bar mofftak: Det är alldeles för rörigt i föreningen. Det måste bli ordning och reda, pinsamt hur klubben sköts. Är nog en av anledningarna att publiken sviker.
mattias - 74: Spontant är tanken att det är vågat av Leksand. En skadebenägen Lyytinen och en Rindell som har rätt mkt valpighet kvar att slipa bort. Fullfart framåt, not so much bakåt s a s. Men kan säkert bli bra om ni får full bang for the bucks.
vonDöbeln: Anmälan är INTE riktad mot Gorgina. Det är inte hon som gett laget den informationen eller som uttryckt att det är pga graviditeten som personen fått sparken.
{469}: antagligen fick dom bättre bud av Leksand. Sedan ska man komma ihåg att bara för att det står i tidningarna behöver det inte va så heller. Så mycket rykten under säsongen
Gorkyman: "Välkommen tillbaka Juolevi!" Svårt att veta om du skämtar eller är seriös. Hoppas på humor, för det Juvoli visade under veckorna han var hos oss var i mitt tycke stil med det Eronen visar upp. Ha dessa två som våra tunga, högavlönade toppbackar skulle kännas sisådär...
sargad: Har förstått det som att Juolevi inte riktigt rosat marknaden nu i Finland heller. Hoppas verkligen vi avstår honom framöver.
Enligt Madhawk så lär väl Nässén lyfta rätt bra lön också. Får se hur man ställer sig till det när backsidan är spikad..
Nånting säger mig att backsidan kanske kommer vara svagare nästa säsong till och med. Hoppas jag har fel.
Man nämnde också i ST häromdan att hemvändarnas kontrakt är formade till att öka i lön till nästa säsong, precis som befarat. Så vi bör inte räkna med att det finns massa pengar att röra oss med.
Tonymontana: Ja, försvinner både Lytet, Rindell och Hanzl som det mesta talar för tycker och tror jag att vi måste lägga dessa pengar på en riktigt bra 1:a back. Det behöver vi om vi ska kunna slåss längst upp. Det tror jag att Kapanen/Jokinen vet också.
SargUt: Vet faktiskt inte ens hur jag ska bemöta den kommentaren.
Nej, det framgår för läskunniga att det är klubben som anmälts. Det framgår också av STs artikel att det är damlagets sportchef som sagt upp någon, dvs Georgina Farman. Farman vill inte kommentera. _______________________________
Jag tänker att ett sannolikt händelseförlopp kan se ut så här:
1. Farman vill göra sig av med någon som är gravid. 2. Hon ringer och säger upp personen, och hävdar till den berörda att hon bara gör som hon blivit tillsagd och inte vet varför. 3. På spelarmötet så stämmer inte uppgifterna överens. 4. Johan Sundberg får i knät att han sagt upp någon för att den är gravid, även fast han inte varit med och tagit det beslutet. 5. Sundberg måste entlediga Farman för att hon både gjort ett tydligt värdegrundsbrott OCH även försökt beskylla klubbchefen för det. 6. Sundberg kastar Farman stenhårt under bussen för att han är upprörd över att han blivit förtalad av sin anställda.
Har ingen aning om det stämmer, men det känns inte alls orimligt sett till vilken soppa det blev kring damlaget snabbt.
vonDöbeln: Så dåligt skött som Timrå IK verkar vara så bör man inte ha ett damlag. Hela ledningen bör granskas med lupp för att byta ut folk. Dock inte så lätt att hitta ersättare. Riktigt dåligt detta
Hockeyleksing: Grattis till en skadedrabbad strulpelle och en strulig strulpelle. Är det tanke att Rondell och Flyyktinen ska ersätta några bärande backar hos er eller är det utfyllnad?
mattias - 74: Lyytinen kom skadedrabbad till oss, finska supportrarna garvade och vinkade honom farväl. Han gör en stark första säsong i Timrå men i år har han varit skadad och när han väl spelat har han inte stuckit ut på samma sätt som ifjol. Han gör inga poäng och han är svag i sargspelet i egen zon.
Rindell har motsatt formkurva, han var riktigt svag när han kom hit men denna säsong har han producerat offensivt men ger ett osäkert intryck i defensiven. Ofta felpass, svag i närkampsspelet osv.
Hade gärna sett att Timrå behöll Rindell som en breddback. Lyytinen, jag vet inte. Får han en löneförhöjning efter att ha missat halva säsongen skadad, ja då har han en grymt bra agent. Lätt att sticka ut i Timrås backsida eftersom den är jäkligt defensiv och allmänt svag så Rindell har blivit rosad. Han får också spela med dom bästa spelarna så han får många gratispoäng.
Är dom båda herrarna rekryterade till leksand som bärande backar, ja då jävlar är spelarmarknaden tunn.
Det där var ett hopkok utan dess like. Man ska inte spekulera i sådant man inte har en aning om. Det där stämmer inte alls. Farman har inget med denna grej att göra
Jag vet inte jag kring Lyytinen och Rindell. Tyckte tongångarna rätt nyligen var att det var guld värt att Lyytinen kom tillbaka eftersom han är en stabil tvåvägsback. Nu när han ryktas på väg bort så verkar alla hitta svagheterna hos honom.
Att Rindell var svag förra säsongen stämmer inte heller, han har i princip samma poängsnitt i år som förra året, även om han pytsat in mer mål i år.
Sen är det väl rätt svårt att bedöma backarna i år utifrån den offentliga statistiken, alltså poäng, +/- och liknande eftersom backsidan sett ut som den gjort i år. Skadad alltså. Den finns ingen back som kunnat spela med kontinuitet i spelet, eftersom det bytts backpar i princip var och varannan match och att ryktats om att en del spelat halvskadade (Erixon åtminstone) för att fylla luckor.
Personligen känns det som två riktigt tunga tapp. Lyytinen har fått kliva ner ifrån producerande back i år till att täcka upp mer bakåt och han har väl också varit en av de mer stabila backarna i laget. Rindell har emellanåt det där lilla extra som ger briljanta lägen. Visst, båda har sina svagheter, men att ersätta dem på en spelarmarknad där många andra SHL-lag antagligen kan betala högre löner i och med det justerade TV-avtalet lär ju inte direkt bli lätt. Det är inte direkt backar i 3e backpar vi letar efter. Om inte Kapanen/Jokinen trollar fram några fler lyckade Finnvärvningar lär backsidan vara klen nästa säsong är jag orolig för.
DenRöda: Jo det är väl nått sånt som inte syns i lönen så att säga. Givetvis blir det tufft att ersätta Hanzl, men kan vi hitta nån som är lite mer målfarlig, gärna en rightare, så känns det som vi kan öka produktionen i laget lite.
Men vill det sig riktigt illa så är börsen så tom så det blir nån riktig budgetvariant på vår kommande 1:a/2:a center.
Nisse på Mon or: är inte kapananes son center? Kan han locka hit sonen tro?Ung och lovande. Såg väl helt ok i Finlands lag nu när Sverige mötte dom. Eller så vill han inte ha sin egna son i klubben kanske 😐
Kulltorp: Ja framförallt Lyytinen som det igår visade sig att han är bygd av glas. Vet inte när han hade snudd på en hel säsong utan skador senast. Eftersom han går till Leksand så förmodar jag att de pungar upp en del cash, med tanke på att de kommer förlora 3 tunga pjäser på backsidan till nästa säsong som det ser ut. Så är det så att Lyytinen ökar i lön rätt mycket, ja då är det lika bra att vi skiljs åt.
Rindells offensiva kvalitér måste vi ersätta på nått sätt, hans defensiv en del gånger? Not so much.
Det jag fasar mest för är ju att börsen är tom deluxe och att backsidan kommer vara sämre och att vi plockar upp junior/juniorer som inte alls kommer ta plats.
Perreman: Rindell är bra offensivt men slarvig i båda ändar av isen. Lyytinen bättre defensivt men också slarvig med puck. I kontringsspelet går dom ofta bort sig, speciellt Rindell. Lyytinen ser jag inte som ett tapp för honom hade man förmodligen inte förlängt med ändå (skadehistoriken) och Rindell är inte oersättlig. Stenqvist vann den interna poängligan bland backarna ifjol men ingen kan ju anklaga honom för att vara nåt offensivt geni. Backar som får spela mycket PP får många gratispoäng helt enkelt.
Sen kan man inte jämföra Rindell med LaLeggia heller kanske. LaLeggia hade ett handledsskott som en stjärnforward, på den nivån är inte Rindell men han är å andra sidan bättre defensivt än LaLeggia.
Kulltorp: Nej det är sant, klart de går att ersätta. Det som gnager i mig är ju att de var fyndnivå på dem. Inte lätt att ersätta dem med samma kvalitet för samma peng.
Nu hade de troligtvis kostat mer att behålla än nuvarande kontrakt, men då hade vi åtminstone vetat vad vi fick.
Kulltorp: om Edfeldt fortsätter att utvecklas och Forsmark tar ytterligare ett kliv så tycker jag att det ser bra ut! Svensson och Erixon borde ha en säsong till i sig, och sedan har vi didde, är han hel så tycker jag att han är en av ligans bästa defensiva backar. Melander? Går det lägga på honom 5 kilo muskler i sommar? Helt nattsvart är det inte.
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer