1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581625 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19

« · 969418 Till forumet


Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Det är väl ingen feber från Timråfansen när förstalinen är borta, dock räknar Brynäs med över 7000 i morn kväll mot Timrå knappt 2 bussar får väl göra allt för att höras i tv. TIK slår under ifrån och det är väl då dom är som bäst. Det ljusnar på skadefronten, och ska man vara ärlig skulle back göra susen eller en powerforward. Huvudsaken man släpper i färre mål än moståndarna, bara spika igen kom igen Timrå
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
TD: hjälp oss och vinn över Brynäs imrron är ni snälla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: Tänkte åka med supporterklubben för ovanlighets skull, ett tag sen jag snacka med Sjödda..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: Räkna inte med någon hjälp från vårt håll i morrn. Det blir säsongens i särklass säkraste hemmaseger, inget snack om saken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: Nej nej, Erik Andersson och dom övriga kliver fram och jag tror fanimej att vårat skadedrabbade lag kommer vinna imorgon, har vinstkänslan, plus att dom har Korhonen i mål och de är bra för Sperrle har tydligen spelat bra mot oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: vi kanske ska låta matchen spelas först. Större under har ju hänt även om ni lyckas vinna imrron.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: No way. Vi är totalt chanslösa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: Tror också som snoop stenhårt på vinst imorgon.
Det blir omvända roller där vi kämpar oss till en trea.
I morgon får vi se nya kämpa Timrå kriga till oss 3p likt gårdagens match.
Regin 2mål Sundh 1 och Lotvonen 1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
wap.hockeysnack.com
Dreamteam:Varför skulle det vara säsongens säkraste hemmaseger?Ni är ett topplag,vi ett lag som slåss för att spela Es nästa säsong.Tror du syftar mycket på era skadade toppspelare,men Brynäs kan på pappret inte jämföra med dem,Brendl undantaget.Det kommer bli en tajt match som vanligt oss emellan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: Om det skulle bli vinst imöra så känns det som en skräll. Fast man har blivit överraskad förut.  =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Bissett19: Det räckte juh med Brendl senast va? ;P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: inte bra att ge upp före matchen är spelade. Tänk om spelarna i Timrå skulle tänka lika dant? ja då skulle ni nog förlora alla matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Bissett19: Tror Dreamteam syftar på att vi har haft svårt för er denna sässe.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
73Sjöbba: Hermansson lobbar väl in en puck från mittlinjen igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Bissett19: Jag talar utifrån de matchbilder jag tagit del av i våra tidigare möten under säsongen. I de matcherna har Brynäs lyckats ta bort väldigt mycket av Timrås försök till offensivt spel. Vi har till tor del nästan bara hamnat ute i sarghörnen, plus att vår fart nästan uteslutande har tagits bort av ert försvarsspel. När ni sedan till skillnad mot oss gjort mål på era målchanser så har också resultaten blivit till er fördel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: Tänk innan du skriver.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
73Sjöbba: Precis vad jag tänkte på, tack!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: men det känns ändå onödigt att ge upp innan matchen har spelas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
wap.hockeysnack.com
ajon: Dream Team har alldeles rätt. Säsongens säkraste hemmaseger är ett faktum. Såg att om man spelade 100 kr på Brynäs seger så fick man tillbaka 50 kr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Blir det en trumma ner till Bruuunäs i morrn ? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Hahl Bundy: trodde att man skulle tro på sitt lag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: Jag är å andra sidan en bitter och långsur jävel som sällan eller aldrig kommer över en förlust. Allra minst mot just Brynäs. Kaffelaget gör mandelspån av oss i morrn, busenkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ajon: Det är väl skitsaksamma vad man som enskild supporter tror, laget kommer att kämpa för 3p i vilket fall. Hoppas det gör man i alla lägen.
Vi kan slå LHC, VHF, HV71 och Förrjesta men har svårt mot "skitlagen" Brynäs, SSK och SAIK
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team:

Det känns som om du håller på att bygga upp ngn försvarsmekanism mot dej själv.

Fattar inte hur du kan vara så säker på en torsk mot ett lindansarlag som vårat Brynäs.
Det kommer bli riktigt tajt,jag lovar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
wap.hockeysnack.com
ajon: Ingen skulle bli mer glad än jag om Brynäs åkte på däng imorgon el. kanske tom åkte ner i ks. Tyvärr så talar tom spelbolagen emot oss. Grattis Brynäs till segern.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
73Sjöbba: samma här fattar inte varför vi spelar så bra mot topplagen för mot bottenlagen spelar vi ju ur dåligt. Du såg ju sist nu förlust mot Brynäs och Tälje hemma. Och skulle inte förvåna mej om vi tar poäng mot HV imrron. Och på torsdag har vi en viktig hemma match mot Luleå den matchen måste vi bara vinna. Ser inte bra ut om vi skulle förlora även den matchen för då har vi ju förlorat mot alla lag vi kampas med kring Strecket. Det ser inte bra ut detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Bissett19: Det är väl klart att ni är favoriter på förhand. Det kan väl t.o.m. en halvslö klen liten tiger räkna ut. Främst p.g.a. att vi saknar Jonte, Timo, Hynning och den där Hahl. Men också för att ni har 5-0 mot oss. Vinner vi kommer jag se tillbaka på denna match som en av de skönaste under säsongen. Utan tvekan!

Kul att det blir mycket folk. Det brukar gynna oss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Rubrik "Timrå chanslöst igen"

"Brynäs cementerar övertaget, 7-1 dock i mesta laget för mästarlaget" 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Skarin: Klart Brynäs är favoriter.

Ser att det går två bussar till hockeyns huvudstad från det illalluktande och stinkande fabriksdeltat. Det är det jag alltid har sagt, Timrå är smarta och vill att deras otäcka busar ska imponeras och lära av de bästa. Hoppas du och raringen Blixt Gordon är med, jag har packat ner mina bästa knogjärn.

Välkommen, kompis.

PS. Hoppas det inte blir några nakenchocker av den där Timråhuliganen J*mmyH. Han borde fatta att det inte funkar här: Har man sett Thomas di Leva så har man upplevt allt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: Haha mannen då, känner du dig så underlägsen att du tar med dig ett knogjärn ? ursäkta men jag skrattar ihjäl mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Snoop: Ett?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: Jag tar bilen ner imorgon så kan du bjuda på en öl i baren istället för en knogmacka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: okej jag fattar, du behöver alltså 2 st knogjärn plus en massa polare med dig ? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ChriZt3r: Ok, låter jättetrevligt.
Då får snoop-slyngeln smaka på mina svällande muskler istället.

PS. Tar du andra rundan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: Hehe, Ja han har ju inte ålder inne för att komma in i någon bara i alla fall.

Självklart tar jag runda 2 .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ChriZt3r: bara ska ju såklart vara bar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
ChriZt3r: "bara jag ska ju såklart vara bar"

Låter ju oerhört frestande, kompis. Men ta påre din Helly-Hansen för h-vete, jag orkar inte med några fler sexiga timråiter. Då skaru få dig hur många bira du vill, din gamla klyktattare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: hehe, såld
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: Där blir det ingen blixt ifrån klar himmel ikväll ifrån min sida. Jag vilar ut i en skön skinnsoffa i centrala Timrå och bevittnar matchen på Canal+.

Någonting säger att det kan bli svettigt att ta kål på Brynässpöket och lördagsmatcher brukar alltid av hävd och tradition var trista och avslagna tillställning i sann pilsner-anda. När vi nu dessutom har ett sådant manfall på nyckelpositioner hyser jag ingen större tilltro till att gubbarna fixar detta. Därtill är vi alltför ojämna och kantiga och till min trista upptäckt kan man nu konstatera att Timrå lagt sig till med epiteten "varannandagslag" och det är inget gott omen i mina ögon. Detta fenomen måste slipas bort illa kvickt innan slutspelet tar vid.

Och givetvis är dagislaget ifrån "Di Leva-land" skyhöga favoriter till att förlänga matchsviten mot mitt älsklingslag. Men jag tar det faktiskt med en gäspning denna gång ifall vi "torskar"...

Fast å andra sidan är ju matchen hyperviktig i det hänseendet att utifall vi parkerar oss tvåa i tabellen, snubblar i slutspelet och HV71 blir svenska mästare direktkvalificerade för Champions League till hösten. Det skulle smaka fågel att kvittera ut några feta sköna miljoner. Det kan vi lägga till Nubbens lönebudget.

Pavel Rosa till Timrå? Why not!

P.S. Kul att du försett dig med knogjärnen men kampen uteblir, vi tar det i slutspelet istället :) D.S.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Uno Gordon: Bla-bla-bla.

Hade hoppats att du skulle komma, men ok, då får jag väl vara fulast i morgon då. Nåväl, ska bli kul att se Jimmy, Kn-llan, Snygg-Skarin och de andra charmtrollen.

Kommer Frella förresten? Han har vad jag vet en IQ som bara kan mäta sig med min.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Uno Gordon: Fint om Rosa var i laget, Hynning kan man glömma iår fattar ihuvud taget inte varför man ens tror att han ska kunna tillföra timrå något i år.
Han har spelat 11 matcher och av det har han skrapat ihop 2 utvisnings minuter.

Att komma in till ett eventuellet slutspel är inte lätt, han har inget tempo i kroppen inte spelat match på månader. Även om han är en duktig spelare och vill prestera så tror jag det blir svårt.

Nä då är det bättre att ta hit Rosa och låta han skjuta mål efter mål åt vårat kära timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Bissett19: Att vissa lag har s.k "bogey-teams" som man alltid har svårt för oavsett inbördes kvalitet är väl inget nytt. Timrå har fallit i den fällan förut. Exempel på detta är IF Björklöven under -90-talets senare hälft (läs Jörgen Wikström), plus då givetvis Brynäs IF, som vi radade upp förluster emot, speciellt på bortais, ända från -60-talet fram till tidigt 2000-tal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
westerlind: Frella kunde inte följa med, han hade kuggat sig på gångertabellen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
De här tänker jag inte ens kommentera! Domare: Sören Persson
Conny Fredriksson, Robert Larsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Kan berätta att kvällens match sänds över internet och via sopcast på www.myp2p.eu ikväll. Vill ni veta hur ni gör för att se matchen så kontakta mig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: Det är inte länge sedan vi vann sex raka i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Jensen_12: hur gör man för att se matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
tobbe_d: Man betalar för Canal +. Det är det allra bästa alternativet, för alla parter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
tobbe_d: Skickade ett brev ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Dream Team: jag har inte canal+:P så jag fuskar hellre!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-01-19
Jensen_12: kanon
Kommentera

« · 969418