1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606370 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Tror att det är ett misstag att värva han, men kan ha fel

KulltorpsOlli: Strålman som person är garanterat en stor resurs i en förening och jag tror kanske inte HV enbart tittar till vad han kan komma att prestera på isen

KulltorpsOlli: Kanske får en nytändning efter förra säsongens usla AHL-säsong. Verkade vara väldigt seg i de flesta delarna av spelet. Bra mentor till de yngre dock.

DenRöda: Jonte Hedström har fått jobb i Huddinge som ungdomsansvarig för övrigt.

{7043}: Ingen roll i Timrå i år då, lite trist.
Men Huddinge är ju en schysst plantskola, han får skicka upp talangerna till förädling i vårt hockeygymnasium.

{7043}: Ok, undrar vad dom hände. Minns ST skrev det var långt gångna diskutioner om roll i Timrå.

{7043}: Jättekonstigt. Jag fick uppfattningen att det var klart med Timrå för Jonte. Vi behöver honom i A-laget.

Zäta75: "Vi behöver honom i A-laget."

Varför behöver vi Jonte Hedström i A-laget? Peppa gubbarna inför match?

Synct: Du har rätt att Lander mfl är rutinerade och sköter det mesta av peppningen. Men tror ändå att det skulle kunna vara en positiv injektion att ha honom i båset. Du tror inte det?

Zäta75: Nej, låter mer som en panikvärvning Nubben skulle göra i en krissituation, allt känns bara lite mer proffsigare nu.

Zäta75: På vilket sätt behöver vi honom i A- Laget?

Tom Topp:
I Aftonbldet läsre jag att MODO, hade NHL spelare på gång och de ansåg att de skulle få ett starkt lag. De ansåg att de spelare de redan köpt, var ett klart lyft och att ett antal, befintliga spelare skulle få flytta på sig.

{7043}: hur ska vi annars kunna "pissa på" motståndarna?

….så finns Timrå-colan i Härnösand nu. Som vi har längtat!!
Coop Tullporten. Skynda att fynda innan de tar slut!!

Zäta75: Kanske lite svårt att definiera exakt till vilken roll Jonte H skulle rekryteras. "Pådrivare och peppare" är nog ingen tjänst som väntar på att tillsättas och jag räknar med att dagens Timrå IK håller i slantarna och har full koll på vart lönekostnaderna skall gå. För jag antar att han inte skulle vara här på ideell basis

Olli Nomadinen : Jonte H får gå på tillväxt och mogna som ledare i Huddinge, så plockar vi in honom om nått år istället. Kanske planen från Kapanens sida med.

KulltorpsOlli: Är ju på Semester….

Olli Nomadinen : det var väl meningen att han skulle vara på J18, J20 basis! Där tror jag att han varit jäkligt nyttig!

{7043}: Får svänga förbi Björkängshallen iförd timråtröja/halsduk i vinter då.

KulltorpsOlli: Timrå cola? När fan kommer Lill-Strimma Lager undrar jag

OlliJanne: Säger bara Tim-Rom och Cola.

Herminator: ja den skulle jag lätt köpa

OlliJanne:
Hör av dig till Vasa bryggeri om Lill-Strimma Lager. Du kanske kan få lite aktier som tack.

Erol Ateceae: Eller Bröderna Bommen?

Herminator: Brödernas/Njurunda mot Hockeyallsvenskan!

Joonas trivs verkligen här! Hoppas också han är här några år till.
Uppladdat:

500x0-img5282.png

{9908}: Familjekänslan, både på "jobbet" och hemma :)

Vad jag förstår så kommer Strålman att betyda mycket för HV71, inte bara som hockeyspelare utan även hans blotta närvaro kommer att göra sitt till.
Så många år i NHL inger respekt.
Nubben kan nog tacka sin "familjekänsla" för den värvningen.

{9566}: Familjekänsla i all ära, men Strålman är numera bosatt i Skövde och han utgår därifrån. Det underlättade mycket i valet av HV71.

{9566}: Strålman kommer säkert att vara jättenyttig för HV. Men han passar inte in hos oss!

{9566}: Ja HV är det naturliga valet för honom iom att de bor i Skövde som sagt. HV är dessutom det lag han är uppvuxen med, som han gick och såg som barn med sin pappa. Men Nubben som person har ändå säkerligen den avgörande betydelsen, Strålman håller ju inte tillbaka när han berättar hur mkt Nubben och deras kontakt betytt i det här. Strålman vittnar om en rätt tuff tillvaro i NHL med mycket falskhet så jag tror att den personliga relationen till ledare i föreningen är ovärderlig för honom

Lyytinen har blivit pappa i sommar. Grattis Lyytinen med familj för tillökningen!

Rico01: Hoppas barnet kan ge han lite energi bara.. Så det inte blir som för Lundin, Pettersson, Andersson, etc.

Svartvik: Eller, vad det verkade, som för Hanzl. Men sånt här är ju livsomvälvande händelser i livet och helt individuellt hur man påverkas och hanterar det. Alltifrån vad det innebär för relationen till hur vardagslivet påverkas. I t.ex Hanzl:s fall vill jag minnas att förlossningen drog ut på tiden och kanske inte var friktionsfri och rosa moln. Lyytinen har ju redan blivit pappa och allt verkar ha gått bra. Han utstrålar harmoni i artikeln iaf så det blir säkert bra

Hej, jag letar 4 sittplatsplåtar till derbyt 2023-09-24 mellan Timrå - MoDo.

Någon som vet vars bortafans brukar sitta alltså sektioner och om och när biljetterna till matchen släpps?

Hotell är bokat och vi åker ett gäng från Umeå.

Vad var det för nån expert som skrev att vi saknade murbräckor på 188cm+ ? Ska inte Alvarez ersättas ? Kanske en Pikkarainen-typ från Finland ?

Andersson: Ja tack. Vill se en sån typ i Timrå igen. Älskade Pikkarainen.

hompa90: Boka bord på Hotell Lyktan, där brukar modofans samlas

hompa90: Jag är osäker om Modo brukar anordna så att man sitter ihop på sittplats. Leksand hade iaf sektionen bredvid bortastå på kortsidan.

KulltorpsOlli: Spontant känner jag att de där sugrören till Modofans som brukar dyka upp knappt verkar könsmogna så jag hade föreslagit Leos Lekland

KulltorpsOlli: Okej, jag ska ju gå med 4 andra varav 2 är lövare och 2 modoiter..
Lövarna är väl ungefär lika snåla som Kentää som räknar på toalettpappers pris..

hompa90: Då blir Lyktan bra

KulltorpsOlli: Tydligen vill alla sitta.. Ett gäng 30+are. Går det sitta där också?

När släpper timrå sina matchbiljetter till enstaka matcher?

Olli Nomadinen : "
Strålman vittnar om en rätt tuff tillvaro i NHL med mycket falskhet så jag tror att den personliga relationen till ledare i föreningen är ovärderlig för honom
"

Har du någon länk?

hompa90: Beklagar det dryga bemötandet från vissa, sannolikt lär det kunna dröja ett tag för den matchen. I alla fall för icke medlem.

hompa90: Jadå, träbänkar iofs. Men det är ni väl vana?

{9566}: Jag hoppas vi på ngt sätt kan hylla Strålis när han är tillbaka i Timrå för match

KulltorpsOlli:

Kanske en måttlig hyllning? Han spelade trots allt bara i Timrå ett par säsonger och det var typ 17 säsonger sedan nu. Har absolut inget emot honom, tvärtom, men att hylla motståndare är väl inte min starkaste sida.

« · 2551906 · »