Uno Gordon: Citat: Agent Marc Levine: – Jag och Henrik har inte pratat så mycket om framtiden, men säger han att han vill stanna i Detroit hela karriären så har jag en del jobb att göra.
Henrik Zetterberg är och kommer alltid vara Timrås GUD i alla fall i mina ögon och jag tror även för de som tillhör den yngre generationen. De äldre har säkerligen Lill-Strimma på samma placering.
Det är otroligt roligt att det går bra för ZÄTA borta i Detroit och jag hoppas inte han kommer spela i något annat lag än Detroit då det är mitt favorit lag i NHL för att de har samma färger som Timrå :).
Zäta är värd sina 300 miljoner utan tvekan, och visst vorre det kul om han en gång framöver långt framöver i framtiden vill komma tillbaka till hjärtat Timrå och spela en eller två säsonger innan han lägger av.
Men man får inte glömma bort att det kan ta bra många år, så just nu längtar jag till att få se en ny Zäta ikon från Timrås junior lag i form av Anton Lander eller Magnus Pääjärvi-Svensson.
lungan: Det tar vanligtvis en sisådär 18-20år mellan de exceptionella talangerna att få fotfäste i Medelpad. Vi hade Mats Näslund, sedan kom Zäta. Och någon gång runt 2018 borde vi ha en ny hjälte att glorifiera igen runt om i stugorna :)
lungan: Det är möjligt att vi kanske värvar någon talangfull kille utifrån, typ Anton Strålman eller nåt liknande som slår igenom stort. Men dessvärre tror jag vi får vänta på någon ny Näslundare eller Zäta. Därmed inte sagt att inte Anton Lander kan bli bra eller Magnus Pääjärvi-Svensson. Men jag tror det får svårt att nå upp till den status Zäta har nu.
Skarin: håller med helt där, skulle han skada sig mer på karjala cup, då har han förstört för timrå, timrå är ju hans klubb landslaget är en bonus känner han sig inte helt ok då ska han fan vila nu när han har chansen. och inte sen när timrå har massa viktiga matcher
Skarin: Känns det bra eller iaf bättre och bättre, som han också säger, så är det klart att han ska spela. Jag tror mycket i det hela är psykiskt och konstigt vore väl annat.
När det gäller Karjala och Finland i övrigt så är det lite skeva uttagningar på sina håll. Namn som Puistola, Voutilainen och Pärssinen lämnas utanför och då har man ändå plockat med sju st som spelar i Elitserien. Jag har svårt att se att ens tre av de sju är bättre än denna trio i dagsläget...
Tittar man sen på övriga trupper och är lite färgad så är det överraskande att varken Tenkrat eller Hedström är med. Dessa båda är utan tvekan helgjutna om man ser till helheten.
Skarin: Den världen är även min, men i det här fallet så är nog Riku väldigt sugen på landslagsspel då det var ett tag sen han var med och funkar det med handen så varför inte? Han har ju även vilat ett par matcher och lär inte vara speciellt sliten heller.
Ambroo: ja han bestämmer ju, MEEN skulle han bli skadad eller sliten så han blir skadad nån match efter karjala med TIK, då jävlar vet jag inte vad jag gör!
Shadar Logoth: Japps. Visst är det så. Men nu har ju Timrå aldrig varit en förening som sätter käppar i hjulet när det gäller spelarna. Inget fel med det. Men ibland finns det ju undantag.
Skarin: Har för mig att en sån här diskussion var på tapeten även ifjol. Då fick vi till svar att ingen förening har rätt till att förbjuda enskilda spelare att vara med i landslaget. Synpunkter kunde man ha, men det var individens rätt att bestämma hur han ville göra.
adde_1337: Äh, det är bara att hosta upp pengar till en sån här grej och så använder ni er av den under varje match för att se till att han håller sig fräsch och obruten. Om man vill kan den även användas på fritiden för att förhindra oförutsedda konservöppnarskador eller liknande.
Maggan: Alldeles korrekt! Timrå kan ingenting göra. Vilket jag tycker är fel. Det måste till en formell regel och attitydsförändring kring denna heta potatis. För mig är fallet solklart att klubblaget går i första hand även jag kan ha viss förståelse för att det är otroligt hedrande att få dra sig en landslagströja och representera sitt land. För blir spelarna skadade så lär ju knappast förbunden hosta upp några pengar för att betala eventuella rehabiliteringar eller ersättningar till nyförvärv. Det tycker jag är beklämmande.
Sedan tycker jag att det är aningen märkligt att inte Timo Pärssinen blivit uttagen. Vore jag förbundskapten i Finland skulle jag ju satsa på att låta våran lyckosamma finnfemma få lira tillsammans även i landslaget nu när de ändå blivit uttagna menar jag.
Men det är min åsikt det!
Och sedan är det ju bara för bedrövligt med fyrnationsturneringar i Japan för Danmark och Peter Regin såsom var fallet ifjol.
Hahl Bundy: Tjärnqvist vägrar att spela i ett svenskt klubblag av skattetekniska skäl. Annars hade nog Djurgården varit ett mer sannolikt alternativ för honom.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
Citat: Agent Marc Levine:
– Jag och Henrik har inte pratat så mycket om framtiden, men säger han att han vill stanna i Detroit hela karriären så har jag en del jobb att göra.