1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613505 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Det finns risk för att Challe är gråhårig innan säsongen är över.

Per HApps:

Äääh,ny arena är väl iofs kul nån säsong,men fan vad jag saknar ganla goa Gavlerinken med en lagom kapacitet på dryga 6000,tror ni kommer känna samma sak efter ett par år.

Bissett19:

Hur är det nu? Ligger Läkerol Arena vid Gavlerinken eller på Alderholmen...? Har aldrig varit där...

Det där senaste inlägget skickade man helt i onödan! Brynäs-jäveln hade precis loggat ut. För gott, kan man önska. En Tuna-bo som inte fattar bättre än att hålla på Brynäs har fan inte här att göra. Men för fan, börja hålla på Linden Hockey i stället, din jävla idiot!

DJ Hemp: Läkerol Arena är byggd på precis samma plats som Gavlerinken.

Red-line:

Tack! Precis som jag trodde. Inte alltför centralt i Gävle, med andra ord. Därmed kan Brynäs inte heller dra nytta av den där gångavståndseffekten som det ändå innebär att ha sin arena intill stadens allra mest centrala delar. Därmed föll Bragd Birgers inlägg från i morse... Jaji!

Hur jävla fult det än är att ha ännu en gigantisk koloss till arena i Sundsvalls inre hamn må vi ha en konkurrensfördel i och med denna. Denna jävla skitkommun har väl ändå inte en enda idé om hur vi ska formera det inre av hamnområdet... Hellre E.ON Arena än alla dessa skitfula grushögar och järnvägsspår som i dagsläget "pryder" samma område. Välkommen Timrå IK!

...Så har 'The great one' skrivit om varje spelare på sin profil ser jag.

Laken: Jaha, vad roligt då.

Byt ut Fystränaren!

Hittade ingen lämplig tråd, så det får bli denna.

Andra året i elitserien, det året Peo Larsson hoppade av träffade jag en spelare i laget ungefär 10 omgångar in i serien. Vi låg lika risigt till då och jag undrade hur han såg på saken. Svaret jag fick var ungefär, att det hade bara gått tio matcher och att det var långt kvar av serien.

Hoppas verkligen inte att man sitter inom truppen med inställningen att det är långt kvar, då är det säkert som amen i kyrkan att det blir an kvalfylld vår med en högst osäker utgång.

Man skulle ju kunna fråga sig om spelarna är villiga att gå ner i lön för att bereda ekonomiskt utrymme för en förstärkning.

Då får man verkligen se vilka som har hjärta för klubben. Se bara på ett lag som Brynäs som alla placerade i kvalserien innan säsongen drog i gång. Nu har dom mer än dubbelt så många pinnar som oss efter 10 sketa omgångar. Där har ni ett gäng som visar hjärta alla dar i veckan, and twice on sunday.

Per HApps: Finns bra piller mot pms har jag hört:)

Ja Brynäs ligger några poäng före, dvs tre vinster och en sudden vinst så är vi förbi,,och sedan ska man ju inte glömma att de vart tippade som svenska mässtare ifjol, och hur gick det med alla stjärnor och hjärtan och liljekonvaljer, det vet vi redan,, och vi vet även att de så kallade "Experter" har taskig fantasi, de utgår till 99% från fjolåret, sedan tar de ett Expert party och gaddar ihop något som de tycker är bra, och jenast vart det sådär j-la gulligt och fint att alla tycker lika och ingen j-vel behöver skämmas

Harryhaffa: då ska dom förlora tre matcher också! det där kan ta 2veckor att komma ikapp då timrå nästan jämt lyckas vinna när topplagen vinner och förlora när topplagen förlorar!

Harryhaffa: Jag ger inte mycket för de sk "kvällstidningsexperterna", de tippade oss åtta, än så länge har de ju haft sjukt fel, vi ligger ju nia.

Vad roligt det känns att Timrå har så ungt lag, jag undrar inte alls varför vissa skrytit om det tidigare här. Är det något om att man slår från underläge så betackar jag mig.

Anonymous: ...eller kanske på elfte plats, de har fel än så länge i alla fall.

haggen: va f*n grinar han ut i pressen för? han sa ju att han ville ha "nya utmaningar"

...så är det här lite tröst mitt i all bedrövelse f.n: "Riku Hahl - elitseriens sämsta värvning". (expressen.se)

mikenomad:

Säsongen är väl inte slut än ? Han kan fortfarande skjuta guldet till göteborgslaget.

mikenomad: Ja, det är helt rätt! Man får glädja sig åt det lilla man kan.

haggen: Ja se där Nubben lär ju inte sparka Hahl i alla fall, men om hans mot förmodan skulle tvingas till det så är han ju välkommen här men lär nog inte få så mycket i lön då pengarna tydligen är slut. Eller är det så att pengarna är slut för att de ligger öronmärkta till Hahl?

mattias - 74: Tyst med dig...vi griper efter halmstrån här fattar´u väl!

Anonymous:

Ja, mystiskt vart alla pengar tar vägen, tippar på att T Johansson stoppar en hel del i egen ficka (lön). Sportchefslöner x 2 tar väl också en del. Anders Huss - Vad gör han mer än att stå och flina i båset?

mikenomad:

Jag vet men att skriva som EX gör att han är den sämsta värvningen efter 10 matcher är väl lite konstigt då det återstår 40

mattias - 74:

I Elitserien spelas det 55 omgångar,vet inte hur många som spelas i den Divisionen Läxand härjar......:)

Bissett19:

Ok då är det 45 kvar, då är det ännu värre att kalla nån sämsta värvningen i ES.

När elitserien är färdigspelade får vi se om Hahl är sämst men jag gissar på nån brynäsare :)

mattias - 74: Äh, det är klart att man kan göra såna tvärsäkra konstateranden redan nu, ungefär som när kommentatorn under en PPV-match konstaterade "Färjestad dominerar fullständigt" när det hade spelats fem sekunder av första perioden.

mattias - 74: Tyst med dig masjävel ;-) Hahl är och förblir SÄMSTA JÄVLA VÄRVNINGEN! Tamare kan ingen vara. Det är liksom effekterna utav att lämna Timrå IK. Man kan få briljera på försäsongen men sedan är det tvärstopp.

Motsatt effekt har MIKare och björklöv inom våran förening.

Paddan:

HAHA dessa reportrar

Uno Gordon: Rättelse: Dito effekt har MIKare och björklöv i Timrå IK. Skulle effekten har varit motsatt skulle de ju ha gjort succé ;)

Uno Gordon:

Hade det låtit lika om han hade gått till HV och inte lyckats ?

mattias - 74:

Du mattias! Det här gick vi väl igenom redan innan serien startade. Då var du väl helt överens med någon skribent på Ex eller AB, att Reinard Divis skulle vara ES absolut största flopp i år :-)

mattias - 74: Absolut! I vartfall från min sida. Det var hans korrumperade utspel där han snyftade och beklagade sig i pressen över att "behöva lämna" Timrå IK. Fansen har varit fantastiska och det vill jag tacka dem för! Han kunde knappt tacka oss tidigare men helt plötsligt när övergången är bekräftad och klar, när det det finns någon återvändo då skall han liksom försöka släta över det hela och röka fredspipa med fansen! Forget it!

One time JUDAS, Always JUDAS!

Et tu Brute:

Jag sa att jag trodde han skulle bli det och hiitills är han väl ganska nära den utmärkelsen.

Hahl är garanterat inte sämst i ES när det spelars 55 omgångar men Divis kan myckeyt väl hamna där.

Uno Gordon: "när det inte finns någon återvändo" skall det givetvis stå.

mattias - 74: Hur kan Du vara så jävla säker på det? Kappvändare!

mattias - 74:

Fast då kan det väl inte vara mer fel att såga en spelare efter 10 omgångar än vad det är att såga någon innan ens en match är spelad :-)

Uno Gordon:

Kappvändare ? Jaghar väl min åsikt eller hur? Vad menar du med Kappvändare ?

Et tu Brute:

Man skall skilja på orden tror och är . Jag tror Divis blir flopp medans Expressen redan skrivit att Riku Hahl ÄR årets sämsta värvning trots att inte Serien är färdigspelad på långa vägar

mattias - 74: äsch bry dig inte om honom, vi har 5raka torskar och vi vann inte med 10-1 över S-vall heller!

Uno Gordon: Hahl är väl ingen judas? Vad jag har hört skulle han få minst lika mycket pengar från Timrå, om inte mer om han stannade. Då är väl fan nubben lika mycket judas.

nectis: Hahl får väl sin jävla hockey vart fan han vill för mig. Men räkna inte med några sympatier ifrån min sida när man "spelar över" och försöker förstärka känslorna och betydelsen utav någonting. Att påskina att man blivit beberörd för att det skall se snyggt ut och försöka lugna supportrarna när man kan sagt halv sju innan. Vad är det för vits med det?

Det är en jävla skillnad på Hahl och Nubben! Nubben ställde mig veterligen alltid upp för fansen och gjorde sig inte oanträffbar på något sätt. Han t.o.m. messade till mig ifrån utlandet när han hade semester om jag messade något till honom. Han ringde tillbaka ifrån hotellet i Finland när han befann sig där då vi höll på hamna i Kvalserien och det blåste snålt kring Timrå IK.

Sedan får man tycka vad man vill om kring denna affär. Jag har sagt mitt och gjort ett ställningstagande och jag räknar inte med allas förståelse kring detta. Och inget jag fäster någon större vikt vid heller.

Amen.

Uno Gordon: Nu är det dags att käka. För hjärnan går på tomgång och det brister verbalt.

Uno Gordon: Vad bra att han var trevlig mot dig då, för mot föreningen Timrå Ik så var han inte trevlig, men bättre lite än ingenting.

Uno Gordon: Nubben har väl varit med lite längre i Timrå IK än vad Hahl har. Sedan är det lite annorlunda med att vara Sportchef och spelare också.
Du kan inte mena att Hahl ska skicka sms till dig och berätta hur läget är bara för att Nubben gör det. Riku kanske snackar med någon annan som inte du vet om? Någon som inte är medlem här så du inte får reda på det? vem vet.
Sedan tror jag inte Riku var så oanträffbar heller.

Anonymous: Och du vet ju precis alla turerna i den här affären. Kanon! Det är aldrig ens fel att två eller flera träter. Så det så.

nectis: Men är du dum på riktigt eller vad är det frågan om? Vill du inte förstå eller vill du bara göra dig lustig på min bekostnad? Vad är det som är oklart?

Jag har väl för fan inte bett om några jävla sms ifrån Hahl. Jag diskuterar generellt. Och på vilket sätt visade Riku oss uppskattning då? Då några tama försök till handklapp och knackningar i isen med klubban. Det fanns ingen glöd eller äkthet i hans hyllningar. Det var sådant han blivit tillsagd att göra.

Uno Gordon:

Men snälla anonymen, nectis och Gordon.

Kan ni inte flytta eran Hahl/Nubben debatten till era gästböcker. Då det verkar som om ni är dom enda kvar som orkar bry er.

Per HApps: Bryr mig inte ett skit, men när uno kommer och snackar skit om Riku som inte förtjänar mer skit än vad Nubben själv bör göra så är det klart man reagerar...

så finns det mycket öron och ögongodis under menyn filmer till vänster.

mattias - 74: Nu tror ju jag att man tittar på vad man värvades på för premisser först och främst. Hahl var en av seriens allra största sjärnor och rankades som kanske den bästa centern av alla. Divis däremot har väl inte gjort någon glad sen...ja när? Och alla "experter" var väl redan på förhand överens om att FBK köpte lite utav grisen i säcken där...

« · 1073105 · »