Nisse på Mon or: Med tanke på att kistan är tom just nu så är det väl smart att bygga kapital? Man behöver pengar på kontot för att överleva i SHL. Du verkar besviken över att det inte blir några spetsvärvningar men sanningen är ju att det finns ett antal spelare på kontrakt som anses vara spets.
Vart ligger Timrå i truppkostnader? Jag tror inte vi ligger i botten och det får väl anses vara bra sett till klubbstorlek och år i ligan? Känns sunt att det får ta tid att växa och bli etablerad på allvar tycker jag.
tekarn1968: Det stämmer inte. Eller ifjol kanske det gjorde det men tror aldrig FBK varit ”solklar etta” faktiskt. Vill minnas att det var något sånt här top4 såg ut i år enligt Madhawk: HV71 Leksand Linköping Rögle
puffe: Ska man vara avundsjuk? Ja. Ni har fått hem the Rat Pack. Borde vara nu Ni ska ta det jävla Guldet. Nästan alla hemma, så gör det bästa av situationen, nästa säsong kan det vara för sent
Tom Topp: Men eller hur? Man vill ju gärna inbilla sig det. Är väl samtidigt rätt jävla klappuselt att man också samtidigt som detta bara fortsätter att vara fast i det absoluta bottenträsket, säsong efter säsong. Vi säger grattis Nubben !11!!
Till nästa säsong hoppas jag Eronen lämnar, trots kontrakt. Alldeles för dyr i förhållande till prestation.
Rindell är fantastiskt kreativ och extremt duktig med puck men en säkerhetsrisk bakåt. Jag är tveksam här.
Lyytinen - FÖRLÄNG! Bra på det mesta. Halvtuff dessutom. Personlig favorit bland backarna.
Hanzl vill jag gärna ha kvar om han inte blir för dyr (vilket han lär bli). Extremt spelsmart center som kan spela i alla situationer. Gör medspelarna bättre.
Hank: Med tanke på den i Timråfansens ögon ganska höga nivå Filip hållt sen ungefär en månad tebax ska vi nog vara lite tacksamma för att resten av hockeyvärlden inte får förmånen att se Filip i spel internationellt. Risken finns ju annars att han spelar till sig ett kontrakt "over there" igen...
Laken: Det trista med att Rindell lämnar är inte hur han är idag, för då kan jag köpa att man kan hitta bättre för en rimligare peng. Snarare om man ser det till vad Rindell kan bli framöver. Tycker redan han senaste tiden spelat rejälare i närkamper och vunnit många puckar. På sikt tror jag han kan bli riktigt bra. Fast blir han mycket bättre i det defensiva så finns väl risken att SHL inte är något för honom och då får vi väl inte behålla honom oavsett. Men ett år till i Timrå hade jag gärna sett utifrån den utvecklingskurva han har haft på slutet.
OlliJanne: Trist med Rindel - tycker han är backsidans Wedin som kan göra nåt oväntat, bryta mönster och alltid vågar på gott och ont. Men…Rindel kom billigt och stukad vilket passade båda parter. Från 80k i månaden (?) till nu säkert +150.000? Just leksand har lite panik också sär de tappar Lindholm, Alsing och kanske Caito. Skulle inte förvåna om de också har bidat på Lytet.
Med Linus Nässen in får väl backsidan ses som klar förutom Lytet?
Eronen enda rightaren så utgår därför (tyvärr) från att han blir kvar. Edfelt ska erbjudas nytt (nästa års forsmark). Melander kan ta steg i sommar. Det är så Timrå ska jobba enligt KK så tror det är klart i det närmaste bland backarna.
Bland fw är Lundmark in som rightare. Startar i en fjärde? Värmehed tillbaka. Bojan nytt. OJ kvar. Låter som Meiho garanterat försvinner då med andra ord. Gissar Lundin flrlängs då det känns som en relativt billig pjäs. Max sjöholm blir permanent som 13,14e.
Hanzl är väl stora frågan? Erik A en annan? Hade gärna sett Koukkanen från Malmö in om de åker ut istället för Hanzl. Men priset på honom är väl högt så tror därför på en Jukurit spelare.
Vad blir det? En ny back, kanske två beroende på lytet. Lundmark in, Sjöholm kontrakt, ny ’hanzl’ samt kanske ny Erik A. Där nånstans sa väl kimmo också? 4-7 nya ink juniorer.
Starostenko: Rindell är den mest spännande och aviga back vi har. Han kan ändra en matchbild på egen hand. Det har vi inte någon annan back idag som klarar av. Han kommer att saknas i Timrå om han försvinner. Givet läget nu hade jag hellre sett Rindell kvar än Eronen eller Erixon.
Det har ju varit mycket diskutioner hit och dit om vad Sportlsiga ledningen budgeterat för. Så här säger Lars Backlund och det låter ju positivt angående att kunna klara av de ökade kraven om eget kapital framöver.
"– Nu senast på träningen var alla friska för första gången på länge. Jag tycker att vi har en bred trupp som förhoppningsvis går långt i ett slutspel. Vi har heller inte budgeterat för slutspel, så där har vi en reserv."
Olli Nomadinen : Gott, så när som på paprikan. Här där jag bor är paprika på chips alltid förstahandsalternativet, något som jag aldrig begripit mig på. Gud, så långt det är till match….
Patrick Polly: Lös ut Eronen och Erixon. Plussa lönen På Rindell + att Nässen kommer in Pengar som blir över lägger vi på talangfull finsk back som Kapanen fixar. Perkele för fan!!! Do it!
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer
Vart ligger Timrå i truppkostnader? Jag tror inte vi ligger i botten och det får väl anses vara bra sett till klubbstorlek och år i ligan? Känns sunt att det får ta tid att växa och bli etablerad på allvar tycker jag.