något liknande sades vara skälet till att man gick skilda vägar. Det var inte meningen att vara konspiratorisk, jag försöker bara förstå varför Timrå IK är så skadebenägen och hur man kanske kan få tillstånd en förändring.
Byta läkare är ett sätt, ett annat kan ju vara att byta ut FYS-tränare t.ex. Men om Thord sköter det bra finns ingen anledning att förändra det.
Vi kanske har skadebenägna spelare helt enkelt?!
Skarin: Mmm, Stefan Lindqvist kommer in i klubben med nya ögon och bedömer att man måste göra något åt den medicinska staben. Det slutar med att den medicinska staben som består av Kicki Höglund, Per-Arne Forsberg, Thord Johansson och Johnny Karlsson görs om. Alla behåller sina jobb utom Johnny Karlsson som byts ut mot Örjan Fröjd.
Johhny Karlsson säger i den artikel du länkade till efter vetskapen om att föreningen byter läkare att:
"– Det var överraskande och jag förstår inte riktigt motiveringen. De pratar om skadorna, precis som alla andra.
Han har synpunkter på hur det gått till när Timrå skrivit kontrakt med spelare.
– Jag har föreslagit att kontrakten inte ska börja gälla förrän man gått igenom spelaren ordentligt. Men det har inte följts."
I min värld känns det som att föreningen inte varit nöjd med hur Karlsson endera skött sitt yrke i egenskap av läkare eller det faktum att Karlsson ansåg att man skulle göra en grundlig kontroll på spelare det skulle skrivas kontrakt med.
"Johnny Karlsson har gjort ett bra jobb i Timrå, säger sportchefen Stefan Lindqvist"
Det är väl så det brukar låta, utåt. Jag får känslan av att han fick foten. Men det uttalandet öppnar för olika tolkningar.
Händer det ingenting framstående med Hedström och Pärssinen fram till jul så är det definitivt läge att ta farväl utav två f.d. publikfavoriter och frigöra utrymmen i budgeten för två helst tre klassvärvningar innan transferfönstret stänger!
Fick genom en initierad källa höra att kanadensaren Rob Hisey är ute på marknaden. Han har förvisso ett förflutet i Mora IK, men ändå...
Finns det inget som smäller högre än Hisey ledigt så borde han definitivt testas. Grabben vill ju tillbaka till Sverige också.
qslig: En enkel fråga? Jo tjena! Det kan ju inbilla en blind och döv också. Tonläget i ditt inlägg bara lyste skadeglädje. Och det får stå för dig. Jag är så van att folk avskyr mig och vill korsfästa mig åt höger och vänster för att jag sticker ut ifrån mängden och vågar tycka någonting samt göra djärva utspel.
Skillnaden ifrån många andra är att jag vågar ta risken att bli "idiotförklarad" med att ställa ut mitt egna namn och figurera på bild. Jag spyr ur mig en massa skit med dold identitet.
Så enkelt är det med den saken!
Bergius: Det är klart att det finns ett reglerat kontrakt. Men finns det någon skam i kroppen hos karln så avslutar han kontraktet i förtid utan ekonomisk kompensation för resterande kontraktstid. Med tanke på vad Timrå IK gjort för honom så är det glasklart för mig. Eller har det slagit slint alldeles i huvudet på honom? Det är ju knappast så att han behöver gå på gatan och leta tomflaskor och burkar för att ombesörja sitt dagliga levebröd.
Jag är iaf funtad så att lever jag inte upp till förväntningarna eller åstadkommer det jag vet att jag har kapacitet för så tar jag vackert mössan i min hand och går. Finns ingen anledning att jag skall ta emot allmosor om jag inte uträttar ett smack. Då får man rannsaka sig själv och inte gnälla som en kärring i pressen.
Jag hyser den allra största respekten för Jonte Hedström som människa. Men nu snackar vi strikt om föreningens bästa. Och tålamodet kan inte vara hur stort som helst med vissa. Än har han fortfarande chansen att bevisa även för mig som alltid hållit honom högt och alla andra att vi har fel.
Men någonstans kring annandagen tar förtroendekapitalet slut i mina ögon. Det är min bestämda uppfattning.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
nectis:Hehe, bara en sån sak som att 14500 följde matchen via webben berättar en hel del. Leksand som för övrigt har Sveriges i särklass bästa....ja allt.
Rad av år i misär, människor sluter upp ändå. Det är imponerande.